Wielu katolików gorszy innych

(fot. depositphotos.com)

Epidemia trwa, dane nie są optymistyczne. Niestety, wiele osób zachowuje się tak, jakby nie było wirusa, COVID-19 i zagrożenia. Ludzie nie przestrzegają dystansu społecznego, często nie noszą maseczek lub przyłbic albo ich maseczki nie zasłaniają nosa. Wielu tych pobożnych, którzy nawet codziennie są na mszy, ostentacyjnie nie mają maseczek, a potem pierwsi lecą do komunii. Co za zgorszenie.

I ciągłe tłumaczenie: bo mam astmę, bo choruję. Człowieku, to nie chodź do kościoła (i sklepu) albo stań w kościele tam, gdzie nie ma ludzi, z boku, a nie siedź w ławce, denerwując tym innych wokół Ciebie. Co za zgorszenie. Wielu wierzących rozpowszechnia spiskowe teorie dziejów, twierdząc, że pandemia to wymysł medialny albo zamierzone działanie wrogich Kościołowi sił. Co za zgorszenie. Ilu ludzi ignoruje istnienie wirusa, mówiąc, że się nie boją. Więc mogą chodzić i zachowywać się jak chcą? Co za zgorszenie.

A Bracia Kapłani, w ilu kościołach nie zwraca się uwagi na wymogi sanitarne. Komunia rozdawana byle jak (totalnym nierozumieniem jest rozdawanie komunii raz na rękę, raz do ust), brak dezynfekcji rąk przed i po rozdawaniu komunii świętej (mój biskup wyraźnie dał zarządzenia: preferowanie rozdawania komunii na rękę, dezynfekcja rąk przez szafarzy komunii na oczach wiernych itd.; jasne i precyzyjne rozstrzygnięcia), niezwracanie uwagi na to, że ludzie nie mają maseczek czy przyłbic, brak motywowania ludzi do posłuszeństwa przyjętym zasadom. To gorszące.

Ilu księży publicznie głosi, że kwestia pandemii jest przesadzona albo że komunia na rękę to profanacja itd. To jawne nieposłuszeństwo Kościołowi. To gorszące.

DEON.PL POLECA


Ostatnio furorę robi nagranie homilii znanego kaznodziei, w której zaprzecza on istnieniu pandemii i mówi, że jest to uderzenie w Eucharystię. Ten ksiądz naraża słuchaczy na chorobę. Wielu ludzi wchodzi w takie bezsensowne rozumowanie i sieją dalej to zgorszenie. Jaka chora pobożność! Bo Matka Boska ochroni? Bo nie damy się epidemii lęku? Co za antychrześcijańska postawa wielu.

Niestety, wielu katolików nie daje w tych dniach dobrego świadectwa życia i wiary. Tymczasem jeśli mamy być wiarygodni, to konieczny jest dobry przykład. Żyjemy w społeczeństwie i mamy współodczuwać z innymi. Dosyć zuchwałości i pychy.

Co więc robić? Wszyscy nosimy maseczki czy przyłbice (księża też; jedyny wyjątek to celebransi liturgii, choć w większych koncelebrach może warto założyć maseczkę), księża niech rozdają komunię w maseczkach, także kolektorzy niech zbierają ofiary w maseczkach, spowiedź niech odbywa się z zachowaniem odległości (w parafii, w której jestem rezydentem spowiadamy tylko w kancelarii z zachowaniem odległości 2 metrów), odrzucajmy fałszywe teorie, zachowujmy się bezpiecznie.

Bracia Księża, bądźmy wzorami w posłuszeństwie przepisom sanitarnym. Słowo Boże mówi "Nie zabijaj". Więc bądźmy niosącymi życie i tego uczmy ludzi.

Oczywiście, nie możemy trwać w lęku, ale wezwani jesteśmy do ostrożności. W tych dniach zaczęliśmy z moją wspólnotą prowadzić rekolekcje i kursy – w jasnych zasadach sanitarnych, z zachowaniem wszystkich przepisów i zaleceń służb; nie przyjmujemy osób nawet z lekkim katarem, codziennie mierzona jest temperatura uczestników itd. Ludzie przeżywają swoje duchowe ćwiczenia, a czują się bezpiecznie w niełatwym czasie pandemii. Da się?

Więc drodzy, nie zuchwałość, ale posłuszeństwo. Na nic długie modlitwy, adoracje, deklaracje wiary, jeśli jest problem z zachowaniem obowiązujących zasad.

