Dobra, stara cenzura

(fot. IsaacMao / flickr.com / C BY 2.0)

Papieża należy ocenzurować. To jedynie słuszna droga.

On, Franciszek, mówi takie rzeczy, że co prawda trudno mu odmówić racji, to jednak, to jest zbyt groźne, zwłaszcza u nas nad Wisłą.

W duchu odpowiedzialności za integralność polskiego Kościoła trzeba pochwalić wysiłki katolickich "mediowców", którzy tak formułują wiadomości, by najbardziej skandaliczne wypowiedzi obecnego papieża nie dotarły do świadomości odbiorców.

Piękna robota po ostatniej audiencji generalnej! Jak ktoś się nie dogrzebał do pełnego tekstu przemówienia papieskiego (a ten pełny tekst nie zawsze był pełny - jakoś tak pomniejszony o najbardziej smakowity kąsek) to mógł w ogóle nie zauważyć, że papież Franciszek skandalem nazwał to, że panuje przekonanie, iż kobiety powinny zarabiać mniej od mężczyzn, gdy wykonują taką samą pracę. Tzw. media świeckie, "głównego nurtu" (jak się je wyzywa) wyłapały aktualność i świeżość tego newsa. W katolickich można się było w zamian dowiedzieć, że papież pozdrowił pielgrzymów z Polski. Też news. I to jaki oryginalny!

DEON.PL POLECA

Podobnie (choć mniej radykalnie) starano się pominąć odrzucenie przez Franciszka tezy twierdzącej, że to emancypacja kobiet jest odpowiedzialna za kryzys rodziny.

Przecież to przeczy nauczaniu hierarchów (co prawda nie wszystkich)! Oburzające! Należałoby się oburzyć na nauczanie papieskie. Ale może lepiej to robić w zaciszu plebani a publicznie po prostu pokrywać milczeniem takie "teorie". Jeszcze by ludzie zaczęli o nich poważnie myśleć.

Cenzurujmy! To stara, dobrze sprawdzona praktyka. Chcesz rządzić, chcesz sprawować rząd dusz? Cenzuruj!

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Dobra, stara cenzura
Komentarze (74)
P
pisesor
5 maja 2015, 15:41
Na co byscie wykorzystali swoj czas gdyby nie bylo mozliwosci pisania komentarzy? Myslicie, ze to jakas wasza misja (pytam tych "zawodowo" piszacych komentarze). To nie jest taki nowy "nalog" polaczony z przekonaniem, ze autor artykulu czyta komentarze?
A
acha
6 maja 2015, 07:21
Ten autor zawsze napisze to co zamówi grupka postmodernistycznych i dysydenckich jezuitów prowadzących deom
O
Odpowiedź
10 maja 2015, 07:56
Wtedy ten czas przeznaczylibyśmy na rewolucję. Komentowanie to wentyl bezpieczeństwa.
P
piw
4 maja 2015, 11:18
Deonowa cenzura działa jeszcze skuteczniej! Wypowiedzi papieża zgodne z nauką katolicką są przemilczane lub przeinaczane. Ważne że pedał nie bedzie ambasadorem przy Watykanie. Szkoda że Bergoglio zboczeńca Wesosołowskiego puszcza luzem po Placu Św. Piotra. A o zarobkach kobiet niech się papa nie wypowiada bo to nie on im płaci. Każdemu należy się sprawiedliwa zapłata. A sprwiedliwie nie znaczy po równo. P.S. Czy u Siepsiaka nadal obowiązuje zakaz udzielania Komunii  Świętej na klęcąco?
W
WDR
4 maja 2015, 00:02
Czy o.Siepsiak wie dlaczego deon ocenzurował informację o nie wyrażeniu zgody przez Franciszka na ambasadora-homoseksualistę? Poprzez wyszukiwarkę znalazłem tylko wiadomość o wąpliwościach choć tytuł notki brzmiał: Homoseksualista ambasadorem w Watykanie. ???
