Kraków: Janusz Palikot ogłosił akt apostazji

Lider Ruchu Palikota, Janusz Palikot wiesza na drzwiach kościoła oo. Franciszkanów w Krakowie, dokument dotyczący jego apostazji od Kościoła Katolickiego (fot. PAP/Jacek Bednarczyk)
PAP / wm

Poseł Janusz Palikot ogłosił w sobotę w Krakowie akt apostazji. Oświadczenie woli opuszczenia Kościoła Rzymskokatolickiego odczytał pod Oknem Papieskim przed siedzibą krakowskiej kurii.

Podpisany dokument zaprezentował na drzwiach Bazyliki oo. Franciszkanów, ponieważ wejścia do bramy kurii bronili młodzi ludzie z ogolonymi głowami. Jeden z nich zabrał potem dokument z drzwi bazyliki, kiedy Palikot wszedł do kościoła, by - jak wyjaśnił - zwiedzić go.

Oświadczenie woli opuszczenia Kościoła Rzymskokatolickiego przez Janusza Palikota zakończyło zainicjowany przez Ruch Palikota i portal apostazja.pl Tydzień Apostazji.

DEON.PL POLECA

Jak wyjaśnił Janusz Palikot, podjął tę decyzję po rocznych rozważaniach, ponieważ - według niego - Kościół w Polsce cechuje "niesamowita pazerność finansowa"; "niezdolność do oczyszczenia się pod względem etycznym czy moralnym" oraz "polityczno-partyjny charakter".

- A zatem skrajny materializm, upadek etyczny, upartyjnienie Kościoła powodują, że ja w tym kościele być nie mogę. Nie mogę się zgodzić na to, żeby moja obecność tam była wykorzystywana do tych niecnych celów - powiedział Palikot, prosząc "bliskich o zrozumienie dla swojej decyzji".

Podkreślił także potrzebę publicznego kwestionowania feudalnej procedury, w której - jak mówił - "akt chrztu nie jest własnością tego, który został ochrzczony, ale własnością kościoła". - To ksiądz określa warunki, na jakich może mi wydać dokument, który dotyczy mojej osoby. To są metody z głębokiego średniowiecza. Żyjemy w całkiem innym świecie. Kościół ma być instytucją obywatelską, demokratyczną - powiedział.

- Wiem, że dla wielu ludzi głęboko wierzących jest dzisiaj strasznie trudno być w Kościele, ale chcę im powiedzieć, że nasze działania Ruchu Palikota i także ich na rzecz zmian polskiego Kościoła, powrotu do tych krakowskich korzeni Karola Wojtyły, Tygodnika Powszechnego, Józefa Tischnera, mogą z powrotem odebrać kościół z rąk oligarchów Episkopatu i oddać go ludziom w Polsce - powiedział Palikot.

Pytany przez dziennikarzy, dlaczego akt apostazji ogłosił w Krakowie, Palikot wyjaśnił, iż zadecydowała o tym symbolika, ponieważ: "Kościół otwarty, do którego należał; kościół krakowski, prof. Tischnera, Karola Wojtyły, Bonieckiego i Tygodnika Powszechnego, jest w głębokiej defensywie, jest słaby". - Można powiedzieć, że zdominowany został przez Rydzyka, Michalika, Sławoja Głodzia; jest to kościół zamknięty, ksenofobiczny. Ludzie ci się podszywają pod dziedzictwo Karola Wojtyły. Jestem pewien, że Karol Wojtyła, gdyby przyszedł drugi raz na świat, nie chciałby być w kościele Sławoja Głodzia, Rydzyka i abpa Michalika. To nie jest kościół, o który chodziło Karolowi Wojtyle - powiedział Palikot.

Drugi powód wiązał się z tym, że - jak wyjaśnił - miał zaplanowany na sobotę pobyt w Krakowie. Ponadto - dodał - "dlatego, że tu został pochowany wbrew woli społeczeństwa Lech Kaczyński i wcześniej czy później musi to być zmienione".

