Seksualizacja dzieci w reklamie - wyraź sprzeciw

(fot. Materiały prasowe)
twojasprawa.org.pl / mm

Jaworznicka firma Ballerina produkująca rajstopy, ma w swojej ofercie produkty dla kobiet, ale również rajstopy dziecięce o nazwie El Baby. Niestety zdjęcia wykorzystane na opakowaniach tych produktów, a także stronie producenta, są "książkowym" przykładem zjawiska seksualizacji dziecka.

Przykłady zdjęć można znaleźć tutaj. Jeżeli zgadzasz się z naszą opinię, złóż skargę do Rady Reklamy. Wszystkie informacje potrzebne do złożenia skargi znajdują się TUTAJ.

Dobór fotografii i sposób stylizacji "na wampa", wykorzystany w materiałach marketingowych jest nieakceptowalny i musi budzić sprzeciw. Dziewczynki są przedstawione w stylizacjach bardziej pasujących do nocnego klubu niż na opakowania rajstop dziecięcych.

Seksualizacja dzieci to naganna praktyka. Jej objawy oraz skutki były obszernie omówione podczas zeszłorocznej konferencji sejmowej, zorganizowanej przez STS. Szczegółowe informacje można również znaleźć w raporcie "Odebrana niewinność", wydanym przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa w ramach organizowanej konferencji. Możliwymi konsekwencjami seksualizacji jest m.in. spadek zainteresowania nauką i rozwojem osobistym, nastroje depresyjne i spadek poczucia własnej wartości, ale też tak dramatyczne zaburzenia jak problemy z odżywianiem. Dodatkowym problemem jest społeczne "oswajanie" pedofilii, ponieważ godząc się na takie obrazy w przestrzeni publicznej, przykładamy rękę do traktowania małych dziewczynek jako obiekty seksualne.

Co ciekawe, strona firmy ballerinahosiery.com jest współfinansowana przez Unię Europejską i Ministerstwo Gospodarki w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W reakcji na informację o seksualizujących reklamach, Ministerstwo Gospodarki umieściło dziś na Twitterze następującą informację: "Nie finansowaliśmy sesji zdjęciowych. Strona producenta podlega modyfikacjom, dlatego ponownie sprawdzimy wydatkowanie środków".

Stowarzyszenie Twoja Sprawa wystosowało oficjalne pismo do Ministerstwa Gospodarki zwracające uwagę na sposób, w jaki są wykorzystywane środki unijne.

Jeżeli zgadzasz się z naszą opinię, złóż skargę do Rady Reklamy. Wszystkie informacje potrzebne do złożenia skargi znajdują się TUTAJ.

ZAGŁOSUJ W SONDZIE

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Seksualizacja dzieci w reklamie - wyraź sprzeciw
Komentarze (6)
P
pani1Ewa
11 września 2014, 21:04
Kiedy zwróciłam matce uwagę, ze jej dziecko jest nieodpowiednio ubrane w szkole ( duży dekold), usłyszałam, że się czepiam, ze jestem stara i nie rozumiem. Dziewczynka jest ładna i nie wiadomo czemu miałaby to ukrywać. Reklamy robią wodą sodową z mózgu nie tylko dzieciom ale też ich rodzicom. Jestem za wprowadzeniem zakazu wykorzystywania dzieci w reklamach.
JZ
Justyna z Jaworzna
20 czerwca 2014, 05:08
zgadzam sie dziewczynki ubrane i uczesane jak do nocnego klubu lub jak jakies prostytutki z filmow...normalnie dzieci nie chodza tak ubrane i nie chodza po nocnych klubach wiec jest to jakis podtekst i przyklad seksualizacji...dzieci te  sie nie usmiechaja sie,zbyt duzo tajemniczosci i czaru...w ogole to kto by tak ubieral dziewczynke na codzien,na plac zabaw lub do szkoly,dlaczego nie ma prostej stylizacji na miare dziecka
DK
Dominika K
19 czerwca 2014, 20:31
Nie rozumiem o co jest problem przecież dziewczynki są tam ubrane nie ma zdjęć prowokujących ..
J
jaworzno1
19 czerwca 2014, 17:46
akurat wszystko jest robione dla kasy znam tą drugą dziewczynkę 
Bogusław Płoszajczak
18 czerwca 2014, 19:52
.... a potem jest szukanie winnych pedofilii...
TU
taka uwaga
20 czerwca 2014, 00:54
Słusznie. Powinni księdzom katolickim zabronić oglądania reklam i problem zniknie.