Marcin Zieliński na cenzurowanym w Gliwicach. Dlaczego?

(fot. Dorota Czoch, mat. RTCK)

Kuria wydała oświadczenie. Komentujemy sprawę.

W kościele pw. MB Częstochowskiej w Gliwicach 23 stycznia miał odbyć się "Wieczór z Ewangelią". W planie była Eucharystia, uwielbienie, nauczanie wygłoszone przez Marcina Zielińskiego oraz czas modlitwy za ludzi. A jednak 18 stycznia lider skierniewickiej wspólnoty Głos Pana wrzucił na swoje media społecznościowe lapidarną informację, że spotkanie jest odwołane:

Sprawa jest bardziej skomplikowana. Jak podaje na swoim profilu facebookowym ks. Tomasz Szałanda, na odwołanie spotkania miały wpływ osoby ze środowisk skrajnie tradycjonalistycznych:

DEON.PL POLECA

"To bardzo ciekawe zjawisko w polskim Kościele, w którym katolickie spotkanie modlitewne, które miał prowadzić 27 letni katolik z odnowy charyzmatycznej, której istnienie błogosławi Stolica Apostolska, wywołało furię u nieznanej polskiemu Kościołowi osoby, która paraliżując cichą obecność diecezjalnej instytucji, doprowadziła do odwołania tej modlitwy" - pisze ks. Szałanda.

Jako osobę, która stała za naciskiem na kurię wymienia Piotra Mrotka: "Wobec tej sytuacji wszystkich powinno zastanowić dlaczego, pomimo konkretnych sygnałów, dokładnie nie sprawdzono, kto stoi za tą awanturą. Pan Piotr Mrotek należy do niezachowującego ortodoksji skrzydła w Kościele katolickim, zmierzającym ku schizmie. Jawnie występuje przeciwko papieżowi Franciszkowi fałszując jego wypowiedzi. (...) Pan Piotr Mrotek aprobuje, udostępniając na stronie swojego autorstwa, poglądy w rodzaju: »Dwa razy Exkomunikowany i Susupendowany Kapłan Don Alessandro Minutella z Włoch bardzo Dobry napisał do tego Pseudopapieża Bergoglio list że Ho... ho... SUPER, bo ten Świnia mu to zrobił, za co ten Heretyk??? (...) Obecny guru Antykościoła Vaticanum II, Jorge Mario Bergoglio ala Franciszek jest heretykiem, a zatem nie jest katolikiem, a tym bardziej katolickim papieżem«."

Rzeczywiście - po przejrzeniu profili w mediach społecznościowych oraz wypowiedzi choćby na portalu gloria.tv nietrudno zauważyć, że Piotr Mrotek prowadzi aktywną kampanię na rzecz ograniczenia działalności Marcina Zielińskiego w parafiach, jak również mocno krytykuje, a wręcz oskarża papieża Franciszka o działanie niezgodne z doktryną katolicką, co udowodnił ks. Tomasz Szałanda, przywołując w swoim facebookowym statusie konkretne wypowiedzi.

Na postawione pytanie, czy Piotr Mrotek miał wpływ na decyzję o odwołaniu spotkania, pracownik kurii zaprzeczył.

Co mówi kuria?

Kuria gliwicka wydała w tej sprawie oświadczenie:

Mając na uwadze komunikat Kurii Diecezjalnej w Łowiczu z dnia 8 lutego 2019 roku oraz fakt, że niektóre wątki nauczania pana Marcina Zielińskiego budzą wątpliwości natury teologicznej, Biskup Gliwicki podjął decyzję o zmianie prelegenta w ramach spotkania zaplanowanego w Gliwicach w dniu 23 stycznia 2020 roku.

Ks. Sebastian Wiśniewski
Kanclerz Kurii

W internecie zaczęły się również pojawiać podawane przez środowisko związane z portalem gloria.tv informacje, że Marcin Zieliński ma zakaz głoszenia w diecezji gliwickiej wydany przez lokalnego biskupa. Są to jednak fałszywe informacje.

- Oficjalne stanowisko wyraża komunikat. Skoro w komunikacie nie jest napisane, należy domniemywać, że takiego zakazu nie ma - usłyszałam w rozmowie z przedstawicielem kurii.

Na pytanie, o jakie konkretnie wątki chodzi, odesłano mnie tylko do kurii łowickiej - czyli rodzimej kurii Marcina Zielińskiego, która 8 lutego 2019 wydała oświadczenie:

Kuria Diecezjalna w Łowiczu – w związku z licznymi zapytaniami – uprzejmie informuje, że p. Marcin Zieliński nigdy nie otrzymał od władzy diecezjalnej kanonicznej misji do nauczania. Diecezja Łowicka nie bierze odpowiedzialności za jego działalność.

Komentarz Dominiki Frydrych, DEON.pl:

Proponuję Tydzień modlitw o jedność katolików...

Tydzień modlitw o jedność chrześcijan? Czuję, że równie przydatny byłby Tydzień modlitw o jedność katolików. Tydzień, miesiąc albo rok modlitw o jedność, mądrość i roztropność.