Kocham Jezusa i ludzi. Dlatego noszę maseczkę, przestrzegam wydanych zasad. Tego uczy mnie Słowo Boże i Kościół, moja Matka.

doktor teologii, pracownik Instytutu Nauk Teologicznych UŚ, dyrektor Szkoły Ewangelizacji Cyryl i Metody, misjonarz miłosierdzia

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Wielu katolików gorszy innych
Komentarze (76)
RR
~Robert Ra
13 sierpnia 2020, 11:20
Dane pokazują, że krzywe zachorowań i zgonów wyglądają tak samo zarówno w krajach, które nie wprowadziły żadnych obostrzeń lub niewielkie jak i w krajach, które wprowadzały obostrzenia i nakazy zakrywania twarzy. Więc czy coś to w ogóle daje, poza jakąś sadystyczną radością nazywania kogoś „MORDERCĄ”, bo niby łamie przykazanie „NIE ZABIJAJ”?
AK
~Agnieszka KP
14 sierpnia 2020, 12:28
Wielka Brytania od początku zadecydowała, że nie wprowadzi obostrzeń natomiast miesiąc później wprowadziła i wycofała się z modelu prezentowanego wcześniej kiedy to służby medyczne nie wyrabiały się z ilością chorych a lekarze musieli wybierać komu dać respirator a kogo pozbawić możliwości przeżycia. System ten był mocno skrytykowany przez obywateli. W Polsce nie mieliśmy takiego problemu, wymogi sanitarne były wprowadzone od początku. Na dzień dzisiejszy Wlk. Brytania ma 314 tys zakażonych i ponad 45.7 tys zgonów a w Polsce jest 54 tys zakażonych i1. 8 tys zgonów.. Komentując coś dobrze opierać się na faktach.
BJ
~Beata Jędrzejewska
11 sierpnia 2020, 11:47
Troska o posłuszeństwo "wydanym zasadom" sanitarnym wyparła już troskę o wiernych, którzy umarli i umierają bez Sakramentów Świętych, czy o "odbitych" od Kościoła przez przeniesienie go w przestrzeń wirtualną. "Bracia Księża, bądźmy wzorami w posłuszeństwie przepisom sanitarnym" Wielebni Księża - bądźcie wzorami w posłuszeństwie Jezusowi Chrystusowi i Jego Ewangelii, narażając się na ośmieszanie przez świat i jego uczonych.
AK
~Anna Kowalska
10 sierpnia 2020, 14:12
Przepraszam, to pisze ksiądz??? Zgorszeniem jest taki kapłan jak autor artykułu.
AZ
~Anna Z
10 sierpnia 2020, 13:22
Dziękuję za ten artykuł, bardzo mnie pokrzepiła świadomość, że są księża, którzy biorą za cel dobro swoich owieczek i pośrednio też innych ludzi i którzy ufają ekspertom zamiast mienić się samozwańczymi specjalistami dziedzin wszelakich. Na ulicach i w komentarzach pod artykułem widać jak na dłoni to samo - pokory brakuje i to bardzo. Pokora jest upokarzająca. Pokora jest dla innych, dla nie na pewno nie! Z resztą ja WIEM - jestem światłym, wirusologiem, lekarzem, jasnowidzem, naukowcem... co mi tam będą wciskać kit jakieś głupie profesory!
PW
Piotr Wnuk
10 sierpnia 2020, 18:41
Ale zdaje sobie Pani sprawę, że jest wielu profesorów, naukowców l lekarzy, którzy mówią wprost, że to oszustwo? Dobrym przykładem jest tutaj Pani doktor Martynowska, która od dziesiątek lat zajmuje się osobami chorymi na grypę, między innymi. Do niedawna była kierownikiem przychodni, ale jak tylko zaczęła demaskować ten spisek, to otrzymała zakaz wykonywania zawodu. Ja w pokorze uznaję to, co mówi mniejszość, która jest uciszana. Mam prawo im wierzyć, bo poznałem, że ta "pandemia" to tylko forma zniewolenia. Jak chcecie chodzić w maseczkach, to wasza sprawa, wierzycie, że to coś daje, okej. Ja w to nie wierzę i mam do tego prawo. Przypomnę tylko, że Szumowski jeszcze w styczniu sam śmiał się z noszenia maseczek, bo według niego to nic nie daje. I miał rację, bo jest lekarzem. Potem nagle zmienił zdanie, bo jest politykiem. Wyciągajcie wnioski. Dlaczego stworzyli prawo, które nie jest prawem, ale oni karzą go przestrzegać? To sprzeczne z konstytucją co udowadniają sądy anulując mandaty
RS
~Radek S
9 sierpnia 2020, 20:20
