Grzegorz Kramer SJ komentuje zapowiedź filmu "Kler"

(fot. aj/ youtube.com)
grzegorzkramer.pl/ed

- To wszystko sprawia, że nie dziwię się, że ludzie tracą w wiarę w Kościół. Nie w Boga, ale we Wspólnotę - pisze na swoim blogu Grzegorz Kramer SJ.

Jezuita zaznacza, że ludzie odchodzą od Kościoła nie dlatego, że stali się złymi ludźmi, ale dlatego, że w Kościele nie spotykają żywego Jezusa, bo są tacy, którzy im Go skutecznie obrzydają i zasłaniają.

Nie wiem, jaki będzie cały film

Podkreśla, że tych, którzy odchodzą mamy kochać. Pisze, że być może odejście jest dla kogoś konieczne, by poznał Żywego Boga.

DEON.PL POLECA


Skoro "Kleru" jeszcze nie widzieliśmy, warto powstrzymać się od komentarzy oraz, jak pisze ojciec Grzegorz: przyjąć, że to nie film o konkretnych ludziach i nie krzyczeć, że na żadnej plebanii nie siedzi biskup z księżmi przy stole jak w obrazie. Ta satyra może być bardzo trudna. Takich satyr jest kilka i w Biblii, choćby wtedy, kiedy prorocy mówią o pasterzach żyjących na koszt owiec. Choćby wtedy, kiedy Natan opowiada przypowieść o owieczce, którą bogacz zżarł biednemu.

Oburzenie, które wynika z lęku

- Pogrzeb Kory, przecież nie jedyny świecki pogrzeb w Polsce, pokazał to wszystko trochę jak w pigułce. Często pod osłoną kultu Boga chcemy zachować za wszelką cenę nasze stare zwyczaje i rozumienie świata - dodaje ojciec Grzegorz.

Abp Nossol powiedział: Nie wolno traktować tradycji jako pewników, które decydują o naszym absolutnym przekonaniu, że jesteśmy na prawdziwej drodze. Często nasze oburzenie wynika z lęku, że nasz świat, do którego stabilizacji używamy Boga, rozpada się.

Nie dziwię się, że ludzie tracą wiarę w Kościół

- Obejrzałem słynny już zwiastun "Kleru", przeczytałem artykuł z WP, w którym wspomina się molestowana siostry zakonne przez księży. Słucham, co jakiś czas historii o tym, jak jeden z nas, kogoś potężnie zranił. Widzę jak często kilku, którzy żyją jak panowie, z całym zastępem nieformalnych sług, ma wpływ na obraz całości. I to wszystko sprawia, że nie dziwię się, że ludzie tracą w wiarę w Kościół. Nie w Boga, ale we Wspólnotę.

Dodaje, że ludzie dzisiaj żyją coraz bardziej świadomie i coraz lepiej radzą sobie z problemami, dlatego mniej potrzebują wspólnoty, a Kościoł przestaje być "siatką ochronną" w czasie problemów. Zaznacza, że tych którzy odchodzą, nie wolno straszyć piekłem i stawiać diagnozę: problem jest w tobie, tylko dbać o własne nawrócenie.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Grzegorz Kramer SJ komentuje zapowiedź filmu "Kler"
Komentarze (66)
16 września 2018, 12:39
Osobiście szukam filmów, które wpłyną na mnie, pogłębią moją duchowość, sprawią, że będę chciał być lepszym człowiekiem i bardziej kochać Boga i innych ludzi. Tanie sensacyjki, których jedynym celem jest sianie zamętu i powodowanie podziałów między ludźmi (no i oczywiscie zarobienie kasy kosztem ludzi), to nie moja bajka i nie będę tego wspierał.
LL
lomen lomen
14 sierpnia 2018, 10:47
Taaa... abp Nossol... jezdem zachwycony... Wreszcie mogę się uwolnić od 2000 lat obskurantyzmu i ciemności, a rozeznawszy odkrywam właśnie pełnię nowości i surprajsów. Kolega ma fajną żonę i już poczyniłem pewne kroki w kierunku "zmiany dyscypliny spowiedzi" (ks. Błyszcz)...
