Kraków: "Tygodnik Powszechny” zmieni siedzibę; kuria wypowiedziała mu umowę najmu

(fot. depositphotos.com)
PAP / ps

"Tygodnik Powszechny" po 76 latach będzie musiał zmienić siedzibę. W poniedziałek archidiecezja krakowska wypowiedziała mu umowę najmu pomieszczeń przy ul. Wiślnej 12 w centrum Krakowa. Kuria nie komentuje sprawy.

O wypowiedzeniu umowy najmu lokalu zespół "Tygodnika Powszechnego" poinformował w poniedziałek w swoim wydaniu internetowym oraz w mediach społecznościowych.

"Nowy Rok – od nowa. Hasło z naszej okładki znalazło jeszcze jedno potwierdzenie w rzeczywistości. Archidiecezja Krakowska wypowiedziała nam dziś umowę najmu pomieszczeń przy Wiślnej 12" – podał Tygodnik.

DEON.PL POLECA

Pismo zapowiedziało, że za kilka miesięcy pożegna się, po równych 76 latach, ze swoją historyczną siedzibą i znajdzie się w nowych przestrzeniach – na kolejne długie lata.

"Wiślna 12, adres niezwykle dla nas ważny i symboliczny, stanowiący kulturowe dziedzictwo kilku pokoleń redaktorek i redaktorów oraz autorek i autorów +Tygodnika+, adres ważny dla Czytelniczek i Czytelników, jest jednak tylko adresem. Niebawem znajdziemy kolejne miejsce, w którym będzie biło serce naszej redakcji" – powiedział prezes spółki Tygodnik Powszechny Jacek Ślusarczyk, cytowany na stronie internetowej tygodnikpowszechny.pl.

Prezes Fundacji Tygodnika Powszechnego Aleksander Kardyś dodał: "Przeniesienie siedziby redakcji, wydawnictwa i Fundacji Tygodnika Powszechnego z zabytkowej kamienicy w centrum Starego Miasta do nowego miejsca z pewnością stworzy lepsze możliwości korzystania z nowoczesnych technologii infrastrukturalnych i komunikacyjnych a przy tym, zapewne, pozwoli nam także zaoszczędzić na kosztach wynajmu i utrzymania lokalu”.

Zespół Tygodnika jeszcze nie podaje nowego adresu, ale zapewnia, że zaraz po pandemii zaprosi do nowej siedziby.

"Nie chcemy komentować sprawy" – powiedział PAP rzecznik prasowy kurii ks. Łukasz Michalczewski.

"Tygodnik Powszechny" jest pismem katolickim o tematyce społeczno-kulturalne. Ukazuje się od 1945 r. Pismo założył kard. Adam Stefan Sapieha.

Gazeta kieruje się zasadą dialogu, chce łączyć zasady wiary z wartościami liberalizmu. Za liberalizm jest krytykowana jest przez niektóre środowiska, w tym kościelne.