Przecież to ten ksiądz gorszy innych pisząc ten artykuł.Wydaje mi się że celowo chce skłócić i poróżnić społeczeństwo.Są ludzie z problemami oddechowymi astmą czy z chorobami krążenia którzy nie mogą nosić maseczki a chcieliby uczestniczyć we mszy św i takie soby według księdza należy dyskryminować chociaż nikogo nie zarażą.Komu ten ksiądz służy?
TS
~Taki Sobie
10 sierpnia 2020, 14:34
Takie osoby jezeli juz chcą niech chodzą w mało popularnych godzinach, wtedy kiedy jest mniej ludzi i niexh trzymają dystans od innych, warto mieć rękawiczki. Rozumiem tę tęsknotę, nie spłaszczam tematu, oki, ale ten wirus jest bardzo niebezpieczny właśnie dla nich najbardziej. Ze wzgledu też na nich my, którzy możemy powinnismy zakładać mseczki, gdybyśmy byli nosicielami nie bedziemy tak "siać" na prawo i lewo, zmniejszamy ryzyko zakażenia innych, zmniejszamy ryzyko, stuprocentowej skutecznosci nie ma niestety mozemy tylko tyle i aż tyle.
PN
~pavel nowotka
9 sierpnia 2020, 15:34
Przestań już "ściemniać " politycznie po-prawny człowieczku, nudne to jak flaki z olejem .
AS
~AN. S.
9 sierpnia 2020, 14:20
To nie jest zgorszenie , że ktoś nie ma maski, są osoby chore i nie mogą je nosić a przecież na mszy niedzielnej chcą być. Bądźmy wyrozumiali . Byłam świadkiem jak kobieta w Kościele w masce upadła i nie mogła złapać tchu. To taka pułapka na nasze płuca , wdychamy z powrotem zepsute powietrze. Komunia św na rękę ? każdy ma sumienie i sam decyduje, ja osobiście do ust, ręce nasze to siedlisko zarazków dotykamy klamki, ławki a to się za uchem podrapiemy a potem brudnymi dotknąć Ciało Chrystusa? nie wypada i tu widzę grzech. Największym zgorszeniem jest to że nie ma prawdziwego leczenia, badań diagnostycznych zamknięte przychodnie, ludzie umierają na inne choroby, a oni sobie siedzą wygodnie i biorą kasę, za co?
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 23:26
A ile jest takich osób co nie mogą nosić maski? Pewnie znikomy procent, nie warto ich przypadku wyłączać do dyskusji. A zgorszenie jest wtedy kiedy twoje działanie powoduje grzechu u drugiej osoby, a nie wtedy kiedy powoduje emocje oburzenia. Zepsute powietrze z powodu maski? Tej teorii świat nie znał przed covidem i jakoś funkcjonował, patrz lekarze chirurdzy. Brudne rece nie czynią człowieka nieczystym w oczach Boga.
JM
~Jolanta Mazur
14 sierpnia 2020, 18:47
Komunia sw podczas pandemii tylko na rękę, są przecież małe buteleczki z płynem dyzenfekujacym, ja taki mam przy sobie w torebce. W moim Kościele księża nic nie robią sobie z obostrzeń, dlatego tam nie chodzę. Znalazłam inna parafię gdzie jestem bezpieczna. Pozdrawiam seniorów którzy przyjmują komunię św do ust.
PW
Piotr Wnuk
9 sierpnia 2020, 12:24
Deon.pl gorszy innych. Pozdrawiam wszystkich, którzy zachowali zdrowy rozsądek, nie dali się zmanipulować, nie stali się niewolnikami jak większość ludzi na świecie i nie noszą kagańców na twarzy. W Szwecji i Holandii rządzący stwierdzili, że nie ma żadnych poważnych dowodów na skuteczność maseczek przed wirusem więc z nich rezygnują. I uwaga. LUDZIE NIE ZACZELI MASOWO UMIERAĆ.
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 21:47
A jak tłumaczysz fakt, że od zniesienia przez rząd Holenderski nakazu noszenie masek w miejscach publicznych, notują oni zwiekszoną liczbę zachorowań? Oraz czy widzisz jakąłś korelacje pomiedzy liberalną polityka Szwecji odnośnie restrykcji a faktem bycia w czołówce krajów europejskich w kategorii liczba zachorowań na mieszkańca?
PW
Piotr Wnuk
10 sierpnia 2020, 18:48
Skąd czerpiesz te dane? Z telewizji? Nie słyszałem o jakimkolwiek problemie w tych krajach od ludzi, którzy tam mieszkają.
P
Piotr ~
11 sierpnia 2020, 09:45
Wpisz w google: worldometer. Piszę jeszcze raz, bo moderator nie lubi postów z linkami.
P
Piotr ~
11 sierpnia 2020, 15:05
