Maciej Biskup OP: przemówienie Jarosława Kaczyńskiego w kościele "było głęboko bałwochwalcze"

(fot. YouTube / Maskacjusz TV)
facebook.com / Maciej Biskup OP / df

Każdy, kto pogardza ludźmi, do których Kościół jest posłany ("Kościół tylko wtedy staje się Kościołem, kiedy istnieje dla tych, którzy pozostają poza nim"), nie rozumie natury Kościoła - skomentował dominikanin.

„Po raz pierwszy przemawiam wewnątrz kościoła, bo tam na zewnątrz stoją ci, którzy walczą w najgorszej sprawie i chcą go zniszczyć”.

Na te słowa polityka, który pozwala sobie sam - bez mandatu Kościoła - głosić w kościele (Kościele) antyewangelię, mam słowa autentycznego głosiciela Słowa Bożego – abpa Grzegorza Rysia, który dziś w Łodzi - w ramach Dnia Judaizmu, jakby rozwijając starożytną myśl św. Augustyna: "Jak wielu jeszcze tych, którzy nie są z nas, przebywa poniekąd wewnątrz Kościoła! I jak wielu tych, którzy są z nas, pozostaje poniekąd na zewnątrz!" (Objaśnienie Psalmu 106,14), powiedział:

„(…) To nie jest tak, że jest śmierć w pogaństwie i życie w Kościele; śmierć w Egipcie, a życie w Kanaanie. (…) Będąc w Kościele, będąc w ziemi obiecanej, mogę żyć i mogę umrzeć; życie jest wtedy, kiedy sercem słucham Pana, bo Pan ma swoje drogi także w tej Ziemi Świętej (…). Są też takie drogi w Ziemi Świętej [w Kościele], które nie są drogami Pana; ja mogę być w Ziemi Pana, a zaczynam służyć bogom innym, staję się jakimś bałwochwalcą, zaczynam się innym bogom kłaniać. Sama Ziemia nie czyni mnie jeszcze bezpiecznym. (…) Bo to jest taka pokusa: jestem w świątyni, to jest miejsce święte, zło jest za murami, a tu jest bezpieczeństwo; jestem we wspólnocie wiary – to jest bezpieczne, jeśli z niej wychodzę, to się narażam na śmierć. To jest takie myślenie kategoriami czystej przynależności. (…) Przekład, który najczęściej używamy w Kościele [Biblia Tysiąclecia] tłumaczy werset Pwt 30, 20: „tutaj jest twoje życie i przedłużenie Twoich dni”. Jest taki zwrot „tutaj”. A w Biblii ekumenicznej: „Bo On jest twoim życiem i przedłużeniem Twoich dni".

Czy nie niszczą Kościoła ci, którzy na Mszy św. w intencji własnej śp. Mamy, uprawiają politykę, dzielą ludzi, pogardzają tymi, którzy są na zewnątrz Kościoła? Każdy, kto pogardza ludźmi, do których Kościół jest posłany ("Kościół tylko wtedy staje się Kościołem, kiedy istnieje dla tych, którzy pozostają poza nim"), nie rozumie natury Kościoła i jest w nim - tak, jak powiedział abp Ryś - "z czystej przynależności" a nie dlatego, ze słucha Boga. Taki jest bałwochwalcą. Wczorajsze przemówienie w kościele w Starachowicach było głęboko bałwochwalcze. To nie są drogi Pana!

Tekst pierwotnie ukazał się na Facebooku autora.

DEON.PL POLECA


* * *

W sprawie wypowiadania się polityków w kościołach niejednokrotnie zabierał głos rzecznik KEP, ks. Paweł Rytel-Andrianik, podkreślając, że Kościół nie może się angażować w żadną kampanię polityczną. "Zgodnie z prawem kościelnym ambona jest miejscem głoszenia Ewangelii i przekazywania nauczania Kościoła katolickiego. Wykorzystywanie jej do innych celów jest nadużyciem" - przypominał, po tym, jak w sierpniu 2019 roku z ambony przemawiał Ryszard Czarnecki.

