"Król gaf wygrał ze sztywnym ideologiem"

(fot. PAP/Jacek Turczyk)
Rmf.fm / apd

Francuska prasa, komentując zwycięstwo Bronisława Komorowskiego wskazuje, że "Polska wybiera stabilność", chociaż według "Le Figaro" niewiele brakowało, by wygrał Jarosław Kaczyński.

W opinii komentatorów dziennika "Liberation" Polacy postanowili "położyć kres burzliwemu współrządzeniu" Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. "Liberałowie wypływają na spokojne wody" - tak komentuje ta lewicowa gazeta rezultaty wyborów prezydenckich w Polsce, podkreślając jednak, że Bronisławowi Komorowskiemu brakuje charyzmy.

"Le Figaro", przedstawiając sylwetkę zwycięzcy używa jeszcze bardziej dosadnych określeń: "całkowicie pozbawiony charyzmy", "autor strasznych gaf", mający "mało polotu" i będący dotąd "raczej mało wyróżniającym się politykiem".

W opinii "Le Figaro" Kaczyński jest natomiast "kompulsywnym agitatorem" i "sztywnym ideologiem", chociaż gazeta zauważa, że jego "spektakularny" rezultat oznacza dla PiS "nowe perspektywy przed przyszłorocznymi wyborami do Sejmu".

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Król gaf wygrał ze sztywnym ideologiem"
Komentarze (46)
D
Dawid
7 lipca 2010, 07:21
"pan biskup" i wszystko jasne. Nie mam więcej pytań.
6 lipca 2010, 18:23
Jeśli się pomyliłem, przepraszam, choć poglądy Wajdy na temat pochówku na Wawelu są dobrze znane. To po drugie. Dobrze wiesz, że pochówek LK na Wawelu nie był decyzją politycznie neutralną. Opinia krytyczna wobec tej decyzji (notabene jakoś dziwnie nikt się konkretnie nie przyznaje do jej podjęcia) nie jest niczym złym. Wajda nie użył takiego języka jaki Ty włożyłeś mu w usta, więc jest ok. Przy okazji, czy wobec Wajdy też byłeś tak wymagający kiedy rzucał fałszywe oskarżenia wobec biskupa przemyskiego? Dziwne, jakoś nie widziałem żebyś rozdzierał szaty. A do dziś nie przeprosił. Dlaczego szukasz słomki w oku drugiego a w swoim belki nie widzisz? To Wajda a nie ja pomówił pana biskupa, dlaczego mam za niego przepraszać? Ty pomówiłeś Wajdę i ładnie, że przeprosiłeś. Dlaczego mam przepraszać za Wajdę? Ty przeprosiłeś za porównanie mnie do ZOMO, którego autorem jest Twój idol polityczny? To można ciągnąć w nieskończoność. Nie przeprosiłeś za ZOMO i nie oczekuję tego, przecież wyznawcy nie biorą odpowiedzialności za grzechy swojego bożka. "Oczywiście, gdyby to wygrał Kaczyński najmniejszych uwag co do głosowania by nie było. Święto demokracji jest wtedy, kiedy wygrywa PiS. Jakie to bolszewickie." No właśnie. Nawet jeśli byłoby tak jak twierdzisz, to nigdy coś takiego się nie zdarzyło. Odszczekasz więc swoje oskarżenia o bolszewizm, czy... no właśnie, Kali ukraść krowę... ? To po trzecie. Już zaczynacie mącić z wyborami, pojawiają się protesty zwalające winę za przegraną na niewprowadzenie stanu klęski żywiołowej i domagające się unieważnienia wyborów. Zastanawiam się, czy bylibyście skłonni słać takie protesty przy okazji wygranej tow. Kaczyńskiego. A jeszcze ciekawsze jest, dlaczego ani on, ani nikt z Was nie protestował przed ogłoszeniem wyników wyborów. Czy to nie bolszewickie? Dlaczego teraz? Było tyle czasu przed wyborami. Wtedy powódź wam nie przeszkadzała? Jak dzieci.