Na uwagę, że jego wyjście w Kościoła może okazać się nieskuteczne, Palikot powiedział dziennikarzom, że jego to "nie obchodzi". - Ja jestem obywatelem i Konstytucja mi gwarantuje, że nie mogę być zmuszany do bycia w jakimś kościele. Sprawa Kościoła, jak oni to załatwią. Nie oczekujcie, że czując się człowiekiem spoza Kościoła będą stosował się do bardzo upokarzającej procedury kościelnej. Po prostu, powołując się na Konstytucję żądam wykreślenia mnie z tego rejestru osób ochrzczonych i należących do Kościoła. Jeżeli to się nie stanie, będę stosował kroki prawne, bo to mi gwarantuje Konstytucja" - powiedział Palikot.

Apostazja, czyli z greki "odstąpienie, bunt" oznacza odejście od wiary chrześcijańskiej. Kościół zwykle wymaga, aby oświadczenie o wystąpieniu z Kościoła było potwierdzone przez świadków.

Niektórzy próbują omijać ścieżkę kościelną i - uznając, że nie są członkami tej wspólnoty - próbują wystąpić z Kościoła rzymskokatolickiego na drodze cywilnoprawnej, składając w macierzystej parafii oświadczenie woli tej treści i chcąc, aby zostało to odnotowane w aktach parafialnych, np. w księdze ochrzczonych.

