Czy katolik może słuchać Donatana?

(fot. Youtube.pl)

Promocja satanizmu, nastoletnie wcielenie demona, alter ego Hitlera, zbrukanie stroju ludowego, zdrada ojczyzny i serwowane nieświadomym masom pogaństwo. Sporo jak na jeden teledysk. A jednak tyle i jeszcze więcej zmieściło się zdaniem publicysty "Polonia Christiana" w klipie Donatana - "My Słowianie". Czy katolik może z czystym sumieniem oglądać takie rzeczy?

"Świetnie" - pomyślałem. Skoro według Eugeniusza Kosińskiego: "Kiedy obejrzy go wierzący, niewątpliwie niezwłocznie poszuka różańca…", dzięki nieświadomemu całej sprawy Donatanowi doczekaliśmy się uniwersalnego testu na chrześcijaństwo.

Spojrzysz na głębokie dekolty panien ubijających śmietanę i się nie zgorszysz - marny z ciebie katolik. I Polak. Dzieje się tak ponieważ sam producent utworu jawnie przyznaje się do prorosyjskich sympatii, "nie do końca rozumiejąc duszę Polaka". A ten, jest według Kosińskiego, do szpiku kości zachodni i katolicki, a nie "panslawistyczny i pogański". Poza tym "»My Słowianie« to zupełnie niewpadająca w ucho linia melodyczna, drażniący wokal Cleo i… jeszcze więcej seksu. Na dodatek piękny polski strój ludowy został tak zbrukany!" - alarmuje felietonista.

Mamy zatem wątek religijny i narodowy, teraz pora na Hitlera i promocję satanizmu. Tego pierwszego według felietonisty "Polonia Christiana" odzwierciedla Witold Czamara czyli Donatan właśnie. Demony natomiast czci 18-letnia Kamila Smogulecka, znana pod pseudonimem Luxuria Astaroth. Ale od początku.

DEON.PL POLECA


Donatan jawnie przyznaje się do bycia tzw. rodzimowiercą, czyli osobą, która czci dawne słowiańskie bóstwa i naturalny cykl przyrody. W związku z tym, jak pisze Kosiński, za jego sprawą: "Wraca znane nam doskonale <<narodowe>> i <<rodzime>> pogaństwo, które już raz pokazało na co je stać, produkując niejakiego Adolfa H. i jego wesołą gromadkę".

Przejdźmy teraz do występującej w większości klipów Donatana modelki. Jej pseudonim artystyczny Luxuria Astaroth to dwa wyrazy, z których pierwszy oznacza w języku łacińskim pożądliwość i stanowi odniesienie do jednego z 7. grzechów głównych uznawanych przesz Kościół, wymienionych choćby w "Piekle" Dantego. Drugi jest określeniem demona, księcia piekła zachodniego i upadłego serafina. Luxuria, jak sama o sobie pisze, jest "zaprzeczeniem pacyfizmu i personifikacją grzechów, za które umarł Chrystus".

To są oczywiście fakty, z którymi trudno polemizować. Trzeba być ślepym albo mało wyedukowanym, aby nie dostrzec w tym i wcześniejszych klipach Donatana promocji "słowiańskiej tradycji". Równonoc, święto Kupały, wróżki, biesy i bliska natury wieś. To wszystko wylewa się garściami z jego produkcji. W jego kompozycjach aż kipi od seksualności, nieujarzmionych sił natury, wódki i pociesznie rozumianego polskiego "olewactwa". Otrzymujemy pokraczny, ale jak widać nośny mariaż rustykalności i lansu. Ferrari na tle słomianej chaty. Bogactwo i świeżo pieczony chleb. Naturalne piękno i rumiane dziewczyny obok kręcących bączki samochodów.

Czego by nie napisać o utworze Donatana, "My Słowianie" z 27. milionami wyświetleń na YouTube to w pewnym sensie kulturowy fenomen. Utwór ten rozprzestrzenił się w sieci z prędkością wirusa, przeniknął do popkultury, dzwoni z telefonów w tramwajach, a w "Dzień Dobry TVN" drętwo klaszcze do niego i tańczy Jolanta Pieńkowska. Czy cała ta popularność przekłada się jednak jakoś na ucieczkę młodych, słuchających takiej muzyki, od Kościoła? Czy to, co proponuje Donatan, jest w ogóle jakąś realną alternatywą dla chrześcijaństwa, czy jedynie oswojoną i do bólu skomercjalizowaną pozą na "coś innego" w hip-hopie.

Może warto zobaczyć to wideo jeszcze raz? Jego początek zaczyna się jak reklama leku na przeziębienie. Mamy zbliżenie na opakowanie tabletek i głos z offu: "Jeżeli masz problemy z poczuciem humoru (...) - nie oglądaj tego teledysku. W każdym innym wypadku przed włączeniem klipu zapoznaj się z definicją słowa ironia i skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż teledysk niewłaściwie rozumiany może zagrażać Twojemu życiu lub zdrowiu".

Wróćmy zatem do pytania, które padło w tytule felietonu. Czy katolik może słuchać Donatana? Przy zastosowaniu się do powyżej cytowanych zaleceń - czemu nie? Nie róbmy z siebie świętoszków, którzy chętnie zobaczyliby "zdrowe i jurne" słowianki przez ramię na komputerze kolegi, ale publicznie będą się na teledysk obruszać. Owszem, jest wulgarny, prymitywny i mocno seksistowski. Ale czasami takie właśnie bywa życie i trudno zamykać na to oczy. To jasne - z podobnej twórczości nie powinno się czerpać żadnych wzorców. Może właśnie na tym polu Donatan czyni największe szkody. Niestety młodzi ludzie często chłoną muzykę bezkrytycznie. Jeśli pozwolimy, aby ich wychowywała - wtedy uczynimy im realną krzywdę. Ale co ma do tego powównanie do Hitlera i straszenie pogaństwem, nie wiem. Prostactwo i epatowanie seksem nazywajmy po imieniu, zamiast ubierać je w demoniczne szaty.

Chciałbym wierzyć, że pomimo naiwnych poglądów Donatana i smutnej, wulgarnej ewolucji wizerunku Luxurii Astaroth, to nadal po prostu Witold i Kamila. Nie sadzę, aby jakakolwiek świadoma swojej wiary osoba mogła odejść od Kościoła za sprawą tych dwojga. W gruncie rzeczy jeśli nasz katolicyzm jest tak słaby, że byle teledysk może nim zachwiać, to w jednym się z Panem Kosińskim zgadzam. Powinniśmy niezwłocznie poszukać różańca.

Marcin Makowski - redaktor i publicysta DEON.pl, twórca portalu DziwnaWojna.pl. Jego teksty można przeczytać na blogu autorskim. Twitter: @makowski_m