E
e
6 lipca 2010, 13:09
sprostowanie nie mówię, że in vitro to dobro ale każdy choć trochę oceniający samego siebie przy rachunku sumienia  nie poprzestaje na swoim stosunku do in vitro.  No i jak mówisz każdy liczy na miłosierdzie bo coś mu jednak nie wychodzi, bo coś jednak mniej lub bardziej świadomie źle robi.  Czy jeśli kandydatem byłby Jerzy Buzek to skreślamy go z zasady - bo protestant? A tak już z naszego podwórka. Czy chcąc pójść do spowiedzi z całego życia wybierzesz księdza, który "odstukuje", ale nie pali czy tego, który pali ale przez znane ci autorytety jest uznany za wyśmienitego spowiednika?  i nie ma trzeciego:)
D
Dawid
6 lipca 2010, 12:55
No właśnie. Nawet jeśli użyłby tego języka, nie zrobiłby tego (ze zwykłej kalkulacji zysków i strat) na Twitterze, gdzie przeczytać to mogą wszyscy. Czyli to nie on. Odszczekasz teraz oskarżenie Wajdy, czy dla Ciebie jako katolika nie ma znaczenia to, że napisałeś nieprawdę? Występuję tu anonimowo i nigdy tutaj nie chwaliłem się swoim wyznaniem, wiec przestań wycierać sobie gębę katolicyzmem. To jakaś fobia?  To po pierwsze. Jeśli się pomyliłem, przepraszam, choć poglądy Wajdy na temat pochówku na Wawelu są dobrze znane. To po drugie. Przy okazji, czy wobec Wajdy też byłeś tak wymagający kiedy rzucał fałszywe oskarżenia wobec biskupa przemyskiego? Dziwne, jakoś nie widziałem żebyś rozdzierał szaty. A do dziś nie przeprosił. Dlaczego szukasz słomki w oku drugiego a w swoim belki nie widzisz? Wczoraj napisałeś: "Oczywiście, gdyby to wygrał Kaczyński najmniejszych uwag co do głosowania by nie było. Święto demokracji jest wtedy, kiedy wygrywa PiS. Jakie to bolszewickie." No właśnie. Nawet jeśli byłoby tak jak twierdzisz, to nigdy coś takiego się nie zdarzyło. Odszczekasz więc swoje oskarżenia o bolszewizm, czy... no właśnie, Kali ukraść krowę... ? To po trzecie.
ŚN
świat na niby ?
6 lipca 2010, 12:27
a dlaczego rozdzielać polityka od katolika? najbezpieczniej jest u Pana Boga za piecem, najmądrzejsze prawa to oparte ściśle na dekalogu, najsumienniejszy władca to taki który liczy się z Bogiem i ma bojaźń Bożą, a najlepszym mandatem - to błogosławieństwo Boże... katolicki władca, który liczy sie z Bogiem uszanuje inne religie, ateistów ale ustanawiając mądre prawa dla wszystkich. A jak odchodzi sie od Boga to diabeł podpowiada i rujnuje porzadek, godzi w godność człowieka i wtedy mirsz-marsz - wojny, najwymyślniejsza broń, skażenie ziemi, obyczajów, wszyscy wymyślaja dla siebie prawa i homoseksualiści i terroryści i ,,, Józef Piłsudski - znacie jego życie na ziemi - nie znacie jego położenia na tamtym świecie - a tam to już tylko BÓG-Sprawiedliwość-Miłosierdzie-Sąd w jednej jedynej prawdzie BOŻEJ PRAWDZIE i BOŻEJ SPRAWIEDLIWOŚCI a MIŁOSIERDZIE to ostatnia na ziemi deska ratunku... chciałoby się powiedzieć, odkąd nie żyję powodzi mi się lepiej... A popierać in vitro choćby na niby - to nic ??? niestety to duże zło !
