Creativro - wsparcie dla branży kreatywnej

PAP / drr

Wzmocnienie i integracja firm z sektora multimedialnego - producentów gier elektronicznych, efektów specjalnych i animacji - to cel projektu Creativro, którego realizacja związana jest z przyznaniem Wrocławiowi tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r.

Projekt jest realizowany przez wrocławski magistrat. Uczestniczą w nim wrocławscy producenci gier komputerowych, animacji i cyfrowych efektów specjalnych, m.in. firmy Can't Stop Games, Techland, Tequila Mobile oraz Xantus - marki, które mają już wypracowaną pozycję na rynku światowym. W projekcie biorą również udział wrocławska Akademia Sztuk Pięknych oraz Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji.

Według prezydenta Wrocławia, Rafała Dutkiewicza, istnieje wyraźny związek pomiędzy rozwojem branży kreatywnej - do której należą media, programowanie, design, film, muzyka, sztuka, reklama, rzemiosło artystyczne oraz wydawnictwa - a intensywnością życia kulturalnego. - Pojawienie się firm z tej branży to wzajemnie napędzając się układ - uważa Dutkiewicz.

Celem projektu Creativro ma być zwiększenie rozpoznawalności i wiarygodności wrocławskich firmy z branży kreatywnej na rynku globalnym. Inicjatorzy przedsięwzięcia liczą również, że dzięki projektowi wzrośnie liczba utalentowanych pracowników w tej branży.

Miasto chce to osiągnąć m.in. poprzez budowanie specjalnej oferty dla funduszy inwestujących w innowacyjne pomysły we Wrocławiu. Mają być również prowadzone kampanie zmierzające do budowy wizerunku miasta jako centrum biznesu kreatywnego w Europie Środkowej. Współpraca z uczelniami w tym zakresie ma doprowadzić do wzrostu liczby absolwentów specjalności z branży kreatywnej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Creativro - wsparcie dla branży kreatywnej
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.