Andrzej Kozak
14 sierpnia 2018, 10:51
lomen nie odstawiaj leków, bo to się źle skończy.
Andrzej Sosnowski
14 sierpnia 2018, 10:17
Widzę, że ten słaby artykuł jest wodą na młyn dla jehowów i protestantów od których tu sie roi, kochani odeszliscie od Pisma i apostołów, zagubiliście się i Wasza "wiara" jest konsekwencją grzechów Lutrów, Kalwinów i innych fałszywych proroków, którzy zgorszyli się Kościołem i poszli za swoją chucią i rozumem. Kościoł protestancki nie istnieje jest niszczony przez demona, jehowici są sektą najgorszej kategorii, ale Wy dalej atakujecie Koscioł Katolicki. Zwiastun pokazal jasno, że nie dotyka problemu grzechu w KK tylko delektuje się tym grzechem. Wasze rozumki zostały zmanipulowane, zacęcam do prostoty i pokory, punktem wyjścia jest zaprzestanie komentowania w internecie na lewicowych portalach typu Deon.pl, ja mam misje i błogoslawieństwo mojego św. pamięcia proboszcza, ale Wy zaprzestancie! Jeżeli ktoś chce wiedzieć co ma myśleć pisać priv, wyjaśnię wszelkie wątpliwości jak żyć. Piszę książkę o homoseksualizmie więc jestem w temacie mocno egzystencjalnym.
Andrzej Kozak
14 sierpnia 2018, 10:55
nie! ja chcę zachęcić wszystkich protestantów (co do śwaidków Jehowy, wiem, że nie da się pomóc osobom z sekty dopóki same nie zechcą) - czytajcie deona skoro chcecie. widocznie jest w Was jakaś potrzeba skoro ciągle tu wracacie. a poza tym dzięki Waszym komentarzom dociera do mnie, że być może KK ma jakiś skarb, który przoczyłem. Tak czy siak w pluralizmie jest bogactow i wole żeby były rózne poglądy.
SK
Sofia Kowalik
14 sierpnia 2018, 14:32
idź na frondę, radio maryja czy inne tego typu strony skoro deon taki lewicowy, po co się tak męczysz biedaku?
14 sierpnia 2018, 10:13
To prawda, bardzo trafne. jestem/byłam we wspólnocie wiele lat, prawie całe moje dorosłe życie. I mam podobne wnioski, że nie moja relacja z Bogiem - sakramenty tak, relacje z duchowienieństwem - ostrożne/kontrolowane, ale wspólnota - nie wiem?
WDR .
14 sierpnia 2018, 02:03
@chemik_65: "Jesli ten ,,Kler" to satyra na księży, to - o ile jest trafna - przyda się trochę pośmiać z siebie (laikat) i z księży." Ks.Isakowicz-Zaleski: Z jednej strony doceniam odwagę reżysera, że podjął się tak arcytrudnego tematu jakim jest pedofilia. Nie bał się on też ukazać losu ofiar oraz sprawy „zamiatania pod dywan” przez władze kościelne. (...) Z drugiej jednak strony film ten jest nadzwyczaj nieobiektywny. Ukazuje bowiem duchownych, w tym też siostry zakonne, wręcz jako społecznych degeneratów. Oczywiście każdy z ukazanych grzechów kapłańskich ma odbicie w rzeczywistości. Pełniąc ponad 40 lat posługę w strukturach Kościoła zetknąłem się prawie ze wszystkim grzechami kapłańskimi, w tym z pazernością na pieniądze, tuszowaniem afer obyczajowych i finansowych, alkoholizmem, łamaniem celibatu, działaniem lobby homoseksualnego (...) Jednak ukazanie polskiego duchowieństwa tylko przez ten pryzmat jest bardzo krzywdzące. Nawiasem mówiąc, w całym filmie nie ma ani jednej pozytywnej postaci w sutannie czy w habicie. Tylko sami źli i moralnie skrzywieni. A jedynym „nawróconym” jest ten, który zrzuca sutannę i z gospodynią, z którą ma dziecko, zakłada rodzinę...
