Nienawiść Hołowni

Anna Sosnowska

Dziennikarka Dominika Wielowieyska, robiąc przegląd prasy w radiu TOK FM, zarzuciła Szymonowi Hołowni zrealizowanie filmu, którego nie nakręcił, włożyła mu w usta słowa, których nie powiedział, i na ich podstawie oskarżyła go o nienawiść.

Rzecz dotyczyła poglądów dyrektora programowego kanału Religia.tv w kwestii in vitro. Wypowiedź dziennikarki na antenie brzmiała tak: "Radzę Tomaszowi Lisowi zastanowić się, kogo ma wśród swoich felietonistów. Bo pisze tam m.in. Szymon Hołownia. Dobrze, żeby redaktorzy "Newsweeka" obejrzeli jego film o in vitro, który został wyemitowany kilka lat temu w telewizji publicznej. Hołownia pokazywał dzieci, które urodziły się w wyniku in vitro, opatrując to takim komentarzem: Ja wolałbym się nie urodzić, jeżeli miałbym się urodzić w wyniku in vitro. Czy to nie jest objaw nienawiści wobec tych dzieci? Ten film był absolutnie skandaliczny".

Dla ścisłości: rzekomy film był jednym z odcinków autorskiego, etycznego talk-showu Szymona Hołowni "Po prostu pytam", który dziennikarz podsumował w zgoła innych niż przywoływane przez Wielowieyską słowach. Powiedział: "Mam problem z in vitro, ale chcę kochać tych, którzy przyszli na świat dzięki tej metodzie".

DEON.PL POLECA

Puenta? Będzie z Listu do Galatów: "Wy zatem, bracia, powołani zostaliście do wolności. Tylko nie bierzcie tej wolności jako zachęty do hołdowania ciału, wręcz przeciwnie, miłością ożywieni służcie sobie wzajemnie! Bo całe Prawo wypełnia się w tym jednym nakazie: Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego. A jeśli u was jeden drugiego kąsa i pożera, baczcie, byście się wzajemnie nie zjedli" (Ga 5, 13-15).