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Czy katolik może słuchać Donatana?
Komentarze (129)
OT
~ooj tam
8 lutego 2023, 23:30
Morze gadania o niczym.
16 maja 2014, 13:27
jeśli chodzi o skromnośćto proponuję dokładne przeciwnieństwo: <a href="http://misjakultura.blogspot.com/2014/01/godnosc-kobiety-mistyczna-sukienka.html">MIstyczna sukienka</a> [url]http://misjakultura.blogspot.com/2014/01/godnosc-kobiety-mistyczna-sukienka.html[/url]
16 maja 2014, 13:21
NIe, ale nie tylko donatana, ale większości współczesnych muzyk o czym tu: [url]https://www.youtube.com/watch?v=K47tZnz5Ggo[/url] [url]https://www.youtube.com/watch?v=yL5-_vSX9tw[/url] Donatan To jest parodia słowiańskości. Słowiańskie, polskie, jest choćby to: <a href="https://www.youtube.com/watch?v=7wccNNEhNYo">Rokiczanka - W moim ogródecku</a> [url]https://www.youtube.com/channel/UC4DmnaarG1WaNtauDU-a5ZA[/url] Tak samo rodzimowierstwo ma mniej wspólnego z dawnymi wierzeniami niż chrześcijaństwo. Bo to co oni nazywają rodzimowierstwem to zwykłe domysły i rekonstrukcje. To chrześćijaństwo zachowało  rodzime elementy kultowe(wyrzucajac z nich komponenty ekstatyczne- choć i te się na marginesach przechowały). Świetnie mówił o tym ów ksiądz: <a href="https://www.youtube.com/watch?v=k3i4hwcD0O4">Neopogaństwo - o absurdach "powrotów do korzeni" [Tuba Cordis 23 VI A.D. 2013]</a> genialne argumenty.
H
historyk
13 maja 2014, 22:22
czy katolik może czytać Homera, Arystotelesa, Horacego, oglądać sztuki Sofoklesa? sam św. Hieronim ze Strydonu uwielbiał pisarzy pogańskich. Szczerze mówiąc mi się ta piosenka w ogóle nie podoba...
A
archeolog
14 maja 2014, 01:11
Zgadzam się. Mi się ta piosenka podoba dopiero wtedy, gdy uszy zatkam i oczy szeroko otworzę. Oj, jest na co popatrzeć.
V
vrr
8 maja 2014, 12:38
mam lepsze pytanie. Czy katolik może słuchać takich smętnych bluesów z delty np roberta johnsona który w nocy o północy spotkał diabła który "pokazał mu kilka piosenek" i stąd się zaczęła ta muzyka. 
16 maja 2014, 13:22
NIe za bardzo: [url]https://www.youtube.com/watch?v=K47tZnz5Ggo[/url] [url]https://www.youtube.com/watch?v=yL5-_vSX9tw[/url]
M
Mojses
25 marca 2014, 01:50
A czy katolik możę uprawić sek analny w okresie wielkiego postu? Oto jest pytanie godne umysłu katolika?
A
an.neo
24 marca 2014, 21:23
To noże tak, zamiast polemizowaćz bratem w wierze, jakiś wspólny front ??? Liberałowie śledzący portal Deonu, po takich wstawkach, zacierają dłonie i jazda... na karnawałowych imprezach w szkołach katolickich (do których posyłają swe dzieci, bo tam bezpiecznie i poziom nauczania wysoki...) promują piosneczkę... nawet wśród dzieci z nauczania zintegrowanego   :)   a Nauczyciele ? Hmmm... no, przecież gdyby zareagowali na taką błahostkę, to straciliby autorytet... - na pewno opisaliby ich "niechrześcijańską"postawę na Deonie...   :(   szkoda...
N
nievierze
23 marca 2014, 12:02
...aha
J
ja1980
5 stycznia 2014, 18:35
Masakra z wami wolnośc słowa jest, i kto nie chcę niech nie ogląda, każdy ma wybór co do tego nie można kogoś ganić ani obrazać że to ogladał, nic złego w tym teledysku nie ma !!! to takimi własnie opiniami psujecie sobie pogląd innych na religię we wszyskim dopatrujecie się złego, a jak ktoś kogoś zabije np pijany kierowca w wypadku to każecie mu wybaczyć, porazka z wami
F
faryzeusz.
5 stycznia 2014, 16:12
Czy to ważne ? treści niezgodne z Ewangelią promowane są systematyczne via najróżniejsze środki społecznego przekazu prze szerokie spektrum ludzi.  Ten akurat "wyszedł przed szereg " przez co jest nieco bardziej widoczny i tyle.              Załóżmy ,że w/w przypadek nie istnieje , co to zmienia ? ...nic. Kościół nauczający nie może miec pretensji o to,że poganie osiagaja sukcesy tam gdzie rzeczonego koscioła  ...nie ma .  Wycofał sie do do jedynie świata liturgii [ nowe katakumby ?] ogranicza się jedynie do komentarzy bo aktywnej polityki społecznej nawet w stosunku do własnych członków nie posiada, więc do kogo te pretensje ... jeśli nie samego siebie.  Co ma do zaproponowania ? nie ruszaj , nie słuchaj ,nie oglądaj zakaz goni zakaz same nie ,nie i nie ... Stary Testament 
K
Kris
30 marca 2014, 22:12
O nierządzie zaś i wszelkiej nieczystości albo chciwości niechaj nawet mowy nie będzie wśród was, jak przystoi świętym. Nowy Testament
A
ateista
10 kwietnia 2014, 22:02
Dość obszerne źródło. Można dokładniejsze namiary?
CW
czy warto igrać ?
22 grudnia 2013, 14:11
Strona: Wspólnota "Miłość i Miłosierdzie Jezusa" nabożeństwo o uzdrowienie i uwolnienie które odbyło się 21 grudnia br można odsłuchać już od środy. Modlitwy wysłuchane są również bardzo ważne i uzdrawiające. Pan Jezus uzdrawia. Duch św. jest obecny. Poprzednie nabożeństwa i świadectwa są na stronie Wspólnoty MiMJ. czatachowa.radioopoka.fm Jeśli ktoś zainteresowany warto posłuchać z czym igra człowiek, i gdzie spieszy po ratunek.
J
jenny
22 grudnia 2013, 12:21
I słusznie alarmuje tamten felietonista. Bo to jest jest jak obecna twórczośc w Teatrze Starym. A chwytać chce za różaniec, by modlić się za całośc przekazu współczesnego królestwa antychrysta, które już tak wypaczyło podstawę, że nawet nikt tego nie dostrzega. I tamtemu autorowi felietonu nie chodzi o świętoszkowatość.
19 grudnia 2013, 23:32
@bokser - alez porno jest dostępne cała dobę, na wyciągniecie klawisza. Masz potrzebę korzystania, bo ja nie. Wiem, że jest, służbowo nawet znam kilkadziesiąt adresów stron porno i z tego nie wynia, iz panicznie się go lękam. Nie wchodze i tyle.
NP
nie powinie tego słuchać
19 grudnia 2013, 23:28
To szatan istnieje? Nie musisz wierzyć w szatana, wystarczy, że on wierzy w ciebie. Są tylko dwie możliwości: albo służysz Bogu, albo diabłu. Gdy popełniasz grzech ciężki, jesteś na łańcuchu u diabła. Nie ma tłumaczenia, że jesteś niewierzący. Jeśli jesteś "niewierzący", to jest mi ciebie żal, bo nawet o tym nie wiesz, że diabeł tobą rządzi. Nic się nie wydarzy w twoim życiu, dopóki jesteś niewierzący. Problem będzie widoczny, gdy zaczniesz chcieć się nawrócić. Wielu opętanych nie wie o tym, że są opętani. Jak dochodzi do opętania? Dzisiaj największe zagrożenie jest w grzechach nieczystości. Szatanowi przez nieczystość jest nas najłatwiej niszczyć. Najczęściej wszystko zaczyna się od pornografii, poprzez masturbację, współżycie przedmałżeńskie i zdrady małżeńskie. Diabeł ma z tego wielkie żniwo. Najwięcej osób jest w piekle właśnie przez grzechy nieczyste. Szatan może kontrolować tylko nasze ciało. Diabeł nie ma kontroli nad naszą duszą. Tylko my możemy świadomie podejmować decyzje, które powodują umacnianie więzi z diabłem. Okazuje się np., że muzyka może doprowadzić do opętania. Diabeł mówi: każda rewolucja zaczynała się od rewolucji muzycznej. Wszystko może prowadzić do opętania? Wejść jest bardzo łatwo: okultyzm, wróżbiarstwo, otwarcie na złe moce. Szatan nie ma poczucia humoru, wszystko bierze na serio. Jeśli go poprosisz o pomoc - pomoże. Tak pomoże, że później cię zniszczy. Badania mówią, że trzy miliony Polaków chodzi do wróżki. Jednym słowem, wyrzucają pieniądze. Co się dzieje, gdy ktoś próbuje pozbyć się Złego? Dopóki jesteśmy na łańcuchu szatana, on praktycznie nie reaguje. Ale gdy próbujemy się wyzwolić, szatan walczy o swoje. Wtedy dopiero widać, jak strasznie zawładnął naszym ciałem. Może je wykrzywić w niewyobrażalny wręcz sposób. Pełne wyleczenie jest jednak możliwe, ale może trwać bardzo długo. ks.Marek Bałwas
C
Cactoos
19 grudnia 2013, 22:20
Dwa ostatnie zdania streszczają nie tylko cały artykuł ale 95% naszego katolicyzmu. "Najlepsze zdanie na podsumowanie roku wiary" - pomyślałem sobie...
MB
Mateusz Bendek
19 grudnia 2013, 19:40
Trudno powiedzieć, czy katolik może słuchać Donatana. Pewne jest, że idiota - owszem.
B
bokser
19 grudnia 2013, 17:56
Wszystko ok, ale widzę, że idąc dalej dochodzimy do wniosku, że problemem nie będzie porno 24 h na dobę w tv tylko reakcja potencjalnych odbiorców. Ja bym jednak zła nie szukał tylko w odbiorcach, przecież nad co jest nadawane, nagrywane też jest jakaś ludzka kontrola. Jak się strzela z karabinu do przechodniów to nie obwiniajmy ich, że są ranni. @TomaszL "To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci. Następnie pożądliwość, gdy pocznie, rodzi grzech, a skoro grzech dojrzeje, przynosi śmierć. 16 Nie dajcie się zwodzić, bracia moi umiłowani!" Jk 1, 14 Można się opierać pokusom . Dlaczego jednak samemu mamy się wystawiać na pokusy? "To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci." ... Jakub pisze dużo wiecej, np :  "Wiedzcie, że to, co wystawia waszą wiarę na próbę, rodzi wytrwałość" albo "Błogosławiony mąż, który wytrwa w pokusie, gdy bowiem zostanie poddany próbie, otrzyma wieniec życia, obiecany przez Pana tym, którzy Go miłują." Tyle, ze nie o wyrwane z kontestu zdania, ale o całość nauczania chodzi. I naprawdę nie jest problemem teledysk, problemem moze być reakcja na niego. Reakcja wynikająca z braku umiejętności czy braku chęci zapanowania nad pożądliwościami. ...
AW
Antoni Wichura
24 marca 2014, 18:46
Każdy artysta przyjmuje pozę. Nie może być przeciętny jak inni. Musi być inny. Prawdziwy artysta musi być gejem lub satanistą, malować włosy na zielono lub czerwono lub zachowywać się nietypowo. Musi mieć swoja ideologię. Musi byc kontrowersyjny. A ja mam pytanie: A jaki jest stosunek p. Witolda do aktualnego konfliktu słowiańskiego? Pewnie masz pan problem albo wcale go nie masz. Jakie dzisiaj zajmesz stanowisko? Aloszy Awiejewa czy Nikity Michałkowa?  Po mieczu masz chłopcze chłopskie, góralskie korzenie. Nie ma sie co wstydzić ja też. Nie wiem czy to jest sposób na kasę czy też chcesz coś swiatu powiedzieć. Ten satanizm to poza. Wiem, ze tata Cię ochrzcił w obrządku rzymskim chociaż jak sie ożenił to przestał chodzić do kościoła. Kiedyś bywał w Jastrzębiu. Dorobił sobie ideologię do tego, że Kosciół wszystkich okrada chociaz jemu nic nie zabrał. Odwagi bo rusofobów jest dużo i Gazeta Polska Cię nie szczędzi. Próbuj budować lepszy świat polskoruski. Bo jest zły. Jak pokazują ostatnie dni w Rosji podniósł się czy wręcz eksplodował wielki imperialny duch. Еслм ты там бываеш то знаеш что там все и все сравнивают мы и США. Мы русские а не мы словяне.   Jako artysta możesz oddziaływać na ludzi ale spróbuj i po drugiej stronie. Nie wiem czy ma to dla Ciebie znaczenie czy tu będzie Polska czy Привислинский край ale dla Twojego ojca pewnie tak. Tego się boję bo historia kołem się toczy. Всего доброгo. Pozdrawiam