3 maja 2015, 10:39
No tak... Papież przypomniał o znaczeniu małżeństwa, o istocie chrześcijańskiego małzeństwa. O tym, iż nie jest zawierane tylko dla siebie, ale też dla wspólnoty czy społeczeństwa. Ale o tym cisza w artykule. Co do równej płacy za równą pracę. Pełna zgoda. Tyle tylko, iż utopią (socjalizmu) jest twierdzenie, iż praca moze być równa. Bo nawet na przysłowiowej taśmie nie ma w pełni równej pracy. Są zawody, w ktorych z róznych przyczyn kobiety będa mniej wydajne. Czy wiec będzie sprawiedliwie, gdy otrzymają taka samą płacę, jak wydaniejsi meżczyźni. I oczywiscie vice versa. Ale jest i jeszcze jedno zastrzeżenie - płaca jest obecnei kwestią umowy pomiędzy pracownikiem i pracodawcą. Umowy indywidualnej. Czy w imię pomysłów Papieża, takie "niesprawiedliwe" umowy trzeba zmeiniać i każdemu wykonującemu podobną pracę dać po równo. W skali zakładu pracy, województwa, kraju czy np. Europy? Bo przecież można uznać za skandal, iż w zachodniej Europie za tą samą płacę płaci sie wiecej niż w biednej Polsce.  
3 maja 2015, 11:03
Tytuł czytelnie akcentuje, że nie chodzi o to, co papiez powiedział, a o to co z owymi wypowiedziami robią mroczne, zaściankowe, wsteczne, czarnosecine, duszne, opresyjne, średniowieczne, inkwizycyjne, represyjne, zamknięte, rządzące strachem siły zacofanego katolstwa.
N
non
3 maja 2015, 13:47
Teraz manipulacja deonowi i innym naprawiaczom KK w Polsce się nie udaje bo każdy sam może pooglądać, poczytać i posłuchać całość wypowiedzi papieża Franciszka w TV Trwam i Radio Maryja na żywo albo potem na ich portalach
K
ktos
4 maja 2015, 11:37
oczywiście w jedynie słusznej, zawsze przekazujacej jedynie i tylko prawdę....na modłę twórców tych mediów
N
non
4 maja 2015, 15:48
Czy ty wiesz co to jest transmisja na żywo? Bezpośrednia i całej uroczystości. Bo tak transmituje z Watykanu TV Trwam i Radio Maryja. To do kogo masz pretensje?
J
Jan
3 maja 2015, 10:28
Na Jasnej Górze, z udziałem księży biskupów, odbędą się dziś centralne obchody związane z uroczystością Matki Bożej Królowej Polski. Uroczystej Eucharystii, która rozpocznie się o godz. 11.00 na Jasnogórskim Szczycie, przewodniczył będzie i homilię wygłosi ks. abp Stanisław Gądecki, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski. TRANSMISJA NA ŻYWO W TV TRWAM I RADIO MARYJA
3 maja 2015, 10:25
W sumie O. Siepsiak demaskuje realizację spisku fałszowania wizerunku papieża realizowanego przez pewnych katolickich "mediowców". Oczywiście supozycja, że analogiczny spisek może mieć miejsce w przypadku rozpowszechniania przeświadczenia o współsprawstwie Polaków za Holocaust jest sama w sobie niepoważna i wyklucza z grona ludzi myślących.
W
wierny
3 maja 2015, 10:40
Nie pisze prawdy ks. Siepsiak a tylko obciąża media katolickie (ani słowa o bezpośrednich transmisjach w TV Trwam i Radio Maryja z udziałem papieża a potem można to zobaczyć na ich portalach). Deon cały czas kontestuje biskupów bo widac po to powstał i manipuluje informacjami tworząc medialny pontyfikat i KK - podobnie jak w czasach SV II (o czym mówili i pisali Benedykt XVI i św. Jan Paweł II). Grupka jezuitów wykorzystuje do tego chętnych kilku postmodernistycznych i skażonych nowymi filozofiami i liberalną ideologią duchownych i najemnych dziennikarzy. Wystarczy poczytać to co napisali skomentowali a co wisi niechlubnie nadal na deonie. Deon to raczej taka odmiana TP 
N
non
3 maja 2015, 10:43
Teraz manipulacja deonowi i innym naprawiaczom KK w Polsce się nie udaje bo każdy sam może pooglądać, poczytać i posłuchać całość wypowiedzi papieża Franciszka w TV Trwam i Radio Maryja na żywo albo potem na ich portalach
N
non
3 maja 2015, 13:45
Teraz manipulacja deonowi i innym naprawiaczom KK w Polsce się nie udaje bo każdy sam może pooglądać, poczytać i posłuchać całość wypowiedzi papieża Franciszka w TV Trwam i Radio Maryja na żywo albo potem na ich portalach
I
info
3 maja 2015, 10:18
Księże Siepsiak wysługujący się medialnie deonowi. Nie trzeba czytac doniesień PAP (ulubionych przez deon?) czy wybranych przez dziennikarzy KAI tylko  po prostu oglądać na żywo całą transmisję w TV Trwam i Radiu Maryja a potem na ich portalach. Żeby duchowny tak manipulował i tworzył medialny pontyfikat? Nie wystarczy że robi to niedoszły dominikani Żyłka? KOTESTACJA POLSKICH DUCHOWNYCH TO PODSTAWA DLA DEONU? ~Niedziela   Zapomniałaś, Polsko, o swojej Królowej? 2015-04-28 11:36 O. Jan Pach OSPPE Królowanie Maryi w Polskim Domu wystawiane jest coraz częściej na próby, które przychodzą ze strony już nie tylko zdeklarowanych wrogów Kościoła, ale też tzw. ale-katolików
C
cm
3 maja 2015, 09:41
Świetny tekst. Trzeba coraz głośniej o tym mówić, bo pseudoprawicowe piśmidła coraz śmielej atakują chrześcijaństwo i Ewangelię promując swoje ideologie i nie jednemu zrobiły wodę z mózgu. Przykłady takich osób mam wokół siebie.   
