WHO przeciw promocji alkoholu

WHO przeciw promocji alkoholu (fot. flickr.com/ Eoin C)
KAI / ad

Strategię ograniczenia rozmiarów szkodliwego spożycia alkoholu na świecie proponuje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Specjalny raport w tej sprawie podejmuje między innymi problem coraz bardziej agresywnych form reklamy.

WHO wzywa kraje członkowskie do ścisłego kontrolowania ich reklamy, która coraz częściej odwołuje się do wyrafinowanych technik, atakując głównie młodego konsumenta. I tak alkohole promuje się na przykład w kontekście uprawianych przez młodzież sportów czy rozrywek kulturalnych. Reklama alkoholu rozprzestrzeniana jest obecnie także nowymi kanałami, jak internet czy sms-y. Zwiększyła swój zasięg również dzięki telewizji satelitarnej.

Światowa Organizacja Zdrowia wzywa rządy państw członkowskich, by zwiększyły swój wpływ na treść reklamy i na jej dozowanie. Aby ograniczyły reklamę alkoholu w mediach, zakazując kojarzenia jej ze sportem i rozrywką. Za konieczne uważa się także wprowadzenie systemu kontroli marketingu artykułów alkoholowych przez instytucje publiczne i niezależne.

Wg ustaleń międzynarodowych ekspertów z powodu nadużywania alkoholu umiera rocznie na świecie 2,5 mln osób. Wśród nich coraz więcej ludzi młodych.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

WHO przeciw promocji alkoholu
Komentarze (1)
RA
reklama alkoholizmu
18 lutego 2011, 12:39
W MASCE Na wierzchu inteligentny, a ja w to do końca nie wierzę... po pięciu kieliszkach, najchętniej wychodzi z niego zwierzę. Nienaganne maniery na co dzień przed lustrem ćwiczy, zapomni się , do cholery, ....to pluje na ulicy. Napotkane kobiety wita ukłonem głębokim, na chodnik wyrzuca pety, a żona ma siniec pod okiem. Ukrywa prawdziwe oblicze by wkraść się w ludzi łaskę wychodząc na ulicę.. .. ..w domu - zdejmuje maskę.