Po pierwsze, jak to wygląda z boku? Jak dwie ścierające się siły. Z jednej strony - gorący krytycy, którzy odżegnują od czci i wiary charyzmatyków (na czele z Marcinem Zielińskim) czy sławetny film portalu zwiedzeni.pl, a także zakazy w diecezjach. Z drugiej strony, liczni uczestnicy spotkań z modlitwą uwielbienia i uzdrowienia, kolejki do konfesjonałów i świadectwa nawrócenia i uzdrowień, a także oświadczenie ponad 130 osób związanych z Kościołem po wymienionym wyżej filmie, który podpisali tacy teologowie jak ks. prof. dr hab. Mariusz Rosik, ks. dr hab. Sławomir Pawłowski SAC, ks. dr Sławomir Płusa, ks. dr Przemysław Sawa czy o. dr Marek Blaza SJ i wielu innych. Z boku wygląda to jak działanie bynajmniej nie na rzecz jedności; troska o nią leży po stronie pasterzy - i to bynajmniej nie wyrażanej w formie ogólnikowych oświadczeń, a dialogu i objaśniania.

Po drugie, szerszy problem - czyli raz po raz powracająca dyskusja o statusie świeckich głoszących Słowo, a także o wspólnotach charyzmatycznych. I będzie wracać. "Jeśli nie rozwiążemy statusu głoszących świeckich w Kościele, takie akcje będą się powtarzały co chwilę. Na chwilę ich posługa wisi gdzieś w próżni kościelnej pomiędzy chrzcielnym obowiązkiem głoszenia każdego chrześcijanina a misją kanoniczną dla katechetów. Tacy świeccy są wielkim darem dla Kościoła i strzelimy sobie w stopy, gdy zabronimy im budować Kościół również w ten sposób. Oczywiście wszystko trzeba z rozsądkiem, po odpowiednim przygotowaniu i zdrowej kościelnej formacji. Ciekaw jestem, czy nasi Pasterze odkryją i mądrze pokierują potencjałem świeckich, o których mówi się przecież, że są »uśpionym olbrzymem«" - zauważa w jednym z komentarzy ks. dr Piotr Spyra, dyrektor Zamojskiej Szkoły Ewangelizacji im. bł. Stanisława Kostki Starowieyskiego i asystent kościelny wspólnoty Przyjaciele Oblubieńca.

... i Dzień Dobrej Komunikacji

Zdecydowanie przydałby się też Dzień Dobrej Komunikacji. Kuria wydała oświadczenie, ale tak naprawdę niewiele ono wyjaśnia, raczej wprowadza dodatkowy zamęt. "Niektóre wątki nauczania pana Marcina Zielińskiego budzą wątpliwości natury teologicznej" - o co konkretnie chodzi? Które wątki?

Zamiast dociekać prawdy, kuria utrwala tylko status quo: istnienie aktywnej grupy katolików, która Marcina Zielińskiego - i innych charyzmatyków, wspólnoty i ruchy charyzmatyczne - będzie publicznie wyzywać publicznie od antychrystów, czując zresztą, że ma "namaszczenie" ze strony Kościoła. Bo przecież na stronie kurii napisano, że "budzą wątpliwości". Naiwnością jest oczekiwanie, że słowo "wątpliwości" - które samo w sobie oznacza przecież tylko tyle, że w jakiejś przestrzeni jest więcej pytań niż odpowiedz i warto przyjrzeć się jej dokładniej - będzie zrozumiane inaczej niż po prostu "herezje".

"Zarówno ja, sam zainteresowany, jak i fani/antyfani Marcina chcieliby z pewnością usłyszeć, które to "wątki nauczania" budzą "wątpliwości natury teologicznej". Sam takich nie wyłapałem, lecz chętnie poddam się pod rozeznanie Kościoła i skorzystałbym z jakiejś fachowej ekspertyzy teologicznej" - pisze ks. dr Spyra.

W sformułowaniu użytym przez kurię można też odkryć odniesienie do słów - użyte świadomie? Nieświadomie? - z referatu "Charyzmat pasterski i jego realizacja" bpa Andrzeja Czai podczas konferencji naukowej "Nowa Pięćdziesiątnica w Kościele w Polsce?" na UKSW:

"Jest mi bardzo przykro, że doszło do takiej mocnej polaryzacji stanowisk w kwestii funkcjonowania, życia wspólnot Kościoła w Polsce, że doszło do zachowania mało ewangelicznego, mówiąc bardzo delikatnie. Jest mi przykro i musimy zrobić dużo więcej, żeby sprawnie wyjaśnić pewne rzeczy z tego zakresu. Przede wszystkim, by doprowadzić do tego, by nie dokonała się polaryzacja. Byśmy budowali mosty, podejmowali dialog. Przepowiadanie pana Marcina nie jest wolne od błędów teologicznych, są tam błędy. Nikt z nas nie jest wolny od popełniania błędów w życiu. Natomiast taka próba, jaka została podjęta, jednak jest nie do przyjęcia."

Jeśli nawiązanie do słów opolskiego biskupa i jego zwrócenia uwagi na błędy jest świadome, jest to zdecydowanie zbyt daleko idący skrót myślowy, całkowicie wyjęty z kontekstu (obrona Marcina Zielińskiego przed atakami ujętymi w filmie ze strony zwiedzeni.pl) i pomijający wątek budowania mostów i dialogu.

Więc może lepiej postawmy na konkretne wnioski po rzetelnej analizie teologicznej, a nie "niektóre wątki", które "budzą wątpliwości".