16 września 2018, 12:37
Dziękuję za komentarz. To w tej sytuacji film nie jest warty oglądania. Osobiście szukam filmów, które wpłyną na mnie, pogłębią moją duchowość, sprawią, że będę chciał byś lepszym człowiekiem i bardziej kochać bliźnich. Tanie sensacyjki, których jedynym celem jest sianie zamętu wśród ludzi i powodowanie podziałów między ludźmi (no i zarobienie kupy kasy oczywiście), to nie moja bajka i nie będę tego wspierał.   
WDR .
14 sierpnia 2018, 01:57
Nie mam nic przeciwko temu filmowi (nie pierwszy i zapewne nie ostatni), ale przyznaje, że o wiele chętniej obejrzałbym satyrę o rabinach z Nowego Jorku planujących oskubanie Polaków z pieniędzy. Tylko kto się odważy zrobić taki film wiedząc, że zostanie wściekle zaatakowany? A może jednak... ;-)
PW
Paweł Wittek
13 sierpnia 2018, 21:50
bardzo przykry film może dlatego , że pokazuje po części prawdziwy obraz. Już nie wiem co mam myśleć lub gdzie schować twarz ze wstydu jak słyszę że 70 letni ksiądz we Włoszech molestuje małą dziewczynkę albo jak widzę polskich biskupów, proboszczów w autach za setki tys złotych lub duchowieństwo romansujące z politykami. Można tego mnożyć i modlić się przyjdź już Panie Jezu....
Andrzej Sosnowski
14 sierpnia 2018, 10:34
Czemu bijesz się w piersi tych księzy, to ich grzech i beda za niego odpowiadac przed Bogiem, patrz na swojego grzechy kotku, nie jestes lepsza od tego ksiedza ktory niszczy dziecko, jestes zdolna do tego samego.
SM
Sylwester Mrozik
13 sierpnia 2018, 21:40
Pamiętacie ze szkoły ,,Monachomachię" satyrę z mnichów biskupa Krasickiego ? I co - świat się zawalił ? Kościół się rozpadł po publikacji tego utworu ? Trochę dystansu. Jesli ten ,,Kler" to satyra na księży, to - o ile jest trafna - przyda się trochę pośmiać z siebie (laikat) i z księży. Kościół z pewnością to przetrwa. 
20 września 2018, 21:05
Zestawienie biskupa, genialnego poety z antyklerykałem w stylu stalinowskim - dość zaskakująca koncepcja.
Andrzej Kozak
13 sierpnia 2018, 21:17
wow! niezła wojan na boty. niech zgadne protestanci kontra tradsy? co wy macie w głowach młodzi ludzie? fajnie. dawajcie do 30000
SK
Sofia Kowalik
14 sierpnia 2018, 14:27
słaby sytem na deon skoro tak łatwo puszcza boty
SK
Sofia Kowalik
13 sierpnia 2018, 21:01
Pozdro dla minusujących prawdziwków! Jest Was w rzeczywistości o wiele mniej dlatego tak ostro działacie na necie! Elo. Prawda jest jedna. 
SK
Sofia Kowalik
14 sierpnia 2018, 14:28
dzięki prawdziwki za tyle minusów, jesteście wielcy!!!
13 sierpnia 2018, 17:38
Może niektórych najbardziej odrzuca od Wspólnoty to, że została ona obecnie opanowana przez narrację, które krytykuje tradycję, a w zamian daje jakieś pseudointelektualne nudziarstwo.
Andrzej Kozak
13 sierpnia 2018, 17:44
pokaż mi ciekawą tradycję :)
13 sierpnia 2018, 18:17
Poczytaj "Duch liturgii"
SK
Sofia Kowalik
13 sierpnia 2018, 20:57
rozum i inteligencja po to są żeby ich używać; jak się kończy niszczenie "inteligencji" pokazał nie jeden totalitaryzm 
13 sierpnia 2018, 22:18
choć całej wypowiedzi nie bardzo rozumiem, to jednak z jej pierwszą częścią zgadzam się w 100% :)
Andrzej Kozak
13 sierpnia 2018, 17:32
właśnie zroumiałem czytając tu komentarze że najgorzej to mają Ci biedni Protestanci. Krzyczą głośno "sola sc<x>riptura" odrzucając fałszywą "prawdę" a potem jedni wybierają na biskupa lesbijkę, drudzy zakładają nowy kościół od Zielonych Świątek, każdy ma swoją wizję - to gdzie jest ta Jedyna Prawda. Ciągłe rozłamy... i na końcu przychodzą do katolików, którzy trwają od wieków i krzyczą z coś o nierządnicy. Ludzie, to ja przy całej mojej otwartości wole już jednak tych prostych Katolików.
