Kard. Tagle: jesteśmy opiekunami stworzenia, nie właścicielami

(fot. Giovanni Guida / CC BY (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0))
Eryk Gumulak SJ / KAI / kk

Prefekt Kongregacji ds. Ewangelizacji Narodów apeluje o większe zaangażowanie w trwający jeszcze Czas dla Stworzenia, czyli inicjatywę mająca na celu zwiększanie świadomości w kwestii ochrony przyrody.

„Bardzo często zachowujemy się jak właściciele i zapominamy, że jesteśmy opiekunami stworzenia” – powiedział kardynał Luis Tagle w przygotowanym z tej okazji wideoprzesłaniu.

„Z radością i wdzięcznością wspominam obchody Czasu dla Stworzenia w moich diecezjach, w diecezji Imus i archidiecezji Manila” – mówi kard. Tagle, sięgając do swej niedawnej posługi na Filipinach i do obchodów okresu, który chrześcijanom ma pomóc w dostrzeżeniu Boga w pięknie stworzenia.

Zachęcając do jego intensywnego przeżywania, kard. Tagle zauważa, że „jest to czas liturgiczny, podczas którego w modlitwie, a zwłaszcza w Eucharystii, mamy celebrować dobro stworzenia, znaki hojności i miłości Boga”.

Jest to także zaproszenie, abyśmy ponownie odkryli nasze powołanie jako strażników stworzenia. Często stajemy się wyłącznymi właścicielami i tak się zachowujemy, a zapominamy, że jesteśmy opiekunami dzieła Bożego. Jest to dla nas okazja do celebracji z jasnym przekazem społecznym i ekologicznym – podkreślił kard. Tagle. – Ponieważ to jak traktujemy stworzenie odzwierciedla nasze postępowanie z innymi ludźmi. Dlatego z wdzięcznością adorując jedność z rodziną ludzką, szczególnie z biednymi, świętujmy jednym głosem Czas Stworzenia”.

Czas dla Stworzenia rozpoczął się 1 września, a zakończy się 4 października w liturgiczne wspomnienie św. Franciszka z Asyżu.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kard. Tagle: jesteśmy opiekunami stworzenia, nie właścicielami
Komentarze (1)
KP
~katolik pomniejszego płazu
2 października 2020, 16:41
co tu się odpaczamamia? celebrowanie dobra stworzenia w Eucharystii??? jak udało się połączyć Ofiarę przebłagalną Pana Jezusa za grzechy ludzi z szacunkiem do przyrody?