Na łamach tygodnika pojawiły się m.in. krytyczne komentarze na temat wypowiedzi metropolity krakowskiego abpa Marka Jędraszewskiego o "tęczowej zarazie". Z redakcją związani byli m.in. Wisława Szymborska i Czesław Miłosz.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kraków: "Tygodnik Powszechny” zmieni siedzibę; kuria wypowiedziała mu umowę najmu
Komentarze (31)
AS
~Andrzej Sas
6 stycznia 2021, 19:43
Dziesiątki lat czytałem TP. Pod redakcją Turowicza. Obecnie jest dla mnie zbyt lewicowy. Zasadnicze wartości wiary katolickiej nie mogą być liberalizowane ani relatywizowane. Przymiotnik "katolicki" powinien być zabrany.
JJ
~Jacek Jackowski
6 stycznia 2021, 18:33
"Tygodnik Powszechny" pod nową redakcją ( pan Boniecki trochę się jeszcze starał być katolicki) odszedł nie tylko od tradycji chrześcijańskiej ale również judeochrześcijańskiej. Stąd zamiast słowa rabina jest obecnie słowo rabinii, czy rabinki. W tygodniku na pewno wzorem reformowanych chcieliby biskipinię najlepiej z piorunkiem na piersi zamiast krzyża. Oczywiście nie muszę tego czytać ale szkoda, bo czytałem jeszcze za komuny, a teraz już nie mogę. Ta wszędobylska poprawność polityczna w tygodniku po prostu razi.
KR
~k r
6 stycznia 2021, 13:29
Kiedys komunisci dawali papier na 15 000 egz, teraz w wolnej Polsce nie wiem czy ma 15 000 czytelnikow, pokazali kim sa, pokazali jaka jest ich wiara, smieszne to bylo jak Hennelowa bronila TW w czasie Nocnej Zmiany. Zabrac jeszcze katolicki, bo to profanacja Chrystusa.
KR
~k r
6 stycznia 2021, 19:48
Dla normalnych ludzi? Kogo pani ma na mysli, tych zlodziei, oszustow i cwaniakow, WUM przypomnial znowu a polskim katolicyzmie, wszystko jest relatywne, a 28 lat Polakow w Watykanie to potwierdza, w polskim episkopacie rzadza swoi, TW i pederasci, Tak naucza Pismo Swiete? Tylko w Polsce to kroluje, bo mielismy JPII to Polacy mysla ze im wiecej wolno. Skromnosci troche-
AN
~Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak
6 stycznia 2021, 21:07
Pani Matyldo TP, to jedna z niewielu gazet w tym kraju, którą da się czytać. Łączy ludzi myślących różnie ale otwartych i myślących, moralnie wrażliwych. Zgadzam się z Panią. Życzę też zdrowia i dobroci w tych trudnych czasach - Pani i wszystkim!
KR
~k r
7 stycznia 2021, 12:22
Pani Aleksandro, zgadzam sie z pania ze malo jest gazet ktore mozna czytac, a jeszcze mniej polskich gazet,Polska to szczegolny kraj, Ten Kraj, splodzony przy okraglym stole przez komunistow TW Bolkow i biskupow TW i Biskupow pederastow, wola o pomste do nieba, to tacy "katolicy" splodzili tego bekarta, a Henellowa bronila tych Judaszow, wtedy nie wiedzialem ze byli tez pederastami.Soidoma i Gomora, tak bym nazwal Ten Kraj.
6 stycznia 2021, 09:42
Najwyraźniej są jeszcze w naszym Kościele decyzyjni ludzie dla których Kościół to towarzystwo wzajemnej adoracji a niech się tylko trafi ktoś nie pasujący do tego schematu to out(patrz TP,Deon i inne).Z naszą wizją KK a raczej wizją naszych hierarchów stajemy się skansenem nie rozumianym już przez nikogo poza Polską.Coraz mniej miejsc w naszym Kościele dla ludzi z obrzeży czy z wątpliwościami nie mówiąc już o niewierzących.
JO
Jan Ops
7 stycznia 2021, 15:24
Straszne, nie ma w kościele miejsca dla niewierzących! Może wyrzućmy na śmietnik to staroświeckie " credo in unum Deum"- przeszkadza w Kościele.
EF
Emilia Forysiak
5 stycznia 2021, 22:53
Nowe miejsce, nowe możliwości. Chwała Panu.
MS
Max Stanulewicz
5 stycznia 2021, 22:42
Uuu jakie cudowne, chrześcijańskie wpisy. Pełne miłości, zrozumienia, pochylenia. Czytając wypociny tych wielbicieli Jedraszewskiego, co z Petzem się prowadzał, nie mogę się doczekać w odniesieniu do Kościoła w Polsce, który jest nie katolicki a narodowy realizacji słów Proroka: "jeszcze 40 dni i Niniwa zostanie zniszczona"
MS
Marcin Sternberg
5 stycznia 2021, 18:50
Naprawdę warto aż takie zmiany na ledwie 3 lata wprowadzać?
PS
~Przemysław Semeniuk
5 stycznia 2021, 15:40
Bardzo dobra wiadomość w tym roku! Kolejna po zmianach w Deonie :-)
LZ
~Leon Ząb
5 stycznia 2021, 13:46
Deo Gratias +
PK
~Piotr Kowalczyk
5 stycznia 2021, 10:36
Nareszcie!
RA
~Romek andrzejewski