Redaktorka i dziennikarka DEON.pl, autorka książki "Pełnymi garściami". Prowadzi blog dane wrażliwe.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Marcin Zieliński na cenzurowanym w Gliwicach. Dlaczego?
Komentarze (64)
I
ichtisek
23 sierpnia 2024, 19:03
Nie rozumiem tonu artykułu. Ktoś zgłosił coś, co mu się nie podoba, kuria to zbadała i zdecydowala, że niepokój był słuszny. Miała takie prawi. A nawet obowiązek. Ale sugerowane są nacisku na nią. Na jakiej niby podstawie? I jak to się ma do posłuszeństwa Kosiolowi?
PD
~pokornasłużebnica Deona
23 sierpnia 2020, 15:35
Frydrych, jak kuria wydała takie oświadczenie to wydała, a ty jako osoba świecka i jako kobieta bądz posłuszna i nie dyskutuj z władzami kościelnymi.
M.
~Maria .
19 lutego 2020, 20:47
Ojciec Witko też tak robi. Jak Marcin podobnych słów używają przy uzdrowieniu. Bóg tu działa i tu działa. Bo gdzie 2 w imię moje tam ja i moc moja. Tego obecny kościół nie rozumie. Musi być najmądrzejszy a nie jest. Przyszła pokora w postaci Marcina. O Witko. I innych. Ci co spotkali Jezusa osobiście mają prawo o nim mówić i nauczać. A ludzie mają prawo spotykać ich w świątyni a inni nie mają prawa tego odwoływać. Ileż księży odorawia Mszę na hostię a myśli o niebieskich migdałach klepie co im pamięć mówi. Serce zero twarde bez Boga. Ludzie rozpaleni Bogiem i Duchem św są odsuwani. Chore. I Bóg na to ostrzy i wyda zapłatę bo nauczycieli jak pisze w piśmie św karze srodzej bo wszystko wiedzieli niż tych maluczkich bez wiedzy. A tu nauczyciele kurię urzędy kościelne tak nie boją się kary Bożej są naj naj bo się wyuczyli reguł. Tylko czy dobrze. Przychodzi człowiek żywej wiary i jest odpychany. Są ludzie co pragną jego bo Bóg z nim. I pragną tak jak on spotkać Boga w swoim życiu żywego
ZP
~Zenon Piechota
22 grudnia 2020, 23:58
TYlko o. Witko nie robi show przed najświętszym sakramentem.
IL
~Izabela L.
19 lutego 2020, 20:05
To negowanie samych słów Jezusa. Gdzie 2 lub 3 zebrani w Imię Moje Tam Ja pośród nich. Marcin że brany w imię Jego to jak negować, że nie ma Jezusa... Nie miałby tyłu uzdrowień. A gdyby jego słowa nauczania nie podobały się Bogu napewno już dawno sam Bóg dałby mu o tym znać. On mówi z natchnienia Ducha św. Z Jezusem w sobie. Faktycznie zwrócił na jedno ważne zdanie Jezus każdego uzdrowił nikomu nie odmówił. A księża co mówią cierp synu taki twój los nieś krzyż Jezus też cierpiał to ich wytłumaczenie na wszystko. A w Biblii mamy co innego napisane. Jezus oczyść mnie a Jezus nie mówi idź precz albo ja będę zaraz ukrzyżowany to i ty cierp... Tylko uzdrawia. Kościół skupia się na cierpieniu Jezusa a Marcin na Jego mocy i chwale. Na Jezusie żywy wśród nas
WS
~Wojciech Skałecki
30 stycznia 2020, 14:37
Pani Redaktor Frydrych pisze: "Komentujemy". Rozumiem, że jest to oficjalne stanowisko portalu Deon w sprawie Marcina Zielińskiego. Będę to miał na uwadze na przyszłość.
WB
~Wychowanek Blachnickiego
30 stycznia 2020, 12:10
No ciekawe. Kuria w Łowiczu jedynie stwierdza, że nie bierze odpowiedzialności za jego działalność i że nigdy nie otrzymał od władzy diecezjalnej kanonicznej misji do nauczania. Ale kuria gliwicka bierze odpowiedzialność za nauczanie i niedopuszczenie pana Zielińskiego do głosu. Ostatnie miesiące świadczą o tym, że w Diecezji Gliwickiej Księża nie chcą charyzmatyków (chyba, że będą nimi księża!) ani zaangażowanych w budowę Królestwa Bożego osób świeckich.
IL
~Izabela L.
19 lutego 2020, 20:13
Nauczanie wynika z mądrości natchnienia Ducha św z osobistego spotkania Jezusa a nie z przekazywania sobie wyuczonych regułek. Nie rozumiem słów diecezji w Łowiczu. Księża też źle nauczają biorąc pod wzgak własne tłumaczenie biblii niż to co Jezus mówi. Negują podstawy gdzie 2 lub 3 w imię moje tam i ja. Każdy ma cierpieć bo Jezus cierpiał. Tymczasem Jezus żadnemu choremu nie rzekł twoim przeznaczeniem jest cierpienie... Tylko uzdrawiał. Bóg mówi proście o co chcecie tylko wierzcie a spełni się wam a otrzymacie.. czyli i o głupoty np sukienkę 5 z maty. A ksiądz mówi tylko o zdrowie Boga prosić... Nonsens. Marcin to wiara żywa bo w nim Jezus którego spotyka co dzień. Ma prawo nauczać. Nawet powinien być zmuszony.
NO
Neg Ocnarf
26 stycznia 2020, 13:10