MK
Marcelina Koprowska
19 grudnia 2013, 17:13
Zresztą w oczach chrześcijanina ludzie innego wyznania zawsze będą pod każdym względem gorsi i niegodni istnienia. ...Perunik, używanie zwrotów "zawsze", "nigdy", "wszyscy", "nikt" jest niezwykle ryzykowne. Ponieważ aby obalić Twoją tezę jest potrzebny dokładnie jeden przykład zaprzeczający jej. Ja będąc chrześcijanką staram się nie dyskryminować w żaden sposób ludzi innego wyznania. Mam nadzieję, że mi wychodzi. Ale bardzo bym chciała żeby oni mnie w zamian również szanowali.
W
Wojtek
19 grudnia 2013, 15:19
Ja nie mam tego dylematu bo po prostu to kiepska płyta i nawet jako osoba niewierząca wstydziłbym się tego słuchać, dobre bity może i są ale płyta wyprodukowana ku targetowi gimnazjalnemu, wstyd to słuchać  
19 grudnia 2013, 06:35
@TomaszL "To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci. Następnie pożądliwość, gdy pocznie, rodzi grzech, a skoro grzech dojrzeje, przynosi śmierć. 16 Nie dajcie się zwodzić, bracia moi umiłowani!" Jk 1, 14 Można się opierać pokusom . Dlaczego jednak samemu mamy się wystawiać na pokusy? "To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci." ... Jakub pisze dużo wiecej, np :  "Wiedzcie, że to, co wystawia waszą wiarę na próbę, rodzi wytrwałość" albo "Błogosławiony mąż, który wytrwa w pokusie, gdy bowiem zostanie poddany próbie, otrzyma wieniec życia, obiecany przez Pana tym, którzy Go miłują." Tyle, ze nie o wyrwane z kontestu zdania, ale o całość nauczania chodzi. I naprawdę nie jest problemem teledysk, problemem moze być reakcja na niego. Reakcja wynikająca z braku umiejętności czy braku chęci zapanowania nad pożądliwościami.
H
Historyk
18 grudnia 2013, 23:20
> Z tego co wiem, to jedną z niewielu osób, które były zafascynowane OKULTYZMEM, nie RODZIMOWIERSTWEM GERMAŃSKIM był H. Himmler, co i tak mu na zdrowie nie wyszło. To mało wiesz, bo Hitler porzucił chrześcijaństwo w wieku 12 lat. Potem paral sie okultyzmem, choć rzeczywiście Himler był bardziej zaangażowany. Wpisz na Youtubie "Hitler Ocult" a zobaczysz sporo filmów min. amerykańskich na ten temat. Po polsku wydano ostatnio książkę na ten temat. Ni chyba, że chcesz po prostu dołożyć KK, wtedy ta wiedza będzie niewygodna. Jedyne, co jest prawdą, to zaangażowanie duchownych niemieckich, ale to znowu nie pasuje do propagowanego u nas stereotypu "złego Polaka" i "dobrego Niemca".
Jan P
18 grudnia 2013, 23:01
Zgadzam się.
J
Jan
18 grudnia 2013, 22:59
Doskonały artykuł!
P
Perunik
18 grudnia 2013, 22:03
"Wraca znane nam doskonale <<narodowe>> i <<rodzime>> pogaństwo, które już raz pokazało na co je stać, produkując niejakiego Adolfa H. i jego wesołą gromadkę" Tiaa, "Gott mit uns" na ustach i kapelan w co drugim oddziale. Z tego co wiem, to jedną z niewielu osób, które były zafascynowane OKULTYZMEM, nie RODZIMOWIERSTWEM GERMAŃSKIM był H. Himmler, co i tak mu na zdrowie nie wyszło. Natomiast Adolf i jego kumple byli chrześcijaninami lepszymi od mojej babci: http://1.bp.blogspot.com/_2ZXSsLYde8U/S2r59cPXfjI/AAAAAAAACCc/S40VF-KngQ4/s1600-h/hitler-cardinal.jpg http://3.bp.blogspot.com/--f-PfPOPibw/To-Tn2iF_VI/AAAAAAAACaU/KWv7NTAVg6g/s400/christian_hitler.jpg http://scienceblogs.com/gregladen/wp-content/blogs.dir/472/files/2012/04/i-45590d25273028e065586042c86ca8ed-FriedrichCoch.jpg A odnośnie klipu to czy w ogóle ktoś zapytał się o zdanie samych rodzimowierców? Bo mi, jako jednemu z nich rzygać się chce, jak słyszę wnerwiający głos Cleo, a i przesłanie teledysku jest nawet nie przeciętne, co na poziomie menela spod monopolowego. Jeżeli Donatanowi  zależało na tym, aby pokazać polskich rodzimowierców w jak najbardziej negatywnym świetle, to gratuluję sukcesu bo miliony ludzi już pewnie uważają, że współcześni "poganie" są właśnie tak prymitywni jak on to zobrazował. A to, że nie popełniamy złych uczynków względem drugiego człowieka, pomagamy potrzebującym nie żądając nic w zamian, szanujemy wiarę i światopogląd innych nie nawracając nikogo i pielęgnujemy dawne tradycje, to już nikt nie raczył zauważyć. Zresztą w oczach chrześcijanina ludzie innego wyznania zawsze będą pod każdym względem gorsi i niegodni istnienia.
K
Kris
18 grudnia 2013, 21:20
Ostatni mój wpis w tym wątku. Już więcej się nie wypowiadam :)  "Przymioty sługi Bożego Uciekaj zaś przed młodzieńczymi pożądaniami, a zabiegaj o sprawiedliwość, wiarę, miłość, pokój - wraz z tymi, którzy wzywają Pana czystym sercem." 2 Tm 2, 22 Tak więc uciekam :) 
K
Kris
18 grudnia 2013, 20:23
@biblista Samo unikanie tych treści mnie nie uchroni, potrzebna mi jest pomoc Boga. Unikanie okazji do grzechu nie uważam za sprawę drugorzędną. Ulegamy pokusom ale "Temu też się dziwią, że wy nie płyniecie razem z nimi w tym samym prądzie rozpusty, i źle o was mówią." 1 P 4,4  "Jesteśmy więc, bracia, dłużnikami, ale nie ciała, byśmy żyć mieli według ciała. Bo jeżeli będziecie żyli według ciała, czeka was śmierć. Jeżeli zaś przy pomocy Ducha uśmiercać będziecie popędy ciała - będziecie żyli." Rz 8, 12 Też jestem grzesznikiem, ale nie chlubię się oglądaniem wyuzdanych klipów.Jestem słaby. Dzięki Bogu udaje mi się ich też unikać takich treści. Staranie się o czystość serca to nie drugorzędny rytuał. "Błogosławieni czystego serca."
K
Kasia
18 grudnia 2013, 20:16
Na podstawie tego teledysku każdy sam, w głębi serca, może odpowiedzieć sobie na pytanie czy jest katolikeim, takim prawdziwym? Tylko od nas zależy czy jesteśmy przychylni takim zachowaniu i propagowaniu czegoś takiego w sieci. Zastanówmy się czy na stronach musi się roić od "takich" filmów czy piosenek. Dlaczego np. piosenki religijne nie mają po kilkadziesiąc milionów wyświetleń czy odsłuchań? Taki przekaz, a tak mało osób po nie sięga. Wiadomo że dla niektórych liczy się tylko obraz, a ja wiadomo obfite piersi zachęcają każdego do chociaż jednorazowego obejrzenia. Także starajmy się nie ulegać takim pokusom, a internet wyorzystujmy do innych celu, bo pomimo wielkiego zła, może się tutaj dokopać do dobra, min. deon.pl czy inne tak bogate strony. Chwalmy Pana za każde dobro tu czynione!
B
biblista
18 grudnia 2013, 20:08
Ależ drogi Krisie. Obejrzenie wideoklipu "My Słowianie" nie jest jeszcze "bieganiem za wyuzdanymi treści". Analogicznie jak obejrzenie się na ulicy za atrakcyjnie wyglądającą kobietą nie jest "bieganiem za kobietami". Wszyscy jesteśmy zwykłymi ludźmi i ulegamy różnym słabościom.  Jeśli zakładasz, że unikając oglądania określonych wideoklipów czy treści uchronisz się przed grzechem, to postępujesz jak rycerz, który idąc na wojnę sądzi, że jeśli do ręki weźmie ogromny miecz, założy grubą zbroję i potężny hełm uchroni się przed zagrożeniem. Czy go to uchroni ? Oczywiście, że nie. Trafi na przeciwnika z jeszcze większym mieczem i ten rozwali mu łeb, albo obskoczy go dwóch czy trzech wrogów z takim samym efektem. Jedyne wyjście, to pogodzenie się z tym, że jesteśmy słabi  i oddanie się pod opiekę Tego, kto jest naprawdę mocny. Jeśli uznasz, że Jezus jest Twoim Panem i Twoim Bogiem i uwierzysz, że Kościół który założył jest prawdziwym Kościołem, to sam zauważysz, że ludzie którzy pokładają nadmierną wagę do drugorzędnych rytuałów czy nakazów/zakazów (nie ogładaj takiego czy innego wideoklipa, nie bierz do ręki jakiegoś przedmiotu) moze mają może i dobre chęci, ale są bardzo naiwni. 
K
Kris
18 grudnia 2013, 19:21
@Rafał Borowski  Ja tak funkcjonuje, że niepotrzebnie nie wchodze na strony np. informacyne, gdzie roi się od tych treści - wybieram te "spokojniejsze" :) Na dwór wychodzę i żyję. Jakoś nie widzę, nawet plaży takich scen jak na tym klipie.  A to że jesteśmy coraz bardziej atakowani przez wuzdane sceny w filmach, reklamach, stronach internetowych to chyba nie powód, żeby gonić za tymi treściami? Nie ma już fajniejszych teledysków i muzyki na świecie? Możecie się ze mnie śmać, żem "świętoszek", ale mnie to nie boli :)
18 grudnia 2013, 19:02
Była taka lektura szkolna "Świętoszek" Moliera. Tam tytułowy bohater bodajże oburzył się widokiem zbytniego dekoltu? Panowie, jeśli nie jesteście w stanie zapanować nad swoją pożądliwością po tym klipie, to przepraszam, jak Wy funkcjonujecie w dzisiejszym świecie? Gdy nie tylko z tv, internetu, ale również live, zwłaszcza jak się robi cieplej, "atakują" nas dużo więcej i dużo bardziej wyuzdane obrazy? Jeśli nie panujecie nad swoją cielesnością tylko po obejrzeniu "My Słowianie" to tak, nie oglądajcie tego. Ale tym bardziej nie wychodźcie z domu, nie włączajcie tv, internetu, tam czyha dużo więcej pułapek.
K
Kris
18 grudnia 2013, 18:48
@biblista Unikanie wszystkiego, co ma choćby pozór zła to nie nonsens. Kiedyś, ogladanie podobnych rzeczy miało dla mnie zgubne skutki. Wierzę, że Mesjasz pomógł mi z nich się wydostać i że Go spotkałem. Widzę, że cały czas zwracasz ludziom uwagę, żeby nie koncentrowali się na błahostkach. Znasz może ten cytat?: "Kto w drobnej rzeczy jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny; a kto w drobnej rzeczy jest nieuczciwy, ten i w wielkiej nieuczciwy będzie" Łk 16, 10 Patrząc na swoje życie, nie uważam, że unikanie perwersyjnych teledysków jest faryzeizmem, ale konsekwencją życia w czystości.
Z
Zappa
18 grudnia 2013, 18:13
NIESTETY DROGI FELIETONISTO-POLEMISTO, AUTOROWI CHODZIŁO O COŚ ZUPEŁNIE INNEGO, co jasne jest jak słońce, unikanie mianowicie tandetnego, gorszącego, cynicznie prowokującego i jawnie antychrześcijańskiego potworka. - Ja dorzucę od siebie i zaproponuję - ogólnie - olanie ciepłym wiadomo-czym panadonatana. ...Całego... A WIZYTA W BURDELU WIARĄ TEŻ NIE ZACHWIEJE - to nie żaden argument i nie o to tu chodzi. .....W obfitym cytowaniu zabrakło też choćby "unikania rzeczy, co mają choćby pozory zła" - na ale to Pismo św. Kto to czyta....
B
biblista
18 grudnia 2013, 18:07