E
e
6 lipca 2010, 11:22
 Nie lubię, ani Komorowskiego, ani Kaczyńskiego. Nie widzę w nich materiału na wybitnych polityków. Większość z Was uważa, że głównym kryterium wyboru ma być katolickość kandydata. Józef Piłsudski Nie chce oceniać Waszej katolickości, która pozwala co poniektórym powtarzać bezmyślnie jakieś niesprawdzone wieści z sieci - można to zakwalifikować pod oszczerstwo czy manipulację. Tak czy siak łamie dekalog.  Uważam, że PO ma bardzo rozbudowany PR i in vitro jest jego częścią. Choć nie sądzę, aby im jakoś specjalnie na nim zależało. To bardzo kosztowna procedura medyczna i nie bedą sie spieszyć, aby takimi kosztami obarczać budżet. Ale to tylko moje prywatne przypuszczenia. Ktoś pyta czemu ma L. Kaczyński odpowiadać za poglądy żony lub córki. Wykorzystał wizerunek szczęśliwej rodziny do kampanii reklamowej, dlatego mam prawo to oceniać. Poza tym jeśli do wartości chrześcijańskich nie jesteś w stanie przekonać własnego dziecka to przekonasz cały naród? Pani Maria wypowiadała się już nie jako osoba prywatna lecz jako Pierwsza Dama. Trudno, żeby Premier nie tłumaczył sie z powodu jakiejś kontrowersyjnej wypowiedzi któregoś z Ministrów. L. Kaczyński ani nie bronił żony, ani nie opowiedział sie przeciw niej.  Tu akurat mam ochotę ocenić Go jako mężczyznę, a nie katolika czy polityka. Nie rozumiem Waszego czarno-białego rozdziału - ten jest dobry a ten zły. Nie rozumiem dlaczego katolickość ma być głównym kryterium oceny polityka. I nie rozumiem dlaczego tylko in vitro ma być jedynym i słusznym kryterium oceny czyjegoś chrzescijaństwa. I czy wogóle wolna nam je oceniać czy ma podlegać Bożej ocenie.
Z?
zwycięstwo ???
6 lipca 2010, 09:14
wychowanek Mazowieckiego, Michnika, Geremka, Unii Wolności - pod płaszczem Solidarności, koscioła, brat komunistów, syn liberałów, a wróg prawa i sprawiedliwości... monopol na gaf popełnianie mają oni - bo to tacy, którzy z cierni potrafią piękne wieńce uwijać, z wszystkiego się potrafia wyślizgać, idą przez życie w mocnych buciorach... i z ostrym językiem - burzą z piorunami, z dziwnymi obyczajami - bójcie się nas i nas wybierajcie, bo reszta oprócz nas to byle co... bo my ważniejsi od samego Boga - a w imię zgody niby - robią niezgodę - niezgodę sumień ludzkich...
6 lipca 2010, 08:09
Dlaczego nieprawdopodobne? Kto zna język Rywina i Michnika, a jest to to samo środowisko, ten wie że bardzo prawdopodobne. Inna sprawa że nie wyjeżdżałby z tym na Twittera, na to jest za cwany. No właśnie. Nawet jeśli użyłby tego języka, nie zrobiłby tego (ze zwykłej kalkulacji zysków i strat) na Twitterze, gdzie przeczytać to mogą wszyscy. Czyli to nie on. Odszczekasz teraz oskarżenie Wajdy, czy dla Ciebie jako katolika nie ma znaczenia to, że napisałeś nieprawdę?
D
Dawid
6 lipca 2010, 07:31
Jeśli już mowa o autorytetach, to wczoraj Kutz błysnął kulturą. Przyznał u Rymanowskiego że to on reżyseruje co bardziej podłe wygłupy Palikota. Zapytany o wypowiedź Palikota o tym że "prezydent Kaczyński ma krew na rękach", nie tylko go nie potępił ale jeszcze go usprawiedliwiał i zwalał winę na PiS i Kaczyńskiego. Platforma ciągle zadziwia rozmachem z jakim wprowadza nowe standardy w polityce które szybko przybliżają nas do poziomu Rwandy.