Najlepiej zwalić cała frustracje na pana Mrotka i gliwickich "tradsow". Przecież biskup Jan Kopiec tez ma swój rozum! Pewnikiem przesłali Jego Ekscelencji jakieś linki do konferencji Zielińskiego. Sam widziałem głoszoną na Litwie i każdy znający trochę egzegezę Pisma i naukę katolicka chwyci się za głowę słysząc tyle stwierdzeń niezgodnych z katolicką nauką, co dopiero biskup z tytułem profesorskim. Biskup jest odpowiedzialny przed Bogiem za swoja diecezje i jeśli zastosował zasadę "Unikajcie wszystkiego co ma choćby pozór zła" postąpił bardzo mądrze.
J2
~Juhas 2
30 stycznia 2020, 11:00
Tak, to biskup jest odpowiedzialny za swoja decyzję. Ale zdecydował niewłaściwie.
WS
~Wojciech Skałecki
30 stycznia 2020, 14:33
Pan Juhas stawia się wyżej od biskupa gliwickiego i ocenia jego decyzję jako niewłaściwą. A może by tak poczekać na owoce tej decyzji oraz owoce braku decyzji w innych diecezjach?
GW
~Gustaw W
26 stycznia 2020, 12:25
a mi bardzo nie podoba się fakt, że "Kuria Diecezjalna w Łowiczu – w związku z licznymi zapytaniami – uprzejmie informuje, że p. Marcin Zieliński nigdy nie otrzymał od władzy diecezjalnej kanonicznej misji do nauczania". To jakby gość prosto z ulicy zaczął nauczać i prowadzić rekolekcje. Albo gorzej uczyć katechezy w szkole. Tak mimo wszystko nie powinno być
SS
~Samuel Synjacka
26 stycznia 2020, 11:07
Tak zwany papież Franciszek w 2016 roku w Kenii powiedział, że Droga Krzyżowa to historia porażki Boga a Wy De(m)ony piszecie o tym że ta sekta zielonoświątkowa mająca na celu wdrażanie odstępstwa w Kościele Chrystusowym głos pana ma aprobate stolicy apostolskiej? Nie róbcie z wiernych idiotów bo nie wszyscy nimi są. Kara idzie nieubłaganie. Nawróćcie się póki możecie bo zostaniecie zmieceni przez Boga Ojca w oka mgnieniu. To jest moje braterskie napomnienie de(m)ony skierowane do Was bo i tak nie przepuścicie tego komentarza. Moderatorze przekaż tę informację swojemu oficerowi prowadzącemu. Mimo wszystko... Z Panem Bogiem
DE
~Dark Em
26 stycznia 2020, 10:04
Co to za zwyczaj że kazanie na katolickiej mszy wygłasza świecki w dodatku protestant? Nie kumam. Księży zabrakło na parafii? Poszli wszyscy na L4?
MS
~Marek Sobolewski
24 stycznia 2020, 11:13
Dlaczego? Bo to drugi Haris, który uzdrawia mocą demonów!!
MD
~Mariusz Dudek
25 stycznia 2020, 17:32
Jaką miarą mierzycie... Nie oceniajcie... W oku brata widzisz źdźbło.... Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem...
PR
~Piotr Razum
24 stycznia 2020, 02:36
Skoro osoba Marcina Zielińskiego tak dzieli, to jest coś na rzeczy, bo to oznacza, że wprowadza on zamęt. A zamęt nie pochodzi od Boga. Pewnie nigdy Marcin tych słów nie przeczyta, ale na jego miejscu zrobiłbym jedną rzecz, na rok, może dwa lata całkowicie wyłączył się ze wspólnoty i poddał głębokiej modlitwie, najlepiej połączonej z pobytem w zakonie zamkniętym. Tak robili najwięksi święci. I po takim czasie wrócił, albo umocniony i gotowy do głoszenia albo z przemyśleniami co było nie tak. W przeciwnym razie to się nigdy nie skończy i będzie wywoływało zamęt i bez znaczenia, czy wina jest po stronie Marcina czy nie, ale to on jest jego sprawcą i podmiotem.
MS
~Marek Sovolewski
24 stycznia 2020, 11:15
Hehe tylko że on na tym pieniążki robi podobnie jak Szustak.Zobacz sobie ich konta na YT patronite . Tu nie chodzi o zdrową ewangelizację, tylko o mamonę.
PR
~Piotr Razum
24 stycznia 2020, 18:19
Tego nie wiem, ale jeśli masz rację, to tym bardziej powinien się zastanowić. Oczywiście my tu możesz sobie pisać, ale on i tak pewnie nawet się nad taką opcją nie zastanowi.
MD
~Mariusz Dudek
25 stycznia 2020, 17:37
Fakt wiara za kasę jest geszeftem. Ale Jezus na ziemi naucając żył z datków dobrowolnych.
MM
~Maria Maria
19 lutego 2020, 20:22
A w zakonie zamkniętym jest Bóg . Nie zawsze. Bóg jest w sercu człowieka. I tam gdzie 2 lub 3 w imię moje tam ja pośród nich. Tam gdzie uzdrowienia to moc i miłość Bożą uzdrawia gdzie pokój harmonia tam Bog. Każdy kto ma osobiste doświadczenie Jezusa ma prawo o nim mówić nauczać. Odwaga w nauczaniu i mądrość słów wychodzą ze źródła z Jezusa i natchnienia Ducha św. Jezus też nauczał a inni nie rozumieli go jak wy Marcina, że sieje zamet.
MB
~Marta Błazewicz
23 stycznia 2020, 19:59
