Polacy mają dość słuchania o COVID-19. Tak wynika z raportu NIZP
Prawie 63,3 proc. badanych ma dość słuchania dyskusji o COVID-19 - wynika z raportu Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego. Zmęczonych liczbą informacji na ten temat w mediach jest 62,1 proc., a 55 proc. jest przytłoczonych przestrzeganiem zaleceń związanych z pandemią.
"Zmęczenia informacyjnego doświadcza 59 proc. badanych, a zmęczenia behawioralnego ok. 45 proc." – wynika z sondażu. Grupą wiekową, która wskazywała na najwyższy poziom zmęczenia aspektami związanymi z pandemią, były osoby w wieku od 30-39 lat, najniższy poziom wskazali respondenci powyżej 60 lat. Kobiety przejawiały większe zmęczenie pandemią niż mężczyźni.
"Dość słuchania dyskusji o COVID-19 ma 68,1 proc. kobiet i 58,0 proc mężczyzn. Kobiety także częściej niż płeć przeciwna przyznawały, iż starają się zmienić temat rozmowy (58,0 proc. kobiety, mężczyźni 45,0 proc.). Poza tym 59,8 proc. kobiet i 49,7 proc. czuje się przytłoczonych przestrzeganiem wszystkich zaleceń związanych z COVID-19" – pokazał sondaż.
Zmęczenia informacyjnego doświadcza 63,9 proc. kobiet i 53,7 proc. mężczyzn, a zmęczenia behawioralnego 47,4 proc. kobiet i 42,2 proc. mężczyzn. Osoby mające więcej niż 60 lat rzadziej (10,6 proc.) niż osoby młodsze zgadzały się ze stwierdzeniem, że są zmęczone liczbą informacji w środkach masowego przekazu. Najwyższy poziom zmęczenia deklarowały osoby w wieku od 30-39 lat. (38,5 proc.).
Badanie pokazało również, że "konieczność stosowania się do zaleceń dotyczących COVID-19 w celu chronienia osób z grup ryzyka nie stanowi problemu dla osób w wieku powyżej 60 lat".
W badaniu uczestniczyło 1060 pełnoletnich osób, z czego 52,4 proc. to były kobiety. Osoby między 18. a 39. rokiem życia stanowiły 35,5 proc. badanych, ok. 33,3 proc. ankietowanych miało pomiędzy 40 a 59 lat. Respondenci powyżej 60. roku życia stanowili ok. 31,1 proc. wszystkich uczestników badania. Około 37,8 proc. było mieszkańcami wsi, najmniej – 14,8 proc. – mieszkańcami miast od 200 do 500 tys. mieszkańców. (
PAP / mł
Skomentuj artykuł