Kilka takich przypadków było badanych przez polskie sądy administracyjne. Występujący z Kościoła chcieli, aby Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych kontrolował, czy parafie dokonują adekwatnych zmian w swoich aktach. Takiej możliwości jednak nie ma, bo ustawa o ochronie danych nie pozwala mu badać kościelnych rejestrów, które - podobnie jak bazy danych np. ABW czy CBA - są spod niej wyłączone. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie stoi na stanowisku, że taki stan prawny jest zgodny z prawem europejskim.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Kraków: Janusz Palikot ogłosił akt apostazji
Komentarze (47)
A
AP
22 maja 2012, 22:01
Spróbujmy widzieć sprawy w ich rzeczywistym wymiarze. To nie początek wojny nuklearnej, to tylko gołąb zrobił kupkę na antenie radaru. Bingo!
MR
Maciej Roszkowski
22 maja 2012, 20:46
 Spróbujmy widzieć sprawy w ich rzeczywistym wymiarze. To nie początek wojny nuklearnej, to tylko gołąb zrobił kupkę na antenie radaru. 
AP
Adrian Podsiadło
21 maja 2012, 02:14
Zapomniałem dodać, że to w kontejście wypowiedzi użytkownika Tak
AP
Adrian Podsiadło
21 maja 2012, 02:12
Akurat na deonie informacje PAP mi nie przeszkadzają. Możemy się dzięki temu ćwiczyć w wyłapywaniu manipulacji i informować o nich w komentarzach i to bez obawy, że nasze uwagi zostaną usunięte przez moderatora.
M
Magda
20 maja 2012, 23:31
Kriótki komentarz "Kościół nic nie stracił, a świat nic nie zyska."
A
amiko
20 maja 2012, 20:15
Plwajmy na tę skorupę i zstąpmy do głębi. Cynik, komediant - jak chciał opuścic Kościół niechby to zrobił jak robi to wielu ludzi, którzy myślą podobnie do niego, w swojej szczerości serca. Opuszczają po cichu bo to dla nich często wielki dramat i rozczarowanie - z tym normalny człowiek się nie afiszuje. Ale z drugiej strony nie burzą mostów, nie zamykają drzwi, zostawiają mozliwość powrotu bo podświadomie czują że moga się w swojej ocenie mylić. Ten gosciu we wszystkim chce zrobić interes, pewnie skończy jako zjadacz własnej kupy.  W tym czasie 80 tys ludzi przyjechało do Czestochowy aby wielbic Boga! - i to do mnie przemawia.
M
MaGietek
20 maja 2012, 14:04
 A jeszcze jedno... Pan Palikot mówi, ze Kościół jest słaby.... Niech sie boi żona pana posła, bo jak bedzie słaba (jak dzis Kosciół wg jego twierdzenia), to niech będzie pewna, że ja zostawi....
M
MaGietek
20 maja 2012, 13:59
 Czasy Karola Wojtyły, do których sie odwołuje p.Palikot? Cóż, to takze czasy gdy ten Błogosławiony właczał sie w ruch społeczno-polityczno-eklezjalnego  oporu i sprzeciwu wobec władzy nie respektującej praw Koscioła-instytucji. Takze wtedy to był ten sam Kosciół cały czas nie-demokratyczny, bo hierarchiczny. Co innego zatem wyrazac opinie o poszczególnych jej przedstawicielach i ich działaniach a co innego negowac Jego naturę....żałosna ignorancja.... Nie zgadzam sie, zeby drzwi koscioła obywatel respektujacy Konstytucję mógł w nieskrępowany sposób traktowac jako słup ogłoszeniowy z czyms tak co nazywa dokumentem.... Podobieństwo do Lutra przybijajacego swoje tezy w Wittenberdze - to dopiero czyni z p.Palikota człowieka zamierzchłej epoki! Gdyby p.Palikot  napisał chociaż 1/100 tego, co Marcin Luter pozostawił po sobie, co ukazałaoby - jak zauwazył - podobno roczne przemyslenia przed wystapieniem...
M
MaGietek
20 maja 2012, 13:58