Jadwiga Krywult
6 lipca 2010, 07:26
Komorowski jest przewidywalny, wiadomo jaką ustawę o in in vitro ewentualnie podpisze, natomiast Kaczyński jest nieprzewidywalny, mieliśmy już okazje przekonać się ile warte są jego zapewnienia. Na temat in vitro unikał jednoznacznej odpowiedzi, zostawiał sobie furtkę. Mogłoby się pewnego dnia okazać, że podpisze wszystko, bo koalicjant tak chce.
D
Dawid
6 lipca 2010, 07:20
Dlaczego nieprawdopodobne? Kto zna język Rywina i Michnika, a jest to to samo środowisko, ten wie że bardzo prawdopodobne. Inna sprawa że nie wyjeżdżałby z tym na Twittera, na to jest za cwany.
6 lipca 2010, 06:53
Dlaczego zwolenników Komorowskiego nie rażą takie np. słowa A. Wajdy po ogłoszeniu wyników głosowania: "Dziś jest wspaniały dzień dla Polski, już niedługo wywalimy tego trupa z Wawelu." Dawidzie, Dawidzie, Dawidzie... Tyle piszesz o manipulacjach, ale żadnej z nich nie widzisz. Wiesz, skąd jest ten wpis? Widziałeś resztę wpisów? <a href="http://twitter.com/AndrzejWajda">twitter.com/AndrzejWajda</a> Oczywiście nie masz żadnych wątpliwości, że Wajda piszący publicznie "Mam nadzieję, że Palikot porządnie dopier**** Kaczorowi dziś w Lublinie." to jednak dość nieprawdopodobne? Każdy może założyć Twitterowe konto. Życzę bardziej krytycznego podejcia do rzeczywistości. <a href="http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/278171,ktos-podszywa-sie-w-internecie-pod-andrzeja-wajde,id,t.html">www.gazetakrakowska.pl/fakty24/278171,ktos-podszywa-sie-w-internecie-pod-andrzeja-wajde,id,t.html</a>
D
Dawid
6 lipca 2010, 06:42
Dlaczego zwolenników Komorowskiego nie rażą takie np. słowa A. Wajdy po ogłoszeniu wyników głosowania: "Dziś jest wspaniały dzień dla Polski, już niedługo wywalimy tego trupa z Wawelu." A może byś napisała co sądzisz o takim zdaniu wypowiedzianym przez Komorowskiego: "Jestem katolikiem, dlatego jestem za życiem i dlatego jestem za in vitro". Czy wyborcy Komorowskiego nie widzą monumentalnego kłamstwa zawartego w tym zdaniu? I kto tu "gloryfikuje" bez chwili namysłu?
D
Dawid
6 lipca 2010, 01:57
Ale dlaczego uważasz że prezydent Kaczyński powinien odpowiadać za poglądy swojej żony albo dorosłej córki tak jak Komorowski za swoje własne?
E
e
5 lipca 2010, 22:06
ja prosiłam o obiektywna odpowiedź rozwód to jedno decyzja o związku niesakramentalnym to drugie - łamie VI przykazanie. prosze tu nie pudrować. In virto dotyczy niewielkiej grupy społecznej w porównaniu do osób żyjących bez sakramentu małżeństwa. Poza tym pewnie pamietasz zamieszanie kiedy to ks. Rydzy nazwal mało elegancko Pania Prezydentową. Mimo tego, ze prezentował takie zbyt liberalne dla wielu katolików stanowisko nie przestał uczestniczyć w sakramentach. Czemu tylko jednej stronie przypina się łatki, a druga gloryfikuje bez chwili namysłu?  