M
Mawak
2 maja 2015, 21:43
Zagadka: kto częściej cenzuruje Ojca Świetego: media katolickie, czy media "głównego nurtu"?
N
novus
2 maja 2015, 21:43
A czy nie jest skadalem to że kobieta otrzymać święcen biskupich ,ewentualnie zostać paieżem(papieżycą)?
H
H20
2 maja 2015, 19:51
Pragnę wszystkich poinformowac , że księżna Kate urodziła córeczkę;-) Ciekawe jak będzie miała ma imię:-)
M
Mike
2 maja 2015, 12:31
Kaplan, Jezuita, a ciagle krytykuje hierarchie... obrzydliwe podejscie do matki Kosciola i jeje pasterzy.
M
MP3
6 maja 2015, 19:49
 A kto dzierzy władze absolutną w instytucji kościoła ,laikat ? Kto ma wszystko , za wszystko odpowiada . Pomimo tego ,że oznaki rozpadu są coraz bardziej widoczne instytucja z kamienną miną udaje ,iż wszystko idzie w najlepszym porządku to taki głos krytykujący może być pewnym czynnikiem równowagi . Prosze nie pisac "Kościół " tylko kościół . Postawa Jezusa to nie postawa biskupów .
M
Mike
10 maja 2015, 07:24
Nie istnieje cos takiego jak kosciol, istnieje tylko Kosciol.
NZ
narodzony z Ducha
2 maja 2015, 11:28
Dlaczego na portalu chrześcijńskim wylewa się tyle bezrefleksyjnego hejtu? - byle by komuś szpile wbić
I
iwona
2 maja 2015, 12:56
A w który miejscu jest ten hejt, bo nie widzę?
T
tak
2 maja 2015, 10:31
A właściwie dlaczego ksoiądz nie wspomniał, że oełny tekst podała TVTRWAM i Radio Maryja? A nie podała nap: swojska KAI? Nie podoba się księdzu TVTRWAM i Radio Maryja? A innym ksiadz zarzuca manipulację! medice cura te ipsum. Tak Zacznij od siebie
A
aga
2 maja 2015, 08:13
Dziękuję Księże za ten tekst! Od tej pory sięgam tylko do oryginału! Szkoda tylko, że wielu, zwłaszcza starszych ludzi ma utrudniony dostęp do prawdy, bo albo nie korzysta z Internetu, albo nie zna j. obcych. Jednak dostęp do prawdy jest i zawsze będzie utrudniony, bez wględu na to, czy troszczą się o nią ci z prawej, czy ci z lewej...
1
1137
2 maja 2015, 08:40
Języki obce zna mnóstwo Polaków i wcale nie jesteś od nich lepszy. Jednak w przeciwieństwie do ciebie, nie wszyscy bez przerwy wertują internet w poszukiwaniu papieskich wpisów, żeby sobie poprawić spadające notowania.