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Nienawiść Hołowni
Komentarze (36)
TZ
Tomek Z
11 sierpnia 2012, 09:50
@ervi Ja bym mógł chwalić cały dzień :)
E
ervi
10 sierpnia 2012, 23:28
Fantastyczny tekst pani Anno! Jestem zaskoczona, że nikt go nie chwali!!!
MR
Maciej Roszkowski
21 lipca 2012, 10:34
7 stron młócki! Czy ktoś jeszcze pamięta jaki był temat?
T
T7HRR
19 lipca 2012, 08:50
@naczelnykoljarzRP To nie słowa Stalin, ani nie jak powszechnie się sądzie w Polsce Feliksa Dzierżyńskiego. To Andrij (Andrzej) Wyszyński kierujący od 1933 Biurem Prokuratury ZSRR
STANISŁAW SZCZEPANEK
19 lipca 2012, 07:31
"Daj mi człowieka, a znajdę na niego paragraf". To jest metoda Stalina. Wszyscy socjaliści, bękarty Rewolucji Francuskiej działają dokładnie tak samo. Gdy idzkie o zwycięstwo Rewolucji, wszystko jest dozwolone. Przecież Rewolucja odrzuca istnienie Boga, a więc prawdziwe jest to, co służy zwycięstwu Rewolucji, a nie to, co jest prawdą obiektywną.
17 lipca 2012, 11:57
Nie. Szkoda mi czasu na przepychanki. Tobie go raczej nie szkoda na zajmowanie się Kingą. Masz rację! Nie było szkoda czasu, uważałem że warto z nią rozmawiać. Ale od dzisiejszego komentarza z Hitlerem wypowiedzi tej Pani ingnoruję.
A
A4
17 lipca 2012, 11:48
Nie. Szkoda mi czasu na przepychanki. Tobie go raczej nie szkoda na zajmowanie się Kingą.
17 lipca 2012, 11:42
 Wskaż mój tekst, w którym kieruję sie sympatią a nie prawda?
A
A4
17 lipca 2012, 11:34
poczytaj sobie dialogi Kingi i marco :-) O czym by nie było Kinga zawsze wyciągnie Kaczyńskiego, żeby powiedziec o nim coś niemiłego :-) Problem w tym, że i T7HRR, i o. Kowalczyk i wielu innych robi tak samo - kierują się sympatią lub antypatią. Różnią się jedynie stylem dowalania. No ale zawsze lepiej mieć dyżurną Kingę, na którą można wszystko zwalić.
M
Małowieysky
16 lipca 2012, 15:29
nieodrodna córeczka tatusia, który próbował swoimi wynalazkami seksualnymi zepsuć naukę Koscioła
Jadwiga Krywult
16 lipca 2012, 13:38
O czym by nie było Kinga zawsze wyciągnie Kaczyńskiego, żeby powiedziec o nim coś niemiłego :-) Nawet sam guru nie jest tak ponury jak jego fani. Przypominacie sobie, jak mówił dlaczego kibicuje Hiszpanii ?
AW
A4 w budowie
16 lipca 2012, 13:34
 @tak temperament temperamentem, tylko ten monotematyzm - zawsze na każdy temat w kóńcu dowali temu kogo nie lubi, vide dyskusja z marco ;-) T7, piszesz o sobie czy o o. Kowalczyku? poczytaj sobie dialogi Kingi i marco :-) O czym by nie było Kinga zawsze wyciągnie Kaczyńskiego, żeby powiedziec o nim coś niemiłego :-)
A
A4
16 lipca 2012, 13:30
@tak temperament temperamentem, tylko ten monotematyzm - zawsze na każdy temat w kóńcu dowali temu kogo nie lubi, vide dyskusja z marco ;-) T7, piszesz o sobie czy o o. Kowalczyku?
16 lipca 2012, 13:23
Mylisz się. Nie posądzałam o nienawiść, ale zastanawiałam się, ilu robi to z bezgranicznej głupoty, a ilu z wyrachowania. To ktos inny dzis jest na dyzurze? Normalnie pod tym nikiem dyzurna wypisuje epistoły nt. nienawiści reprezentowanej przez RM, PiS pary księży i  biskupów... Dziś zarzuca tylko: - bezgraniczna głupotę lub  - nieuczciwości Co za przykład merotyrocznej chrześcijańskiej postawy, powinnaś dzięki niej zewangelizowac marco? A propos dlaczego nie odpowiedziałaś na pytanie dotyczace miłości i antykoncepcji :-)
16 lipca 2012, 13:22
Mylisz się. Nie posądzałam o nienawiść, ale zastanawiałam się, ilu robi to z bezgranicznej głupoty, a ilu z wyrachowania. To ktos inny dzis jest na dyzurze? Normalnie pod tym nikiem dyzurna wypisuje epistoły nt. nienawiści reprezentowanej przez RM, PiS pary księży i  biskupów... Dziś zarzuca tylko: - bezgraniczna głupotę lub  - nieuczciwości Co za przykład merotyrocznej chrześcijańskiej postawy, powinnaś dzięki niej zewangelizowac marco? A propos dlaczego nie odpowiedziałaś na pytanie dotyczace miłości i antykoncepcji :-)
Jadwiga Krywult
16 lipca 2012, 13:04