 Czasy Karola Wojtyły, do których sie odwołuje p.Palikot? Cóż, to takze czasy gdy ten Błogosławiony właczał sie w ruch społeczno-polityczno-eklezjalnego  oporu i sprzeciwu wobec władzy nie respektującej praw Koscioła-instytucji. Takze wtedy to był ten sam Kosciół cały czas nie-demokratyczny, bo hierarchiczny. Co innego zatem wyrazac opinie o poszczególnych jej przedstawicielach i ich działaniach a co innego negowac Jego naturę....żałosna ignorancja.... Nie zgadzam sie, zeby drzwi koscioła obywatel respektujacy Konstytucję mógł w nieskrępowany sposób traktowac jako słup ogłoszeniowy z czyms tak co nazywa dokumentem.... Podobieństwo do Lutra przybijajacego swoje tezy w Wittenberdze - to dopiero czyni z p.Palikota człowieka zamierzchłej epoki! Gdyby p.Palikot  napisał chociaż 1/100 tego, co Marcin Luter pozostawił po sobie, co ukazałaoby - jak zauwazył - podobno roczne przemyslenia przed wystapieniem...
OD
oko donalda
20 maja 2012, 13:03
ostatnia część tekstu: "W dniu 1 października 2011 Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski podczas uroczystej inauguracji roku akademickiego Uniwersytetu Jagiellońskiego wręczył ordery zasłużonym wykładowcom i pracownikom naukowym uczelni. „Za wybitne zasługi w pracy naukowo-badawczej, za osiągnięcia w działalności dydaktycznej i społecznej” Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski odznaczony został wiceprzewodniczący B'nai B'rith Polin Jan Woleński, występujący też pod nazwiskiem Hertrich-Woleński. Warto zaznaczyć, że jest to jedno z najwyższych odznaczeń państwowych. Order Odrodzenia Polski jest drugi po Orderze Orła Białego. Krzyż Komandorski jest odznaczeniem wyższego stopnia w stosunku do Krzyża Oficerskiego. Warto też przy okazji podkreślić takie zasługi Jana Woleńskiego jak: przynależność do PZPR w latach 1965-1981, przynależność w latach sześćdziesiątych do Stowarzyszenia Ateistów i Wolnomyślicieli (organizacja powstała w 1957 r. mająca na celu aktywne uczestnictwo w procesie laicyzacji społeczeństwa polskiego, „tworzeniu polskiej kultury laickiej i etyki świeckiej a także w propagowaniu racjonalistycznego i materialistycznego poglądu na świat” – po prostu walczyła z Kościołem), a od 2007 roku członek Komitetu Honorowego Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów (do jego celów należą, między innymi: „działanie na rzecz wyeliminowania wpływu irracjonalnych ideologii na ustawodawstwo państwowe, rozwój nauki, działalność artystyczną obyczajowość” oraz „działanie na rzecz rozdziału kościołów i związków wyznaniowych od Państwa oraz neutralności światopoglądowej Państwa”). W dniu 13 grudnia 2011 r. Prezydent Bronisław Komorowski wręczył odznaczenia państwowe „działaczom opozycji demokratycznej z lat 80.”. W tym dniu odznaczeni zostali Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski następujący członkowie loży B'nai B'rith Polin: Anna Dodziuk, Zofia Jankiewicz (podpisująca się też jako Krajewska-Jankiewicz)
OD
oko donalda
20 maja 2012, 13:00
ciąg dalszy: "Bezpośrednio po reaktywowaniu w Polsce B'nai B'rith Komorowski został marszałkiem sejmu i mianował Szczepańskiego na szefa Biura Prasowego Kancelarii Sejmu. Funkcję tę pełnił Szczepański pół roku. Zasłynął odebraniem stałych przepustek dla dziennikarzy takich mediów jak „Naszej Polski”, „Naszego Dziennika”, „Tygodnika Solidarność”, telewizji Trwam. W 2011 r. na stronie internetowej prezydenta Komorowskiego pojawił się następujący wpis: „W dniu 21 marca 2011 r. podczas spotkania ze środowiskiem dziennikarskim Prezydent RP Pan Bronisław Komorowski wręczył, za wybitne zasługi dla rozwoju niezależnego dziennikarstwa, za działalność na rzecz przemian demokratycznych, wolności słowa i wolnych mediów