I
info
2 maja 2015, 07:37
~parafianin 13:45:49 | 2015-05-01 Księże Siepsiak wysługujący się medialnie deonowi. Nie trzeba czytac doniesień PAP (ulubionych przez deon?) czy wybranych przez dziennikarzy KAI tylko  po prostu oglądać na żywo całą transmisję w TV Trwam i Radiu Maryja a potem na ich portalach. Żeby duchowny tak manipulował i tworzył medialny pontyfikat? Nie wystarczy że robi to niedoszły dominikani Żyłka? KOTESTACJA POLSKICH DUCHOWNYCH TO PODSTAWA DLA DEONU? 
N
Niedziela
2 maja 2015, 07:38
Zapomniałaś, Polsko, o swojej Królowej? 2015-04-28 11:36 O. Jan Pach OSPPE Królowanie Maryi w Polskim Domu wystawiane jest coraz częściej na próby, które przychodzą ze strony już nie tylko zdeklarowanych wrogów Kościoła, ale też tzw. ale-katolików
K
KEP
2 maja 2015, 07:46
Wizyta Ojca Świętego w Polsce w 2016 roku, organizacja Światowych Dni Młodzieży, przygotowania do 1050. rocznicy Chrztu Polski oraz zbliżająca się beatyfikacja dwóch polskich franciszkanów będą tematami obrad Rady Stałej Episkopatu. Wchodzący w jej skład biskupi zbiorą się 2 maja na Jasnej Górze. 3 maja wezmą udział w uroczystościach Matki Bożej Częstochowskiej.
I
Ika
2 maja 2015, 07:25
Tyle ze emancypacja kobiet jest własnie skutkiem tego ze mezczyzni zarabiali na tyle mało ze utrzymanie rodziny chwiało sie w posadach. A nawet u zwierzat ( Bóg w koncu tak to stworzył i wymyslił) ze w okreslonych złych warunkach zatracają zdolność rozmnazania a nawet w czasie zagrozenia zagryzaja swoje potomstwo nie mogąc ich wyzywić, Zatem kobiety zamiast isc w strone zwierzat chca pracowac i na te rodzine zarobić. Czy to zle?
T
TT
2 maja 2015, 09:07
Pytanie dotyczy dwóch różnych spraw. Oczywiście jedno to jest próba utrzymania siebie przez kobiety i wkład w budżet rodziny. To jest na pewno dobra i konieczna postawa kobiet. Drugą sprawą jest zaistniała sytuacja, która powoduje, że rodziny nie powstają, albo nie mają dzieci. To jest bardzo złe.
1
1137
2 maja 2015, 06:16
Przyłączam się do podziękowań. Dobrze, że mogłam te słowa papieża przeczytać jednak na jakiejś katolickiej stronie. Wielu TAK ZWANYM "porządnym katolikom" wydaje się, że dyskryminacja i lekceważenie kobiet ich uświęca. Powinni w końcu zrozumieć, że jest odwrotnie.
2 maja 2015, 09:48
> Wielu TAK ZWANYM "porządnym katolikom" wydaje się, że dyskryminacja i lekceważenie kobiet ich uświęca. Skąd taka obserwacja?
1
1137
2 maja 2015, 09:53
Z życia i z internetu. A myslałeś że skąd?
2 maja 2015, 09:58
Jakie konkretnie dane dają asumpt to takiej interpretacji? Ja rozumiem, że takie groteskowe wyobrażenia o pewnych nurtach katolicyzmu są bardzo popularne w innych nurtach, ale popularność nie implikuje poprawności.
1
1137
2 maja 2015, 10:06
Konkretne wypowiedzi konkretnych osób, występujących przeważnie pod pseudonimami i pod egidą ruchów konserwatywnych. Cały internet jest tego pełen, tylko ci którzy ich najwięcej popełnili, udają że nie wiedzą o co chodzi. 
3 maja 2015, 10:19
Cieplej. Czym zatem jest 'dyskryminacja' i 'lekceważenie', bo chyba w lewicowym definiowaniu tych pojęć jest pies pogrzebany.
W
WDR
2 maja 2015, 05:43
Księdzu Siepsiakowi nie wypada tego robić więc ja to napiszę: na deonie też tak robią. Wiem, wiem... jest dział z pełnym tekstem wypowiedzi, ale bądźmy szczerzy: większość osób sięga po krótką informację i streszczenie.