nieraz i Tobie zdarzało się myśleć dokładnie w ten sposób jaki rzekomo charakteryzuje O. Kowalczyka: Wierzysz w zamach smoleński z nienawiści, nie wierzysz w stronniczość polityczną O. Rydzyka zapewne ze złośliwości, doceniasz znaczenie prezydentury L.Kaczyńskiego toś głupi itd. Mylisz się. Nie posądzałam o nienawiść, ale zastanawiałam się, ilu robi to z bezgranicznej głupoty, a ilu z wyrachowania.
16 lipca 2012, 12:24
@tak temperament temperamentem, tylko ten monotematyzm - zawsze na każdy temat w kóńcu dowali temu kogo nie lubi, vide dyskusja z marco ;-)
T
tak
16 lipca 2012, 11:59
Kingo, Nie uznaj, że to atak na Ciebie, ale nieraz i Tobie zdarzało się myśleć dokładnie w ten sposób jaki rzekomo charakteryzuje O. Kowalczyka: Wierzysz w zamach smoleński z nienawiści, nie wierzysz w stronniczość polityczną O. Rydzyka zapewne ze złośliwości, doceniasz znaczenie prezydentury L.Kaczyńskiego toś głupi itd. Przyznaj , że i Tobie zdarzają się takie pochopne sądy. Zresztą nie tylko Tobie. Problem w tym , że zbyt często eksploduje w nas dusza kibica a nie obiektywizm. I to miałem na myśli. Zresztą sama wiesz, że wielokrotnie potwornie mnie wkurzałaś co wcale nie przeszkadza mi doceniać a nawet w pewnym sensie zachwycić się Twoim ciętym niekiedy doprowadzającym do szału językiem. Widocznie taki masz temperament.
Jadwiga Krywult
16 lipca 2012, 07:28
Wojas, nie stawiaj znaku równości między prawdą a kłamstwem, między prawdą a tym co głosi TVN. Ten relatywiazm niczemu nie służy. Jeżeli chronimy przyrodę to czemu nie mamy chronić ludzi przed bzdurami i zgorszeniem? @tak, czytałeś rozmowę z abp Depo ? Czytałeś artykuły w TP nt. spowiedzi dzieci ? Być może dla Ciebie abp Depo z definicji zawsze mówi prawdę.
Jadwiga Krywult
16 lipca 2012, 07:22
Tylko co przez to udowodniłaś , Kingo? Przecież tak jest też z Tobą @tak, nie wiem, o co Ci chodzi. Rozwiń myśl. Jak jest ze mną ? Ks. Kowalczyk tradycyjnie jest bardzo stronniczy - wymienił przykłady mające świadczyć o tym, że ci, których nie lubi posądzają o nienawiść jego ulubieńców. Uzupełniłam tylko jego wywód, wskazałam, że również jego ulubieńcy posądzają innych o nienawiść. Konrad Sawicki napisał: Są też tacy (jak ja), którzy czytają "Tygodnik Powszechny", ba nawet w nim publikują, a jednocześnie z dużym szacunkiem myślą o słuchaczach Radia Maryja. Pytanie: czy są też tacy, którzy słuchają RM , a jednocześnie z szacunkiem myślą o czytelnikach TP.
Patryk Stanik
15 lipca 2012, 22:02
tak: Wojas, nie stawiaj znaku równości między prawdą a kłamstwem, między prawdą a tym co głosi TVN. Ten relatywiazm niczemu nie służy. Jeżeli chronimy przyrodę to czemu nie mamy chronić ludzi przed bzdurami i zgorszeniem? Mocne słowa o prawdzie jak na bohatera anonimowo wypowiadającego się w sieci. Dla Ciebie prawda to tylko słowo-wytrych, nic więcej. Zanim zaczniesz więc paternalizować innych najpierw urośnij zamiast nerwowo stawać na palcach.
T
tak
15 lipca 2012, 21:48
Tylko co przez to udowodniłaś , Kingo? Przecież tak jest też z Tobą
Jadwiga Krywult
15 lipca 2012, 19:18
Zarzut "nienawisci", to typowy chwyt w ideologicznej walce. Jestes przeciwko tzw. legalizacji zwiazkow homo, to znaczy, ze nienawidzisz. Wziales udzial w manifestacji upamietniajacej katastrofe w Smolensku, oj to chyba z nienawisci... ... nie wierzysz w zamach smoleński, to znaczy nienawidzisz, widzisz stronniczość polityczną ks. Rydzyka, oj to chyba z nienawiści. Prawda, księże Dariuszu ?
MR
Maciej Roszkowski
15 lipca 2012, 17:58
 Salomea wykonałaś kawał dobrej, internetowej roboty. Zaistniałaś!Pewnie jesteś ze siebie dumna?
MR
Maciej Roszkowski
15 lipca 2012, 17:58
 Salomea wykonałaś kawał dobrej, internetowej roboty. Zaistniałaś!Pewnie jesteś ze siebie dumna?
T
tak
15 lipca 2012, 14:15
Wojas,  nie stawiaj znaku równości między prawdą a kłamstwem, między prawdą a tym co głosi TVN. Ten relatywiazm niczemu nie służy. Jeżeli chronimy przyrodę to czemu nie mamy chronić ludzi przed bzdurami i zgorszeniem?
AO
Agnieszka Obuchowska
15 lipca 2012, 14:04