PB
Panu Bogu świeczka a diabłu og
5 lipca 2010, 21:44
publicznie wypowiadać się za wprowadzeniem i popierać in vitro  /czym jest wyrafinowana aborcja/, przyjmować komunię swiętą /w takiej sytuacji świętokradzko/,to nie jest przypadkowe bładzenie, zwykłego grzesznika śmiertelnika, tylko układy polityczne, zła nauka, popieranie publicznie grzechu, premedytacja, grzech ciężki na krajową skalę, prawdziwy katolik musi opowiedzieć się za prawdą a nie:Panu Bogu świeczka a diabłu ogarek, prezydent-katolik nie moze sobie pozwolić na taką profanację Bożych Praw i na zabijanie i jak gdyby nigdy nic mienić się za katolika. śp. Lech Kaczyński mimo rozwodu córki nie głosił całej Polsce o pochwale rozwodów,  w imię dobra i szczęscia. Rozwód nie był z winy jej córki.
S
szary
5 lipca 2010, 20:50
   Czytamy, czytamy , s z c z u p a c z k u ,  pisz dalej,  nie żałuj sobie .
E
e
5 lipca 2010, 20:47
 pytam serio dlaczego uważacie, że Komorowski nie moze reprezentować katolików? jest przeciez katolikiem, wychował 5 dzieci w wierze katolickiej i jak na razie w niej trwają. Bładzic i grzeszyć jest rzeczą ludzką. Pamietacie plakaty L. Kaczyńskiego z poprzednich wyborów - wspaniała wielopokoleniowa rodzina. I co rozwód, drugie małżeństwo.  Czy da się przewidzieć jakich wyborów ktoś dokona? Czy jego wiara nagle upadnie czy wręcz przeciwnie sie wzmocni? Czemu tak pewni jesteście, że właśnie ten a nie inny człowiek będzie lepie przez Boga obdarowany łaską wiary?
SM
szara morda
5 lipca 2010, 20:41
zapomnij błędów bliźnich gdy jestes z bliźnimi, a kiedy sam zostaniesz, rozmyślaj nad swymi... lecz powrócą ptaki i nadzieje, złe niech od nas znika, dobre niech sie dzieje...
NM
nie młócić tylko cieszyć
5 lipca 2010, 20:37
jaki nikły poziom wiedzy o człowieku, historii, obyczajach mają ci co tak bardzo wadzą się z PIS-em. Są pod dziwnym napedem, PO wygrało wybory prezydenta, mogliby sobie podarować trochę radości, pogody ducha a oni jeszcze młócą i młócą, kłócą i kłócą... panowie,  fortuna kołem się toczy, dziś płacze moje serce, jutro mogą twoje oczy... podarujcie sobie trochę radości aby sobie ulżyć i innych rozweselić, co za smutne wesele, panowie, wyluzujcie, bo zabraknie miejsc w szpitalach neurologicznych...
S
szary vel Grey Dog
5 lipca 2010, 18:55
   Ze swojej strony  przepraszam  ,  jeśli Kogoś w jakiś sposób  niechcący uraziłem , ale  poziom impertynencji  prezentowanej przez  s z c z u p a c z k a  wobec moich wypowiedzi  jest  chyba niczym  nieuzasadniony. 
Jurek
5 lipca 2010, 18:41
I to jest dowód na to, że DEON powinien zablokować mozliwość pisania postów bez logowania bo robi się onetowskie szambo. Jak by nie było pan Komorowski został wybrany w demokratycznych wyborach na Prezydenta Polski. Nie był to mój kandydat i nie mam żadnej pewności że ta prezydentura będzie z korzyścią dla Polski. PO przejęło pełnię władzy, ale nie możemy pozwolić, żeby uchylili się od pełni odpowiedzialności. A w perspektywie są wybory samorządowe i parlamentarne
GD
Grey Dog
5 lipca 2010, 17:27
Acha, wielbiciele polityki miłosci zaczynają pokazywać swoją szarą mordę, dlaczego mnie to nie dziwi?    Znów sobie coś  wstrzyknąłeś?  Szczupaczku!
