WHO przeciw promocji alkoholu
Strategię ograniczenia rozmiarów szkodliwego spożycia alkoholu na świecie proponuje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Specjalny raport w tej sprawie podejmuje między innymi problem coraz bardziej agresywnych form reklamy.
WHO wzywa kraje członkowskie do ścisłego kontrolowania ich reklamy, która coraz częściej odwołuje się do wyrafinowanych technik, atakując głównie młodego konsumenta. I tak alkohole promuje się na przykład w kontekście uprawianych przez młodzież sportów czy rozrywek kulturalnych. Reklama alkoholu rozprzestrzeniana jest obecnie także nowymi kanałami, jak internet czy sms-y. Zwiększyła swój zasięg również dzięki telewizji satelitarnej.
Światowa Organizacja Zdrowia wzywa rządy państw członkowskich, by zwiększyły swój wpływ na treść reklamy i na jej dozowanie. Aby ograniczyły reklamę alkoholu w mediach, zakazując kojarzenia jej ze sportem i rozrywką. Za konieczne uważa się także wprowadzenie systemu kontroli marketingu artykułów alkoholowych przez instytucje publiczne i niezależne.
Wg ustaleń międzynarodowych ekspertów z powodu nadużywania alkoholu umiera rocznie na świecie 2,5 mln osób. Wśród nich coraz więcej ludzi młodych.
Skomentuj artykuł