P
Piotr
2 maja 2015, 00:26
Liczy się prawda, a nie to, co media akcentują lub nie. Czytam wiele wypowiedzi Ojca Świętego, które przjemują i kierują ku Jezusowi. Akurat zdanie o zarobkach nic nie wnosi. Kobiety - w normalnych systemach - otrzymują takie same stawki, co mężczyźni, statystycznie jednak zarobią mniej, bo np. udają się na zwolnienia z powodu ciąży, wychowania dzieci itd. O tym, czy to sprawiedliwe, czy nie, można dyskutować. Zdaje się, że po prostu takie jest życie.
H
Hope
1 maja 2015, 20:33
Dziękuję ojcu Siepsiakowi, że napisał o tej wypowiedzi papieża. Napisał o tym "Time" 29 kwietnia: "Pope Francis Calls for Equal Pay for Women and Men" http://time.com/3840049/pope-francis-equal-pay/ Czekałam, kiedy ta informacja pojawi się w naszych mediach, ale nie zauważyłam. Papież wyraźnie mówi: “Why is it expected that women must earn less than men?” “No! They have the same rights. The disparity is a pure scandal.”  A więc papież skandalem nazwał to, że panuje przekonanie, iż kobiety powinny zarabiać mniej od mężczyzn, gdy wykonują taką samą pracę. Druga istotna wypowiedź: The Pope emphasized that concern for women’s equality isn’t at odds with concern for declining marriage rates around the world. “Many consider that the change occurring in these last decades may have been set in motion by women’s emancipation,” he said. But Francis called that idea “an insult” and “a form of chauvinism that always wants to control the woman.”  Papież nazywa szowinizmem pogląd, że emancypacja kobiet jest odpowiedzialna za kryzys rodziny i spadek ilości zawieranych małżeństw. Papież Franciszek ma oczywiście rację, nie pierwszy raz jego wypowiedź jest głęboko mądra. Trzeba mu życzyć zdrowia i sił do dalszego głoszenia prawdy, podobnie odważnie, mądrze i z miłością do człowieka, jak to robił Jezus. Jezus też miał wielu przeciwników wśród "uczonych". 
T
TenTu
1 maja 2015, 22:34
Chętnie przeczytałbym pełną wypowiedź papieża. Te fragmenty brzmią jak tekst z jakiejś liberalno-lewicowej gazety. Np. to potępianie nierówności w zarobkach pomiędzy kobietami i mężczyznami lub użycie słowa "szowinizm". Mam wrażenie, że nieraz papież naczyta się gazet lub naogląda telewizji i potem odreagowuje w wypowiedziach lub chwytając za telefon, niestety bez głębszego zastanowienia, nie mówiąc o refleksji, analizie, czy badaniach. Taki właśnie obraz się rysuje ze wszystkich tych komunikatów, a wcale nie musi to być prawda. Jeśli chodzi o płace, to różnice między mężczyznami i kobietami są spowodowane po pierwsze faktem, że mężczyźni nieporównanie częściej mają uzdolnienia techniczne, a zawody techniczne wiążą się z lepszą pensją. Po drugie, są też często bardziej wydajni, co pokazują badania i to daje wyższą pensję. Badania pokazują, że największe różnice płacowe pomiędzy płciami występują tam, gdzie płaci się za wydajność. No i mężczyźni sprawdzają się często lepiej na stanowiskach kierowniczych, co też przekłada się na pensje. Utyskiwanie na te fakty świadczy o pogardzie dla rzeczywistości, ideologicznym podejściu i o "szowinizmie". Tak się gra na emocjach kobiet i robi engelsowską walkę płci, w zastępstwie skompromitowanej już marksistowskiej walki klas. Ot stary komunizm w nowej odsłonie: kobiety to nowy proletariat, razem z homoseksualistami, albo nawet z nimi na czele.
S
skierka
1 maja 2015, 17:34
 A...po co cenzurować , nie lepiej korzystać z własnych  sprawnych środków informacji ? Cenzura ma wiele form i zdaje sie ,ze kościoł wyczerpał ich mozliwości,  najczęściej stosowana forma to przemilczenie co w dobie rewolucji informacyjnej jest samobójstwem .  Odnoszę wrażenie ,ze ...w ogóle brak koncepcji funkcjonowania takich narzędzi, decyduja o tym nie środki techniczne ale archaiczna struktura decyzyjna , po prostu w k.k. jeśli jakaś informcja opuści kurię to musi być "dziesięć razy przemyślana " a zanim zostanie przemyślana to jest już nieaktualna , a "odgrzewanymi kotletami" nikt się nie interesuje , ja to znam....komuniści mieli te same problemy , przegrywali nie ze względu na na swój brak inteligencji ale własnie na wadliwą scentralizowaną do granic absurdu strukturę decyzyjną.
jazmig jazmig
1 maja 2015, 17:00
A gdzie panuje przekonanie, że za tę samą pracę kobiety powinny zarabiać mniej? Może autor wskaże te miejsca, bo ja po raz pierwszy o tym słyszę. Skoro na Deonie czytam, że papież zadzwonił do jakiegoś chorego, to trudno uznać, że jest on cenzurowany. Publikacja aż takich bzdetów przeczy poglądom autora.