Podobnie odniósł się także do zeszłorocznego wystąpienia Jadwigi Emilewicz w sanktuarium na Jasnej Górze. "Katolicy, oczywiście tak jak inni obywatele, mają prawo do czynnego zaangażowania w politykę dla dobra wspólnego, ale kościoły nie są miejscami, w których mogą być podejmowane działania z tym związane. Chrześcijanie od ponad dwóch tysięcy lat głoszą prawdę o miłości Boga do każdego człowieka, niezależnie od jego życiowej sytuacji. Kościół nikogo nie wyklucza ze swej wspólnoty, ale stawia także do realizacji konkretne wymagania, które wskazuje Dekalog, Ewangelia, nauka społeczna Kościoła katolickiego, a potwierdzają je kolejni papieże" - zaznaczał. - "Jeżeli w jakimś miejscu, w kościele lub budynku parafialnym, pojawia się przypadek agitacji wyborczej, należy uznać to za naganne i niezgodne z misją Kościoła, którą jest głoszenie Ewangelii każdemu człowiekowi, niezależnie od poglądów politycznych. Świątynie nie są miejscami do uprawiania polityki, ale – jak podkreślał Jezus Chrystus – są domami modlitwy".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Maciej Biskup OP: przemówienie Jarosława Kaczyńskiego w kościele "było głęboko bałwochwalcze"
Komentarze (54)
TM
~Tomasz Marcin
25 stycznia 2021, 02:39
Prawda jest taka, ale bez obrazy, Kościół w Polsce "sprzedał" się za pieniądze polityce. Polityka wykorzystuje Kościół, a za dobrą "kopertę" księża się sprzedają. Szczere i prawdziwe, dlatego wielu z Was zabolały te słowa. Wstyd mi za takich księży i takie rójnowanie tego świętego miejsca dla polityki.
DG
~Dominik Guzman
25 stycznia 2021, 01:03
Skoro Paweł Gużyński OP przemawia w TVN to dlaczego Yaro nie może w kościele? Akurat dominikanie w PL robią większą szopkę polityczną w Kościele niż Yaro w samym sejmie. Wy się opamiętajcie! Niejaki gwiazdor internetów o. Szustak OP wyraził opinię, że prezydent gdańska jest już w niebie... Czymże jest rzekome bałwochwalcze przemówienie prezesa Yaro w Kościele w porównaniu z herezjami i politycznymi agitacjami jedynie słusznej liberalno-lewicowej strony, jakimi obecnie zajmują się m.in dominikanie? Kiedyś chętnie chodziłem do was na msze, ale odkąd zajęliście się polityką to adieu hipokryci!
JK
~Jonasz Kot
24 stycznia 2021, 12:26
Ja akurat zgadzam się z komentarzem O. Biskupa. Może z wyjątkiem jednego zwrotu - "bez mandatu Kościoła". Przecież prezes nie stanął obok ołtarza jak na mównicy sejmowej - "ja bez żadnego trybu". Ktoś go tam wpuścił. Chyba, że ten człowiek za plecami p. Kaczyńskiego to nie kapłan w ornacie, tylko jakiś przebieraniec w obrusie. Bo jeżeli to jest kapłan, to on w imieniu Kościoła udzielił p. Kaczyńskiemu mandatu do głoszenia.
WG
W Gedymin
24 stycznia 2021, 21:07
"Wpuścił" nie tylko Kaczyńskiego, ale i telewizję. Ci którzy chcą filmować lub robić zdjęcia w Kościele w czasie ślubu, komunii .. muszą w niektórych diecezjach przejść specjalne szkolenia (chciałoby się wierzyć, że w trosce o sacrum, choć Starachowice i nie tylko, pokazują, że sacrum też jest "na sprzedaż)
AL
Andrzej Lech
22 stycznia 2021, 14:31
Z całym szacunkiem dla Ojca (jeszcze nie Biskupa)ale czegoś tu nie rozumiem. Według mnie "dobro" powinno nazywać się dobrem a "zło" złem. Jeżeli wypisujesz na ścianach murów kościelnych bluźnierstwa to nie jest to żaden ekumenizm tylko zło. Jeżeli ubierasz posąg Chrystusa w tęczowe majtasy to jest to złe. Itd ... nie ma relatywizmu w ocenie takich postaw. I jeszcze jedno nad czym teraz się zastanawiam. Dlaczego nie widziałem Ojca i innych duchownych na "czarnych marszach" czy "tęczowych paradach" nawracających lub nauczających? To dobre miejsce dla takiej misji.
AR
~Awdotia Romanowa
23 stycznia 2021, 07:31
Zło to również ukrywanie pedofili, mówienie przez kardynała że niczego nie pamięta o pedofili, podjudzanie do nienawiści przeciwko kobietom i nielubianym partiom politycznym, to również wyciąganie przez KK kasy z budżetu państwa. Na takie zło i politycy i KK chętnie się godzi. I wtedy jest cisza. Proszę się zastanowić co jest większym złem- wywieszenie kolorowego materiału i pomalowanie kościoła sprejem czy krzywdzenie najsłabszych i złodziejstwo publicznych pieniędzy, na które to pieniądze pracują zwykli ludzie.
