Jak powinniśmy podchodzić do objawień prywatnych? Czy katolik ma obowiązek je uznawać? Czy możemy interpretować objawienia zapisane językiem charakterystycznym dla danej epoki czy należy je traktować literalnie? Czy wezwania do nieposłuszeństwa Kościołowi dyskwalifikują objawienie? Czy głosy dusz czyśćcowych albo słyszane podczas egzorcyzmów można uznawać za uzupełnienie naszej wiary? Takie wątki pojawiają się w rozmowie Tomasza Terlikowskiego z ks. prof. Przemysławem Artemiukiem.
Jak powinniśmy podchodzić do objawień prywatnych? Czy katolik ma obowiązek je uznawać? Czy możemy interpretować objawienia zapisane językiem charakterystycznym dla danej epoki czy należy je traktować literalnie? Czy wezwania do nieposłuszeństwa Kościołowi dyskwalifikują objawienie? Czy głosy dusz czyśćcowych albo słyszane podczas egzorcyzmów można uznawać za uzupełnienie naszej wiary? Takie wątki pojawiają się w rozmowie Tomasza Terlikowskiego z ks. prof. Przemysławem Artemiukiem.
KAI / Radio Watykańskie / slo
Kongregacja Nauki Wiary opublikowała na swej stronie internetowej normy postępowania w sprawie rozpoznawania domniemanych objawień i wizji. Są to oficjalne tłumaczenia na języki nowożytne (francuski, angielski, włoski, hiszpański i niemiecki) dokumentu zaaprobowanego przez Sługę Bożego, papieża Pawła VI 24 lutego 1978 r., a następnie opublikowanego w języku łacińskim.
Kongregacja Nauki Wiary opublikowała na swej stronie internetowej normy postępowania w sprawie rozpoznawania domniemanych objawień i wizji. Są to oficjalne tłumaczenia na języki nowożytne (francuski, angielski, włoski, hiszpański i niemiecki) dokumentu zaaprobowanego przez Sługę Bożego, papieża Pawła VI 24 lutego 1978 r., a następnie opublikowanego w języku łacińskim.