Dla ułatwienia: Szwecja jest na trzecim miejscu liczby zakażeń na mieszkańca wśród krajów Europejskich zaraz za Watykanem i Luksemburgiem.
MM
~marek m
13 sierpnia 2020, 12:18
Zarażeń? Czym? Poczytaj na co są te "testy" i jak (nie)działają. Policz sobie ile te "testy" kosztują i jak są bzdurne. Choroba bezobjawowa w natarciu, a rozum śpi.
PW
Piotr Wnuk
9 sierpnia 2020, 12:18
Ten artykuł napisał ksiądz katolicki czy może jakiś polityk albo pracownik sanepidu? To tylko wy macie rację? Za kogo wy się uważacie? I jeszcze to wchodzenie na emocje, bo 5 przykazanie, bo to i tamto. Ludzie mają swój rozum, sprawdzają dane statystyczne, słuchają innych ekspertów niż ci z telewizji i wyciągają wnioski. Poza tym, te zakazy nie mają mocy prawnej, co udowadniają sądy anulując mandaty za brak maseczek. Wy przestrzegacie prawa, którego nie ma, a ja po prostu nie pozwalam robić z siebie niewolnika. Nie obchodzi mnie to, że ludzie patrzą na mnie krzywo, nie obchodzi mnie, że autor artykułu wyzywa mnie od gorszycieli. Poczekajmy na rozwój wydarzeń, w końcu prawda wyjdzie na jaw. Dla mnie gorszący jest ten artykuł. Ludzie mają swój rozum i są wolni. Mnie na przykład zastanawia dlaczego drastycznie spadła liczba zachorowań na grypę.
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 21:25
Dlaczego spadła liczba zachorowań na grypę? Zauważył Pan zapewne, że ostatnio ludzie częściej myją rece, dezynfekuja je, noszą maski, czego nie robili wcześniej. Czy to może być odpowiedź?
PW
Piotr Wnuk
10 sierpnia 2020, 18:46
Skoro przez zachowanie higieny spadła liczba zachorowań na grypę, to dlaczego rośnie liczba zachorowań na koronawirusa? A może spadła dlatego, że zamiast grypy diagnozują koronawirusa?
TS
~Taki Sobie
10 sierpnia 2020, 20:46
Nie, test na koronawirusa jest specyficzny, selektywny a metody i laboratoria zwalidowane. Na grype zresztą tez, mikrobiolodzy rozróżniają grypy typu a, b i c.
P
Piotr ~
10 sierpnia 2020, 21:24
Zarażalność corona wirusa jest większa niż grypy. To co skutecznie działa na grupe nie działał z taką samą skutecznośćcia na covid.
EL
~era l
13 sierpnia 2020, 12:20
Idź się zaszczepić. Może będziesz zdrowszy? Oby. Rozum śpi.
MW
~Monia W
14 sierpnia 2020, 11:30
Do diagnosyki używa się testów CPR.które się do tego nie nadają
KN
Krzysiek Niepiekło
9 sierpnia 2020, 09:03
Zmuszają do noszenia masek na zasadzie opinii, bo jak dotąd (a przecież minęło już ponad pół roku) nie zrobiono żadnych badań ani nad skutecznością zapobiegania zarażeniom, ani nad szkodliwością noszenia maseczek. No i to w takim razie jest tylko eksperyment medyczny, a może jeszcze gorzej, bo eksperyment jest elementem badań (no a tutaj nikt badań nie robi) Więc naszym władzom na żadnej prawdzie nie zależy ale na zwykłym zamordyzmie. No i straszą nas, że jak nie założymy, to będziemy potencjalnymi zabójcami, a to, że sami sobie rujnujemy zdrowie, to nikogo nie obchodzi.
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 22:05
Nie na zasadzie opinii ale zalecen np. WHO. Badania nad szkodliwością maseczek? Czy "badanie" przeprowadzone na próbie kilku milionów chirurgów, prowadzane od dziesiatek lat nie wykazujace ich szkodliwości dla zdrowego czlowieka jest wystarczajace?
MW
~Monia W
10 sierpnia 2020, 20:03
A więc who jest dla pana autorytetem? A może jeszcze ekspert od szczepionek pan Bill?Radzę poczytać coś na ten temat.A co do chirurgów -noszą oni maseczki w sterylnym pomieszczeniu ,klimatyzowanym,często je zmieniając.
P
Piotr ~
10 sierpnia 2020, 21:31
Więc to chodzi o nie zmienianie maseczek a nie same maseczki? To co stoi na przeszkodzie aby je zmieniać. Bieliznę nauczyliśmy się zmieniać to i maseczki możemy.
MM
~marek marek
9 sierpnia 2020, 03:08