O jej, gdyby tak ktoś przykladal uwagę do błędów teologicznych popelnianych przez księży.. To może w końcu do mojej Mamy by doszło, że zbawienie jest za wiarę a nie z uczynków. Próżne nadzieje, jak ktoś chodzi wyłącznie do Kościoła, to obraz Boga i człowieka ma i niezdrowy i nie teologiczny. To Marcin tez popełnia błędy? Niewykluczone, ale przynajmniej ma żywą wiarę, a od tego wszystko się zaczyna. Fakt że można ja spotkac u części księży - niestety tej mniej licznej - ale takiej nie widziałam.. Oby chlopak nie zbladzil za pieniędzmi czy popularnością.
AP
~Adam Pierwszy
23 stycznia 2020, 22:18
"Zbawienie jest za wiarę a nie z uczynków" - nawet nie wiesz, że to też nieprawda, to typowe protestanckie spojrzenie. Do zbawienia potrzebne jest i jedno i drugie. Polecam lekturę listu św. Jakuba (wiara bez uczynków jest martwa).
MD
~Mariusz Dudek
25 stycznia 2020, 16:50
Zgadza się Wiara bez uczynków jest martwa. Ale chodzi o uczynki miłosiedzia wypływające z serca oddanego w pełni Miłości Miłosiernej do tego stopnia, że nie wiedziała prawica co czyni lewica (chodzi o ręce). Czyli bez wyrachowanego udziału mózgu - interesownego przemyślenia typu ja dobry uczynek lub uczynki a Bóg mi uzdrowienie lub Raj. Zbawienie jest Łaską Boga a nie biznesem typu handel wymienny.
KJ
~Kasia Jabłońska
27 stycznia 2020, 01:05
Łaską jesteśmy zbawieni, nie uczynkami, aby się nikt nie chybił... List do Efezjan
AL
~Anna Lampart
23 stycznia 2020, 19:26
CD. Maryja Licheń ska też mówiła że ludzie mają kościół, budować jak tego nie zrobią ona Aniołów pośle a wykona się jej wola!! I tu Bóg zadziała. Nie wolno odbierać ludziom Boga. Msza powinna się odbyć gdzie 2 w imię moje się zbiorą tam Ja pośród nich mówi Jezus. Gdziekolwiek się zbiorą. Moc Boża z Marcinem. A Bóg przychodzi do nich w charyzmaty cznej posłudze bo tam go pragną sercem i on jest. Żywy Dzisiaj! Bóg działa aniołami duchem św i osobami. To tak jakby wmawiać Jakubowi starszemu nie ty nie znasz Jezusa to że laziles za nim nie znaczy, że masz prawo o nim mówić. Ma prawo bo go spotkał. Marcin ma prawo mówić bo spotyka Boga żywego. Ciągle. Mówi o doświadczeniach z Bogiem. Msza powinna się odbyć była w imię Jezusa ku jego chwale i mocy uzdrowień. Brzydkie zachowanie osób z biura. Jezus to nie biurowy kościół. Papiery ustawy. To Bóg żywy kochający. Jak zechce 5 słońc będzie na niebie. Jutro. Bo tak chce. To jego wola. Cuda uzdrowień to żywy znak Boży. W imię Jezusa. Amen.
AL
~Anna Lampart
23 stycznia 2020, 19:17
Z Jezusem było podobnie głosił słowo Boga był młody inny a faryzeusze kościoła mówili że to fałsz na koniec go zabili. MARCIN to apostoł naszych czasów. Pokazuje jak nawiązać żywa relacje z Bogiem którego nie widzimy. Nawiązać ją teraz. On mówi o cudach Bożych a nie o tym, że kiedyś Jezus żył i uzdrawiał i nic tylko kiedyś. A Jezus żyje i uzdrawia Dzisiaj. Marcin nie miałby tyłu uzdrowień, gdyby nie moc Boża. Szatan nikogo nie uzdrawia. Anioł Boży odsunął kamień z grobu Jezusa. Bóg może wszystko działa jak chce i posyła kogo chce. Mądre głowy kościoła zamiast w miłości Boga żyją w osadzania i oskarżaniu siebie nawzajem. Z ojcem Pio było tak samo tak jakby zazdrościło mu tych stygmatów... Znaki Jezusa... A teraz go czczą. Ten sam kościół robi to o dziś. Okropne..BÓG działa jak chce, posyła kogo chce. On może wszystko. A jeśli ktoś na samo wezwanie... W imię Jezusa niech twoje kości się prostują.zostaje uzdrowiony to znak że ma żywy kontakt z Jezusem. Tam gdzie 2 w imię moje tam i Ja.
AP
~Adam Pierwszy
23 stycznia 2020, 22:26
Piękne slogany, ale Marcin nie jest Jezusem, a całość objawienia została przekazana i sprawa jest zamknięta. Nie myl Eucharystii i realnej obecności pod postaciami chleba i wina po konsekracji z duchową obecnością. Szatan też potrafi uzdrowić, polecam lekturę mistyków i dobrych teologów egzorcystów np. Gabriele Amorth. Po drugie te uzdrowienia są poparte potoczną opinią i samopoczuciem ludzi (często to zwykła psychoza), dlaczego nie są poddawane ocenie lekarzy?
AK
~Ania Kowalska
24 stycznia 2020, 11:18
Sorry ale u Marcina na pierwszym planie są uzdrowienia. Pan Jezus Chrystus i jego apostołowie nie wspierali heretyków jak robi to Marcin z protestantami
ML
~Maria Lampart
19 lutego 2020, 20:18