@biblista "To wiedzcie, że dla zniszczenia grzesznego ciała dawny nasz człowiek został razem z Nim ukrzyżowany po to, byśmy już więcej nie byli w niewoli grzechu."  Rz 6,6 "Niechże więc grzech nie króluje w waszym śmiertelnym ciele, poddając was swoim pożądliwościom. Nie oddawajcie też członków waszych jako broń nieprawości na służbę grzechowi, ale oddajcie się na służbę Bogu jako ci, którzy ze śmierci przeszli do życia, i członki wasze oddajcie jako broń sprawiedliwości na służbę Bogu. Albowiem grzech nie powinien nad wami panować, skoro nie jesteście poddani Prawu, lecz łasce." Rz 6, 12 ... Drogi Krisie. Cytaty, które wkleiłeś są słuszne i trzeba je nosić w sercu. Ale oglądanie wideoklipu "My Słowianie" nie jest grzechem pożądliwości, oddawaniem się grzechowi czy popadaniem w niewolę grzechu. Jak się stało, że uwierzyłeś w taki nonsens ?  Jak będzie się koncentrował na błahostkach, to popełnisz ten sam błąd, co biblijni faryzeusze i sadaceusze. Wyczekiwali na Mesjasza, ale tak byli skoncentrowani na rygorystycznym przestrzeganiu drogorzędnych rytuałów. że nie dojrzeli, gdy ten Mesjasz stanął przed ich oczami. Zauważyli i oburzyli sie, że uczniowie zrywali kłosy w szabat czy jedli nieumytymi rękami, ale nie zauważyli, że On jest prawdziwym Mesjaszem.
WD
Wujek Dobra Rada, Mistrz Ciętej
18 grudnia 2013, 17:15
zz: Spora cześć katolików praktykuje zwyczaje pogańskie , ale o tym nie wie .Błachy przykład , matki ozdabiające do dziś wózki dziecięce czerwonymi wstążkami .Rozbią to ale nie wiedzą dlaczego .Wystarczy wyjść na ulice .Tego nie usuniecie , te wierzenia i zachowania były tu przed chrześcijaństwem , i nie są obce .To słowińskie zwyczaje . Znawca się znalazł. Czerwona wstążka wywodząca się z kabały czyli magicznej odmiany judaizmu to słowiański zwyczaj? Buahahhahahahahahahaha...
A
aaa
18 grudnia 2013, 15:32
Ludzie iddzie się wszyscy leczyć. Wiara to opium dla mas zaśmiecające wam umysł i mydlęce wam oczy. Ocknijcie się z tej mani którą wam wpajają i każą wierzyć na słowo.
K
Kris
18 grudnia 2013, 11:40
@TomaszL "To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci. Następnie pożądliwość, gdy pocznie, rodzi grzech, a skoro grzech dojrzeje, przynosi śmierć. 16 Nie dajcie się zwodzić, bracia moi umiłowani!" Jk 1, 14 Można się opierać pokusom . Dlaczego jednak samemu mamy się wystawiać na pokusy? "To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci."
18 grudnia 2013, 11:34
@Kris - normalnie człowiek nie szuka treści seksualnych. Jeżłi kogoś to interesuje, to jest to już pulsujące zółte swiatło ostrzegawcze, a jak takie treści poprzez pożądliwosci wywołuja jakąś reakcje (nawet w myśli) to jest to juz czerwone swiatło - coś natychmiast trzeba ze sobą zrobić. Na początek przestać szukać i oglądać.
18 grudnia 2013, 11:30
Oczywiście nie ma jak przyłożyć "bojownikom katolickim". Tak się jednak zastanawiam, czy to wszystko jest rzeczywiście Pańskim poglądem, czy też "tylko" przywalaniem. Jeśli Pan, widząc erotyczne treści, nie odczuwa pobudzenia - nazwijmy tu rzeczy po imieniu - to jest to sprawa wieku lub po prostu zblazowania. Normalny młody mężczyzna w jakiś sposób zareaguje, bo taka jest jego biologia, a nie brak "dobrego serca". Sugerowane nieuleganie w przypadku zdrowych mężczyzn polega po prostu na unikaniu. Jeśli dla Pana PŚ jest autorytetem, a nie tylko argumentem, to radzę poczytać cytaty przytaczane poniżej. ... Bioologia? Mężczyzna musi zareagować, ulec pokusie? Bzdura. Wielkie, niebezpieczne kłamstwo szatana. Człowiek nic nie musi, a ponadto ochrzony ma pełnię "narzędzi", aby opanować swoje.
Johny Crazy
18 grudnia 2013, 11:25
1 - pewnie bym nigdy tego klipu nie obejrzał, gdyby nie ten artykuł a tak jest 27 mln wyświetleń + 1 moje. 2 - jakoś nie mogę dopatrzyć się tam żadnych satanistycznych podtekstów, ot obrazki jak w każdym disco polo, no chyba że powinienem obejrzeć ten materiał jeszcze raz ;) 3 - po Waszych komentarzach zaczynam rozumieć z czego ludzie tak często się spowiadają. 4 - mam dylemat - zamówiłem na święta wiejski chleb i nie wiem czy uchodzi, ktoś może mi zarzucić, że propaguję "słowiańską, grzeszną tradycję"
P
P
18 grudnia 2013, 10:29
Natomiast jeżeli ten klip wywołuje jakieś skojarzenia seksualne, czy tym bardziej jakieś pożądliwosci, to jest to oznaką iż ma się problemy ze sobą. Z serca, wlasnego serca pochodzą pożądliwosci. Drogą jest praca nad soba i swoimi problemami, a nie atakowanie i bajdurzenie, ze winny jest klip. Owszem, cel klipu jest oczywisty - wywołać takie skojarzenia, tyle że nie oznacza, iz trzeba sie poddać i im ulegać. Bojowi katolicy, pewni swojej wiary, a padajacy pod wpływem dwóch minut obejrzanych w internecie obrazków. Ot i cala prawda. ... Oczywiście nie ma jak przyłożyć "bojownikom katolickim". Tak się jednak zastanawiam, czy to wszystko jest rzeczywiście Pańskim poglądem, czy też "tylko" przywalaniem. Jeśli Pan, widząc erotyczne treści, nie odczuwa pobudzenia - nazwijmy tu rzeczy po imieniu - to jest to sprawa wieku lub po prostu zblazowania. Normalny młody mężczyzna w jakiś sposób zareaguje, bo taka jest jego biologia, a nie brak "dobrego serca". Sugerowane nieuleganie w przypadku zdrowych mężczyzn polega po prostu na unikaniu. Jeśli dla Pana PŚ jest autorytetem, a nie tylko argumentem, to radzę poczytać cytaty przytaczane poniżej.
K
Kris
18 grudnia 2013, 10:25
@TomaszL Oczywiście, że pożądliwości pochodzą z serca. Ale praca nad sobą, w moim przypadku polegała również na nieoglądaniu rzeczy przesyconych seksualnością. Pomogło mi to zachować czyste serce. Skoro mówisz: "Owszem, cel klipu jest oczywisty - wywołać takie skojarzenia," to w tym szczególnym wypadku się zgadzamy. 
Z
zz
18 grudnia 2013, 10:21
Praktykujecie w wierze katolickiej mnóstwo naleciałości pochodzącej właśnie z pogaństwa słowiańskiego , jest to bardzo między innym  wytykane katolikom przez kościóły , odłamy protestanckie .Zapominacie o tym , a robicie wielkie larum z powodu piosenek czy teledysków . Można odnieś wrażenie że katolik to nie słowiań , nie polak .W takim razie kogo reprezentuje ? Historii już nie zmienicie , nie demonizujcie naszych przodków .Jesli ktos wpomina waleczność słowiań i ich historię , to ciężko uznać to za grzech . Wierzenia to już osobista sprawa za którą sami ponosimy odpowiedzialność .
18 grudnia 2013, 10:20
A co do teledysku faktycznie dużo seksu (no i to ubijanie śmietany... ech). Ale nie demonizujmy. Widziałam gorsze taledyski - tu był chociaż jakiś pomysł.. ... Nie ważne jest co jest pokazane, ważne z czym sie to kojarzy. Ubijanie smietany, a tak naprawdę masła było czymś normalnym, pewnie obecnie rzadko juz robionym. A szkoda.
18 grudnia 2013, 10:08
O gustach muzycznych nie warto dyskutować. Natomiast jeżeli ten klip wywołuje jakieś skojarzenia seksualne, czy tym bardziej jakieś pożądliwosci, to jest to oznaką iż ma się problemy ze sobą. Z serca, wlasnego serca pochodzą pożądliwosci. Drogą jest praca nad soba i swoimi problemami, a nie atakowanie i bajdurzenie, ze winny jest klip. Owszem, cel klipu jest oczywisty - wywołać takie skojarzenia, tyle że nie oznacza, iz trzeba sie poddać i im ulegać. Bojowi katolicy, pewni swojej wiary, a padajacy pod wpływem dwóch minut obejrzanych w internecie obrazków. Ot i cala prawda.
K
Kris
18 grudnia 2013, 10:03
@biblista "To wiedzcie, że dla zniszczenia grzesznego ciała dawny nasz człowiek został razem z Nim ukrzyżowany po to, byśmy już więcej nie byli w niewoli grzechu."  Rz 6,6 "Niechże więc grzech nie króluje w waszym śmiertelnym ciele, poddając was swoim pożądliwościom. Nie oddawajcie też członków waszych jako broń nieprawości na służbę grzechowi, ale oddajcie się na służbę Bogu jako ci, którzy ze śmierci przeszli do życia, i członki wasze oddajcie jako broń sprawiedliwości na służbę Bogu. Albowiem grzech nie powinien nad wami panować, skoro nie jesteście poddani Prawu, lecz łasce." Rz 6, 12
B
biblista
18 grudnia 2013, 09:46
Widzisz "bibilista" dla mnie Jezus jest moim Panem. I zapewniam Cię, że jest On bardzo blisko i interesuje go każdy z osobna, każda sprawa ta ważna i mniej ważna. A już z pewnością sprawa z którą człowiek ma problem. Jezus może być najlepszym przyjacielem człowieka, najtrwalszym oparciem, skałą na której można budować, zbawczą wiarę, która daje moc i pokój. Słowo Boże nigdy nie jest obojętne wobec najdrobniejszych faktów z życia, również takich jak ten teledysk. ... Rz 8 :14 ------------ 15 Nie otrzymaliście przecież ducha niewoli, by się znowu pogrążyć w bojaźni, ale otrzymaliście ducha przybrania za synów, w którym możemy wołać: «Abba, Ojcze!» -----------
A
anna
18 grudnia 2013, 08:59
Katolicy to też poganie , obchodzą wszystkie w roku święta pogańskie .Tylko że o tym nie wiedzą , nie pytają , nie szukają odpowiedzi .Teraz okazuję się że już nawet piosenek nie mogą słuchać .Nie rozumiem dlaczego potępiacie tematykę słowian , przecież to nasza historia , korzenie .Tego nie da się usunąć , i tak powróci .Spora cześć katolików praktykuje zwyczaje pogańskie , ale o tym nie wie .Błachy przykład , matki ozdabiające do dziś wózki dziecięce czerwonymi wstążkami .Rozbią to ale nie wiedzą dlaczego .Wystarczy wyjść na ulice .Tego nie usuniecie , te wierzenia i zachowania były tu przed chrześcijaństwem , i nie są obce .To słowińskie zwyczaje . ... Zgadzam się. Nie uciekniemy od tego że jesteśmy Słowianami. I pokusiłabym się nawet o stwierdzenie że w czasie kiedy pogaństwo mieszało się z chrześcijaństwem jakoś bardziej ludzie zauważali te dwie "siły". Człowiek miał świadomość że gdzieś jest demon i dlatego zwracała się do Boga. A teraz ludzie nie wierzą w nic... I to jest największy problem tej cywilizacji.  A co do teledysku faktycznie dużo seksu (no i to ubijanie śmietany... ech). Ale nie demonizujmy. Widziałam gorsze taledyski - tu był chociaż jakiś pomysł..
Z
zz
18 grudnia 2013, 08:41
Katolicy to też poganie , obchodzą wszystkie w roku święta pogańskie .Tylko że o tym nie wiedzą , nie pytają , nie szukają odpowiedzi .Teraz okazuję się że już nawet piosenek nie mogą słuchać .Nie rozumiem dlaczego potępiacie tematykę słowian , przecież to nasza historia , korzenie .Tego nie da się usunąć , i tak powróci .Spora cześć katolików praktykuje zwyczaje pogańskie , ale o tym nie wie .Błachy przykład , matki ozdabiające do dziś wózki dziecięce czerwonymi wstążkami .Rozbią to ale nie wiedzą dlaczego .Wystarczy wyjść na ulice .Tego nie usuniecie , te wierzenia i zachowania były tu przed chrześcijaństwem , i nie są obce .To słowińskie zwyczaje .