Dziwię się wykształconemu człowiekowi, że brnie w tą światową koronościemę. Proszę przestać oglądać TV, a zacząć szukać informacji alternatywnej. Polecam książkę "Fałszywa pandemia".
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 23:17
A czy ta książka to nie jest po prostu inna interpretacja możliwego zagrożenia jakie niesie ze sobą covid? Czy w sytuacji niewiedzy lepiej zachowywać się z potencjalnie nadmierną ostrożnością ale według światowych zalecen czy lepiej zaryzykować i zrobić inaczej niż inni bo są pewne głosy że być może obostrzenia są niepotrzebne? Pamiętając, że odpowiada się nie tylko za siebie ale ze cały naród.
MM
~marek m
11 sierpnia 2020, 00:15
Na tym właśnie polega przewrotność takiej interpretacji. To ja "zabijam" nie nosząc maseczki. Osobiście z tym nie mam problemu. Maska powinna być dobrowolna, a nie przymusowa. Aż żal patrzeć na te starsze osoby duszące się pod namordnikiem wystraszone do granic możliwości pompowaniem koronki. Już teraz widać jaki ten "wirus" jest inteligentny i gdzie atakuje. To doskonała broń polityczna do pacyfikowania ludzi. Chyba jesteś jeszcze młody i czasów komuny i stanu wojennego pewnie nie pamiętasz. Będziesz namawiał swoją rodzinę do przymusowych szczepień nieprzebadaną szczepionką za którą koncerny nie będą ponosić żadnej odpowiedzialności?
AK
~Anna Klasa
9 sierpnia 2020, 00:49
W Eucharystii przychodzi do nas Pan Wrzechswiata, Ten sam który dał się ubiczowac, który wisiał na Krzyżu, a potem Zmartwychwstal. Tam jest żywy i obecny Jezusa Chrystus, nie można zatem przesadzić w oddawaniu Należnej Mu czci. „Upadnij na kolana ludu czcią przejęty” - no właśnie, upadnij i oddaj cześć Jedynemu Bogu, który wydał Swego Syna abyśmy mieli życie wieczne. Upadnij, gdy On sam daje Tobie Swoje Ciało!!
LM
~Leopold Misiak
8 sierpnia 2020, 21:24
Mam tylko 1 tys znaków do wykorzystania, więc po krotce. Nie zgadzam się z autorem artykulu. 1 nadużywanie słowa zgorszenie. Zgorszenie czyli czynienie kogoś gorszym. Ja czuję zgorszenie, że Ciało Chrystusa przyjmowane na rekę bez purifikacji ulega możliwości profanacji. Zgorszenie z powodu nie noszenie maseczki? Przynajmniej dyskusyjne. 2. Przykazanie Nie zabijaj ulega wyolbrzyminiu...Dlaczego Ksiądz w czasie trwania zwykłej grypy na przestrzeni swojego życia nie używał maseczki? Przecież mógł Ksiądz spotkac w galerii Indianina, którego system odpornościowy nie zna wirusa grypy. I co? Można takiego zabić. 3. Liczba łapek w dół pokazuje, że wierni mają swój rozum i nie zgadzają się z Księdza rozumowaniem. Mówiąc językiem Franciszka 'mają swój węch'.
MR
~M. R.
8 sierpnia 2020, 20:48
Min. Szumowski w RMF FM w programie Roberta Mazurka odpytywany w temacie: jak i czy maseczki pomagają. https://youtu.be/e2EH2KucTUw?t=325 „Maseczki nie pomagają, one nie zabezpieczają przed wirusem, one nie zabezpieczają przed zachorowaniem. Naprawdę nie pomagają” To po co ludzie je noszą ? „Nie wiem !” ps1. mam nadzieję, że cenzorki(rzy) na Deonie nie ulegną panice i pozwolą opublikować ten materiał.
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 10:28
No to wrescie lekarze chirurdzy odetchnął, nie będą już musieli nosić masek podczas operacji, skoro okazało się, że one nic nie dają. PS. Ty wierzysz politykom?
MW
~Monia W
10 sierpnia 2020, 20:12
Lekarz nosi maseczkę podczas operacji żeby chronić pole operacyjne np.przed wyciekiem np.śliny czy kataru Chroni też siebie przed zbryzganiem krwią.
MM
~marek marek
11 sierpnia 2020, 00:05