5 stycznia 2021, 15:38
Tygodnik heretycki , a za używanie katolicki pozew do sądu , zresztą powinni to zrobić minimum 10 lat temu
MS
Max Stanulewicz
5 stycznia 2021, 22:38
Nie Ty nadawałeś, nie Ty będziesz odbierał. Zajmij sie Toruniem i "katolickim jadem w Twoim domu"
WG
W Gedymin
6 stycznia 2021, 09:11
Na głowę pan upadł, panie Andrzejewski? Pozew do sądu za używania katolicki??? Kto i z jakiego paragrafu miałby go złożyć? Jakże wielu katolików, także biskupów i księży czuje się właścicielami nie tylko Kościoła, ale i Pana Boga.
JK
Józef Kwiatkowski
4 stycznia 2021, 23:39
Pewnie nowe miejsce już czeka. W Agorze ...
JK
Józef Kwiatkowski
4 stycznia 2021, 23:39
Pewnie nowe miejsce już czeka. W Agorze ...
TM
~Tomasz M
4 stycznia 2021, 22:57
Już czas był na to, powinno to być częścią pokuty i oczyszczania się Kościoła. Mam stare roczniki Tygodnika, to była uczta intelektualna i duchowa, teraz nie wiem jak to nazywać? Już nawet nie biorę do ręki by przeglądać, smutne. Coraz trudniej mi kupić magazyn lub gazetę do czytania dla siebie, same skrajności i nic dla miłośnika Biblii, filozofii, teologii i życia chrześcijańskiego w społeczeństwie.
WG
W Gedymin
4 stycznia 2021, 22:39
Do Piotra Żylki zadzwonił kardynał Krajewski, do o. Kołacza dzwoni abp Jędraszewski.
7 stycznia 2021, 12:25
a ile to krakowskiemu biskupowi brakuje do emerytury? tak z ciekawości...
AM
~Andrzej Mackiewicz
4 stycznia 2021, 22:25
Kto podniesie rękę" (czytaj : będzie pisał krytycznie o JPII) , tego ... "zmieciem" ... To co pisze TP to ... ich decyzja, to że że "Oni" wymówili wynajem lokalu to ... też decyzja pewnych "Onych". Ja jednak mam pytanie: Kto decydował o stawianiu pomników JPII nawet za jego życia ???
AZ
~Andrzej Z Doliny
4 stycznia 2021, 22:23
I to jest bardzo dobra wiadomość. "Tygodnik katolicki"? Dawno i nieprawda.
MS
Max Stanulewicz
5 stycznia 2021, 22:39
Oczywiście, że nie klerykalny. Katolicki czyli powszechny. I taki jest. A Waści rozumu trzeba więcej a mniej nienawiści w sercu
AC
~Anna Ciurka
4 stycznia 2021, 22:17
Ciekawe, że Abp Jędraszewski nie ma odwagi zabrać dopisek " katolicki", co go powstrzymuje? :) Nie jestem fanką TP ani Bonieckiego ( zwlaszcza po jego skandalicznych wypowiedziach na temat samobójstwa) , ale wolałabym by TP zostal w ramach Kościoła i nie był odrzucany, to do niczego dobrego nie doprowadzi. Zresztą myślę, że TP to żaden gruby biznes skoro ITI się wycofało.
RF
~Robert Forysiak
5 stycznia 2021, 20:08
A.C. Słabo się orientujesz. TP nie jest własnością Kościoła już od 1957 roku.
AC
~Anna Ciurka
6 stycznia 2021, 09:06
Wiem, że nie jest
RK
~Rafał Kozubski
6 stycznia 2021, 21:19
No to bardzo wiele aspektow chrzescijanstwa musi Pania denerwowac. Wlasnie przed chwila przeczytalem w tym portalu, ze o. Joachim Badeni, dominikanin (moj idol od poczatku jak przyjechalem na studia do Krakowa), przekonywal swojego przeora, ze prostytutki wyprzedza w drodze do nieba wielu, ktorzy uwazaja sie za "prawdziwych" katolikow (chodzilo o niego i przeora jadacych wygodnym samochodem). Jesli tak bardzo oburzyl Pania Ks. Boniecki, to przypuszczam, ze musi tez Pania oburzac papiez Franciszek. Nie mam nawet odwagi wspomniec o Ks. Abp. Rysiu, czy Ks. prof. Haliku. Dziekuje tez Panu Bogu, ze zabral do siebie Ks. Prof. Tischnera, bo teraz z pewnoscia bylby opluwany przez "prawdziwych katolikow" - bo przeciez nie chrzescijan. Bede sie za Pania modlil. Rafal Kozubski
MX
~Mateusz xxx
6 stycznia 2021, 22:49
@~Matylda Kostrzewska. Jest częścią Kościoła prawie na takiej zasadzie co Ariusz, Luter, Kalwin i inni, tzn. jest w Kościele, ale błądzi.
RK
~Rafał Kozubski
7 stycznia 2021, 18:52
Tzn. bladzi w stosunku do czego ? Polecam transmisje nabozenstw roznych wyznan chrzescijanskich w II programie Polskiego Radia w niedziele o 8.00 (w kazdym razie przed Msza Sw. z bazyliki Sw. Krzyza), a w szczegolnosci gloszone tam kazania. Bylbym bardzo wdzieczny za wskazanie konkretnych przykladow "bladzen", ktore mozna tam uslyszec - w odniesieniu do nauk papieza Franciszka. Czy slyszal Pan kiedys o Soborze Watykanskim II ???, albo o deklaracji podpisanej niedawno przez Franciszka z przedstawicielami islamu ????