BW
Beata Woroszyło
13 sierpnia 2018, 16:20
Jak dajecie minusy, to wskażcie choć, gdzie jest nieprawda w tym co piszę.
13 sierpnia 2018, 16:37
Na tym portalu są takie zwyczaje, że jeżeli piszesz coś w oparciu o Słowo Boże, to więcej minusów oznacza, że piszesz prawdę.
BW
Beata Woroszyło
13 sierpnia 2018, 16:43
No tak :-) "Bo Słowo Boże jest żywe i skuteczne, ostrzejsze niż wszelki miecz obosieczny, przenikające aż do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku, zdolne osądzić zamiary i myśli serca;" Heb.4.12 Pozdrawiam bracie w Chrystusie :-)
Andrzej Kozak
13 sierpnia 2018, 17:06
trochę martwi mnie że deon jest tak ochoczo czytany przez protestantów. zawsze miałem o Was dobre zdanie, tymczasem te niekończące się waśnie i "udowadnianie" że macie racje zaczynają mi nasuwać podejrzenia, że cos was jednak trapi. jakiś cierń, jakiś resentyment. kto jest blisko Pana nie musi innych ciągle przekonywać że jest przy Nim i Go zna! Dorota_W na Boga! gdzieś Ty się zagubiła?!
SK
Sofia Kowalik
13 sierpnia 2018, 20:59
@Dorota_w patrząc po ilości ostro jakiś trollowski bot Cię "zaaatakował"
14 sierpnia 2018, 12:30
Trollowski bot to ten co daje plusy czy minus? ;-) Prowda prawdą ale w starciu protestantów z szymkiem liczą się tylko zielone i czerwone strzałeczki...
BW
Beata Woroszyło
14 sierpnia 2018, 14:27
Jak łatwo przylepić komuś łatkę. Jak ktoś idzie za Jezusem to nazywany jest protestantem. Jestem uczniem Jezusa, słucham Jego Słowa i Je zachowuję. Nie potrzebuję religii, rytuałów i swietych dni, szat, dogmatów sprzecznych z Pismem Sw. Zycze panu takiego zagubienia w Chrystusie. Każdy kto w Niego wierzy i wierzy wiarą Jezusa ma życie wieczne, czy się panu to podoba czy nie. W ks. Objawienia Jezus mówi, ze nienawidzi Nikolaitów, czyli ludzi, którzy chca miec duchowa wladze nad ludzmi. Jedynym pośrednikiem do Boga Ojca jest Jezus Chrystus.
13 sierpnia 2018, 16:19
Księże jeżeli powyższy tekst ma świadczyć o znajomości Biblii, to jestem przerażony! Grzegorzu Kramerze nie znasz Biblii. Dowód? Prorok Natan nie krytykował żadnego pasterza (proroka) tylko KRÓLA, a więc władzę świecką. Przestań fascynować się dziełem człowieka plującego na Kościół, walczącego z Chrystusem, przestań czytać WP, GW, itp., a lepiej dokładnie i ze zrozumieniem przeczytaj Pismo Święte. A wtedy może w końcu się nawrócisz i przeprosisz (5. warunek dobrej spowiedzi) za oszczerstwa rzucone na stronach DEON-u. Jezuici, pomóżcie swemu bratu!
13 sierpnia 2018, 16:26
Księża nie studiują Pisma Świętego, w seminarium nie ma na to czasu, bo jest dużo zajęć z historii kościoła, filozofii, teologii i innych ludzkich nauczań, a później nie ma potrzeby, bo księzom wystarczy brewiarz i wybrane na dzień fragmenty biblijne.