Idiotyzm maseczkowy. Nosząc i ściągając maskę brudnymi rękoma, chowając ją do kieszeni i znowu wyciągając i znowu nakładając po raz n-ty w danym dniu zwiększa się co? Bezpieczeństwo? Chyba jednak możliwość złapania jakiegoś badziewia i to niekoniecznie korony. To jest tak niehigieniczne, że trzeba być idiotą żeby zmuszać ludzi do takich zachowań. To tak jak z foliówkami na buty w szpitalach. W końcu zrezygnowano, bo zaraza jeszcze bardziej się to roznosiła. Nic dziwnego, że w krajach gdzie maseczki nie są obowiązkowe "pandemia" się wypłaszcza. A tu ani słychu ani widu, ale na maseczkach trzeba dać zarobić znajomym królika.
P
Piotr ~
11 sierpnia 2020, 16:35
@marek Kto Cię zmusza do takiego używania maseczek?
P
Piotr ~
11 sierpnia 2020, 16:38
@Monia W Dokładnie, żeby chronić pole robocze, analogicznie w przypadku covid, aby chronić w zamkniętą przestrzeń publiczna. Doszliśmy do porozumienia?
MW
~Monia W
11 sierpnia 2020, 21:21
Chronić pole operacyjne przed zanieczyszczeniem.Nasze maseczki nie chronią przed wirusami
MM
~marek m
13 sierpnia 2020, 12:15
Piotr W. jesteś bardzo zawężony w obronie swojej jedynie słusznej tezy. Tak niehigienicznie masek używają prawie wszyscy. Włącznie z policją, która zaraża. A jak ty używasz? Co 30 minut zmieniasz maskę i wyrzucasz. teraz sobie policz ile na maski musiałaby wydać rodzina 4-5 osobowa. W Holandii już bez obowiązkowych masek. Można? Można! Widzę, że lubisz być tresowany przez wyjątkowe kreatury jaką jest Szumowski, Morawiecki. Żal. Ustaw się już po "szczepionkę".
MR
~Martyna R
8 sierpnia 2020, 14:21
Naprawdę ksiądz uważa, że jak ktoś jest chory to ma nie chodzić do Kościoła?A jak nie noszę maski to nie mogę iść do komunii?Czyli nienoszenie maski jest grzechem ciężkim?...
PP
~Paweł Pilarski
8 sierpnia 2020, 12:24
Komunia do ust w czasie pandemii to grzech przeciw najważniejszemu przykazaniu Bożemu : BĘDZIESZ MIŁOWAŁ PANA BOGA SWEGO A BLIŹNIEGO JAK SIEBIE SAMEGO. W pełni świadome łamanie tego przykazania jest grzechem ciężkim kapłana podczas sprawowania Najświętszej Ofiary.
WG
W Gedymin
8 sierpnia 2020, 08:49
Co rusz "polscy katolicy" oburzają się na profanacje i brak szacunku dla wartości i uczuć religijnych. Mam pytanie do tych "katolików": czy "paski" w czasie transmisji mszy św w TVPInfo nie są przejawem braku szacunku dla Eucharystii? Czym jest obraz właśnie konsekrowanej hostii, Jezusa pod postacią chleba i "tvpinfo-skie paski" pod spodem? Może moderator tego nie skasuje, a jakiś KSIĄDZ raczy ODPOWIEDZIEĆ.
MP
Michał P
8 sierpnia 2020, 07:00
Bycie chrześcijaninem nie zwalnia, ale obliguje do myślenia, zadawania pytań, stawania się mądrzejszym. W tym wypadku wielu poległo włączając jak czytam ks Sawę. Jest to ciężki czas dla ludzi logicznie myślących, ale bądźcie silni, Bóg jest z Wami. Nie wolno ulec szantażowi szatana który próbuje oddalić nas od Jezusa pod postacią chleba. Czasy głupców i tchórzy przeminą. Z Bogiem.
HK
~Hans Kobold
8 sierpnia 2020, 06:40
Mnie gorszą księża moderniści
MW
~Monia W
7 sierpnia 2020, 22:38
Nie ważne czy ksiądz jest profesorem czy doktorem teologii.Ważne żeby miał wiarę w obeność Jezusa w eucharystii i ją przekazywał wiernym,żeby wierzył,że Bóg jest wszechmocny i jest mocniejszy od wszelkiej zarazy i że idąc na eucharystię nie należy się bać .Ksiądz nie powinien straszyć ludzi wątpliwą pandemią ale dążyć do prawdy tymbardziej że wielu lekarzy i naukowców podważa istnienie tej strasznej choroby.Wierni nie nosząc maseczek wiedzą że jest to nieuzasadnione a nawet szkodliwe o czym wcześniej mówili rządzący(teraz zdanie zmienili).Czy przyjmujący komunię św.na rękę wierzą w obecność Jezusa w hostii?Czy księża mówią że na dłoniach zostają drobinki hostii czyli ciała Jezusa które są strzepywane na ziemię i deptane?Kapłani gdzie jest wasza wiars?
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 10:32
Wielu naukowców podważa istnienie wirusa? Wymień proszę dziesięciu.
MW
~Monia W
9 sierpnia 2020, 20:07
http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2020/08/rzetelne-fakty-o-koronawirusie-niepublikowane-przez-oficjalne-media-biala-ksiega-oszustwa-w-zwiazku-z-covid-19/