oraz za dokumentowanie najnowszej historii Polski i upowszechnianie wiedzy o ważnych wydarzeniach historycznych i społecznych, ordery i odznaczenia dziennikarzom i osobom zasłużonym dla wolności słowa i wolnych mediów”. Wśród odznaczonych był Jarosław J. Szczepański. Otrzymał Krzyż kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. Prezydent Bronisław Komorowski uhonorował w ten sposób nie tylko aktualnego prezydenta B'nai B'rith Polin, ale również innych członków kierownictwa tej loży oraz szeregowych jej działaczy. W dniu 26 września 2011 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski wręczył ordery „współpracownikom Komitetu Obrony Robotników, wybitnym postaciom opozycji demokratycznej i orędownikom idei społeczeństwa obywatelskiego”. Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski otrzymał Łukasz Biedka, członek założyciel B'nai B'rith Polin.
OD
oko donalda
20 maja 2012, 12:56
Palikot występuje z Kościoła, a jego przyjaciel-prezydent Komorowski nagradza masonów: "Bronisław Komorowski i B`nai B`rith – dostrajanie organizacyjne? We wrześniu 2007 r. reaktywowano B`nai B`rith w Polsce. Jednym z jego „ojców” („inicjator reaktywacji loży”) został Witold Zyss z Paryża. Od lutego 2009 r. prezydentem B'nai B'rith Polin (czyli B'nai B'rith Polska) jest znany dziennikarz Jarosław J. Szczepański. W 1989 r. zasiadał przy „okrągłym stole” jako sekretarz strony solidarnościowej. Potem związany był przez cale lata z Telewizją Polską. W latach 1997-2000 przebywał wraz ze swoją żoną Dorotą Warakomską w USA. Po powrocie do kraju został wiceszefem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (a więc za rządów Jerzego Buzka). Był nim do 2002 r. W 2004 r. został rzecznikiem prasowym prezesa TVP Jerzego Dworaka. „Niedługo potem – jak pisze Paweł Siergiejczyk – na początku 2007 r., jego nazwisko znalazło się w raporcie z likwidacji Wojskowych Służb Informacyjnych – jako niejawnego współpracownika WSI. Podczas pracy w TAI miał on informować WSI o planach w zakresie zmian personalnych co do zagranicznych korespondentów TVP, a po opuszczeniu telewizji oferował WSI gotowość infiltracji »Rzeczpospolitej« lub »Wprost« bądź »innej związanej z jego profesją instytucji«. On sam stanowczo zaprzeczył tym informacjom, wytoczył proces sądowy Ministerstwu Obrony Narodowej. (…) Kilka tygodni po ogłoszeniu Raportu Macierewicza, Szczepańskiego zatrudnił jako doradcę medialnego Bronisław Komorowski pełniący wtedy funkcję wicemarszałka sejmu i zaczął go publicznie bronić. Komorowski, jak twierdzi Paweł Siergiejczyk, mówił wtedy: „z Jarosławem Szczepańskim znam się od stu lat”, „mamy do siebie zaufanie, poza tym ma świetną opinię”. Jarosław Szczepański stwierdzał zaś: „Znam marszałka Komorowskiego jeszcze ze studiów”.
T
T
20 maja 2012, 12:04
Wróg bywa przyjacielem - wskazuje, co zmienić. PRZYKŁAD "Polityczno-partyjny charakter" - zdarza się. Wystarczy zagłębić się nieco w działalność redemptorystów toruńskich.
T
tak
20 maja 2012, 11:24
Żałosne jest to , że deon.pl woli opierać się na informacjach rządowej agencji prasowej a nie na informacjach Katolickiej Agencji Informacyjnej. To się zdarza już któryś raz. Komu u licha Wy służycie? B o prawdzie na pewno nie
20 maja 2012, 10:43
Dlaczego facet nie założył kabaretu?
M
michał
20 maja 2012, 09:21
Taki człowiek jak Palikot nie powinien miec miejsca w katolickich mediach. Nie bardzo wiem, czemu ma slużyć ten artykuł? Bojkot Palikota w mediach katolickich, tego się domagamy
K
Krystyna
20 maja 2012, 07:39
