"Puls Biznesu": Polak chce polskiej kuchni

PAP / psd

Sieć fast foodów z polskimi daniami mogłaby powalczyć o klientów z liderami branży. Ale takiej sieci nie ma - informuje "Puls Biznesu".

Jak wynika z raportu agencji PMR, na posiłki poza domem Polacy decydują się najczęściej w pracy, na uczelni, w szkole (32 proc. badanych) i z powodu braku czasu (23 proc.) Jedna trzecia do restauracji chodzi z powodów towarzyskich (22 proc. by spotkać się ze znajomymi, a 12 proc. z wyjątkowej okazji).

"Polacy deklarują, że najczęściej wybierają tradycyjną polską kuchnię, zaś drugim najpopularniejszym daniem jest pizza" - twierdzi Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego z PMR Publications.

Jednak w krajobrazie polskiej gastronomii króluje amerykański McDonald's. W zeszłym roku otworzył kolejnych 20 placówek, w tym roku zapowiada nie mniejszą dynamikę. "Wygrać z McDonald's nie można, ale można ich przechytrzyć oferując polską kuchnię, na dużo mniejszą skalę" - twierdzi Jan Kościuszko, prezes Polskiego Jadła.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

"Puls Biznesu": Polak chce polskiej kuchni
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.