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 23:57
Przeczytałem, nie znalazłem ani jednej osoby, która podważa istnienie wirusa ani choroby, którą powoduje.
MW
~Monia W
10 sierpnia 2020, 19:34
Proszę nauczyć się czytać ze zrozumieniem.
P
Piotr ~
10 sierpnia 2020, 21:27
No może nie potrafie, to proszę być tak uprzejmym i wskazać mi, które osoby z tej listy neguja istnienie korona wirusa. Bardzo proszę.
MW
~Monia W
11 sierpnia 2020, 20:14
Chris Whitty,Klaus Puschel,Stefano Montanari Scott .M.Jensen,Kary Mullis o testach CPR i wielu innych
AM
~Adrian Mazowiecki
7 sierpnia 2020, 22:16
Widzę, że administracja lubi usuwać komentarze. Nauczcie się co to jest wolność słowa. Żałosne...
RK
~R K
7 sierpnia 2020, 18:30
Jak widzę ilości łapek w górę i w dół do komentarzy w tej oczywistej sprawie to jestem załamany
MW
~M. W.
7 sierpnia 2020, 22:24
Nie załamuj się! Ta sprawa wielokrotnie była tu komentowana. Wszystko wskazuje na to, że to robota jednej osoby...
RS
Radek S
8 sierpnia 2020, 08:28
Liczbą łapek się nie sugeruj. Od dłuższego czasu działa tutaj zwykły oszust, który manipuluje ilością łapek pod artykułami, chcąc wypłynąć na opinię ludzi. Jest to niestety bardzo proste do wykonania, bo system łapkowania bazuje na losowym identyfikatorze przeglądarki, który można z łatwością podmienić (wystarczy informatyczny poziom wiedzy gimnazjalisty). Troll jest mało zaawansowany ale wystarczy 5 minut "pracy" żeby nabić kilkadziesiąt głosów w dowolną stronę.
WG
W Gedymin
8 sierpnia 2020, 08:44
Upadek polskiego Kościoła rozpoczął się w 1989, kiedy zaniechano "rachunku sumienia". Katolicy, którzy mieli wiele za uszami (oczywiście zdecydowanie mniej niż wielu innych) zaczęli "wpychać" Kościół na piedestał, że "dzięki Kościołowi ..., dzięki Papieżowi ..." i Kościół się temu chetnie podał. Zaniechanie tamtego rachunku sumienia, jest korzeniem większości zła, które niszczy Polskę i polski Kościół. Czy jest jeszcze nadzieja?
KZ
~Katarzyna Zięba
8 sierpnia 2020, 09:36
Ja też. To pokazuje mentalność tego społeczeństwa.
P
Piotr ~
8 sierpnia 2020, 10:35
Proszę się nie łamać, te duże liczby łapek prawdopodobnie są robione przez jedną osobę.
TB
~Turystyka Bezdroży
8 sierpnia 2020, 11:13
To zapewe ten sam troll, który już od dłuższego czasu bawi się nami stawiając taśmowo łapki w dół, łapki w górę. Ot, taka zabawa psychopaty.
EZ
~Eliza Zwolińska
8 sierpnia 2020, 15:57
Odnoszę wrażenie, że niemal wszystko co zostanie tutaj napisane jest oceniane negatywnie. Tak jakby robiła to zorganizowana grupa, która ma właśnie takie zadanie :-) Oceniać na Deonie wszystko. I tylko źle :-)
MM
Michał Małkowski
7 sierpnia 2020, 15:29
Bardzo dobry i potrzebny artykuł. W pełni się zgadzam. Dziękuję , że wreszcie ktoś o tym napisał. To też problem we wspólnotach kościelnych - nieodpowiedzialności i nonszalancji. Tu jest róznica czy ktoś wiarę potrafi połączyć z rozumem czy też wiarę traktuje jak magię, zaklęcia i kościół to dla niego miejsce magiczne, gdzie wszelkie prawa natury są wyłączone. A po owocach ich poznacie.
AS
~Antoni Szwed
7 sierpnia 2020, 15:16
Nieszczęście polega na tym - nie tylko Polsce, ale i na świecie - że wokół tego wirusa narosło wiele mitów, nieprawd, jakichś mało uzasadnionych odgórnych nakazów różnych władz, że nie dopuszcza się do SWOBODNEJ DYSKUSJI tych wirusologów (w Polsce i na świecie), którzy mają ODMIENNE ZDANIE od jedynie słusznych oficjalnych wykładni. Jak to możliwe, że nie ma poważnych analiz i badań (przynajmniej nie udostępnia się ich wyników), które pokazywałyby ile osób (w procentach, promilach) FAKTYCZNIE zmarło na tego wirusa. Dlaczego wypowiedzi lekarzy mających odmienne zdanie na ten temat są tłumione, cenzurowane, a ludzi tych spotykają różne sankcje (np. zwolnienia z pracy). To zbyt poważna sprawa, by się ograniczać do rządowych, "jedynie słusznych" poleceń czy rozkazów.