CYRK Z  ELEMENTAMI TEATRU, TYLE  ŻE  ŻAŁOŚNIE  KIEPSKIEGO - tyle medialnie zaprezentował  dotąd ów człowiek. Reasumując : SAMĄ  CZYSTĄ GŁUPOTĘ ...
B
bb
20 maja 2012, 02:12
Poczułem ulgę. Przynależność Palikota do Kościoła Katolickiego urągała mojej osobie. Teraz czekam na kolejnych. No dalej Bronek ...
E
egger
20 maja 2012, 01:01
Kościół nie chce podążać za zmieniającym się systemem wartości Palikota. Czy kogoś to w ogóle dziwi? Palikot jest tak próżny, że aż dziwne że to w ogóle możliwe. I jeszcze to odniesienie do poglądów Karola Wojtyły - żałosne. W prezentacji Program Ruchu Palikota: "Religijność do jedna z najbardziej prywatnych i intymnych sfer życia człowieka". No to po co ten gość ogłasza wszystkim że występuje z Kościoła. Czysty populizm. Szkoda, że mimo iż jest to tak oczywiste kolejne kilka procent osób tego nie zauważy i w przyszłych wyborach wybierze Palikota, który przecież "podziela poglądy Karola Wojtyły". :(
I
Ian
19 maja 2012, 23:16
 Dla katolickiej strony internetowej ta wiadomosc jest  rzeczywiscie warta uwagi!???  Bo Palikot to "KTOS"  Przyklad dla pokolen. Rozumiem ze ta wiadomosc ma podbudowac zufanie do kosciola, Jezuitow itd. itp. bo w innym razie po co ona tutaj jest???? Jeden balwan przypina kartki w pozostale balwanki leca to ogladac, a deon.pl tylko przekazuje wiadomosci w imie ......(czego).........????? po co???
była żona
19 maja 2012, 22:47
Zdaniem Marii Nowińskiej, jej były mąż - Janusz Palikot "ciągle udaje kogoś innego". - Przemiany związane są z osobami, które pojawiały się wokół niego. Z osobami, które na chwilę stawały się jego przewodnikami duchowymi i programowały mu poglądy, pchały do jakichś działań. Poglądy umierały, gdy kończyła się fascynacja mentorem. Kończyła się przyjaźń, zaczynała nowa. To nie są jego poglądy, to poglądy innych ludzi - stwierdziła. Następnie przypomniała etapy zmian Palikota. Najpierw był typowym konserwatystą. Według niej, wynikało to z "fascynacji środowiska Polskiej Rady Biznesu i dużego biznesu w ogóle, z popytu na takie poglądy w tym towarzystwie". Teraz zaś jest jednym z liderów lewicy. - Zabawa do końca, hajowa jazda, zupełny teatr alternatywny. (Zabawa) z ludzi, że można się naigrywać, rozdawać prztyczki w nos - komentuje tę przemianę Nowińska. Była żona Palikota podaje w wywiadzie przykład jego niestałości politycznej. - Używa ludzi, o ile oni służą do krótkotrwałego budowania jego pseudowielkości. Niedawno zaczął stawiać Aleksandra Kwaśniewskiego przed Trybunałem Stanu, a przed chwilą widział w nim partnera i sojusznika. To są krótkie romanse, które kończą się poparzeniem, zużyciem i wyrzuceniem - stwierdziła w wywiadzie dla "Wprost"
A
AP
19 maja 2012, 22:29
Żeby było jeszcze ciekawiej, reporterka TVN zmanipulowała tę informację i podała, że kuria była zamknięta dlatego Palikot nie powiesił aktu apostazji na drzwiach (logiczne, prawda?).
A
Alt+F4
19 maja 2012, 22:14
@krak moim zdaniem za bardzoo wczuwasz się w politykę, lepiej mieć do tego większy dystans
L
leszek
19 maja 2012, 22:06
