KAI/ mp
"Slavangard" jest ogólnopolskim festiwalem filmów krótkometrażowych, przeznaczonym dla wszystkich duszpasterstw, wspólnot i instytucji chrześcijańskich w Polsce oraz twórców indywidualnych.
"Slavangard" jest ogólnopolskim festiwalem filmów krótkometrażowych, przeznaczonym dla wszystkich duszpasterstw, wspólnot i instytucji chrześcijańskich w Polsce oraz twórców indywidualnych.
Adam Szustak OP
Kiedy pochowano Chrystusa, kiedy zamknięto drzwi od Jego grobu, kiedy wydawało się, że to już jest koniec, była tylko jedna osoba na ziemi, która może nie tyle wiedziała, ale przypuszczała, czym ta noc różni się od wszystkich innych nocy. Ta noc będzie trwała aż do niedzielnego poranka. Dlaczego Miriam - mama Jezusa - wiedziała, że ta noc, to jest zupełnie inna noc?
Kiedy pochowano Chrystusa, kiedy zamknięto drzwi od Jego grobu, kiedy wydawało się, że to już jest koniec, była tylko jedna osoba na ziemi, która może nie tyle wiedziała, ale przypuszczała, czym ta noc różni się od wszystkich innych nocy. Ta noc będzie trwała aż do niedzielnego poranka. Dlaczego Miriam - mama Jezusa - wiedziała, że ta noc, to jest zupełnie inna noc?
Poza miastem, w miejscu, gdzie nic nie było, na wzgórzu, które nazywano "miejscem czaszki", czyli miejscem śmierci, wyrosło drzewo - drzewo, które będzie tutaj rosło po wsze czasy. Co to za drzewo? Obejrzyj 14 odcinek rekolekcji "Oto Człowiek!"
Poza miastem, w miejscu, gdzie nic nie było, na wzgórzu, które nazywano "miejscem czaszki", czyli miejscem śmierci, wyrosło drzewo - drzewo, które będzie tutaj rosło po wsze czasy. Co to za drzewo? Obejrzyj 14 odcinek rekolekcji "Oto Człowiek!"
W całej tej ponurej scenerii wszystkich stacji drogi krzyżowej, w tych wszystkich ohydnych rzeczach, które zrobiono Panu Jezusowi, w Jego udręczeniu, w Jego okrutnym umęczeniu, jest jedna stacja, która, myślę, jaśnieje jakimś przedziwnym ciepłem, przedziwnym światłem.
W całej tej ponurej scenerii wszystkich stacji drogi krzyżowej, w tych wszystkich ohydnych rzeczach, które zrobiono Panu Jezusowi, w Jego udręczeniu, w Jego okrutnym umęczeniu, jest jedna stacja, która, myślę, jaśnieje jakimś przedziwnym ciepłem, przedziwnym światłem.
W dziewiątym rozdziale Księgi Sędziów można znaleźć dosyć dziwną bajkę. Bajkę, w której drzewa wybierają spośród siebie króla. Jest tam opowieść o zebraniu drzew, które próbowały namaścić jedno, żeby zostało władcą między nimi.
W dziewiątym rozdziale Księgi Sędziów można znaleźć dosyć dziwną bajkę. Bajkę, w której drzewa wybierają spośród siebie króla. Jest tam opowieść o zebraniu drzew, które próbowały namaścić jedno, żeby zostało władcą między nimi.
Trzeba by dziś usiąść z tym wszystkim, czego nam się bardzo nie chce. O czym sobie myślimy, że ktoś nas strasznie zmusza, że może sami się próbujemy do czegoś zmusić albo Kościół nas do czegoś zmusza, albo ktoś, kto jest obok nas, zmusza nas do robienia czegoś. A może właśnie w tym jest nasze zbawienie?
Trzeba by dziś usiąść z tym wszystkim, czego nam się bardzo nie chce. O czym sobie myślimy, że ktoś nas strasznie zmusza, że może sami się próbujemy do czegoś zmusić albo Kościół nas do czegoś zmusza, albo ktoś, kto jest obok nas, zmusza nas do robienia czegoś. A może właśnie w tym jest nasze zbawienie?
Tuż przed swoją męką, w trakcie Ostatniej Wieczerzy, Pan Jezus zostawił swoim uczniom bardzo wiele słów. Wśród tych wszystkich słów, wśród tych myśli, które tam są podane, jest takie jedno zdanie, które zazwyczaj omijamy albo przechodzimy nad nim do porządku dziennego, bo ono brzmi tak pobożnie.
Tuż przed swoją męką, w trakcie Ostatniej Wieczerzy, Pan Jezus zostawił swoim uczniom bardzo wiele słów. Wśród tych wszystkich słów, wśród tych myśli, które tam są podane, jest takie jedno zdanie, które zazwyczaj omijamy albo przechodzimy nad nim do porządku dziennego, bo ono brzmi tak pobożnie.
Serdecznie zapraszamy na 7 już odcinek internetowych rekolekcji wielkopostnych o. Adama Szustaka OP pod tytułem: "Biczowanie". Nawracajmy się!
Serdecznie zapraszamy na 7 już odcinek internetowych rekolekcji wielkopostnych o. Adama Szustaka OP pod tytułem: "Biczowanie". Nawracajmy się!
W pewnym momencie Piłat pyta Pana Jezusa: "Skąd Ty jesteś?", tak, jakby chciał się dowiedzieć: "Kim naprawdę jesteś? Mówią o Tobie bardzo wiele rzeczy. Żydzi mówią o Tobie jedno, Ty mi opowiadasz inne rzeczy o sobie. Nie mam pojęcia, kim tak naprawdę jesteś."
W pewnym momencie Piłat pyta Pana Jezusa: "Skąd Ty jesteś?", tak, jakby chciał się dowiedzieć: "Kim naprawdę jesteś? Mówią o Tobie bardzo wiele rzeczy. Żydzi mówią o Tobie jedno, Ty mi opowiadasz inne rzeczy o sobie. Nie mam pojęcia, kim tak naprawdę jesteś."
W opisie Ewangelii jest pewnego rodzaju dziura w wydarzeniach, którą trzeba sobie jakoś domyślić, żeby zobaczyć cały ciąg wydarzeń, który był związany z aresztowaniem i potem sądem Pana Jezusa.
W opisie Ewangelii jest pewnego rodzaju dziura w wydarzeniach, którą trzeba sobie jakoś domyślić, żeby zobaczyć cały ciąg wydarzeń, który był związany z aresztowaniem i potem sądem Pana Jezusa.
Drugi odcinek internetowych rekolekcji wielkopostnych "Oto Człowiek!" prowadzonych przez o. Adama Szustaka OP.
Drugi odcinek internetowych rekolekcji wielkopostnych "Oto Człowiek!" prowadzonych przez o. Adama Szustaka OP.
Jeden z największych paradoksów Męki Chrystusa polega na tym, że śmierć została Mu zasądzona nie dlatego, że Jezus był zły, ale dlatego, że był dobry. Tłum i faryzeuszów raziła dobroć Jezusa, która nie pasowała do ich schematów.
Jeden z największych paradoksów Męki Chrystusa polega na tym, że śmierć została Mu zasądzona nie dlatego, że Jezus był zły, ale dlatego, że był dobry. Tłum i faryzeuszów raziła dobroć Jezusa, która nie pasowała do ich schematów.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}