Termin "singiel" czy "singielka" jest niejasny. Może singielstwo to jakiś wymysł? Nieżyczliwy doda: na osłodzenie sobie samotności. A może mamy do czynienia z ogromnym wyzwaniem duszpasterskim?
Termin "singiel" czy "singielka" jest niejasny. Może singielstwo to jakiś wymysł? Nieżyczliwy doda: na osłodzenie sobie samotności. A może mamy do czynienia z ogromnym wyzwaniem duszpasterskim?
Singiel. Panna. Kawaler. Stanu Wolnego. Osoba samotna. Jak nazywać osoby, które z różnych powodów w danym momencie swojego życia nie pozostają w żadnym związku?
Singiel. Panna. Kawaler. Stanu Wolnego. Osoba samotna. Jak nazywać osoby, które z różnych powodów w danym momencie swojego życia nie pozostają w żadnym związku?
To tekst dla wszystkich tych, którym termin "rekolekcje" kojarzy się z nudnymi kazaniami, smutnym obliczem współtowarzyszy i kołaczącym się po głowie pytaniem: "długo jeszcze?".
To tekst dla wszystkich tych, którym termin "rekolekcje" kojarzy się z nudnymi kazaniami, smutnym obliczem współtowarzyszy i kołaczącym się po głowie pytaniem: "długo jeszcze?".
Nie jestem przeciwna nawróconym głoszącym świadectwa. Apeluję jednak jako pedagog i wychowawca - w imię odpowiedzialności za słowo - myślmy, co i komu mówimy, czy to w tym miejscu i czasie przyniesie korzyść.
Nie jestem przeciwna nawróconym głoszącym świadectwa. Apeluję jednak jako pedagog i wychowawca - w imię odpowiedzialności za słowo - myślmy, co i komu mówimy, czy to w tym miejscu i czasie przyniesie korzyść.
Katechetka, pani od religii - byt pośredni między zakonnicą a przedszkolanką. Kojarzony przez wielu z szarym golfem i oazowymi piosenkami. Ile krzywdzących stereotypów wciąż jeszcze powiela się, mówiąc o nauczycielach religii?
Katechetka, pani od religii - byt pośredni między zakonnicą a przedszkolanką. Kojarzony przez wielu z szarym golfem i oazowymi piosenkami. Ile krzywdzących stereotypów wciąż jeszcze powiela się, mówiąc o nauczycielach religii?
Podobnie jak na innych przedmiotach, tak też na lekcji religii chcieliby dowiedzieć się czegoś, co przyda im się w dalszym życiu. Niełatwo było ich przekonać, że w dorosłym życiu będą się częściej modlić i spowiadać niż używać tabliczki mnożenia. Młodzi potrzebują widzieć tu i teraz, że idee i abstrakcyjne pojęcia dotyczące Boga mają jakieś namacalne powiązanie z ich życiem.
Podobnie jak na innych przedmiotach, tak też na lekcji religii chcieliby dowiedzieć się czegoś, co przyda im się w dalszym życiu. Niełatwo było ich przekonać, że w dorosłym życiu będą się częściej modlić i spowiadać niż używać tabliczki mnożenia. Młodzi potrzebują widzieć tu i teraz, że idee i abstrakcyjne pojęcia dotyczące Boga mają jakieś namacalne powiązanie z ich życiem.