Heretyk to też dziecko Boże. Jezus na pytanie Panie oni nie są z nami... Rzekł jeśli nie są przeciw nam zostawcie ich. Mówił o innych wiatach gdy apostołowie szli z Jezusem.
ML
~Maria Lampart
19 lutego 2020, 20:28
Szatan nie uzdrawia. On krzywdzi ludzi. Uzdrowienie jest aktem miłości Boga do ludzi. Nie można negować ów Jezusa skoro powiedział że gdzie 2 lub 3 są w imię Jego zgromadzeni tam on jest wśród nich. Na ostatniej wieczerzy rzekł ze będziemy spożywać jego cio krew na pamiątkę. Pamiątkę powtarzam. Ale nie zanegował słów że jest wśród nas obecny jeśli zgromadzimy się w imię Jego... On przechadza się wtedy pośród nas dotyka nas pociesza uzdrawia. Nie można tego negować. Jezus wie lepiej i jego nauki słuchać. A ty jak i inni klepiesz wyuczone regułki. Bez zrozumienia istoty. Sory
MM
~Maria Maria
19 lutego 2020, 20:35
Jak to nie jest z Jezusem... Jezus rzekł cokolwiek byście uczynili najmniejszym i bliźnim to tak jakbyście mnie uczynili. Osobiście . Słowa kierowane do Marcina to słowa kierowane do Jezusa tak naprawdę. Jesteś też dzieckiem Bożym Bóg cie stworzył a Jezus mieszka w Tobie o ile miłujesz jak on masz wiarę i czynisz dobrze. Widzieć w człowieku Boga to dopiero wyczyn. Widzisz jak łatwo można pogubić się w nauczaniu księży... Często mijają się sami z tym co Jezus nakazal lub nauczał.
Tomasz Żygiło
4 września 2020, 00:32
Słusznie Aniu, Pan Jezus absolutnie nie wspierał protestantów, nawet prawosławnych nie cenił, tylko katolików. Zaiste ....
KJ
~Kinga Jakaś
23 stycznia 2020, 16:45
Obowiązkiem każdego Katolika jest rozeznawać duchy, Biblia o tym mówi. Obrońcy heretyków, zwłaszcza kapłani powinni się mocno zastanowić kogo bronią, bo też staną przed Świętym Bogiem i zdadzą mu relację, jak bronili owce przed wilkami.
AS
Adam Sroka
23 stycznia 2020, 12:00
W tym wszystkim smutne jest to, że żremy się miedzy sobą - a przecież braćmi w Chrystusie Jesteśmy. Akurat mam tydzień jedności chrześcijan - znamienne. Boli mnie że tak wielu braci szuka źdźbła w oku brata, zamiast najpierw popatrzyć w lustro. Duchu Święty dopomóż nam, bo się się sami zagryziemy, w przekonaniu że bronimy Ciebie i Twojej prawdy. Panie Jezu naprawdę nic się nie zmieniło od czasów kiedy chodziłeś po Galilei i Jerozolimie. Przepraszam Cię Panie Boże.
MM
Marek Marczak
22 stycznia 2020, 19:23
Po czwarte używa zapożyczonych z Betel Church technik np. "słowa wiary". Mówi np. "ogłaszam uzdrowienie" nawet wtedy gdy ono realnie nie następuje. Po piątek zachowuje się tak jakby kolekcjonował namaszczenie: tj. pozwala by kładli na niego ręce różni protestanccy liderzy szczególnie z nurtu zwanego "ruchem wiary". Poglądy Marcina są równie kontrowersyjne jak p. Mrotka. Marcin przykładowo lajkował na fb wpisy takich osób jak Todd Bentley, któremu udowodniono fałszowanie dokumentacji medycznej, rozwód z żoną, a obecnie jest oskarżany przez innego znanego pastora o życie w wolnym związku.
OT
~Ola Tola
22 stycznia 2020, 18:24
Ania Kuraś odpowiada na zarzuty kanclerza kurii. Warto się zastanowić proszę księdza kto tu mówi nieprawdę https://youtu.be/I1S1BbkLoPo
MM
~Marek Miśkowski
22 stycznia 2020, 17:33
https://www.youtube.com/watch?v=I1S1BbkLoPo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1R1RwUBVHE9abdgaKbR4zMnfj1Y9X1t_uMsEdAA87G8n72cCLaN Odpowiedź na wypowiedź kanclerza kurii w Gliwicach w tej sprawie Wtedy w przestrzeni internetowej pojawiły się informacje o rzekomym komunikacie kurii, zakazującym publicznych wystąpień na terenie całej diecezji, co jest nieprawdą i nadużyciem - wyjaśnia kanclerz kurii ks. Sebastian Wiśniewski. Wychodzi na to, że nieprawdą jest to co mówi ks. kanclerz.... dowodów nie da się podważyć....
MI
~Maria Izabela
22 stycznia 2020, 12:33
Aktualna Ewangelia . Jezusowi tez faryzeusze utrudniali spatkania, by wielbic Tego, Ktory Go poslal ...
JL
Jerzy Liwski
22 stycznia 2020, 17:42
A może Pani dać jakiś przykład z Ewangelii, kiedy faryzeusze utrudniali Jezusowi spotkania uwielbieniowe? Bo jakoś sobie nie przypominam... A jak rozumiem Marcin Zieliński to nowy Jezus? Faktycznie, sam mówił że dąży do tego by wskrzeszać ludzi...
SK
Stanisław Kolis
23 stycznia 2020, 17:47
A ten którego wielbili faryzeusze to KIM BYŁ???
WK
~Wojtek K
21 stycznia 2020, 23:36
Nie lękajcie się, otwórzcie, otwórzcie na oścież drzwi Chrystusowi.
