Jest postępowanie ws. platformy cyfrowej nC+

PAP / slo

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął we wtorek postępowanie przeciwko właścicielowi nowej platformy telewizyjnej nC+, spółce ITI Neovision. To odpowiedź na skargi klientów dotyczące nagłych zmian w ofercie po połączeniu dwóch platform: n i Cyfry+.

Wątpliwości UOKiK wzbudziło dokonanie przez spółkę jednostronnych zmian cen usługi oraz oferty programowej w umowach zawartych na czas określony, a także zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji oraz informowanie o nowej ofercie zwykłym listem - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa urzędu Małgorzata Cieloch. Postępowanie UOKiK wykaże, czy spółka naruszyła zbiorowe interesy swoich klientów.

Platformę nC+ uruchomiono 21 marca w wyniku fuzji dwóch telewizji satelitarnych: n i Cyfry+.

DEON.PL POLECA

Postępowanie przeciwko ITI Neovision może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.

UOKiK zdecydował się wszcząć postępowanie po analizie skarg klientów spółki. Ze skarg wynika, że gdy konsument nie zrezygnuje do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostanie ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nC+, obowiązującą przez 18 miesięcy.

W opinii urzędu konsument, zawierając umowę na czas określony, ma prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca obowiązywania kontraktu. - Jednostronna zmiana warunków umowy może naruszać dobre obyczaje, ponieważ uzależniona jest wyłącznie od woli przedsiębiorcy. Konsument w takiej sytuacji może przyjąć propozycję lub ją odrzucić - nie ma możliwości realizacji usług na dotychczasowych zasadach. Tym bardziej, że aby móc skorzystać z oferty n, musiał ponieść koszty zakupu i instalacji dekodera oraz anteny satelitarnej - nieodzyskanie pieniędzy za sprzęt w przypadku rozwiązania umowy może skutecznie zniechęcać konsumentów do wycofania się z kontraktu - wyjaśniła rzeczniczka UOKiK.

Wątpliwości urzędu wzbudziło także przekazywanie istotnych informacji listem zwykłym oraz zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji. "Taki sposób informowania nie gwarantuje, że każdy abonent będzie miał możliwość skutecznego zapoznania się z nowymi warunkami i podjęcia świadomej decyzji o korzystaniu z usług. Warto podkreślić, że w przypadku braku odpowiedzi konsumenta nowa oferta zaczyna go obowiązywać automatycznie" - napisano.

Jak poinformowała Cieloch, bezpłatnych porad abonentom udzielają powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów. O pomoc można także poprosić Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 i w jej oddziałach.

Od kilku tygodni klienci demonstrują niezadowolenie z powodu niezapowiedzianych zmian w ofercie programu telewizyjnego m.in. na Facebooku - na stronie "Anty NC+". Piszą m.in., że nikt nie poinformował ich o wprowadzonych 21 marca zmianach w ofercie. Internauci radzą sobie wzajemnie, jak napisać wypowiedzenie umowy. Obecnie przeciwko zmianom wynikającym z fuzji platformy n i Cyfry+ protestuje na Facebooku ponad 50 tys. osób.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Jest postępowanie ws. platformy cyfrowej nC+
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.