M
Marek
18 grudnia 2013, 04:56
Teledysk? No cóż, wygląda na to, że zrobiony został wedle talmudycznych wskazań aby ośmieszyć i upodlić gojów (w tym przypadku Polaków). A goje to "łyknęli". Podstępne to wszystko bo niby polskie, takie wiejsko-swojskie, tradycyjne (ci staruszkowie), chwali piękno polskich dziewczyn i mamy być z tego ponoć dumni. A tak naprawdę to kto z was chciałby widzieć w tym klipie swoją córkę, dziewczynę, żonę ? Teledysk spełnia funkcję pt. tresujemy i upadlamy Polaków. Podrzucimy im trochę słowiańszczyzny, golizny, rytmu z remizy - niech się bawią i z tym identyfikują. Neopogaństwo dla współczesnej przesiąkniętej materializmem gawiedzi.
K
kazik
18 grudnia 2013, 03:57
A czy Makowski dwojga imion jest katolikiem jeśli nie wie i zadaje pytanie: "Czy katolik może słuchać Donatana?"
WD
Wujek Dobra Rada, Mistrz Ciętej
18 grudnia 2013, 01:41
FRONEK: A jeśli nie praktykuję żadnej ze znanych religii, bądź co gorsza nie jestem katolikiem to według co poniektórych będę się smażył w czeluściach i to bez względu na to czy jestem dobry dla innych ludzi, zwierząt jak i przyrody. A ten co chodzi co niedzielę do kościoła a ciągle źle sąsiadowi życzy i wiecznie zazdrości to jest oczywiście taki swięty!!! No ba, przecież się spowiada!!! Nie ważne że na codzień tyle zła wyrządza, ale przecież na tacę rzuca, chodzi do kościoła i się spowiada!!! LUDZIE ŻAL MI WAS!!! Pozdrawiam. ... Będę z Tobą szczery, a to co poniżej napiszę nie jest dla świętoszków (tak jak teledysk Donata) więc co bardziej wrażliwym odradzam czytania. Fronek, nie wiem kim są i co mówią Ci co poniektórzy, ale prawda jest taka, że obaj jesteście w dupie! FRONEK ŻAL MI CIĘ! Pozdrawiam
A
An
18 grudnia 2013, 01:20
To wszystko, to nie jest robienie z igły wideł ;) To pokazywanie prawdy, w którą bardzo trudno uwierzyć ,przyjąć do świadomości :/ Być może oni nawet nie wiedzą czym są tak zafascynowani, gdyby wiedzieli jak wygląda piekło oraz demony, to by się nawrócili w 5 sekund. Potwory bez uczuć, serc, jakichkolwiek przejawów ludzkiej natury. Demony są wbrew pozorom gorsze od hitlerowców. :( Tak, od tych hitlerowców, którzy rozbijali główki nowonarodzonych dzieci o ściany baraków, tych którzy pozwalali swoim psom rozszarpywać ciała żyjących więźniów, tych przez, których chore umysły, powstały obozy zagłady. Od nich są gorsi o stokroć. Ludzie, jak śpiewa Trzeci Wymiar, są "Ślepi i niemi bo zagubieni w beznadzei". Nie widzą światła.
JL
juke limited
17 grudnia 2013, 23:34
No i dobrze napisane. Jeju po co robić z igły widły... powiedzmy że sam bym zrobił sobie teledysk w którym chciałem coś pokazać, coś normalnego. Idea była prosta i przejżysta nie mająca żadnych 2znacznych podtekstów. A tu nagle sie stanie popularny taki teledysk i sie rzuca na niego wszyscy wymyslajac wszystkiego mozliwe sposoby na to co on moze sugerowac i zawierac. przypomina mi sie pytanie gdzies z matury czy czegos: " Co autor miał na myśli mówiąc że " Niebieska firanka kołysze się na wietrze" ?" Kurde!, to że niebieska firanka kołysze sie na wietrze do cholery ciężkiej! to tylko przykład i pewnie kontekst był inny niemniej po co robić z igły widły
D
Damianos
17 grudnia 2013, 23:30
Według mnie bardziej irytujące jest to ,że każdy kto jest POLAKIEM musi być KATOLIKIEM (cytat marny z ciebie katolik. I Polak.") . Ja osobiście nie lubię tej piosenki ale nie ze względu na "satanizm" ale na to ,że jest mdła i nie ma żadnego sensu. Jeśli chodzi o dekolty ,śmietane to idąc tropem autora tekstu to KAŻDA KOBIETA nasząca dekolt i ubijająca śmietane w domu/pracy propaguje diabła i inne złe nadprzyrodzone moce. Moim zdaniem przesadni katolicy i natrętny kościół powinien przestać ingerować w jakiekolwiek medialne propagandy a zacząć przejmować się tym ,że jego wyznawcy nie tyle co odwracają się od BOGA ale od SAMEGO KOŚCIOŁA.
G
Gość
17 grudnia 2013, 23:15
Znany mistrz czarnej propagandy z czasów Hitlera powiedział ,, kłamstwo powtarzane wielokrotnie staje się obowiązujacą prawdą ,, parafrazując to można powiedzieć głupota i tandeta serwowana wielokrotnie słabym chłonnym umysłom może uszkodzić zdolność postrzegania dobra lub zła ...lub zdrowego rozsądku . Oglądania lub słuchanie pewnych utworów lub treści może zaszkodzić . Jesteśmy epatowani przez swoisty przemysł propagandy kup to , bądz nowoczesny wszak idea neopogaństwa lub hasło róbta co chceta jest trendy i taka nowoczesna daleka od ciemnogrodu , którym jesteśmy straszeni i jest zaporą swobodnej wolności . Ostatnio widzimy wykwit tzw awangardowych ,, artystów ,,  którzy chcąć zdobyć sławę i uznanie oraz pieniadze płodzą antyartystyczne wątpliwe dzieła ...bez smaku i polotu . Mamy rozum i zdrowy rozsądek i wybór a twórcy tych ,, arcydzieł zawsze liczą , że coś wsiąknie w słabe , wolne od konwenansów umysły ...Mamy jednak najcenniejszy dar - wolność wyboru .
B
biss
17 grudnia 2013, 21:53
no nareszcie jakiś noramalny komentarz. Dziękuje Deonowi że nie poparli tego, że Donatan to Wcielone zło...  ehhhh... no własnie : kipi to seksem i  unoszą się pogański folklor, ale w  następnej produkcji Donatan zmieni tło i płyta będzie kurcze może w charakterze aztekowie? albo eskimosi? czy to znaczy że już poszli do diabła? albo uderzyli w New Age mieszając wszystko ze sobą? Przecież cała ta mainstrimowa hip hopowa i popowa ( w większości to tylko gole laski, hajs i cwaniackie lenistwo>
P
pitraszek
17 grudnia 2013, 21:26
Czym się karmi duszę, psychikę, tak się człowiek formuje! Nie rozumiem, po co oglądać śmieci???? A może porno tez można oglądać? w końcu "Nie róbmy z siebie świętoszków!" ??? Pewnie że można oglądać porno, wkońcu jest dla ludzi zrobione - tylko pamiętaj że po każdym seansie trzeba pobiec do księdza i się wyspowiadać... byleby nie trafić do księdza pedofila, ukrytego geja itd, bo wtedy możliwe, że trzeba będzie na klęczkach w worku pokutnym przed Tron Piotrowy pielgrzymować i o łaskę prosić :) A tak na poważnie, to że ktoś się przejmuje tym co pisze jakiś najwyraźniej mało rozgarnięty publicysta, który myli zwykłą komercję z kultem szatana, jest dla mnie zaskakujące - chyba jednak prawdą jest, że tzw "większość" ludzi nie potrafi myśleć samodzielnie i potrzebuje przewodnika w każdej najprostszej sprawie - smutne. Tylko kto im powie, którego przewodnika wybrać?
F
Fronek
17 grudnia 2013, 21:09
Po tym co tu przeczytałem jestem zdruzgotany jak niektóre środowiska potrafią ze wszystkiego i wszystkich zrobić satanistów...Nie chcę nikogo obrażać dlatego więcej już nie napiszę prócz jednego. Ludzie miejcie swój rozum, noo chyba, że nie potraficie sami stworzyc światopoglądu i trzeba wam zakładać chomonto jak to robią przedstawiciele każdej religii. A jeśli nie praktykuję żadnej ze znanych religii, bądź co gorsza nie jestem katolikiem to według co poniektórych będę się smażył w czeluściach i to bez względu na to czy jestem dobry dla innych ludzi, zwierząt jak i przyrody. A ten co chodzi co niedzielę do kościoła a ciągle źle sąsiadowi życzy i wiecznie zazdrości to jest oczywiście taki swięty!!! No ba, przecież się spowiada!!! Nie ważne że na codzień tyle zła wyrządza, ale przecież na tacę rzuca, chodzi do kościoła i się spowiada!!! LUDZIE ŻAL MI WAS!!! Pozdrawiam.
J
Janusz
17 grudnia 2013, 20:14
Powiem wam tak dzisiaj wszystko jest na czasie i wszystko jest Cool , dzisiaj można bezkarnie wyśmiewać Jezusa Chrystusa i matkę Bożą. Przecież to tylko sa żarty,zabawa. Oglądnijcie sobie na YT Ks.Piotra Glasa z UK Egzorcystę a potem zastanówcie się nad swoim życiem....
A
asdfsdag
17 grudnia 2013, 20:09
wy tak serio ?? -,-
G
Gosia
17 grudnia 2013, 19:56
Czym się karmi duszę, psychikę, tak się człowiek formuje! Nie rozumiem, po co oglądać śmieci???? A może porno tez można oglądać? w końcu "Nie róbmy z siebie świętoszków!" ???
AW
abdul wisimul aha
17 grudnia 2013, 18:28
to nie oglądajcie i problem z głowy ;) Jak widać to niekatolików mamy dużo w tym kraju skoro tyle milionów wyświetleń.
B
beneq
17 grudnia 2013, 18:21
Myślę, że wg św.Pawła "Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść." (1 Kor 6, 12a) Warto też rozważyć dalsze słowa zacytowanego rozdziału.
U
Uważny
17 grudnia 2013, 18:17
Czas religii apokaliptycznych się kończy i ludzie to czują...
R
Ryba
17 grudnia 2013, 18:15
Nie przesadzajmy ;d ja osobiście uważam, że religia to nasza osobista sprawa - a ten teledysk nie ma z nią nic wspólnego... może stroje nie są konserwatywne, no ale umówmy się - dekold u kobiety nie powinien szokowac ( przeciez chrzescijanka to nie zakonnica, nie musi tez chodzic w przyluznych swetrach po szyję), sama Kamila wytłumaczyła w Dzień dobry TVN, że nie jest żadną szatanistką, satanistką czy cokolwiek - to jej medialne pseudo (a mysle ze zostala zatrudniona przez Donatana nie ze wzgledu na ten pseudonim, ale dlatego ze jest po prostu piekna). Prymitywnosc to też częsc naszej natury - nie zampominajmy o tym. Myślę, że podejście do tego teledysku jakie przedstawia Kosiński jest chorobliwe. 
DD
Dzień dobry :)
17 grudnia 2013, 18:03
"Spróbuj zapalić maleńką świeczkę, zamiast przeklinać ciemności" Konfucjusz
W
WszystkoCoWNadmiarzeSzkodzi
17 grudnia 2013, 17:04
Ej no serio? Rozumiem "mocno" seksistowski. Ale bez przesady... Niedługo nic nie będzie można czytać, słuchać, oglądać. Harry Potter, Disney (wychowałam się na tym i jakimś cudem nic mi nie jest) a teraz jeszcze muzyka Donatana i Cleo... A na marginesie, wokal Cleo nie jest drażniący, niektórym może się nie podobać, bo nie jest taki jak innych wokalistek. Cleo się wyróżnia i tyle. Nie róbmy awantury, bo teledysk jest seksistowski, teledysku można nie oglądać, ludzie na prawdę...
R
REALISTA
17 grudnia 2013, 16:55
Czekam aż deon.pl poda smakowitego kąska pt. "Czy katolik może wychodzić z domu - analiza zagrożeń duchowych na podstawie statystyk opętań", "Jak uniknąć wpływu szatana w drodze do kościółka - felieton egzorcysty", "Galeria - jak kupować aby szatan Cie nie opętał - analiza rynkowa na podstawie przypowieści o kupcach" oraz "Wpływ pogańskiej kasjerki na świeżość mleka w dyskoncie - wywiad z dietetykiem".
