Zmierzch wielkich stacji telewizyjnych

(fot. espensorvik / Foter / CC BY)
"Gazeta Wyborcza" / PAP / pz

W wakacje padł rekord niskiej oglądalności czterech największych stacji telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu. Ich łączny udział w rynku spadł do 39,5 proc. - pisze "Gazeta Wyborcza", powołując się na dane firmy Nielsen Audience Measurement.

Zaś w II kwartale 2013 r. wielka czwórka zanotowała 46-proc. udział w rynku - po raz pierwszy w historii poniżej 50 proc.

Widzów odbierają im przede wszystkim kanały tematyczne. Zmiany przyspieszyła też, zakończona w lipcu, cyfryzacja telewizji - teraz dostępnych jest 19 darmowych kanałów naziemnych, podczas gdy jeszcze niedawno wybór ograniczał się najwyżej do 7 - wylicza "GW".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Zmierzch wielkich stacji telewizyjnych
Komentarze (1)
K
Kafka
13 sierpnia 2013, 08:34
Chyba ludzie nie chcą oglądać mainstreamowych stacji, na dodatek dokładnie w tym czasie jaki narzuca telewizyjna ramówka. Tego typu newsy jakoś nie zauważają innej tendenji: ludzie odchodzą od telewizji na rzecz komputerów. Telewizor odgrywa jedynie rolę bardziej wypasionego i większego monitora. Wielu moich znajomych w średnim wieku nie ogląda prawie telewizji, bo korzysta z internetu i tam ogląda newsy. Młodzi w ogóle nie są zainteresowani telewizją. Pozostają jedynie dzieci, a i te nie na długo. To raczej nie zmierzch tych stacji, ale TV jaką znamy w ogóle.