D
Dawid
5 lipca 2010, 17:24
Acha, wielbiciele polityki miłosci zaczynają pokazywać swoją szarą mordę, dlaczego mnie to nie dziwi?
B
babcia
5 lipca 2010, 17:20
należy uszanować Urząd Prezydenta Polski i prezydenta,wybranego w demokratycznych wyborach, nawet jeżeli głosowało sie na Jarosława Kaczyńskiego, jak w moim przypadku. Nie wolno niszczyć imienia prezydenta i opluwać go jak to miało miejsce ze śp. Lechem Kaczyńskim, nie wolno powtórzyć tej podsyconej przez PO zbiorowej narodowej nienawiśc, nie wolno im tego oddawać, to nasz obowiązek moralny. PO ma ogromną niepodzielną władzę, bardzo dużo obietnic do spełnienia, teraz ogrom możliwosci, niech rzadzi, byle mądrze, liczac się przede wszystkim z Bogiem i społeczeństwem.
SV
szary vel Grey Dog vel Kubuś Pu
5 lipca 2010, 17:16
Ja nie zmieniam nicków panie szary,       Acha, no właśnie -  i nie  obrażaj  mojej  ( ani niczyjej)  inteligencji.
SV
szary vel Grey Dog
5 lipca 2010, 17:02
Ok, powiem Ci nawet gdzie jest najsłodszy miód, tylko myśl, myśl, myśl ;)      Ty też myśl , to  może  wyrośniesz kiedyś na wielkiego  szczupaka ;  inaczej  pozostaniesz w tej  karzełkowatej ,  nikczemnej  postaci  budzącej politowanie.     Zacznij  od  szanowania  ludzi ,  których nie znasz , nawet  wtedy, gdy budzą  Twoją niechęć.
D
Dawid
5 lipca 2010, 16:53
Ok, powiem Ci nawet gdzie jest najsłodszy miód, tylko myśl, myśl, myśl ;)
KP
Kubuś Puchatek
5 lipca 2010, 16:17
Ja nie zmieniam nicków panie szary, a gdy to zrobię, to Cię poinformuję, żebyś nie nadwyrężał swojego małego rozumku nieptrzebnymi domysłami.    I nie będziesz mnie  przezywał ,  s z c u p a c z k u?
D
Dawid
5 lipca 2010, 16:13
Ja nie zmieniam nicków panie szary, a gdy to zrobię, to Cię poinformuję, żebyś nie nadwyrężał swojego małego rozumku nieptrzebnymi domysłami.
GD
Grey Dog
5 lipca 2010, 15:44
  ~~Dawid -  Zapomniałeś zmienić nicka , s z c z u p a c z k u.  I uważaj,  bo się zakrztusisz  pianą wściekłości.
D
Dawid
5 lipca 2010, 15:32
Grey Dog leszczu, najpierw przeczytaj elementarz, a potem bierz się za Friedmana. Nie wystarczy czytać, trzeba czytać ze zrozumieniem, a ta umiejętniość jest Ci obca. Mocnyś tylko w pysku ale rozumek masz jak wszystkie leszcze, malutki.
D
Dawid
5 lipca 2010, 14:11
~~ Karol S. - proszę nie obrażaj ekonomii, to nauka jak wszystkie inne, np. fizyka czy matematyka. Dlaczego niektórzy uważają się za uprawnionych do wydawania opinni we wszystkich sprawach, nawet jeśli nie mają o nich zielonego pojecia? Ekonomia nie jest nauką scisłą, tylko społeczną obok takich dziedzin jak psychologia, religioznastwo, politologia, czy etnografia. Niektórzy (także ekonomiści - Frydman) twierdzą że współczesna ekonomia to pseudonauka. Prawom naukowym obce są takie pojęcia, jak "krzywda", "egoizm" czy "altruizm". Takimi pojęciami operują nauki społeczne do których zalicza się ekonomia. Może nam się nie podobać prawo grawitacji, jak nam cegła na głowę spadnie ,. Tobie już chyba spadła dlatego pleciesz takie bzdury. To CZŁOWIEK jest - bywa egoistyczny ,nielu d z k i, zdradliwy, głupi, lekkomyślny itd Co starasz się udowadniać tutaj przy każdej okazji.