1 maja 2015, 16:16
To Papież uznał za skandal, że kobiety za tę samą płacę otrzymują mniejsze wynagrodzenie, niż mężczyźni... A nie uznał za skandal, że 100 lat temu utrzymanie wielodzietnej rodziny potrafił zapewnić jeden dorosły pracujący, a dziś często dwoje małżonków pracujących, posiadający ledwie jedno lub dwoje dzieci ma problem by za dwa wynagrodzenia wyżyć? Ojciec Siepsiak "oburza" się z papieżem na płciowe nierówności, ale rabowanie obywateli przez ZUS mamieniem zapewnienia emerytur, które jest obiecywaniem gruszek na wierzbie już jest spoko, bo wszystkich się okrada równo.
E
E.
1 maja 2015, 21:15
Ale w międzyczasie zmieniła się sytuacja cywilizacyjna: przed II wojną pradziadek mojej żony rzeczywiście był w stanie za jedną pensję utrzymać całą rodzinę (razem z rodzicami - 9 osób!). Ale chłopcy mieli tylko jedną parę butów i chodzili w niej zamiennie. A mięso było raz w tygodniu. Jedna kura na dziewięć osób! A działo się to na Górnym Śląsku, gdzie poniemieckie wsie były relatywnie dostatnie. Krótko mówiąc - potrzeby i wydatki były bardzo małe, ale to wcale nie musi oznaczać, że ci ludzie żyli godnie pod względem majątkowym. Natomiast zgadzam się zupełnie, że skandalem jest, że dwie pracujące osoby nie są w stanie żyć godnie i utrzymać się. Już nie mówiąc o osobach samotnych lub samotnie wychowujących dzieci. Tylko że pisząc o jednej skandalicznej sprawie, wcale nie trzeba wymieniać wielu innych skandalizujących spraw.
ZC
z Chin
1 maja 2015, 21:45
Z tą kurą na dziewięć osób to przesadziłeś nieco. Choć słyszałam, że w Chinach nic się nie zmarnuje. Kura jest na obiad a na drugi dzień zupa z tego co zostało z obiadu po kurze.
E
E.
1 maja 2015, 23:33
Powtórzę: to opowieść, którą słyszałem od bliskiej mi osoby. W dodatku bardzo pobożnej i - zaręczam - nigdy nie posługującej się kłamstwem.
2 maja 2015, 00:01
Nie chodzi o aptekarską dokładność, a o kierunek ku któremu kieruje się umysł. Równość w biedzie to karykatura sprawiedliwości dla małokumatych. Może gdyby papież zainteresował się istotą funkcjonowania pieniądza fiducjonarnego, albo przynajmniej zdyscyplinował do zajęcia się tym fachowców, to zrozumiałby jak niepoważnym troszczeniem się o okruszki wobec kradzieży wagonów jedzenia jest 'troska o równe wynagrodzenie kobiet'. De facto to troska o miedziaki w portfelu gdy banknoty są wysysane przez system pieniądza fiducjonarnego bez najmniejszego problemu.
ZC
z Chin
2 maja 2015, 00:09
„Nigdy nie posługującej się kłamstwem”, to bardzo dobrze i widać duże zaufanie Twoje do żony. A czy wiesz może, (bo to też mnie trochę zaciekawiło), jak technicznie to wyglądało – chodzenie w butach zamiennie. Jak mieszkali na wsi to jakoś jestem w stanie sobie to wyobrazić, jak w mieście to tu moja wyobraźnia szwankuje.
E
E.
