PAP/ kb
W Kościele katolickim uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, nazywana Bożym Ciałem, sięga XIII w. Udział w procesji eucharystycznej bez uczestnictwa w mszy św. świadczy o niezrozumieniu istoty uroczystości – powiedział PAP jezuita dr hab. Marek Blaza, profesor Akademii Katolickiej w Warszawie.
W Kościele katolickim uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, nazywana Bożym Ciałem, sięga XIII w. Udział w procesji eucharystycznej bez uczestnictwa w mszy św. świadczy o niezrozumieniu istoty uroczystości – powiedział PAP jezuita dr hab. Marek Blaza, profesor Akademii Katolickiej w Warszawie.
KAI /kb
Nadchodząca uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa (Bożego Ciała) odbędzie w konkretnym reżimie sanitarnym. Wierni nie mają co liczyć na procesje eucharystyczne ulicami miast czy nawet wokół kościoła.
Nadchodząca uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa (Bożego Ciała) odbędzie w konkretnym reżimie sanitarnym. Wierni nie mają co liczyć na procesje eucharystyczne ulicami miast czy nawet wokół kościoła.
Libreria Editrice Vaticana
Homilia podczas Mszy św. w uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, 11.06.2009.
Homilia podczas Mszy św. w uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, 11.06.2009.
Libreria Editrice Vaticana
Homilia w uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, 7.06.2007.
Homilia w uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, 7.06.2007.
Libreria Editrice Vaticana
Homilia w uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, 15.06.2006.
Homilia w uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, 15.06.2006.
KAI / drr
W najbliższy czwartek obchodzona będzie uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa - Bożego Ciała. Choć świadomość niezwykłego cudu przemiany konsekrowanego chleba i wina w rzeczywiste Ciało i Krew Chrystusa towarzyszyła wiernym od początku chrześcijaństwa, jednak trzeba było czekać aż dziesięć stuleci zanim zewnętrzne przejawy tego kultu powstały i zadomowiły się w Kościele katolickim.
W najbliższy czwartek obchodzona będzie uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa - Bożego Ciała. Choć świadomość niezwykłego cudu przemiany konsekrowanego chleba i wina w rzeczywiste Ciało i Krew Chrystusa towarzyszyła wiernym od początku chrześcijaństwa, jednak trzeba było czekać aż dziesięć stuleci zanim zewnętrzne przejawy tego kultu powstały i zadomowiły się w Kościele katolickim.
Proszę mnie nie odsądzać od czci i wiary, ja nie mówię, czym jest teologicznie uroczystość Bożego Ciała, ale pytam o to, jak ona fenomenologicznie się przedstawia. Ja się po prostu pytam o przeżywanie tego święta, aby dojść do jakichś konkluzji, które mogą być pożyteczne dla Kościoła (przynajmniej w jakimś zakresie), nie roszcząc sobie pretensji do tego, aby ten Kościół reformować.
Proszę mnie nie odsądzać od czci i wiary, ja nie mówię, czym jest teologicznie uroczystość Bożego Ciała, ale pytam o to, jak ona fenomenologicznie się przedstawia. Ja się po prostu pytam o przeżywanie tego święta, aby dojść do jakichś konkluzji, które mogą być pożyteczne dla Kościoła (przynajmniej w jakimś zakresie), nie roszcząc sobie pretensji do tego, aby ten Kościół reformować.
Konstytucja o Liturgii Świętej Soboru Watykańskiego II podaje następujący cel roku liturgicznego: Z biegiem roku Kościół odsłania całe misterium Chrystusa, począwszy od wcielenia i narodzenia aż do wniebowstąpienia, do dnia Pięćdziesiątnicy oraz do oczekiwania błogosławionej nadziei i przyjścia Pana (KL 102).
Konstytucja o Liturgii Świętej Soboru Watykańskiego II podaje następujący cel roku liturgicznego: Z biegiem roku Kościół odsłania całe misterium Chrystusa, począwszy od wcielenia i narodzenia aż do wniebowstąpienia, do dnia Pięćdziesiątnicy oraz do oczekiwania błogosławionej nadziei i przyjścia Pana (KL 102).
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}