14 sierpnia 2018, 00:09
To, co piszesz jest zwykłym kłamstwem, zajrzyj do programu studiów, są dostępne na stronach seminariów (są częściami uniwersytetów). Polecam też dokładne przejrzenie czytanych codziennie fragmentów Pisma  Świętego w liturgii. Nie trzeba być księdzem, by to ogarnąć.
14 sierpnia 2018, 07:24
To co piszę to prawda. Proszę porozmawiać z księżmi - szczególnie z tymi, którzy zaczęli studiować Biblię ... Na studiach "biblia" to jeden z liczych przedmiotów - i to nie najważniejszych. Co do czytań codziennych to żal się wypowiadać - powtarzane co 2 lub 3 lata te same czytania, okrojone, ustawione pod konkretny cel ... 
K
karmelito
13 sierpnia 2018, 15:55
Cóż,są kapłani którzy na serio potraktowali nakaz Chrystusa Pana _"Idźcie i nawracajcie wszelkie narody..." i są tacy którzy nie dość,że położyli na tym laskę to jeszcze niedwuznacznie wzywają do nawrócenia Kościoła na świat. No bo co to za Kościół, w którym nie ma Boga Żywego ( no może z wyjatkiem pewnej parafii w Opolu), w którym Korę o zgrozo (przecież wiadomo,że wszyscy będą zbawieni) do piekła wysyłają (co prawda Panu Bogu pokazała plecy ale poza tym święta kobieta) a w ogóle to w Kościele zaduch okropny, więc w trosce o zdrowie najlepiej z Niego wyjść i na pohybel klechom (patrz pewien niedawno ułaskawiony przez biskupa jegomość w koloratce) oddać się świadomemu życiu - co nam będą katabasy sempiternę zawracać. A w ogóle to trza Kościół naprawić i basta. Ale żeby naprawić trza rachunku sumienia. Wedle jakich kryteriów? Są media,które je przygotują, a nasz ojczulek ( w końcu nierzadko tam bywa) bez zbędnej zwłoki wyartykułuje. A tak przy okazji, jak tam z Twoim kapłańskim sumieniem ,ojczulku?  
KP
Krzysztof Pierzchała
13 sierpnia 2018, 16:02
Oczywiście winno być:"Idźcie i nauczajcie wszystkie narody...", ale sens całego zdania nie uległ zmianie.
BW
Beata Woroszyło
13 sierpnia 2018, 16:17
 „Pismo Święte” (chrześcijanie mają na myśli zarówno Stary jak i Nowy Testament jest jedynym autorytetem i drogowskazem. Apostoł Paweł stwierdził, że Pismo może „obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa. "Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości. Aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany” (2 Tymoteusza 3.15-17). Skoro Pismo jest przez Boga natchnione, to nie pochodzi ono od człowieka, i chociaż zostało spisane przez człowieka, to jednak nie przychodziło nigdy z woli ludzkiej, lecz wypowiadali je ludzie Boży, natchnieni Duchem Świętym” (2 Piotra 1.21). Żaden tekst pochodzący od człowieka nie mógłby nas uzdolnić do wykonywania dobrych dzieł; jedynie Słowo Boże może to uczynić. Poza tym, skoro Pismo Święte jest wystarczające, aby nas wyposażyć do wszelkiego dzieła, to niczego więcej nie potrzebujemy.
Andrzej Kozak
13 sierpnia 2018, 17:28
fajne w teorii, a w praktyce bez tradycji każdy zakłada swój kościół: jeden zakłada Kościół Zielonoświątkowy i inny święći na biskupa lesbijkę i każdy krzyczy "sola sc<x>riptura".WTF?
