Małe sklepy upadają. Polacy wolą robić zakupy w dyskontach

Fot. Dmitrijs Dmitrijevs / depositphotos.com
PAP / rp.pl / tk

W czerwcu 2021 roku małych sklepów było o 1,6 tys. mniej przed rokiem. Polacy coraz częściej wolą robić zakupy w dyskontach, które z roku na rok rosną w siłę – informuje dziennik „Rzeczpospolita”.

Małych sklepów w czerwcu 2021 r. było nieco ponad 27,6 tys., o 1,6 tys. mniej niż przed rokiem – wynika z danych NielsenIQ, które opublikowała "Rzeczpospolita".

Gazeta informuje, że liczba wszystkich punktów sprzedających podstawowe produkty spożywcze i chemiczne zmalała przez ostatni rok o 1,8 tys., do 98 tys. – z rynku zniknęło też sporo kiosków.

Jak zaznacza "Rz", są jednak sektory rosnące, jak sklepy średnie typu Żabka i dyskonty. I choć liczba tych ostatnich w rok zwiększyła się tylko o 134, to - jak czytamy - są one liderem odpowiadającym za 35 proc. wydatków Polaków.

DEON.PL POLECA

Przyczyny upadku małych sklepów

NielsenIQ podaje, że w pierwszym półroczu sprzedaż dyskontów wzrosła o 6,5 proc. Z badania CBRE przywołanego przez "Rz" wynika, że 71 proc. Polaków najczęściej robi tam zakupy spożywcze. Małe sklepy wskazało tylko 12 proc., co pokazuje jedną z przyczyn spadku ich liczby - wyjaśnia gazeta.

I dodaje, że Polak w miesiącu robi zakupy średnio w czterech sieciach spożywczych, co jest jednym z trzech najwyższych wyników w Europie. Gazeta zwraca uwagę, że zmiany w handlu biją także w największe hipermarkety. Ich liczba zmalała o 13, a wiele jest zmniejszanych.

Jak komentuje dla "Rz" dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego w najbliższym czasie będą dominowały formaty sklepów, które są zlokalizowane jak najbliżej miejsc zamieszkania klientów, umożliwiając im zakupy w drodze do domu z pracy lub szkoły. – Dlatego nadal będą się rozwijały dyskonty i sklepy typu convenience (małe sklepy osiedlowe)" – dodaje.ródło: PAP / rp.pl / tk

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Małe sklepy upadają. Polacy wolą robić zakupy w dyskontach
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.