 To faktycznie ciekawe. Na stronie PAP mamy: http://www.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_www.pap.pl&_PageID=1&s=infopakiet&dz=kraj&idNewsComp=51668&filename=&idnews=54979&data=infopakietinfopakiet&_CheckSum=264845602 ================== Podpisany dokument zaprezentował na drzwiach Bazyliki oo. Franciszkanów, ponieważ wejścia do bramy kurii bronili młodzi ludzie z ogolonymi głowami. Jeden z nich zabrał potem dokument z drzwi bazyliki, kiedy Palikot wszedł do kościoła, by - jak wyjaśnił - zwiedzić go. ================== Zaś na stronie KAI mamy http://ekai.pl/wydarzenia/polska/x54814/palikot-oglosil-pod-oknem-papieskim-akt-apostazji/ ===================== Następnie podpisany dokument zawiesił na drzwiach Bazyliki oo. Franciszkanów, ponieważ wejścia do bramy kurii bronili młodzi ludzie. Jeden z nich zabrał potem dokument z drzwi bazyliki, kiedy Palikot wszedł do kościoła, by - jak tłumaczył - zwiedzić go. ===================== Obie informacje są identycznie, tylko na stronie PAP jest dostawione "z ogolonymi głowami".  Obie informacje nawet zawierają ten sam błąd gramatyczny, gdyż "zwiedzić go" to nie wiadomo, czy sie odnosi do młodego człowieka, który zabrał dokument, czy Palikota, który wszedł do kościoła. Poza tym, to nie stawia się przyimków na końcu zdania.
P
Piotrek
19 maja 2012, 22:00
Tekst opublikowany przez KAI rózni sie nie tylko tym szczegółem - to zupełnie inny tekst. Radzę przeczytać do końca. To, co opublikował Deon pochodzi z PAP i to ten sam tekst, który był na interia.pl, onet.pl itd. Trochę chyba głupio...
K
krak
19 maja 2012, 21:55
 A czy został już zarejestrowany związek wyznaniowy "Peowców". Niech się tam zapisze Palikot, bo strone Deon czasami odwiedzają ludzie tego wyznania: mają swoje bóstwa, swoją moralność i swoje katalogi grzechów, specyficzną ocenę tego co złe i dobre i swój "święty" organ prasowy na wzór Straznicy. 
L
leszek
19 maja 2012, 21:53
Ciekawa uwaga. Jak przeczytać informację KAI pod adresem: http://www.franciszkanska3.pl/Krakow-Janusz-Palikot-oglosil-pod-oknem-papieskim-akt-apostazji,a,15378 to tam jest : ================= Następnie podpisany dokument zawiesił na drzwiach Bazyliki oo. Franciszkanów, ponieważ wejścia do bramy kurii bronili młodzi ludzie. Jeden z nich zabrał potem dokument z drzwi bazyliki, kiedy Palikot wszedł do kościoła, by - jak tłumaczył - zwiedzić go ================= Jak widać - w tej informacji nie ma tych "ogolonych głów". Ciekawe, jaka informacja jest pierwotna, a jaka jest wtórna.
P
Piotrek
19 maja 2012, 21:21
Dziwi mnie, że redakcja Deonu nie sprawdziła dokładnie tej informacji, bo to nie prawda, że "wejścia do bramy kurii bronili młodzi ludzie z ogolonymi głowami" . Na zdjęciu zamieszczonym min. na interia.pl, widać było grupę młodych ludzi płci obojga, w tym mężczyzn o różnych fryzurach - najwięcej ze zwyczajnymi, paru z długimi włosami i kitkami, a ze 3-4 ogolonych. I  żadna z obecnych tam pań, nie była ogolona... Po prostu zwyczajna młodzież, a nie "z ogolonymi głowami" - bo to zawiera sugestię, że tylko jacyś skrajni prawicowcy.
M
Mak
19 maja 2012, 20:48
Żałosne
S
Seb.LUB
19 maja 2012, 20:44
Współczuję Palikotowi... 
A
Alt+F4
19 maja 2012, 20:38
Chciało by się powiedzieć przypowieść o synu marnotrawnym. Oby i On się kiedyś odnalazł
JZ
jeszcze zapłacze
19 maja 2012, 20:35
 głupiec idzie zawsze za swoją głupotą...
T
tak
19 maja 2012, 20:26
To niemożliwe! Jestem kompletnie zdruzgotana.Co za strata dla Kościoła. Nie wiem jak sobie dam z tym radę.
H
Hania
19 maja 2012, 19:56
Mnie ten fakt ucieszył. Nie chcę być w tej samej wspólnocie wyznaniowej co Palikot.
L
leszek
19 maja 2012, 19:32
Nietrudno zgadnąć, że słupki w sondażach ostatnio Palikotowi jakoś nie rosną. Może w ten sposób trochę podskoczą - jak mawiają nasi bracia (w języku) ze Wschodu - pożywiom, uwidim.
O
optymistycznie
19 maja 2012, 19:14