14 sierpnia 2018, 07:30
Zapewniam, w praktyce też :-)
BW
Beata Woroszyło
13 sierpnia 2018, 15:47
Ksiądz Kramer jest takim samym zwodzicielem jak cały KRK. Religia rzymska to "ochrzczone pogaństwo" kompletnie zaprzeczające Bożemu Słowu. Naprawdę byłam w tej organizacji i wierzyłam tym zwodzicielom. Ale uwierzyłam w Jezusa Chrystusa, przyjęłam Go za osobistego Zbawiciela, narodziłam się na nowo z Ducha św. i opuściłam tą Wielką Nierządnicę babilońską. Teraz idę za Jezusem i karmię się Jego Słowem, które jest prawdziwym pokarmem. To Jezus jest chlebem, a nie chleb Jezusem. Ew. Jana 3.3-7, „ Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci, jeśli się kto nie narodzi na nowo, nie może ujrzeć Królestwa Bożego. Rzekł mu Nikodem: Jakże się może człowiek narodzić, gdy jest stary? Czyż może powtórnie wejść do łona matki swojej i urodzić się? Odpowiedział Jezus: Zaprawdę, zaprawdę powiadam ci, jeśli się kto nie narodzi z wody i z Ducha, nie może wejść do Królestwa Bożego. Co się narodziło z ciała, ciałem jest, a co się narodziło z Ducha, duchem jest. Nie dziw się, że ci powiedziałem: Musicie się na nowo narodzić.” Przeczytajcie Ewangelię Jana, nie wierzcie ślepo autorytetom. To Prawda jest autorytetem, a nie autorytet prawdą". Prawda jest osobą, jest nią Jezus Chrystus.
Andrzej Kozak
13 sierpnia 2018, 17:13
kolejna osoba z ponad 2 tys plusów. ludzie! co Wam to daje żę sie sami plusujecie, to załosne. Czy czujesz szanowna Doroto że masz teraz większą rację z tymi 2377 plusami? Tak, zazdroszcze.
MP
Marek Pawłowski
13 sierpnia 2018, 20:55
Nie sądze by raptem ponad 20 tyś osób zminusowało wypowiedź pani Doroty. Myślę, że to jedna osoba używa jakiegos skryptu: polub, wyczyść ciasteczka, polub itd.
MP
Marek Pawłowski
13 sierpnia 2018, 20:56
Do pani Doroty. Co do tego kto ma rację przekonamy się na końcu żywota. Może się okazać że hinduiści nie byli daleko od Królestwa ;-)
BS
Bolesław S
13 sierpnia 2018, 23:28
Pani Doroto, żenujący wpis. Idzie Pani za Jezusem? Doprawdy? A którym? Z którego odłamu protestantyzmu? Czyżby hasło Sola sc<x>riptura zmąciło Pani umysł? Wie Pani co z tego wynikło? Podział Kościoła, zrodzenie różnych odłamów: Luter, Kalwin, Jehowi (tutaj Russel i Rutheford), Parham etc. Każdy kolejny zdawał się wyzwolicielem z więzów ciemności, niemal mesjaszem. I co, tego chciał Jezus? Tak Pani za nim kroczy? Rozbijając jedność, wierząc fałszywym prorokom (bo tak ich nazywał Jezus)? Została Pani zmanipulowana - ktoś wykorzystał trudny okres w Pani życiu i wmówił, że może pomóc, że jest cudowna recepta na wszelkie problemy. A na koniec rzuca Pani jakiś oderwany od kontekstu cytat, z którego nic nie wynika. Słabe
14 sierpnia 2018, 07:33
To co pisze Pani Dorota nie jest żenujące, ale niestety prawdziwe. Takich zwodzicieli jest na internecie wiecej - x.Szustak, x. Pawlukieiwicz, x. Glas itp. To oni są manipulantami. Co do protestantyzmu, to chociaz nie jestem protestanem, to uważam, że gdyby nie Luter wiele osób trwało by nadal w kłamstwie rzymskim. Za Jezusem idzie się prostą Drogą, którą jest On Sam. Tyle.
BS
Bolesław S
14 sierpnia 2018, 18:58
Tak, droga jest prosta ale brama wąska i nie da się jej przebyć na skróty, jak to chcieli czynić Luter, Kalwin et consortes, biorąc co im się podoba. Ot choćby Luter tłumacząc Biblię wyrzucił co mu wadziło, na przykład wersy o tym, że wiara bez uczynków jest martwa. I taką to koślawą dróżką ciągnie karawana protestancka.
