"Rz": Matematyczne złe samopoczucie

(fot. shutterstock.com)
PAP / psd

Polscy gimnazjaliści prawie najgorzej na świecie oceniają swoje i swoich rówieśników umiejętności w obszarze matematyki - alarmuje "Rzeczpospolita".

Tylko 40 proc. z nich uważa, że oni lub ich koledzy dobrze radzą sobie z tym przedmiotem. To o wiele mniej niż średnia dla krajów OECD, gdzie odsetek uczniów dobrze czujących się w tym obszarze wiedzy sięga 60 proc.

Takie wnioski płyną z suplementu do badania PISA, czyli Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów, które prowadzone jest wśród 15-latków w przeszło 60 krajach na świece, który diagnozował samoocenę uczniów w obszarze matematyki.

W innych obszarach polscy uczniowie aż tak bardzo nie odbiegają od rówieśników z innych krajów. Połowa z nich przyznaje, że nauka matematyki przychodzi im z trudnością, a tylko jedna trzecia, że rozumie wszystko na lekcjach. Tu średnia dla krajów OECD jest nieco wyższa i wynosi 37 proc.

DEON.PL POLECA


Jakość nauczania matematyki w polskich szkołach od lat punktują zarówno polskie, jak i zagraniczne badania. Jego najsłabsze elementy to kształcenie oparte na zapamiętywaniu wzorów i schematów rozwiązań. Słabo także wyglądają kompetencje matematyczne nauczycieli.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

"Rz": Matematyczne złe samopoczucie
Komentarze (1)
R
Radujmysię
17 lutego 2015, 11:06
Co pewien czas publikuje się za to badania o tym jak rośnie poziom nauczania w szkołach i jak świetnie wypadają w różnorakich rankingach polscy uczniowie. Mając styczność z uczniami gimnazjów czy liceów ów miraż staje się dobrze widoczny. Coraz gorszy program nauczania, coraz mniej wiedzy, coraz słabiej przygotowani kandydaci na studia, zwłaszcza te na kierunkach ścisłych. Za to często większe samozadowolenie z siebie i własnej niewiedzy. Celem MEN i nieustannych reform jest chyba stworzenie społeczeństwa niedouczonych i zadowolonych z siebie luzackich wielbicieli piwa, dla których celem życia jest dotrwać do weekendu i chlać (to propaguje publiczna telewizja w ramach misji).