 A moze zamiast rozmawiac nt pana Palikota, zaznijmy sie modlic, moze sie nawroci i poprosi o przyjecie do Kosciola?? Czyzby to nie byl piekny powrot syna marnotrawnego? do Weroniki:  nie przerazaj sie, lepiej zeby P.Palikot odszedl i trzeba sie cieszyc bo jest szansa, ze wroci! gdyby nadal uznawal sie za katlika i glosil to co glosi, jakie antyswiadectwo o naszej wierze by dawal, a tak mozemy sie cieszyc, ze nasz brat marnotrawny wroci pewnego dnia..
A
AP
19 maja 2012, 19:13
Niech mi ktos wytlumaczy jakie znaczenie w tej wiadomosci ma to, ze osoby (BRAWO! Wielkie dzieki!) z ogolonymi glowami bronili dostepu do drzwi kurii. CO TO ZA WIADOMOSC JA SIE PYTAM? CO TO ZA FASZYSTOWSKA INFORMACJA (populistyczne wiem)? Moze powinnismy poznac wiecej szczegolow? Nosili okulary? Byli w trampkach czy sandalach? A moze glanach? Niscy czy wysocy? Z pejsami czy bez?
Z
zdzichu
19 maja 2012, 17:46
Jako jeden z wykluczonych w Polsce ... za co  ? nie wiem ,za to ze zyje , ze pochodze  z niebogatej rodziny ,ze jestem bezpartyjny ,za to ze czasami staram sie myslec albo cos reflektowac... zostalem przyjety do Kosciola (przez laske ) niby gdzie teraz mialbym pojsc ,niby za kim mialbym pojsc  ?, to co robisz Jasiu jest chore (czasami mysle ,ze uwiodl ciebie mit aryjczyka ),stac mnie tylko na krotkie westchnienia za twoja dusze ,koniec twoj jest bliski nawet sie nie spodziejesz (to jest fakt eschatologiczny ). Pekniesz od pychy.
KI
kuda idiosz ???
19 maja 2012, 17:41
Lolek, to był Lolek ! nie pozwolił na swawolę. Mówił; teraz się krzywicie, potem sie dziwicie jakie smutne bywa życie.... w małej chwilki na tym świecie... gdzież teraz pójdzie ten maleńki "tragikomiczny" pyłek w kosmosie?  
19 maja 2012, 17:31
 Pogubił się całkowice, ale dopóki człowiek żyje Pan Bóg daje mu szanse
BL
brak Lolka i swawolka
19 maja 2012, 17:30
Był Człowiek… Był Człowiek, co zabójcy swemu rękę podał, Był Polak, co Ojczyznę z głębi serca kochał, Był Papież, co za błędy Kościoła przeprosił, Był chory, co pokornie swe cierpienia znosił. Śmiał się wśród radości, posępniał pośród smutku, Chwalił dobro, zło ganił, nie lękał się skutku. Łatwych dróg nie wybierał, kiedy trud owocny, Pokorą i skromnością światu był pomocny. Był człowiek, choć bywało, w świecie wyszydzony, Nie żądał, by szyderca został osądzony. Krzyż dźwigając wytrwale, wierności dochował Jezusowi, co do końca go umiłował. Pozwól nam, Dobry Boże, Twoją drogą kroczyć, Niech On nam drogowskazem, tak łatwo z niej zboczyć.
J
Johny
19 maja 2012, 17:02
Dziwny czlowiek w swoim zachowaniu. Według mnie jest biedny pod każdym względem.
Z
zdumiony
19 maja 2012, 15:58
Myslałem że jest troche ineligentniejszy, ale okazuje się że to jednak głupek, i tylko takie określenie do niego pasuje. Nie dlatego że chce bronić "swoich poglądów", tylko dlatego że poraz kolejny pajacuje i myśli że jest pępkiem świata
W
Weronika
19 maja 2012, 15:54
do~                                                                                                                   Coz za wyjatkowa milosc do bblizniego!!! dla Ciebie to dobra wiadomosc,ze ktos odszedl z kosciola? To gratuluje rozwoju czlowieczenstwa,i znajom osci Ewangielii! To dramat jesli jakikolwiek czlowiek z kosciola odchodzi.
C
calineczka
19 maja 2012, 15:29
Mysle, ze to człowiek chory duchowo a może i psychicznie. Chce szokować i być w centrum dlatego wymyśla rózne scenariusze i robi takie teatrzyki. Przypuszczam, że ma w tym także swój cel by pociagnąć za soba ludzi. Jest w wielkim błędzie bo Kosciół jest Chrystusowy!
A
AW
19 maja 2012, 15:25
Śmieszny i tragiczny człowiek.
.
...
19 maja 2012, 15:24
Palikot opuścił oficjalnie Kościół - ależ to bardzo dobra wiadomość!!!!!!