AC
Anna Cepeniuk
13 sierpnia 2018, 15:13
Tych co odchodzą, to już nie ma nawet co straszyć....ale po co straszyć tych, którzy jeszcze są.... i zmagają się ... Dziękuję bardzo Ojcu za ten głos.... też tak uważam....
13 sierpnia 2018, 15:19
Nie mówmy wiernym o piekle, bo to ich może przestraszyć. Tym badziej nie mówmy tym co odchodzą. A tym co są poza Kościołem, to może nawet o poście i pokucie nie mówmy, po co ich straszyć? Ładne owce Ojciec wyhodował :-)
MG
Maciej Goździk
13 sierpnia 2018, 14:38
Wszedzie tego całego Kramera pełno... Widać proboszczowanie mu nie wychodzi za bardzo...
13 sierpnia 2018, 14:32
KRK nigdy nie był prawdziwym, biblijnym Kościołem opartym na wierze i nauce Jezusa Chrystusa. Jest tylko religijną instytucją mająca znaczącą władzę i sprawującą swoje parachrześcijańskie obrządki. Nic zatem dziwnego, że urzędnicy tejże instytucji, w znaczącej liczbie także niewierzący, nieznający Słowa Bożego, a na pewno nie idący za Tym Słowem, zachowują się tak jak coraz częsciej się dowiadujemy. Bardzo smutne jest to, że ludzie tak własnie wyobrażający sobie "kościół" i nie znający tego Prawdziwego, Chrystusowego, odchodzą w całkowity niebyt, porzucając wiarę w Boga. Straszna to zasługa "kapłanów" śmiących niezgodnie z Biblią nazywać się "pasterzami", że wiodą "swoją"trzodę szeroką drogą wprost na Sąd i do jeziora ognia.
BW
Beata Woroszyło
13 sierpnia 2018, 16:06
Tak Piotrze, bo Kościół Jezusa Chrystusa to ci, którzy narodzili się na nowo z Ducha Św., którzy oddali swoje życie Panu i On zamieszkał w ich sercach, bo "Bóg nie mieszka w świątyniach ludzką ręką uczynionych","Bóg jest duchem, a ci, którzy mu cześć oddają, winni mu ją oddawać w duchu i w prawdzie." Ewangelia Jana 4:24
13 sierpnia 2018, 13:54
"Jezuita zaznacza, że ludzie odchodzą od Kościoła nie dlatego, że stali się złymi ludźmi, ale dlatego, że w Kościele nie spotykają żywego Jezusa, bo są tacy, którzy im Go skutecznie obrzydają i zasłaniają." Święte słowa...? Takich co ciągle mówią o ile lepiej jest poza Kościołem. Takich co zamiast odnieść się do meritum napiszą "Masz problem". Zadufanych w sobie gburów na stanowisku w Kościele czy zakonie, które pozwala im na lekcewarzący stosunek do piszących. Albo takich,  którzy jak by co przywalą fizycznie współbratu dla podkreślenia swojej racji. Tyle, że czudzy grzech to tylko pretekst. Decydują własne grzechy... ale łatwiej głosić: jesteś ofiarą innych niż nawróć się?
Andrzej Kozak
13 sierpnia 2018, 13:44
ja już nic nie rozumem, to czyja to wszystko wina? cały ten kryzys Kościoła - moja, księży, mediów, papieża? Co ja mam myśleć?? A może to poprostu upada "instytucjonalna spleśniała maska", a prawdziwy Kościół wreszcie będzie miał szanse się komukolwiek ukazać? Bo jeśli ktoś myślał, że Kościół to odrealnieni księża na parafii, to sory - chyba urodził się w matriksie, hehe.
BS
Bolesław S
13 sierpnia 2018, 13:27
Tak, Ojciec ma rację, doskonale o sobie mówi. To właśnie on sprawia, że ludzie przestają chodzić do kościoła. Patrzą na łysola w modnych okularkach, siejącego zamęt swoimi publikacjami, rozluźniającego dyscyplinę i doktrynę katolicką, i się gorszą.
