"Komunia na rękę cieszy szatana"? Znany proboszcz ma na to tylko jedną odpowiedź

(fot. Lech Dorobczyński / YouTube)
facebook.com / df

Lech Dorobczyński OFM stanowczo odniósł się do takiego stwierdzenia.

Franciszkanin, o. Lech Dorobczyński, proboszcz jednej z warszawskich parafii krótko skomentował takie myślenie w statusie na swoim profilu facebookowym:

"Wielu ludzi powtarza w kółko: "Szatan na egzorcyzmach powiedział, że cieszy się, kiedy ludzie przyjmują Pana Jezusa na rękę".
Serio?!

DEON.PL POLECA

Myślę, że szatan jest na maxa wkurzony, że ludzie W OGÓLE przyjmują Pana Jezusa.

Myślę również, że odkąd zbuntował się przeciw Bogu, szatan w ogóle nie wie co to jest radość.

PS. Weźcie udostępniajcie."

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Komunia na rękę cieszy szatana"? Znany proboszcz ma na to tylko jedną odpowiedź
Komentarze (12)
LM
~Leopold Misiak
6 sierpnia 2020, 07:06
Zgadzam się z Panem Marcinem. Nie zgadzam się z autorem artykułu. Autor pisze, że szatan jest wkurzony na Maxa, że ludzie W OGÓLE przyjmują komunie. Drogi Autorze!! Nie chodzi tu o przyjmowanie komuni, tylko o SPOSOB przyjmowania! Czy matka się cieszy że dziecko zjadło obiadek z podłogi albo z piaskownicy pełnej zarazków. No niby się powinna się cieszyć, bo zjadło, ale sposób niedobry... Czy Pan Jezus się cieszy, że ktoś przyjął komunie. Na pewno. A co z partykułami na dłoni? Są puryfikowane? Co tym Panem Jezusem na dłoniach???
MN
~Marcin Nowacki
6 sierpnia 2020, 06:59
Po pierwsze, co to znaczy, że wielu egzorcystów??? Proszę to zweryfikować, bo o żadnym egzorcyście nie słyszałem, który by takie słowa przytaczał. A tu się pojawia '' wielu''. Oczywiście był Pan Bodasinski, ale z tego co wiem on egzorcysta nie jest. Po drugie. Nie powinno się brać słów Złego na egzorcyzmach za źródło prawdy teologicznej... Ale jak Zły mówi, że Maryja jest najpokornieszym stworzeniem bez grzechu i że Zły nie może zniejsc jej pokory, to mało kto protestuje. 3. Komunia na rękę. Zlikwidujemy posługę ministranta, bo po co ma trzymac patene w czasie komuni. Sprzedajmy złote monstrancje i przekazujemy PJ z rąk do rąk Zaoszczędźmy wodę, bo po co ksiądz ma puryfikowac palce? Jak wierny przyjmuje na rękę, to czemu nie puryfikuje?? A ksiądz już tak? 4. Zaraz będzie powoływanie się na kosciol starożytny... A Ty czy zachowujesz taki post jak kosciol starożytny?
WB
~Włodek Bełcikowski
12 maja 2020, 15:22
od kiedy to wierzy się szatanowi, temu który przychodzi kraść, zabijać i niszczyć J 10, 10. Po owocach Moi Kochani! duch podziału widoczny aż nad to !
A.
~Adam .
20 marca 2020, 19:41
Radość i życie to dar Pana. Ci, którzy odeszli od Niego nie potrafią się cieszyć, jak nie widzą słońca zamykający oczy-nieprzypadkowo szatan określany jest jako Książę Ciemności., a zatem ten, który odrzuca Bożą jasność i radość.
MP
~Marta Pabich
19 marca 2020, 23:41
Smutne co mówi ten ksiądz. Matka Boża w objawieniach powiedziała, ze komunia św.na rękę to grzech większy niż aborcja. Nie dezerterujmy przed Bogiem, komunia na kolanach i do ust.
JJ
~Jan Jan
20 marca 2020, 17:37
W których objawieniach Matka Boża powiedziała, ze komunia św.na rękę to grzech większy niż aborcja?
A.
~Adam .
20 marca 2020, 19:47
w żadnych, a co do kontekstu historycznego, tu jest syntetyczne wprowadzenie: http://vademecumliturgiczne.pl/2016/10/18/komunia-swieta-na-reke-podstawy-historyczne-i-teologiczno-pastoralne/
JJ
~Jan Jan
21 marca 2020, 05:21
Panie Adamie. Jak Pan tłumaczy sobie fakt, że apostołowie i pierwsi uczniowie nie odprawiali mszy świętej i NIE PRZEMIENIALI CHLEBA W FIZYCZNE CIAŁO PANA JEZUSA CHRYSTUSA?
P
Piotr ~
21 marca 2020, 19:45
@Jan Jan: Nie? Pismo Święte mówi co innego: „Trwali w nauce apostolskiej, w uczestnictwie łamania chleba i modlitwach” (Dz 2,42). „Codziennie przebywali także jednomyślnie w świątyni, po domach łamiąc chleb” (Dz 2,46). "Kielich błogosławieństwa, który błogosławimy, czy nie jest udziałem we Krwi Chrystusa? Chleb, który łamiemy, czyż nie jest udziałem w Ciele Chrystusa? Ponieważ jeden jest chleb, przeto my, liczni, tworzymy jedno Ciało. Wszyscy bowiem bierzemy z tego samego chleba". (1 Kor 10, 16-17), 1 Kor 11, 24-27, Dz 20, 11
CP
~czesław piotr szczepański
19 marca 2020, 19:44
myślę że uporczywe przekonanie o o nieprzyjmowaniu P Jezusa na rękę , jest wyrazem skrajnego egoizmu , -nie myślenia kategoriami miłości do bliżniego . bo przecież nie to jest ważne , że nie boję się zakażenia ,ale chcę ograniczyć do minimum możliwość zakażenia innej osoby,bo przecież mogę być chory ,a jeszcze o tym nie wiem...a poza tym poczytajcie trochę Pismo Św.-jest tam dużo przykładów ,gdzie Pan Jezus mówił ,jakich wyznawców pragnie mieć...
AS
~Antoni Szwed
20 marca 2020, 18:49
Kosztem Boga nie można dowartościowywać bliźniego. To błędna i zła droga.
TS
~Taki Sobie
20 marca 2020, 20:06
Rozumiem (przypowieść o dobrym Samarytaninie) że kapłan udając się do świątyni nie dowartosciowal bliźniego kosztem Boga. I go minął, pozostawił bez pomocy bo nie byłby rytualne czysty w swiątyni. Naprawdę uważasz, że w ten sposób dowartościował, niby kogo? Boga?