2 maja 2015, 01:12
No, te słowa akurat o dziadku żony (nie pradziaku, jak napisałem wyżej), którego znałem 10 lat. Często się z nim nie zgadzałem w ocenie polityki czy historii, ale szczerość i taką uczciwość w przedstawianiu faktów dotyczących jego własnych przeżyć i doświadczeń miał wyjątkową, co potwierdzali też starsi członkowie rodziny. Do rzeczy jednak - tak, mieszkali na wsi, bracia w zbliżonym wieku wymieniali się butami na tej zasadzie, że raz jeden ubierał, raz drugi, i właściwie tylko od święta. Często z żoną oglądamy zdjęcie jej babci ze szkoły powszechnej. Tylko dwoje dzieci na 30-40 siedzi w butach, reszta boso. Ale co ubierali zimą? Nie mam pojęcia!
G
Głuchoniemy
2 maja 2015, 02:06
Ten papież jest do niczego. Terlkowski ma rację. Nasz to był PAPIEŻ. A Benedykt to był "Umiłowany Papież".
S
Spostrzegawczy
2 maja 2015, 02:10
Papieża należałoby pouczyć. I Ty bys sie do tego doskonale nadawał!
2 maja 2015, 09:43
Nie samego papieża wyłącznie, a nawet nie głównie papieża, bo od tego powinny być wyspecjalizowane komórki.
1 maja 2015, 16:05
Trzeba palić pod kociołkiem insynuacji, jak na postawę 'otwartościową' przystało.
E
eva
1 maja 2015, 13:53
~parafianin 13:45:49 | 2015-05-01 Księże Siepsiak wysługujący się medialnie deonowi. Nie trzeba czytac doniesień PAP (ulubionych przez deon?) czy wybranych przez dziennikarzy KAI tylko  po prostu oglądać na żywo całą transmisję w TV Trwam i Radiu Maryja a potem na ich portalach. Żeby duchowny tak manipulował i tworzył medialny pontyfikat? Nie wystarczy że robi to niedoszły dominikani Żyłka? KOTESTACJA POLSKICH DUCHOWNYCH TO PODSTAWA DLA DEONU? 
T
Ten
1 maja 2015, 13:46
" Tzw. media świeckie, "głównego nurtu" (jak się je wyzywa) wyłapały aktualność i świeżość tego newsa." Świeżość? W mediach głównego nurtu/ścieku cenzury ci u nas dostatek, a media wyłapują, co im podpowiada, dokładniej to, na co mają zlecenie. Jednak takie podejście o. Sepsiakowi nie przeszkadza. O Sepsiak, jak widać, chce prowadzić własną politykę informacyjną. Nie wystarcza mu już szefowanie WAM, gdzie promuje autorów typu kard. Kasper - jak choćby reklamując ich książki na Deonie. Chciałby, żeby wszystkie nieprzemyślane wypowiedzi Franciszka zostały nagłośnione i żeby odtrąbiono, że oto sam papież jest za: za komunią dla rozwiedzionych, skrajnym feminizmem, za homo-, za zamienieniem Kk w instytucję charytatywną, za ... Chciałby pewnie narzucić wszystkim wydawnictwom katolickim, co mają i co mogą pisać. To oczywiście już nie będzie żadna okropna cenzura rodem z przeszłości, tylko przedstawienie jedynego słusznego punktu widzenia - jak byśmy tego nie przerabiali. Myślę jednak, że czas już byłoby się zastanowić nad tym, kto mógłby WAM dalej poprowadzić, żeby pod obecnym kierownictwem nie stał się dodatkiem do GW lub TVN jak TP i inne takie wydawnictwa. Jeśli chodzi o pluralizm, to media typu GW, TVN, .... mają i tak dostateczną część rynku.
1 maja 2015, 13:48
Chodzi także o upolitycznienie telewizji. Dziennikarz opowiada historię koleżanki z TV Republika, która na portalu społecznościowym umieściła wypowiedź jednego z polityków o tym, że "w PO i PiS są tacy sami bandyci". Ta sama koleżanka podzieliła się linkiem do informacji o posłance PiS, która z pomocą męża wyprowadziła pieniądze z jednego ze SKOK-ów. – Zanim zdążyłem te informacje skomentować dowiedziałem się, że dziewczyna już nie pracuje. Nie tylko w TV Republika, ale też w tzw. "strefie wolnego słowa" – zaznacza Maślankiewicz. Dodaje, że skandalem jest zwolnienie za publikację treści "nie po myśli osób, które zarządzają stacją". – Hasło TV Republika to "masz prawo wiedzieć"
1 maja 2015, 16:08
Czy określenie 'proporcje' coś Panu mówi? Wśród 12 Apostołów znalazł się zdrajca, więc ci cali Apostołowie to w sumie takie same mendy, jak cała reszta - to przykład logiki, do jakiej się Pan implicite odwołał.