Anastazja Michalska
13 sierpnia 2018, 13:32
Panie Bolec, co w tym złego, że ktoś kto jest dobry i sprawiedliwy (Ks. Kramer) dobrze  o sobie mówi, zna prawdę  o sobie - że jest dobrym uczciwym człowiekiem i dba  o swój wygląd... Czyżby zżerała Pana zazdrość panie Bolec???
BS
Bolesław S
13 sierpnia 2018, 13:39
No proszę, jakiś argument, że ów ksiądz jest "dobry i sprawiedliwy"? Bo fakt, że angażuje się po lewej stronie, nagina doktrynę, realtywizuje, nie świadczy o nim zbyt dobrze.
Anastazja Michalska
13 sierpnia 2018, 13:43
Tak, jest miłosierny i się nie gorszy grzesznikami, tylko ich z miłością przygarnia. Nie moralizuje. Ludzie w parafii Ojca Kramera wrócili do Kościoła bo czują się przygarnięci przez Boga. Bo Bóg jest przede wszystkim miłosierny... a ajkieś przykłady, że nagina doktrynę  i relatywizuje???
BS
Bolesław S
13 sierpnia 2018, 13:57
Tak, jest miłosierny i tworzy Kościół rozwarty, przyjąby wszystkich, a nie o to chodzi. Zbliża się sąd i ziarno zostanie oddzielone od plew. Muzułmanie u bram, czy Kramer stanie w obronie wiary katolickiej, czy otworzy im bramę i będzie współodpowiedzialny za zniszczenie naszej cywilizacji?
SK
Sofia Kowalik
13 sierpnia 2018, 15:00
Chrześcijaństwo to religia Miłości. każe kochać wszystkich nie tylko swoich - masz coś do Muzułmanów? To może poznaj jakiegoś skoro tak sie ich boisz. Zapytaj siebie skąd ten strach? Czy to nie obawa wynikająca z własnych słabości i słabości swojej wiary?
13 sierpnia 2018, 17:31
Do muzułmanów można mieć to, że nie chodzą na msze i nie wierzą w prawdziwego Boga oraz chcą wszytskich nawrócić na Islam, również siłą. Innymi słowy chcą odciągnąć katolików od prawdziwego Boga i narzucić im fałszywą religię. Czy to już dla otwartych katolików nie ma żadnego znaczenia? :)
13 sierpnia 2018, 17:32
A kochać ich, wg katolickich zasad należy, ale nie oznacza to, że nie można ocenić, iż stanowią zagrożenie dla siebie i innych.
BS
Bolesław S
13 sierpnia 2018, 23:41
Miłość nie oznacza pozwalania na wszystko czego chce drugi, tylko idiota lub rozwarty katolik mógłby myśleć inaczej. Czy jak dziecko wsadza rękę do ognia, to w imię miłości pozwolisz mu, czy raczej zabronisz? Osobista znajomość muzułmanów nie ma tu nic do rzeczy. To chamski acz chybiony kontrargument, wynikający z fałszywych przesłanek. W takim razie, jeśli chcesz pomagać i przyjmować ich, to rób to w swoim domu. Pozostaw ludziom wolność.
KJ
k jar
13 sierpnia 2018, 13:26
Film już obejrzał ks. Issakowicz-Zaleski i jest na Facebooku recenzja z tego filmu. Polecam recenzję,bo wydaje się bardzo obiektywna!
Anastazja Michalska
13 sierpnia 2018, 13:17
Ks Kramer przywraca wiarę w ludzi <3 Dziękuję za Twą mądrość Ojcze, bardzo pomagasz wielu wiernym <3 
SK
Sofia Kowalik
13 sierpnia 2018, 12:53
Koło się toczy, tego (wszelkiej maści afer) nie da się już zatrzymać metodą zamiatania pod dywan. Tu trzeba wielkich ludzi pokroju św. Teresy Wielkiej i św. Jana od Krzyża, którzy na nowo wskażą drogę dla osób duchownych chcących żyć dla Boga. Reszta, która żyje dla kasy, władzy, wycieczek, realizacji drogiego hobby, wygodnego życia, samochodów etc musi być w końcu zmarginalizowana a ich postawa napiętnowana.