Belgia: nietypowy sposób na finansowanie ŚDM

(fot. www.facebook.com/cracoviabeer)
KAI / kw

Aby sfinansować wyjazd na Światowy Dzień Młodzieży w Krakowie młodzi Belgowie sprzedają specjalnie z tej okazji warzone piwo.

Jak poinformował niemiecką agencję katolicką KNA Jacques Galloy, przewodniczący Wspólnoty Emmanuel w Belgii piwo nosi nazwę "Cracovia".

Bursztynowe, lekkie i 6 proc. alkoholu - tak "Cracovia" jest reklamowana na stronie internetowej.

DEON.PL POLECA

"Receptura piwa opiera się nie tylko na słodzie i świeżej wodzie, ale także na miłości" - powiedział Galloy i podkreślił, że ma ono służyć przede wszystkim delektowaniu się. Wyprodukował je browar opactwa Val-Dieu w Aubel niedaleko Liège.

Za reklamę i sprzedaż piwa odpowiedzialna jest młodzież wybierająca się na ŚDM do Krakowa. "Główną ideą jest to, aby młodzi ludzie nauczyli się trochę przedsiębiorczości" - powiedział Galloy. Jego zdaniem oni sami powinni rozpoczynać od małych projektów w celu sfinansowania swoich podróży i być niezależnymi.

Jak dotychczas browar wyprodukował 8 tys. butelek piwa "Cracovia", z czego sprzedano już 7,5 tys. Planuje się wyprodukowanie kolejnej partii. Butelka kosztuje 2,50 euro. Z tej sumy 1 euro jest przeznaczone na sfinansowanie udziału w ŚDM w Krakowie, który z udziałem papieża Franciszka odbędzie się w dniach 26-31 lipca br.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Belgia: nietypowy sposób na finansowanie ŚDM
Komentarze (1)
31 marca 2016, 13:26
business case się nie spina, 8 tys. butelek daje 8 tys EUR, słabo, bardzo słabo, młodzi Belgowie bez większego wysiłku tę kwotę mogą zebrać z jednego dobrze wymyślonego flash moba a piwo... jakoś sprzedaż alkoholu i ŚDM słabo się ideologicznie do siebie mają.