AP
~Adam Pierwszy
23 stycznia 2020, 22:31
TAK! Chrystusowi, a nie wilkom w owczej skórze.
MP
~Marek Piotrowski
21 stycznia 2020, 22:07
Ohydne omówienie poważnej sytuacji, ze zrzuceniem winy na kogoś, kto alarmował o nieprawidłowościach i próbą zrobienia głupca z biskupa miejsca. Niestety w ostatnim czasie ZAWSZE tak się dzieje - konkretne wątpliwości co do "posługi" różnych "gwiazd charyzmatycznych" spotykają się nie z dyskusją merytoryczną, lecz ze zmasowanym atakiem, sugerującym brak miłości i inne podobne śliczności.
AZ
Arbuz Zwyczajny
22 stycznia 2020, 15:37
Tylko że tu brak konkretnych wątpliwości. Wierni diecezji gliwickiej czekają na to, by te wątpliwości zostały przez kompetentnych teologów działających w imieniu biskupa sformułowane, a następnie - najlepiej w rozmowie z p. Marcinem - rozwiane lub potwierdzone. Tymczasem dostaliśmy miałki komunikat, który nie mówi nic o tym co się biskupowi (i jego kurialnym doradcom) nie podoba.
AP
~Adam Pierwszy
23 stycznia 2020, 22:34
Polecam komunikat z Łowicza i opinię ks. bpa Andrzeja Czai. Arbuz ty jesteś z Diecezji Gliwickiej? Skąd wiesz na co czekają wierni z Gliwic?
JW
~Jan Winnicki
21 stycznia 2020, 20:17
Droga Pani Redaktor. W Pani tekście występują manipulacje. 1. Sugeruje Pani, że komunikat Kurii odnosi się do słów biskupa Czai. Skąd ta sugestia? Komunikat nie zawiera takiego odwołania a używanie tych samych słów przez Kurię to chyba niewystarczająca podstawa do twierdzenia o odwoływaniu się do słów opolskiego biskupa. Zresztą w tym samym akapicie zauważa Pani, że - błędnie domniemane przez Panią - odniesienie jest być może "świadome" a być może "nieświadome". Ale to już dla Pani jest w dalszej części wywodu nieistotne, ponieważ buduje Pani narrację w oparciu o z góry przyjętą tezę. 2. "Zamiast dociekać prawdy, kuria utrwala tylko status quo". Skąd ten wniosek? W oparciu o jakie przesłanki nabyła Pani taką pewność, że "kuria nie docieka prawdy"? Czy jest to jedynie Pani opinia, czy potwierdzony rzetelnym dochodzeniem fakt? 3. Skąd wiedza ks. Szałandy nt. rzekomych nacisków na Kurię gliwicką oraz jego dalszy wywód, że decyzja Kurii została wydana pod wpływem tych nacisków?
JW
~Jan Winnicki
21 stycznia 2020, 21:32
Ks. Tomasz Szałanda jest kapłanem diecezji warmińskiej. Skąd zatem u niego tak szczegółowa wiedza nt. funkcjonowania Kurii w Gliwicach? Czy nie przyjmuje on jedynie swoich intuicji za fakty i na nich próbuje budować dalszą narrację, wyciągając wnioski o wątpliwej wartości poznawczej? 4. Ks. dr hab. Tomasz Szałanda posiada stopień naukowy dr hab. w zakresie teologii pastoralnej. Tenże stopień nie czyni go bezwzględnie kompetentnym do wydawania jednoznacznych opinii nt. poprawności teologicznej. Może warto byłoby w tekście wesprzeć się autorytetem któregoś z teologów dogmatycznych, kompetentnych do wydawania opinii o poprawności teologicznej. Poza tym, z wypowiedzi ks. Szałandy można wywnioskować, że sam jest emocjonalnie zaangażowany w sprawę, co pozwala przypuszczać, że nie zachowuje chłodnego dystansu w ocenie faktów, nie własnych przekonań.
JW
~Jan Winnicki
21 stycznia 2020, 21:57
5. Pani tekst nacechowany jest sporą ilością emocji. Uważa Pani, że użycie słowa „wątpliwości”, będzie rozumiane jako „herezje”. Skąd to rozumowanie? Jeśli wedle pracownika Kurii komunikat należy interpretować literalnie, to chyba nie ma podstaw do takiego założenia. Prosiłbym o więcej rzetelnego dziennikarstwa na Deonie. Opartego na faktach, logicznym rozumowaniu, pozbawionego zbędnych emocji oraz dopasowywania narracji do z góry przyjętej tezy.
TS
Tomasz Szałanda
22 stycznia 2020, 14:36
Wiedzę teologiczną zdobywałem nie tylko podczas studiów specjalistycznych ale także ciągle poznaję ją już poza studiami. Pisemne i ustne wypowiedzi pana Marcina nie są skomplikowane teologicznie. Wystarczy podstawowa znajomość nauki Kościoła, do poznawania której zachęcam.
AZ
Arbuz Zwyczajny
22 stycznia 2020, 15:46
Panie Janie. Ks. Szałanda był latem gościem rekolekcji dla ruchów i wspólnot diecezji gliwickiej i opolskiej, gdzie głosił katechezy. Został tam przez kogoś zaproszony - można stąd wyciągnąć wniosek, że jest zaprzyjaźniony ze środowiskami bliskimi kurii gliwickiej i jego wiedza - szersza niż komunikaty prasowe - wynika z relacji osób bezpośrednio znających sprawę, a nie tylko z intuicji. To, że wypowiada się w tej sprawie, wynika może z emocji, ale treść jego wypowiedzi może mieć znacznie silniejsze podstawy niż się Panu wydaje.