S
szary
5 lipca 2010, 12:02
   ~~Karol S. - ja mówię o poszanowaniu praw,  rządzących światem materialnym , nie mieszajmy  do tego moralności,  bo to inna  dziedzina.  Czy możesz zadekretować  (lub w inny sposób spowodować)  zmianę praw np. fizyki  w imię poprawy bytu człowieka? ( np.  żeby worki dżwigane przez tragarza  stały się lżejsze?) .  Nie gloryfikuję  ani ekonomii,  ani fizyki w ten sposób,  tylko mówię ,  że  człowiek  musi  być  pokorny  wobec praw ,  których nie stworzył,  lecz odkrył  lub odkrywa.  Gdy  te prawa  chce  łamać  ze względu na swój egoizm- to  jest  w moim  odczuciu właśnie PYCHA.  A ta,  jak wiadomo-  kroczy przed upadkiem.
KS
Karol S.
5 lipca 2010, 11:36
Właśnie, o to chodzi, że nauka jest dziełem człowieka i jest też narzędziem w reku człowieka. Człowiek jest natomiast istota moralną: może użyc tej wiedzy dobrze lub źle. Gdyby było inaczej, to we wszystkich krajach demokratycznych panowałby dobrobyt. A tak nie jest. Poza tym, ekonomia nie jest nauką jednorodną,bo to nie tylko matematyka. Śmiesznie zabrzmiało dlatego "nie obrażaj ekonomii"! Czyzby to było jakies bóstwo albo człowiek? Dla niektórych tak, bo w imię praw ekonomii z pogardą się mówi o tych co nie radza sobie w nowej rzeczywistości. Von Mises stawiał obok siebie w hierarchii wartości ekonomicznych materialne obok duchowych, a współczesna ekonomia raczej nie jest nauka o wartościach, tylko  o liczbach. Dlatego czasami jest ponad człowiekiem. ~~ Karol S. - proszę nie obrażaj ekonomii, to nauka jak wszystkie inne, np. fizyka czy matematyka. Prawom naukowym obce są takie pojęcia, jak "krzywda", "egoizm" czy "altruizm". Może nam się nie podobać prawo grawitacji, jak nam cegła na głowę spadnie , ale nie powiemy , że fizyka jest "okrutna i nieludzka".. To CZŁOWIEK jest - bywa egoistyczny ,nielu d z k i, zdradliwy, głupi, lekkomyślny itd . Nie mieszajmy do naszych przywar n a u k i.
S
szary
5 lipca 2010, 11:34
~~ Karol S. - proszę nie obrażaj ekonomii, to nauka jak wszystkie inne, np. fizyka czy matematyka. Prawom naukowym obce są takie pojęcia, jak "krzywda", "egoizm" czy "altruizm". Może nam się nie podobać prawo grawitacji, jak nam cegła na głowę spadnie , ale nie powiemy , że fizyka jest "okrutna i nieludzka".. To CZŁOWIEK jest - bywa egoistyczny ,nielu d z k i, zdradliwy, głupi, lekkomyślny itd . Nie mieszajmy do naszych przywar n a u k i.    appendix -  to w  p o l i t y c e   , jako  działalnosci   c z ł o w ie k a  , często rządzi egoizm , może on być np.narodowy ,  może być klasowy,  państwowy, - albo i prywatny.     A ekonomia to naprawdę nauka ścisła,  i jej prawa są niezmienne ,  choć  "poprawiacze świata" chcieli ją naginać i łamać  do swoich  chorych wyobrażeń.   Te prawa, jak wszystkie prawa naukowe- trzeba  zgłębiać i szanować , bo ustanowił je  PAN , a nie  człowiek, i tylko  PAN może w nie ingerować,  jak MU  się będzie  tak podobało.  Człowiekowi od tego - wara!