Salomea...używaj słów znaczenie których rozumiesz, proszę ...czytając artykuły rzucają mi się w oczy Twoje jednostronne i  uzurpatorskie komentarze pisane pod "tymczasem", bo boisz się zdemaskowania przez  administratorów rejestrując się. Pod przykrywką "gościa " uważasz, że  możesz sobie ulżyć trolując....Nikt nie jest w sieci bezkarny a za te słowa, grożą ci konsekwencje o których chyba sama nie masz pojęcia. Zastanów się więc czy warto w taki sposób traktować innych, bo kiedyś ktoś tak może potraktować Ciebie i wtedy się zdziwisz....
AO
Agnieszka Obuchowska
15 lipca 2012, 14:04
Salomea...używaj słów znaczenie których rozumiesz, proszę ...czytając artykuły rzucają mi się w oczy Twoje jednostronne i  uzurpatorskie komentarze pisane pod "tymczasem", bo boisz się zdemaskowania przez  administratorów rejestrując się. Pod przykrywką "gościa " uważasz, że  możesz sobie ulżyć trolując....Nikt nie jest w sieci bezkarny a za te słowa, grożą ci konsekwencje o których chyba sama nie masz pojęcia. Zastanów się więc czy warto w taki sposób traktować innych, bo kiedyś ktoś tak może potraktować Ciebie i wtedy się zdziwisz....
W
wojop
15 lipca 2012, 13:37
Przekręcanie cytatów, zmienianie wypowiedzi i manipulacja to norma dla towarzystwa z Czerskiej. Nie dalej jak kilka dni temu taki sam zabieg zrobił pan Maziarski, więc celowe i cyniczne działanie p. Wielowieyskiej naprawdę nie dziwi. Dla nich to raczej norma niż wypadek przy pracy. 
WD
Wojtek Duda
15 lipca 2012, 13:05
 przeczytałem ten wywiad z abp. Depo. to jest jakiś hardcore. jest to wywiad absolutnie jednostronny, i co najmniej ... niezrozumiały. A już twierdzenie, że ostatnia seria artykułów w TP na temat spowiedzi św. to kwestionowanie ważnych aspektów wiary, jest absurdem... Kto śledził tą dyskusję ten nie ma wątpliwości. Rozumiem, że zdaniem, abp to lepiej w ogóle nie rozmawiać an takie tematy.  Abp. kwestionuje wolność np. TVN-u bo, jego zdaniem jest uzależniony od jakiś ideologii liberalnych. Jeśli taka jest logika abpa to pytanie od razu się rodzi, a co z tymi, co są uzależnieni od ideologii prawicowych (w tym hołubione TV Trwam - ?) o tym nie ma ani słowa..
S
Salomea
15 lipca 2012, 12:56
Hołownia to pozer palant i szkodzi wierze. Żyje z panienką bez ślubu, zarabia fortunę na opowiadaniu o katolicyzmie o i tym, jak go wurzucili z zakonu. Pieniądze, sława i Bóg.
T
tak
15 lipca 2012, 11:52
Patryk, co zrobi Watykan nie wiesz. A to co piszesz to Twoje niepobożne życzenie. Twoje opinie nie są naszymi opiniami choćbyś nie wiem jak mocnych słów używał.
Patryk Stanik
15 lipca 2012, 10:13
 W wywiad jest dla abp. Depo kompromitujacy, mowi w nim rzeczy skandalicznie glupie i daje wyraz swojego kompletnego niezrozumienia ani mediow ani czasow. Po czyms takim Watykan dwa razy sie zastanowi nad ludzmi, ktorych awansuje.
DK
Dariusz Kowalczyk SJ
14 lipca 2012, 22:26
Zarzut "nienawisci", to typowy chwyt w ideologicznej walce. Jestes przeciwko tzw. legalizacji zwiazkow homo, to znaczy, ze nienawidzisz. Wziales udzial w manifestacji upamietniajacej katastrofe w Smolensku, oj to chyba z nienawisci... Niektorzy uzywaja tego argumentu cynicznie, wiedzac, ze klamia. Ale nie brakuje takich, ktorzy naprawde sa swiecie przekonani, ze posiadanie innych pogladow od ich wlasnych, nie da sie wytlumaczyc, jak tylko nienawiscia. Kiedys w ZSRR przekonywano, ze krytykujacy komunizm musza byc chorzy psychicznie, bo przeciez kazdy rozumny czlowiek powienien komunizm kochac.
R
Renesans
14 lipca 2012, 20:34
Szymek H to  empatia i błyskotliwość.Radio mało słucham ,ale reszta jest dobra.
KS
Konrad Sawicki
14 lipca 2012, 20:28
Są też tacy (jak ja), którzy czytają "Tygodnik Powszechny", ba nawet w nim publikują, a jednocześnie z dużym szacunkiem myślą o słuchaczach Radia Maryja. Ba! Nawet się z nimi w niektórych sprawach zgadzają. Jedni i drudzy mają prawo do swojej oceny rzeczywistości oraz do działań, które według nich na tę rzeczywistość są najbardziej odpowiednie. Ale ma Pani rację - granicą tej wolności w pluraliźmie jest brak miłości.