Dlaczego etykietowanie innych tak bardzo ich niszczy?
Maria nie jest hipopotamem, jej maż nie jest przegranym nieudacznikiem. Nie myślcie tak i tak nie mówcie - będziecie żyć zdrowiej i inni wokół was także - podkreślają autorzy książki „ABC twoich emocji”, którzy tłumaczą, że takie etykiety działają jak słowne zaklęcia, w których ludzie mogą tkwić latami, a nawet całe życie. Podpowiadają również, jak wyjść z takich błędnych przekonań o nas i o innych.
„Ślamazara”, „nieudacznik”, „pechowiec” czy „ofiara losu” - te słowa zastąp zdrowymi stwierdzeniami: „niepożądany wynik”, „niezamierzony rezultat” - podpowiadają autorzy.
Zwracają m.in. uwagę na to, jak wielką krzywdę można zrobić drugiemu człowiekowi, negatywnie go etykietując.
W książce znajdziemy też odpowiedzi na pytania o to, jak radzić sobie z myślami, które są dla nas trucizną. Dlaczego niepowodzenie może być jednym z fundamentów powodzenia? W jaki sposób emocje wpływają na człowieka i jak odzyskać nad nimi kontrolę.
Dowiemy się również, dlaczego ważne jest oddzielenia zachowania człowieka od jego osoby.
„ABC twoich emocji” to książka amerykańskich psychoterapeutów: Maxie C. Maultsby'ego, Mariusza Wirgi i Michaela deBernardi'ego. Na polskim rynku właśnie pojawiło się jej trzecie wydanie.
Autorem pierwszego wydania książki jest Maxie C. Maultsby prof. Uniwersytetu Howarda w Waszyngtonie, który zajmuje się terapią w nurcie poznawczo-behawioralnym (racjonalna terapia zachowania).
Nowe wydanie zostało poszerzone o wkład dyrektora medycznego onkologii psychospołecznej w Instytucie Onkologii im. Malcolma Todda w Long Beach Mariusza Wirgę i Michaela DeBernardi, który kieruje w Nowym Meksyku siecią Life Link.
dm
Skomentuj artykuł