A
autor
17 grudnia 2013, 16:41
Doszukujecie sie jak faryzeusze w kazdym teledysku zakazanych tresci, seksu, diabla. Czego na codzien sluchacie w radiu? Tylko relacji z mszy sw w Czestochowie? Jesli Wam sie nie podoba to zrobcie cos lepszego= rownie popularnego.  ale chrzanisz... można żyć bez radia, tv i tych wszystkich bzdur. seksualizacja młodziezy osiągnęła taki poziom, że głowa boli. Czas się po prostu zatrzymać i ogarnąć.
K
Kris
17 grudnia 2013, 15:20
@ii Nie o to chodzi, że się doszukujemy. Niektóre teledyski  wręcz epatują seksualnością przez zamysł ich autora. Chodzi przeważnie o $$$. To się dobrze sprzedaje..
I
ii
17 grudnia 2013, 15:08
Doszukujecie sie jak faryzeusze w kazdym teledysku zakazanych tresci, seksu, diabla. Czego na codzien sluchacie w radiu? Tylko relacji z mszy sw w Czestochowie? Jesli Wam sie nie podoba to zrobcie cos lepszego= rownie popularnego. 
K
Kris
17 grudnia 2013, 14:56
@Słowianin Mój wujek był zesłany przez hitlerowców do obozu w Dachau za to, że był katolickim duchownym.
Ł
Łukasz
17 grudnia 2013, 14:48
A. Hitler był katolikiem i był wspierany duchowo i finansowo przez Watykan, który widział w nim remedium na komunizm. A nasza kultura to to, co sami wypracowaliśmy i jest to pogaństwo. Kultura katolicka przywędrowała do nas z pustynnych tropików i nie ma z naszą spuścizną narodową czy etniczną nic wspólnego. @Słowianin Głupiś i tyle. Oczywiście, Hitler był katolikiem i prześladował katolickich księży, zsyłał do obozów, mordował. Spraszał astrologów i okultystów. Widać jasno, że był katolikiem. Aleś mądry. A skoro był tak zacnym katolikiem to prawda być musi, że Watykan go wspierał. Polecam przeczytać: http://konserwatywnie.com/5609/teledyski-pelne-porno-aluzji-rownonoc-czy-to-naprawde-konieczne
S
Słowianin
17 grudnia 2013, 14:37
A. Hitler był katolikiem i był wspierany duchowo i finansowo przez Watykan, który widział w nim remedium na komunizm. A nasza kultura to to, co sami wypracowaliśmy i jest to pogaństwo. Kultura katolicka przywędrowała do nas z pustynnych tropików i nie ma z naszą spuścizną narodową czy etniczną nic wspólnego.
L
Lolek
17 grudnia 2013, 14:10
Czy katolik może oglądać ten teledysk? Wypada zapytać sie co zrobiłby Jezus? Cóz w moim odczuciu wydaje mi się, że nie przystoi katolikowi oglądać tego typu muzyki. Swojej córki bym nie zachęcał żeby karmiła się takimi treściami, a to juz wystarczy żeby przekonać się o niemoralności tego klipu. W czasach Ojców Kościoła chrześcijanin nie mógł być aktorem( wytsepować w teatrze) bo mógł być narażony na grzechy bałwochwalstwa i rozpusty. Wróćmy do pierwotnej Ewangelii jaśniejącej radykalizmem.
K
Kris
17 grudnia 2013, 13:49
Zarzucasz nam wątłe argumenty. Nie obraź się, ale czy poczucie humoru to mocny argument na usprawiedliwienie oglądania głębokich dekoltów pań w dwuznacznych sytuacjach? Pozdrawiam :)
MS
Marcin Sz
17 grudnia 2013, 13:26
Mi osobiście klip sie podoba zarówno pod względem tekstu jak i muzyki. Mi najbardizej podoba sie własnie rytm spiew Cleo ( która może jak nie wszyscy wiedza jest dość skromna dziewczyną i spiewała w chórze Ggospel i żałuje że nie może tego juz robic bo bardzo sie je podobało) Co prawda może duzo tam dekoltów ale tak jak właśnie mówi ten komunikat przed klipem ze dla ludzi z poczuciem chumoru. Podobaja mi sie tez jej nogi i spódniczka ale wierzcie mi ani razu nie przyszło mi na myśl nic zbereźnego oglądają ten teledysk. Nadal moją wiara jest taka sama nadal kocham swoją żone, i nadal choćby mnie ktoś namawiał płacił a nawet torturował to nie zdradze swojej zony i nie zdradze swojej wiary. Ten klip jest też wg mnie pokazanie właśnie piekna ale tez pracowitości naszych Pań i nie tylko. Jak ktos szuka problemu to zawsze go znajdzie i znajdzie argumenty na poparcie swojej tezy choćby były bardzo wątłe. Zatem kochani słuchajmy muzyki dla relaksu, zabawy, refleksji a wierzmy w co wierzymy i kochajmy Boga tak jak go kochamy a nawet starajmy sie bardziej i to samo czyńmy wobec bliźnich.
Jan Maria
17 grudnia 2013, 13:23
Widzisz "bibilista" dla mnie Jezus jest moim Panem. I zapewniam Cię, że jest On bardzo blisko i interesuje go każdy z osobna, każda sprawa ta ważna i mniej ważna. A już z pewnością sprawa z którą człowiek ma problem. Jezus może być najlepszym przyjacielem człowieka, najtrwalszym oparciem, skałą na której można budować, zbawczą wiarę, która daje moc i pokój. Słowo Boże nigdy nie jest obojętne wobec najdrobniejszych faktów z życia, również takich jak ten teledysk.
K
Kris
17 grudnia 2013, 13:11
Tu jest potrzebna mądrość! Ten teledysk to propozycja tego Świata. Dość ładnie i pociągająco teledysk zachęca do pójścia za zmysłami, za prostym wyzwoleniem, wejścia w wir erotycznej rzeczywistości. To nie przypadek, bo żyjemy w takich czas, gdzie znaczna część ludzkości w tym ochrzczonych boryka się się z agresywnymi treściami pornograficznymi, prowadzącymi wprost do zniewolenia i złudnego szczęścia. Teledysk i podobne jemu są hitami, które ogląda wielu zagubionych i tonie w Świecie przeciwieństw, świecie tymczasowości, krótkich wzlotów i długich upadków. To proponuje Świat. A co proponuje Bóg prawdziwy? Bóg daje wolność, nie atakuje agresywnymi treściami, lecz pyta się Ciebie co chcesz abym Ci uczynił? Pan wyposażył człowieka w serce, które poszukuje głębi, którą zapełnić może tylko Bóg! Pan woła do Ciebie, przyjdź do mnie! a Ja Ciebie pokrzepię, Ja nakarmię twój głód. Nie ma lepszej recepty na wypełnienie naszego serca. Jest nią Chrystus, który jest dobrym dla swoich dzieci, prowadzi je i opiekuje się nimi. Przyjdźcie wszyscy do Jezusa, a On was będzie prowadził. A jeśli jakieś dziecko Boże wpadnie w sidła grzechu, mówcie o wyzwoleniu jakie daje Chrystus Pan. Nie swoimi siłami zwycieżycie grzech, który ciebie wiąże, ale Sam pasterz przyjdzie, wyciągnie ciebie i uleczy, a później postawi w stadzie, gdzie znajdziesz szczęście. I to nieprzemijajace szczęście, bo On nas może prowadzić dzięki modlitwie do Ducha Świętego przez Słowem Boże (czytanie i słuchanie), w tym czasie, aby prowadzić nas do wiecznego szczęścia, gdzie zła i grzechu już nie będzie. ... Drogi Nikodemie. Może i masz wiele racji,  ale bardzo prosze, nie przywołuj imienia Boga do sprawy tak błahej, jak filmy na YouTube. Bardzo mnie to razi.  ... Nie o same filmy tu chodzi biblisto, ale o ich treść :) A ta jak wiemy może budować albo niszczyć :)
K
Kris
17 grudnia 2013, 13:05
"Bo królestwo Boże to nie sprawa tego, co się je i pije, ale to sprawiedliwość, pokój i radość w Duchu Świętym." (św Paweł Apostoł by pewnie dodał "i nie tego, co się ogląda na YouTube") ... I jeszcze dodał : „Unikajcie wszystkiego, co ma choćby pozór zła” (1 Tes 5,22) Nie jest więc tak zupełnie: "Róbta co chceta" ;)
B
biblista
17 grudnia 2013, 13:03
Tu jest potrzebna mądrość! Ten teledysk to propozycja tego Świata. Dość ładnie i pociągająco teledysk zachęca do pójścia za zmysłami, za prostym wyzwoleniem, wejścia w wir erotycznej rzeczywistości. To nie przypadek, bo żyjemy w takich czas, gdzie znaczna część ludzkości w tym ochrzczonych boryka się się z agresywnymi treściami pornograficznymi, prowadzącymi wprost do zniewolenia i złudnego szczęścia. Teledysk i podobne jemu są hitami, które ogląda wielu zagubionych i tonie w Świecie przeciwieństw, świecie tymczasowości, krótkich wzlotów i długich upadków. To proponuje Świat. A co proponuje Bóg prawdziwy? Bóg daje wolność, nie atakuje agresywnymi treściami, lecz pyta się Ciebie co chcesz abym Ci uczynił? Pan wyposażył człowieka w serce, które poszukuje głębi, którą zapełnić może tylko Bóg! Pan woła do Ciebie, przyjdź do mnie! a Ja Ciebie pokrzepię, Ja nakarmię twój głód. Nie ma lepszej recepty na wypełnienie naszego serca. Jest nią Chrystus, który jest dobrym dla swoich dzieci, prowadzi je i opiekuje się nimi. Przyjdźcie wszyscy do Jezusa, a On was będzie prowadził. A jeśli jakieś dziecko Boże wpadnie w sidła grzechu, mówcie o wyzwoleniu jakie daje Chrystus Pan. Nie swoimi siłami zwycieżycie grzech, który ciebie wiąże, ale Sam pasterz przyjdzie, wyciągnie ciebie i uleczy, a później postawi w stadzie, gdzie znajdziesz szczęście. I to nieprzemijajace szczęście, bo On nas może prowadzić dzięki modlitwie do Ducha Świętego przez Słowem Boże (czytanie i słuchanie), w tym czasie, aby prowadzić nas do wiecznego szczęścia, gdzie zła i grzechu już nie będzie. ... Drogi Nikodemie. Może i masz wiele racji,  ale bardzo prosze, nie przywołuj imienia Boga do sprawy tak błahej, jak filmy na YouTube. Bardzo mnie to razi. 
B
biblista
17 grudnia 2013, 12:59
"Bo królestwo Boże to nie sprawa tego, co się je i pije, ale to sprawiedliwość, pokój i radość w Duchu Świętym." (św Paweł Apostoł by pewnie dodał "i nie tego, co się ogląda na YouTube")
T
tmjc
17 grudnia 2013, 12:45
Kiepski komentarz do artykułu, katolikowi tak nie przystoi. Owszem być może artykuł z "Polonia Christiana" zbyt demonizuje, jednak przedstawia pewne niebiezpieczeństwa - seksizm i twórców, którzy raczej tworzą ku popsuciu ludzi... Wolę po stokroć 2 rady św. Pawła: 1. "Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść. Wszystko mi wolno, ale ja niczemu nie oddam się w niewolę." (1 Kor 6, 12) 2. „Unikajcie wszystkiego, co ma choćby pozór zła” (1 Tes 5,22)
M
M.
17 grudnia 2013, 12:42
@jazmig i @TomaszL Jasne, są ważniejsze tematy. Ale chyba jest też tak, że różne tematy są różnie ważne dla rozmaitych odbiorców. I na przykład dla młodych ludzi może być ważne, czy to, co oglądają i czego słuchają jest dobre. ... No więc ta konkretnie piosenka jest zła. ...@jazmig :) dzięki. Ale dlaczego jest zła? Wybacz, ale prawdopodobnie dla kogoś, kto to czyta nie jesteś wielkim autorytetem. I w związku z tym niekoniecznie uwierzy ci na słowo, że "ta piosenka jest zła". Dlaczego? Dlaczego inne nie są złe? Takie zdanie (albo odwrotne) może wypowiedzieć każdy bez uzasadnienia i żadnych konsekwencji. Dlatego potrzebne są takie artykuły, które odpowiadają na pytanie, a następnie przedstawiają argumentację. Wtedy można ocenić prawdziwość, wiargodność odpowiedzi. I na przykład, tu konkretnie autor nie przekonał mnie do swojego zdania.