JL
Jerzy Liwski
23 stycznia 2020, 11:11
Może zatem ksiądz powie, skoro to takie proste, o czym mówi Marcin Zieliński, kiedy mówi o ludziach "otwierających się na posługę demonów" - czym jest owa posługa demonów. Przejrzałem katechizm Kościoła Katolickiego i nie znalazłem. Jaką naukę Kościoła ma na myśli Marcin Zieliński mówiąc, że "będzie posługiwał nam Duch Święty"? Nie znalazłem i tego w katechizmie. Albo ten fragment: "jeśli decydujemy się na to, by przeklinać I złorzeczyć, wypowiadać słowa śmierci, wtedy nasze życie jest otoczone przez demony, które są przyciągane słowami". O tym też w katechizmie nie ma. Powyższe cytaty pochodzą z naprędce znalezionych w sieci pisemnych wypowiedzi Marcina Zielińskiego.
~Roman Łojek
23 stycznia 2020, 11:45
Szanowny panie, a na jakiej podstawie kuria wydała komunikat o watpliwościach natury teologicznej? Brak konkretów. Nawet w slowach bp Czai.
MM
Marek Marczak
23 stycznia 2020, 19:36
Dobry żart. Proszę się odnieść do tekstów, w których Marcin twierdził, że św. Teresa z Avila śmiejąc się tarzała po ziemi. Proszę wskazać choć jedno z danie z jej pism, które to potwierdza. Proszę zająć stanowisko wobec nauczania, że dar języków jest konieczny by właściwie korzystać z innych charyzmatów (wprost sprzeczne z 1Kor 12, 7-11). Proszę ustosunkować się do nauczania, że wszyscy chrześcijanie są powołani do korzystania z charyzmatów nadzwyczajnych. Proszę wskazać teologiczne i eklezjalne podstawy przyjmowania Ducha Świętego od protestantów. Dla człowieka z doktoratem nie powinno to być trudne.
AP
~Adam Pierwszy
23 stycznia 2020, 22:43
Całkowicie fałszywy wniosek, że ktoś będąc "latem gościem rekolekcji dla ruchów i wspólnot diecezji gliwickiej i opolskiej, gdzie głosił katechezy" zna dobrze sytuację w diecezji. Całkowita fikcja i naciąganie. Co to znaczy "zaprzyjaźniony ze środowiskami bliskimi kurii gliwickiej"? Bywam latem w Niemczech, jestem zaprzyjaźniony ze środowiskami bliskimi fabryce BMW, czy to znaczy, że znam każdy samochód BMW od podszewki?
WS
~Wojciech Sobolski
21 stycznia 2020, 17:20
Kolejna rozpaczliwa próba obrony czegoś, kogoś, kogo nie da się obronić. Każdy kto posługuje się rozumem po obejrzeniu materiału ze strony zwiedzeni.pl nie nabierze się na teksty jak powyżej i nie zrobi na nim wrażenia 130 podpisów kogokolwiek. Dlaczego? Bo nikt nie zdołał jak na razie obalić tez zawartych w filmie "Marcin-Zielinski-falszywy-charyzmatyk-zdemaskowany"
TK
~Teresa Kowalczyk
21 stycznia 2020, 17:11
Nie mogę zrozumieć liczonych ataków na Marcina( studiuje teologię, jest pod opieką kapłana) w momencie gdy tylu młodych ludzi odchodzi od kościoła
MN
~Marta Nowak
21 stycznia 2020, 23:07
Niewielu z tych, co byli blisko Boga, mieli spokój za życia, włącznie z atakami z samego Kościoła. Można by wymieniać wielu, którzy obecnie uznani są za Świętych. Na końcu... i tak zwycięża Bóg. :)
AA
Ala Ala
22 stycznia 2020, 16:40
Amen !
JL
Jerzy Liwski
21 stycznia 2020, 17:00
Wzywa Pani do tygodnia jedności katolików etc a jednocześnie wszystkich przeciwnych działalności Marcina Zielińskiego sprowadza Pani poprzez KS. Szałande (kim tak w ogóle ten ksiądz jest?) i jego opowieść o panu Mrotce do pozbawionych rozumu i argumentów tępych fanatyków. To na pewno nie jest wezwanie do dialogu.
AZ
Arbuz Zwyczajny
22 stycznia 2020, 15:48
Łatwo sprawdzić kim jest ten ksiądz. Kapłan diecezji warmińskiej, proboszcz, doktor habilitowany teologii katolickiej. Ma wystarczająco kompetencji do oceny działalności p. Mrotka,
TP
The Psychologus
21 stycznia 2020, 12:52
Proszę o rzeczowe odniesienie się do tego materiału: https://zwiedzeni.pl/marcin-zielinski-falszywy-charyzmatyk-zdemaskowany/
AZ
Arbuz Zwyczajny
22 stycznia 2020, 14:35
Rzeczowo można odnieść się do materiałów przygotowanych w rzetelny sposób. Mimo to analizę treści portalu zwiedzeni.pl, udowadniającą złą wolę autorów, łatwo znaleźć w sieci - jeżeli się chce.
TP
The Psychologus
23 stycznia 2020, 14:44
w sieci są również dowody na płaskość ziemi i szkodliwość szczepionek