M
magegnac
5 lipca 2010, 11:13
 Nie połowa Polaków wybrała Komorowskiego, ale połowa z połowy czyli jedna czwarta
E
e
5 lipca 2010, 10:42
Nie szafujcie liczbami Połowa Polaków nie wsparła nikogo. Nie wiem tylko czy nie wsparła bo ich to nie obchodzi czy dlatego, że nikt im nie odpowiada
S
szary
5 lipca 2010, 10:27
 ~~ Karol S.  - proszę nie obrażaj ekonomii,  to nauka jak wszystkie inne,  np. fizyka czy matematyka. Prawom naukowym obce są takie pojęcia, jak  "krzywda", "egoizm"  czy "altruizm".  Może nam się nie podobać  prawo grawitacji,  jak nam cegła na głowę spadnie , ale nie powiemy , że fizyka jest "okrutna i nieludzka"..   To  CZŁOWIEK  jest - bywa  egoistyczny  ,nielu d z k i,  zdradliwy,  głupi,  lekkomyślny itd  .  Nie mieszajmy do naszych przywar n a u k i.
KS
Karol S.
5 lipca 2010, 10:18
W ekonomii rządzi prawo egoizmu: każdy rząd walczy o interesy własnego kraju i kazdy prezydent zabiega o to, by jak najmocniej "ciągnąć dla swoich". Takie rządy jak niemiecki są chwalone, bo dbają o swoich. PO uwierzyło, że im bardziej będziemy spolegliwi, to tym więcej okażą nam litości. Juz mieliśmy takich, którzy nazywali przyjaciółmi włądze ZSRR, które łupiły nas ile wlezie. Głosowanie pokazało, że mamy jeszcze wielu patriotów: prawie 48 proc. głosujących. To pokazuje, że pranie mózgów przez niektóre media nie odebrało nam rozumu. Ale to początek prania mózgów.
B
babcia
5 lipca 2010, 10:07
połowa POlaków wybrała - liberała, druga połowa oszukać się jednak nie dała - ma pamięć i rozum - odporność na wspólnictwo i wrogom służalczość a także na wszelką anty-wartość -  i za to jej chwała. Pożyjemy -  obaczymy.  
J
jer
5 lipca 2010, 09:57
W 100-tu % zgadzam się z francuską prasą.  Też się zgadzam o mały włos mielibyśmy "kompulsywnego agitatora" i "sztywnego ideologa"
5P
50% przeciwko Komorowskiemu
5 lipca 2010, 08:56
to nie jest zwycięstwo
D
Dawid
5 lipca 2010, 08:55
Polecam ten artykuł. Stary, ale jakże aktualny na dzisiejszą sytuację: Największym jednak problemem zarówno Litwy jak i Polski jest problem zdegenerowanych elit .Jedynych jakie istnieją. Ani Litwa ani Polska nie ma elit na miarę tych sprzed 600 lat , które zbudowały podwaliny imperium Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Za to na nieszczęście i Litwa i Polska posiadają karłowate i sprzedajne elity porównywalen z tymi, które doprowadziły do upadku Rzeczpospolitej.<a href="http://mojsiewicz.salon24.pl/160960,trzy-tysiace-rosyjskich-agentow-na-litwie-ilu-w-polsce">mojsiewicz.salon24.pl/160960,trzy-tysiace-rosyjskich-agentow-na-litwie-ilu-w-polsce</a>
T
tommys
5 lipca 2010, 08:03
raczej marionetkę WSI
S
sdg
5 lipca 2010, 08:01
jest mi wsyd za wszystkich Polaków! W 100-tu % zgadzam się z francuską prasą. Mamy "bezpłciowego" prezydenta, marionetke PO... STRASZNE!!!