A
AntyKlerykalista
17 grudnia 2013, 12:19
marzyłbym,żeby ludzie "religii" wyzbyli się klerykalizmu.Marzę on tym! Donatan 100x świętszy niż Pan Eugeniusz Kosiński ,jeżeli idziemy już w taką filozofię Pozdro
Jan Maria
17 grudnia 2013, 12:16
Tu jest potrzebna mądrość! Ten teledysk to propozycja tego Świata. Dość ładnie i pociągająco teledysk zachęca do pójścia za zmysłami, za prostym wyzwoleniem, wejścia w wir erotycznej rzeczywistości. To nie przypadek, bo żyjemy w takich czas, gdzie znaczna część ludzkości w tym ochrzczonych boryka się się z agresywnymi treściami pornograficznymi, prowadzącymi wprost do zniewolenia i złudnego szczęścia. Teledysk i podobne jemu są hitami, które ogląda wielu zagubionych i tonie w Świecie przeciwieństw, świecie tymczasowości, krótkich wzlotów i długich upadków. To proponuje Świat. A co proponuje Bóg prawdziwy? Bóg daje wolność, nie atakuje agresywnymi treściami, lecz pyta się Ciebie co chcesz abym Ci uczynił? Pan wyposażył człowieka w serce, które poszukuje głębi, którą zapełnić może tylko Bóg! Pan woła do Ciebie, przyjdź do mnie! a Ja Ciebie pokrzepię, Ja nakarmię twój głód. Nie ma lepszej recepty na wypełnienie naszego serca. Jest nią Chrystus, który jest dobrym dla swoich dzieci, prowadzi je i opiekuje się nimi. Przyjdźcie wszyscy do Jezusa, a On was będzie prowadził. A jeśli jakieś dziecko Boże wpadnie w sidła grzechu, mówcie o wyzwoleniu jakie daje Chrystus Pan. Nie swoimi siłami zwycieżycie grzech, który ciebie wiąże, ale Sam pasterz przyjdzie, wyciągnie ciebie i uleczy, a później postawi w stadzie, gdzie znajdziesz szczęście. I to nieprzemijajace szczęście, bo On nas może prowadzić dzięki modlitwie do Ducha Świętego przez Słowem Boże (czytanie i słuchanie), w tym czasie, aby prowadzić nas do wiecznego szczęścia, gdzie zła i grzechu już nie będzie.
J
ja
17 grudnia 2013, 12:15
Szczerze powiem, że przypadkiem dziś kumpel z pracy niemal zmusil mnie do odpalenia tego klipu na służbowym kompie i grzeje mnie on do teraz :))) Nie żebym był jakiś napalony, ale fajnie jest popatrzeć na piękne polskie dziewczyny w ludowych strojach w pełnej krasie i z dużą pewnością siebie eksponujące swoją kobiecość, bez totalnego roznegliżowania. Obok popędu seksualnego rozpoznaję w sobie jakiś taki męski gust :)) Lubię sobie popatrzeć na kobiety, na ich włosy, na ich chód, na spojrzenia i cieszę się tym bez jakiegoś tam pożądania. Kobiety są też trochę jak kwiaty, a szczególnie te kwiaty cenne są dla nas dojrzałych facetów zimą, kiedy za oknem mało kwiecista breja... Ważne żeby nie zatracić w tym ciągłym naporze komercyjnej erotyki i wdzierającej sie do komputerów i męskich oczu pornografii autentycznego zachwytu nad pięknem kobiet ;) Moim zdaniem teledysk jest spoko - coś na kształt dawno przebrzmiałej Lambady po słowiańsku ;) ...A czy Pan keidyś widział jak wyglada prawdziwy ludowy strój? Bo "TO" jest kpina a nie kultura ludowa. Góralki nigdy czegoś takiego nie nosiły bo to jak się ubierają świadczy o szacunku do siebie i innych. Polecam wybrać się na niedzielną góralską mszę i zobaczyć jak wygląda strój ludowy, kobiety w pięknych strojach, mężczyźni jeśli nie w tradycyjnych, to w garniturach, nigdy w porozciaganych koszulkach czy dzinsach, to też tyczy sie nastolatków i dzieci.  To co pokazał "artysta" jest wersją burdelową, ale na pewno nie ludową.
Z
Zainteresowany
17 grudnia 2013, 12:14
@Demostense Bardzo dobry artykuł, bo obnaża idealnie zdewociałą, obłudną i faryzejską stronę polskiej religijności. ... No tak, nie ma jak dobrze przywalić wszystkim polskim katolikom, tak od serca, w imię tolerancji, miłości bliźniego, z punktu widzenia tego, który jest poza i ponad. Ale aż tak daleko ten artykuł nie idzie. Ale zdradź nam, poza byciem wcieleniem wszelkich cnót, do jakiej nacji sam należysz?
G
Gość
17 grudnia 2013, 12:02
Niestety ludzka natura ma tendencje do pychy i częstoi wydaje się nam że "mi to nie grozi bo mam mózg myśle i wiem co dobre" a i owszem tylko pytanie na ile uchylamy drzwi rogatemu takim podejściem, niestety on zawsze jest sprytniejszy i to nasze "myślenie" wykorzystuje na swoją kozyść bo tracimy czujność. Kiedyś pewien ksiądz - egzorcysta - nazwał takie zachowanie flirtowaniem z diabłem i nigdy nie wiesz kiedy ten flirtprzyniesie opłakane skutki. Dla mnie ten teledysk jest obrzydliwy, bo uprzedmiatawia kobiety. Jeśli tak ma wyglądaś wzór "idealnej słowiańskiej żony" to ciesze się z mojego braku ideału :)
K
Kris
17 grudnia 2013, 12:00
Czy to świętoszkowatość? "Każdy, kto pożądliwie patrzy na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa." Mt 5, 28 Rozumiem krytykę dla krzykactwa. Nie rozumiem krytykowania tych, którzy nie chcą grzeszyć. A czasem można odnieść takie wrażenie nawet ze strony braci w wierze :(
A
andy
17 grudnia 2013, 11:56
A ja słucham współczesną muzykę chrześcijańską (contemporary christian music), a zwłaszcza uwielbieniową (worship) i innym też polecam. Muzyka, która ZBLIŻA do Boga... ...Wszystko fajnie, tylko nie przedawkuj :)) Mama mówiła że trzeba być i do tańca i do różańca.
7
7julo
17 grudnia 2013, 11:52
A ja słucham współczesną muzykę chrześcijańską (contemporary christian music), a zwłaszcza uwielbieniową (worship) i innym też polecam. Muzyka, która ZBLIŻA do Boga...
L
Luxurient
17 grudnia 2013, 11:42
Szczerze powiem, że przypadkiem dziś kumpel z pracy niemal zmusil mnie do odpalenia tego klipu na służbowym kompie i grzeje mnie on do teraz :))) Nie żebym był jakiś napalony, ale fajnie jest popatrzeć na piękne polskie dziewczyny w ludowych strojach w pełnej krasie i z dużą pewnością siebie eksponujące swoją kobiecość, bez totalnego roznegliżowania. Obok popędu seksualnego rozpoznaję w sobie jakiś taki męski gust :)) Lubię sobie popatrzeć na kobiety, na ich włosy, na ich chód, na spojrzenia i cieszę się tym bez jakiegoś tam pożądania. Kobiety są też trochę jak kwiaty, a szczególnie te kwiaty cenne są dla nas dojrzałych facetów zimą, kiedy za oknem mało kwiecista breja... Ważne żeby nie zatracić w tym ciągłym naporze komercyjnej erotyki i wdzierającej sie do komputerów i męskich oczu pornografii autentycznego zachwytu nad pięknem kobiet ;) Moim zdaniem teledysk jest spoko - coś na kształt dawno przebrzmiałej Lambady po słowiańsku ;)
S
skierka
17 grudnia 2013, 11:37
Żeby tylko ten problem ...  Stopniowo będzie ich przybywać w miarę postępu dechrystianizacji, wkońcu  w miarę ich przybywania zobojetniemy i przyjmiemy drogą postrzegania podprogowego. Tak jest kolej rzeczy.   J. Goebels zauważył ,ze kłamstwo powtórzone stukrotnie jest juz prawdą sa dwie przyczyny tego zjawiska, dwie strony tego samego medalu. a/ aktywna , konskwentna polityka laicyzacji [ jak ja zazdroszczę im tej konsekwencji ] b/ bierna ,ograniczająca się jedynie do ambony postawa kościoła nauczającego,  duchowieństwo nie jest wstanie opuścić wieczernika , z kilku przyczyn,  jedna z nich jest obiektywna , brak stosownych , efektywnych struktur.  Ale to odrębny temat ,  w każdym razie ...żyjemy jeśli jeszcze protestujemy , jak się nam tego typu "występy " osłuchają, spowszednieją to ....po nas.  To nieuchronne , w miarę ich narastania zobojetniejemy, taka jest natura człowieksa, 'takim stworzył go Pan .
N
Navyyy
17 grudnia 2013, 11:30
Moim zdaniem może go słuchać, mamy wolną wolę. Jestem chrześcijaninem, oazowiczem, lektorem. Jeśli człowiek ma mózg i wie co jest dla Niego dobre, albo KTO jest dla Niego dobry to potrafi to rozróżnić. Wiadomo że osoby o wachaniu wiary łatwo poddają się wpływom złego, nawet poprzez takie teledyski. Przyznam się że sam posiadam RÓWNONOC Donatana, płyta jest świetnie wydana, są na niej najlepsi artyści Polskiej sceny Hip-Hopu. Słucham jej bo mam mózg i wiem że nie moge się skusić na innowierstwo czy co on tam jeszcze promuje. Jestem inteligentny i wiem ze moje miejsce jest przy Bogu i Bóg też to wie :) Dziękuję :)
D
Demostenes
17 grudnia 2013, 11:27
Bardzo dobry artykuł, bo obnaża idealnie zdewociałą, obłudną i faryzejską stronę polskiej religijności. Czytałem kiedyś opowiastkę o dwóch mnichach: wędrując napotkali piękną dziewczyne która poprosiła ich o pomoc w przeprawie przez rzekę. Jeden z nich chwacko wziął dzieeczynę w ramiona i przeniósł na drugą stronę, po czym poszli dalej w swoja stronę. Kiedy już się oddalili, drugi zaczął karcić pierwszego że bezwstydny itp i naraża swą moralność na zbrukanie. Drugi na to mu odpowiedział : ja zostawiłem dziewczynę na brzegu rzeki, ale widzę że ty do tej pory ją niesiesz. Błagam, zachowujmy wstrzemięźliwość, nie utrwalajmy stereotypów i nie budźmy niezdrowego zainteresowania tego rodzaju sprawami, bo im więcej temat jest wałkowany, tym gorzej to o nas jako katolikach świadczy.
U
udana
17 grudnia 2013, 09:25
Jeżeli wiemy o czym jest ten teledysk, to po co oglądać? Czym on ma nas ubogacić, czym poruszyć? Czego szukamy...oglądajac takie rzeczy? Wiadomo jaki jest świat i czasem trzeba na zło patrzeć...ale jeśli nie trzeba to po co?
17 grudnia 2013, 08:43
Katolik nie powinien słuchać Dotana :) 1 Tes, 21-22 "21 Wszystko badajcie, a co szlachetne - zachowujcie! 22 Unikajcie wszystkiego, co ma choćby pozór zła."
jazmig jazmig
17 grudnia 2013, 07:25
@jazmig i @TomaszL Jasne, są ważniejsze tematy. Ale chyba jest też tak, że różne tematy są różnie ważne dla rozmaitych odbiorców. I na przykład dla młodych ludzi może być ważne, czy to, co oglądają i czego słuchają jest dobre. ... No więc ta konkretnie piosenka jest zła.
P
Paulus
16 grudnia 2013, 22:47
"Postepowi katolicy" lubią zadawać pytania typu: Czemu np. nie pokazać pół pewnej części ciała? A czemu nie całą? A czemu nie zrobić tego? W koncu można i pewnie nie zaszkodzi itp. Ale odpowiedź można znaleść w Pismie Świętym. Może taki mały cytat z pierwszego listu św. Pawła do Koryntian (w. 12-13): Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść. Wszystko mi wolno, ale ja niczemu nie oddam się w niewolę. Nota bene tytuł rozdziału to ...: Swoboda obyczajów Czyli pasuje jak ulał.
M
M.
16 grudnia 2013, 22:47