S
Spostrzegawczy
2 maja 2015, 02:13
OTO wypowiedź Katolika. "Mendy". Gratuluję.
P
parafianin
1 maja 2015, 13:45
Księże Siepsiak wysługujący się medialnie deonowi. Nie trzeba czytac doniesień PAP (ulubionych przez deon?) czy wybranych przez dziennikarzy KAI tylko  po prostu oglądać na żywo całą transmisję w TV Trwam i Radiu Maryja a potem na ich portalach. Żeby duchowny tak manipulował i tworzył medialny pontyfikat? Nie wystarczy że robi to niedoszły dominikani Żyłka?
O
obserwatorek
1 maja 2015, 13:39
ekspertem od cenzury jest katolicka agencja informacyjna, która wcześniej dostala od biskupów polskich polecenie, by nie pisała o pedofilii. Szlaban trwał dlugo za Benedykta. Potępiane świeckie media wygrywają, choć rzecznik episkopatu ks. Kloch potrafił niewybrednie skrytykować pracę ich korespondentów za manipulację. Kiedy przeprosi?
V
verbum
1 maja 2015, 13:47
najlepszy w cenzurze a raczej medialnym pontyfikacie jest, oprócz Wyborczej, TP i właśnie deon
1 maja 2015, 12:50
To że Franciszek jest cenzurowany i wręcz kontestowany przez pewne katolickie środowiska w Polsce to tajemnica poliszynela.
1 maja 2015, 13:17
Beniaminie, masz 100% racji. Ekspertem w cenzurowaniu papieża jest polski Episkopat. Po oficjalnie wydanych tłumaczeniach papieskich dokumentów i wypowiedzi nagle dowiadujemy się jak ubogi jest polski język. Nagle brakuje właściwych odpowiedników w rodzimym języku i używa się "własciwych". Nagle dowiadujemy się ile warte są doktoraty polskich biskupów i z jakich tłumaczy korzysta polski Episkopat. Stara dobra komunistyczna szkoła - widać większość polskich dostojników wyciągnęła własciwe wnioski ze słusznie minionego systemu i wykorzystuje doświadczenia, zapominając, że w dobie internetu i dużej  liczbie rodaków mówiących w obcych językach bardzo łatwo jest powiedzieć biskupom "sprawdzam". I trochę żal mi Jana z Czarnolasu, wszak już dawno mowił, iż Polacy nie gęsi... Dzięki dostojnikom dowiadujemy się jak ubogi jest język Kochanowskiego... Pewno przewraca się w grobie, za to dygnitarze komunistyczni i mistrzowie manipulacji biją brawo.
N
non
1 maja 2015, 13:48
medialny pontyfikat tworzy własnie postmodernistyczny i dysydencki deon
A
Auge
1 maja 2015, 12:22
Absolutnie zgadzam się z autorem. Nie cenzurujmy Bergoglio! Cytujmy wiernie wszystkie wygłaszane przezeń brednie, aby wszyscy katolicy ujrzeli, jakim człowiekiem jest naprawdę :)
T
tmn
1 maja 2015, 16:03
A co masz wogole do katolickiego papieza, siedz sobie w tym swoim zborze i pilnuj go sobie.
S
Spostrzegawczy
2 maja 2015, 02:16
Kolejny Prawdziwy Polak- Katolik! Brawo. Zliczować Bergoglio!
O
owieczka_
1 maja 2015, 12:20
Ksiądz tak pisze jakby na tym portalu nie było cenzury. Owszem jest i dotyczy niewygodnych wpisów.
2 maja 2015, 00:07
Na Deonie panuje coś gorszego, niż cenzura - panuje wszechrelatywizm, niemaprawdzizm, prawdależypośrodkuizm i cała reszta lewackich patologii, zawiniętych w rzekomochrześcijańskie imperatywy.
S
Spostrzegawczy
2 maja 2015, 02:17
Twoje wyczyny lingwistyczne nie zmienia ani nie ukrywaja faktu, że jesteś nie tylko tępy ale i chamski.
2 maja 2015, 09:40
> Kolejny Prawdziwy Otwarty - Katolik! Brawo. Zliczować Słowińskiego!