"Puls Biznesu": Polak chce polskiej kuchni
Sieć fast foodów z polskimi daniami mogłaby powalczyć o klientów z liderami branży. Ale takiej sieci nie ma - informuje "Puls Biznesu".
Jak wynika z raportu agencji PMR, na posiłki poza domem Polacy decydują się najczęściej w pracy, na uczelni, w szkole (32 proc. badanych) i z powodu braku czasu (23 proc.) Jedna trzecia do restauracji chodzi z powodów towarzyskich (22 proc. by spotkać się ze znajomymi, a 12 proc. z wyjątkowej okazji).
"Polacy deklarują, że najczęściej wybierają tradycyjną polską kuchnię, zaś drugim najpopularniejszym daniem jest pizza" - twierdzi Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego z PMR Publications.
Jednak w krajobrazie polskiej gastronomii króluje amerykański McDonald's. W zeszłym roku otworzył kolejnych 20 placówek, w tym roku zapowiada nie mniejszą dynamikę. "Wygrać z McDonald's nie można, ale można ich przechytrzyć oferując polską kuchnię, na dużo mniejszą skalę" - twierdzi Jan Kościuszko, prezes Polskiego Jadła.
Skomentuj artykuł