@jazmig i @TomaszL Jasne, są ważniejsze tematy. Ale chyba jest też tak, że różne tematy są różnie ważne dla rozmaitych odbiorców. I na przykład dla młodych ludzi może być ważne, czy to, co oglądają i czego słuchają jest dobre. W tym momencie nawet nie chodzi mi o to, czy się konkretnie zgadzam z autorem artykułu. Po prostu temat uważam za ważny. Nie najważniejszy. Ale takie teksty są potrzebne. Żeby zobaczyć różne punkty widzenia, i jakoś (z pomocą Ducha Świętego) rozeznać, czy coś jest dobrem czy nie.
16 grudnia 2013, 22:37
Łoj tam, łoj tam. Lubię sobie co jakiś czas posłuchać przeróżnej muzyki - mam plik z wklejonymi linkami z Youtube, żeby tylko kliknąć i nie szukać. Mam kawałki z całego świata, z priorytetem na języki narodowe. Lubię słuchać wykonań w ich ojczystych językach, a nie tylko angielszczyzna. Klipy pokazują co nieco z kultury danego kraju, lepiej lub gorzej. Ale sama barwa, brzmienie języków i melodii różnych narodów - jak potrawy z różnych zakątków świata. Natknąłem się też niedawno na "My Słowianie" i też, w ramach folkroru, tyle że rodzimego, posłucham. Nie widziałem tam satanzimu. Nadmierna erotyka? Chyba tylko człowiek zamknięty w odosobnieniu, bez kontaktu ze światem, może się zgorszyć tym. Po tym, co się wylewa zewsząd? Nie zwracam na to uwagi. Prosta muzuka, energiczna ze słowiańskim akcentem, taka bez większych ambicji, ale w ramach urozmaicenia tonacji? Jedna z setek pełnej różnorodności świata: [url]http://www.youtube.com/watch?v=rr1DSgjhRqE[/url] A z innego zakątka świata podoba mi się ta na przykład: [url]http://www.youtube.com/watch?v=WCN62Mlfjuk[/url] z innego ta: [url]http://www.youtube.com/watch?v=3lpuMD_zJCY[/url] I setki innych. Czy one zawierają w sobie elementy satanizmu? Erotyki? Może ktoś się doszuka, nie zwracam uwagi. Słicham języków, przeróżnych linii melodycznych. Cała przepiękna gama świata. A nie tylko ta rąbanka angielskojęzyczna na jedno kopyto...
I
Izabela
16 grudnia 2013, 22:09
hmmm... mam dylemat... nie obejrzeć i nie mieć własnego zdania? obejrzeć i mieć własne zdanie? ... hmmm ale reklama dla Donatana jest świetna... obejrzy nawet katolik, żeby się wypowiedzieć...
16 grudnia 2013, 21:56
Próba odpowiedzi, czy może? [url]http://www.deon.pl/religia/rekolekcje-adwentowe/adwent-2013/jestem-grzesznikiem/art,4,jak-walczyc-z-malymi-pokusami.html[/url]
16 grudnia 2013, 21:35
Katolik jest wolny i moze wszystko. Pytaniem jest, czy np słuchanie tego typu muzyki, oglądanie takich muzycznych clipów, teledysków przynosi korzyść czy naraża na grzech? Natomiast problemem jest kolejny artykuł o pierdołach, o czyiś poglądach. Naprawdę dla autora tego artykułu nie ma ważniejszych tematów?
16 grudnia 2013, 21:28
Oczywiście, że katolik może słuchać Donatana. I nie jest celem robienie z siebie świętoszka... ale celem jest bycie świętym. Natomiast oglądanie rzeczy "wulgarnych, prymitywnych i mocno seksistowskich"  z własnej świadomej i nieprzymuszonej woli to... więc oczywiście katolik może tylko po co i z jakim skutkiem?
K
Kochajmy
16 grudnia 2013, 21:28
UFF! Głos rozsądku. APan Bóg dał nam właśnie rozsądek..... Dzięki!
N
NDSMD
16 grudnia 2013, 20:51
1. Nie pożądaj żony bliźniego swego - chyba tylko człowiek z żelaza nie zareaguje na tak hojną witrynę kształtów... 2. Grzechy cudze - Autor powyższego artykułu chyba o nich nie słyszał... a jest ich aż dziewięć. 3. Może i dojrzały katolik wyjdzie z tego bez większego szwanku, lecz co z dzieciakami które szukają swojego miejsca na tym świecie? Taki teledysk jest anty wzorcem...
G
gabriel
16 grudnia 2013, 20:34
Ja bym jeszcze jedną rzecz dodał: Musimy dbać o czystość naszych Umysłów i Serc, a tego typu teledyski, filmy, przekaz radiowy zanieszczyszcza, zostawia obrazy w naszej świadomości. Ciagłe słuchanie powoduje utrwalanie i powracanie tychże obrazów w różnych sytuacjach - tak działa przekaz podprogowy. Przekaz podprogowy to nie tylko zamierzone działanie, ale wszystko to co jest pod powłoką i zostaje w naszje podświadomości. Czym się karmisz - to masz. Tu jest mowa o jednym teledysku, tylko że... wystarczy włączyć Rmf maxx, stację pokroju Mtv i posłuchać, poczytać teksty: Rhianna "monster in my bad", Naughty boy - chłopiec klęczący przed jakimś czymś co ma rogi (na końcu teledysku), Eminem z rogami na facebook (zdjęcie) itp.itd. Tego jest całe mnóstwo, dużo nie trzeba szukać. + oczywiście (ale to już od dawna) wszechobecna suksualność i nagość. Dorosły, ukształtowany człowiek jakoś sobie poradzi, ale nastolatek, który w sposób naturalny kipi od emocji, bodźców - jest ładowany tym "przekazem, seksualnością"  i czym tam jeszcze. Tu nie trzeba dużo mysleć żeby nie zauważyć , że tego typu teledyski, muzyka mogą mieć wpływ na człowieka. Jak ktoś w komentarzach napisał - kropla drąży skałę...
N
nat
16 grudnia 2013, 20:04
"Spojrzysz na głębokie dekolty panien ubijających śmietanę i się nie zgorszysz - marny z ciebie katolik." Dokładnie!:D
P
piwo
16 grudnia 2013, 19:56
Czy to artykuł sponsorowany? Pomijam co się promuje w teledysku, a czego nie, ale sama piosenka jest PRYMITYWNA i odności się do najbardziej prymitywnych instynktów, choćby przez ten fakt jest ANTYRELIGIJA, bo uderza w godność człowieka. Nie trzeba być wybitnym teologiem, aby dojść do takiego wniosku!
K
Kris
16 grudnia 2013, 19:50
@biblista Kto tutaj wzywał Jego imienia? Bo na pewno nie ja.
B
biblista
16 grudnia 2013, 19:40
Wj 20:7 -------- 7 Nie będziesz wzywał imienia Pana, Boga twego, do czczych rzeczy, gdyż Pan nie pozostawi bezkarnie tego, który wzywa Jego imienia do czczych rzeczy2. ---------
K
Kris
16 grudnia 2013, 19:26
Czytamy w ewangelii: "Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść. Wszystko mi wolno, ale ja niczemu nie oddam się w niewolę." 1 Kor 6, 12 Mam stąd 2 pytania. Czy słuchanie o kręceniu biodrami i wdziękami i oglądanie głębokich dekoltów itd. przynosi korzyść duchową? Czy może przynieść niewolę (grzechu)? Odpowiedzcie sobie sami. 
K
Kris
16 grudnia 2013, 19:02
"Nie róbmy z siebie świętoszków, którzy chętnie zobaczyliby "zdrowe i jurne" słowianki przez ramię na komputerze kolegi, ale publicznie będą się na teledysk obruszać." Autorze! Nie mierz wszystkich swoją miarą. 
AM
Andrzej Mleczko
16 grudnia 2013, 18:43
„Tak wygląda goła dupa synu i nie daj sobie nigdy wmówić, że to jest coś innego"
A
AP
16 grudnia 2013, 18:33
@Marcin Łukasz Makowski "Nie róbmy z siebie świętoszków, którzy chętnie zobaczyliby "zdrowe i jurne" słowianki przez ramię na komputerze kolegi, ale publicznie będą się na teledysk obruszać." Panie Marcinie, to co tam ciekawego w świątecznym numerze Playboya? Warto kupić? :-)
T
Tomek
16 grudnia 2013, 18:32
Wiare to może katolik nie straci  od obejrzenia tego typu materiałów, ale..... może to go rozbudzić seksualnie i później bedzie sie miał z czego spowiadać, albo po 2 latach moze okazać ze coś go budzi w nocy albo do kościoła nie może wejsc bo coś go odrzuca od świętości. I puzniej trzeba bedzie egzorcysty ktory z 100 godzin się bedzie modlił, siłował i głowił czego, gdzie i kiedy ten pacjent się nabawił. A ot taki niegroźny teldysk.... prawda?
C
Cogito
16 grudnia 2013, 18:21
A ja właśnie dzięki temu świętemu oburzeniu obejrzałem teledysk - doskonała reklama. Ani Hitlera, ani satanizmu... ale ładne dziewczyny w strojach ludowych - już reklama Kinder Bueno (kilka lat temu) była bardziej wyzywająca a leciała w TVP w okolicach dobranocki. Ludzie - luzu. To przecież nie powstało pod patronatem Ministra Kultury. Co do "pro-zachodniości" to autor PCh rzeczywiście się trochę zagalopował, albo zapomniał jak wyglądała mapa Pierwszej Rzeczypospolitej i jaki był w niej procent katolików, a tym bardziej "tych prawdziwych". Znajomi w USA klaskają uszami z ochoty i już w wakacje jadą szukać żon ;) To się nazywa promocja i napływ obcego kapitału. Ale gdzie, lepiej marudzić i grozić różańcem - jakby młodzi sobie coś z tego robili.
T
Tematyczny
16 grudnia 2013, 18:20
O kurka wodna. Ileż to treści można wyczytać z jednego, trwającego 4 minuty klipu na YouTube. Ja osobiście tylko zauważyłem. że muzyka taka sobie, wokal niespecjalny, w tekst nawet się nie wsłuchiwałem, ale ponad wszelką wątpliwość Słowianki pociągające, a dekolty głębokie. ... Tak to właśnie działa: dekolty, a w tle przekaz, który jest często nie do końca świadomie przyjmowany. W artykule jest jednak mowa o teledysku, a nie klipie. To jednak nieistotny szczegół dla tych, których interesują dekolty i te rzeczy, a nie analiza przekazu.
L
leszek
16 grudnia 2013, 18:12
O kurka wodna. Ileż to treści można wyczytać z jednego, trwającego 4 minuty klipu na YouTube. Ja osobiście tylko zauważyłem. że muzyka taka sobie, wokal niespecjalny, w tekst nawet się nie wsłuchiwałem, ale ponad wszelką wątpliwość Słowianki pociągające, a dekolty głębokie. 
jazmig jazmig
16 grudnia 2013, 18:06
Nic istotnego nie dzieje się w Kościele, Polsce i na świecie, że zajmuje się pan (bez obrazy) pierdołami? W czym jest pan lepszy od tego Kosińskiego? Pan widzi jedno, on drugie, niby dlaczego pańska wizja ma być tą słuszną? święto Kupały, wróżki, biesy to na pewno się są rzeczy dla katolików, chyba, że jako nauka, jak kiedyś poganie na ziemiach obednej Polski żyli. Jeżeli jednak ma to być lansowanie powrotu do pogaństwa, to zdecydowanie należy się temu sprzeciwiać.
M
Maro
16 grudnia 2013, 17:40
i zaraz znowu będzię że deon promuje pornografię ;-D
T
Tematyczny
16 grudnia 2013, 17:27
Eee, Donatan żadnym myślicielem nie jest. Po katastrofie smoleńskiej nastawieni pro rosyjsko postPZPRowcy się bardzo uaktywnili. Zamiast kreować człowieka sowieckiego, jak za komuny, albo europejczyka, jak jeszcze parę lat temu, postawili na panslawizm w wersji serwowanej przez carską Rosję. Wystarczy posłuchać radia S... - no jak tam ono się nazywa? Jednak zamiast prawosławia postawiono na neopogaństwo, bo postkomunistom, libertynom z chrześcijaństwem nie po drodze. A pan Makowski jest z Onetu, więc mu z tymi ludźmi nie do końca nie po drodze. Zdziwiłbym się też, gdyby pisując dla takiego pracodawcy skrytykował taki teledysk. A co do treści teledysku, to na pewno nie buduje. Być może nikt nie porzuci wiary tylko dla tego, że go obejrzy, ale wzmocniony w wierze na pewno nie będzie. Jak mówią, kropla drąży kamień, a to nie pierwszy taki teledysk. Św. Paweł pisze: szukajcie tego, co w górze. Wszystkiego co jest cnotą.