TS
~Taki Sobie
7 sierpnia 2020, 21:33
Nie wiem ile osób FAKTYCZNIE zmarło, ale jezeli przez nienoszenie maseczki mialaby umrzeć chociaż jedna to już warto i trzeba, no chyba ze uwaza Pan inaczej.
EA
~Ewa Adam
7 sierpnia 2020, 22:46
Człowieku, skoro jak sam piszesz "nie ma poważnych analiz i badań", między lekarzami nie ma jednoznacznych opinii za to jest "wiele mitów", to znaczy tylko, że nie ma pewności dotyczącej tematu. A jak nie masz pewności, czy w krzakach siedzi dzik, czy człowiek, to nie strzelaj, bo możesz zabić własną żonę. Innymi słowy: w stanie niepewności nie podejmuje się decyzji mogącej zagrozić czyjemuś zdrowiu i życiu. Dotarło???
KN
~Katarzyna N.
8 sierpnia 2020, 09:23
A szukał Pan analiz takich w poważnych źródłach naukowych ? Wydaje mi się że jest całkiem sporo udostępnionych danych wystarczy poszukać na Elsevier, ResearchGate PubMed czy chociażby Google Schoolar ? Ja przestałam bo dane są zatrważające i jak słyszę,że dobrze radzimy sobie z pandemią lub widzę osoby bez maseczek i przywołuje sobie w głowie wskaźniki i fakty naukowe to trudno mi się nie denerwować na stosowane społecznie mechanizmy zaprzeczania. Wiem, ze wielu ludziom pozwala sie to lepiej adaptować do braku poczucia wpływu na rzeczywistość, ale nie może się to dziać kosztem narażania innych.
P
Piotr ~
8 sierpnia 2020, 11:53
Poważnych badań i analiz jest teraz mnóstwo, tylko nie znajdzie ich Pan na Deonie czy Onecie. Trzeba być trochę obeznanym w świecie nauki, żeby wiedzieć gdzie szukać i potrafić znaleźć te wartościowe.
AS
~Antoni Szwed
8 sierpnia 2020, 21:46
Wielu specjalistów wirusologów (na ŚWIECIE) nie podziela opinii o "zatrważających danych". Jest ich wielu. Są jednak systematycznie uciszani, a ich wypowiedzi np. na youtube sa KASOWANE. Pytanie: DLACZEGO? Badania naukowe opierają się także na wymianie opinii naukowych RÓŻNYCH badaczy, a nie tylko tych z jednego klucza. Pytanie: dlaczego tak się dzieje? Proszę zadać sobie to pytanie ...
KN
Krzysiek Niepiekło
9 sierpnia 2020, 08:57
To może warto policzyć też ile osób zmarło, bo maseczki nosili?
P
Piotr ~
9 sierpnia 2020, 21:13
Zero?
MW
~Monia W
11 sierpnia 2020, 21:53
A przez ograniczony dostęp do służby zdrowia ,do badań ,do leczenia ile osób zmarło i o tym się nie mówi.Ile zmarło osób bo lekarze zamiast podjąć się leczenia czekali na wynik testu.Ile zmarło osób bo zamiast do najbliżego szpitala wieziono ich do oddalonego nawet o kilkadziesiąt kilometrów.Ile osób zmarło w samotności bez pożegnania się z rodziną.Kto za to wszystko odpowie?
MW
~Magda Wójcik
7 sierpnia 2020, 12:26
Racja.Z szacunku do innych,ludzi starszych powinniśmy nosić maseczki,nie pchać się do pełnych ławek itd. Tylko że większość ,,religijnych" traktuje nas wtedy jak niewierzących bo ,,przed Bogiem się nie będę zasłaniać", smutne ,że moja ostentacyjna wiarą jest egoizmem i pychą w oczach innych.Dziękuję za artykuł.
AK
~Artur Krysik
7 sierpnia 2020, 11:39
Bardzo dobry i POTRZEBNY artykuł. Warto pamiętać o zasadzie, którą przekazywał św Ignacy Loyola - "Módl się i ufaj tak jakby wszystko zależało od Boga, a czyń tak, jakby wszystko zależało od Ciebie". A jak pokazuje rzeczywistość zbyt często wymagamy od Boga, a o swojej roli zapominamy.
RP
~Radek Pawłowicz
7 sierpnia 2020, 11:26
W pełni się z Księdzem zgadzam. Albo decydujemy się na pychę i egoizm albo na pokorę i miłość, dla chrześcijan wybór powinien być jasny. Albo będziemy ewangeliczni i znosić różne trudności związane z obecną sytuacją albo będziemy... Tu już niech każdy sobie sam dopowie.