KC
~Krzysztof Chcę pozostać anonimowy
22 stycznia 2021, 08:25
Od 3 lat nie jestem w stanie przekroczyć wrót kościoła. Pozostała mi wiara w wersji takiej, jak ją rozumiem. Nie chcę być tam, gdzie kipi nienawiść. Żyjcie sobie swoim życiem. Skoro mam za to zapłacić potępieniem po śmierci, to mam gotowość ponieść te konsekwencje.
AL
Andrzej Lech
22 stycznia 2021, 14:39
Zastanów się co tak naprawdę nie wpuszcza Cię do murów kościoła. Ja też nie zgadzam się ze wszystkim co głoszą księża. Ale czasem chociaż rzadko wchodzę tylko po to żeby odmówić modlitwę. I nie dorabiam do tego żadnej ideologii. To że nie chodzę częściej to zwykłe lenistwo i za lenistwo będę oceniony.
CN
~Celebryta Nibyprezbiter
22 stycznia 2021, 08:00
Maciej Biskup i towarzystwo celebryckich para-prezbiterów zamiast głosić Chrystusa realizuje swoją polityczną misję zwalczania zdrowego, tradycyjnego nurtu w Kościele. Moderniści opamiętajcie się i nie rozbijajcie jedności Kościoła.
MS
Marcin Sternberg
23 stycznia 2021, 15:26
Jarosław Kaczyński i jego polityka (zwłaszcza wobec kwestii aborcji) to "zdrowy, tradycyjny nurt w Kościele"??
MN
~Maria N.
21 stycznia 2021, 21:33
Niestety, drugi o. Wiśniewski nam rośnie. A może zechciałby ksiądz skomentować filmik, który pojawił się na jesieni w internecie i w TV , a na którym widać tłum niosący trumnę pod dom Jarosława Kaczyńskiego (groźba karalna)?
JB
~Jan Bober
22 stycznia 2021, 13:53
A co ma "piernik do wiatraka" ? Ta trumna to raczej sprawa estetyki i dobrego lub złego gustu w kwestii poczucia humoru.
AL
Andrzej Lech
22 stycznia 2021, 15:01
Jak jacyś ludzie którzy Cię nie lubią przyniosą pod Twój dom trumnę dla Ciebie to też pogadasz z nimi o estetyce? Dziwne. Ja bym się wkur..ł i obił ryje. Oczywiście z zachowaniem pewnej estetyki.
AR
~Awdotia Romanowa
22 stycznia 2021, 17:00
Przemoc bezsilnych jest skutkiem przemocy silnych. Pan kaczyński nie może oczekiwać savoir-vivru od społeczeństwa jeśli sam jest inicjatorem poniżania i nienawistnego traktowania tych, którzy nie podzielają jego teorii Polaków lepszego i gorszego sortu. Księża, skupieni na władzy i kasie dziś mu klaszczą a jutro będą gasić światło w pustych kościołach.
PG
Przemek Glodowski
21 stycznia 2021, 20:30
Ja bardzo lubie czytac ten portal, lubie wywazone spojrzenie. Czasem sie nie zgadzam ale lektura zawsze mi cos daje. Nie chodze do kosciola, biblie znam. Jest tam mowa o milosci bezgranicznej i bezwarunkowej...jak dla mnie powstajaca sekta katolicko-narodowa nie ma nic wspolnego z tymi naukami.
KC
Kc Ck
21 stycznia 2021, 19:56
To może zaproście na ambonę Martę Lempart ?
CQ
~cvb qas
21 stycznia 2021, 19:54
Czyli sitwa kościelno-pisowska ma się bardzo dobrze :)
SI
~Smutne i tragiczne
21 stycznia 2021, 18:34
Jak bardzo trzeba nienawidzić Kaczyńskiego, aby coś tak podłego napisać...
NP
~Neni Prawdziwy katolik
22 stycznia 2021, 13:48
Jak bardzo trzeba nienawidzić ludzi, aby coś takiego powiedzieć w świątyni Pana.
BH
~Ben Hur
21 stycznia 2021, 11:52
Ojcze Macieju, jak wielu młodych duchownych masz serce "po lewej stronie" jak niektórzy twoi współbracia występujący w TVN. Kaczyński odniósł się do konkretnej grupy ludzi i tyle. Twoje oceny tego zdarzenia są kompletnie chybione, podobnie jak ujawnione w wywiadzie udzielonym w październiku ub. roku red Olecha Lisieckiej w Dzienniku Zachodnim. A jako Łodzianin poproszę o cały kontekst cytowanych słów arcb Grzegorza Rysia. Zdrowia....
RS
~Robert Sowa
21 stycznia 2021, 18:29
może się odnosić na zewnątrz ale nie w kościele. Tyle. Wewnątrz po seminarium.
KP
~katolik pomniejszego płazu
21 stycznia 2021, 20:52
@ Robert Sowa - sądzę, że dominikańskie prezbiteria gościły niejednego świeckiego przemawiacza
PO
~Pp O
21 stycznia 2021, 09:24
Wstrętny o Rydzyk miesza się w politykę.... Za to my możemy
MT
~Mar Tom
21 stycznia 2021, 08:31
Zajmij się swoim "kościelnym podwórkiem": Giżyńskim, Sową, Wiśniewskim.... Jam też zamiast publicznie oceniać sumienie Kaczyńskiego (którego przecież nie znasz) przestań dzielić wierzących i zamiast głosić niechęć wobec nielubianych polityków, zacznij głosić JEZUSA - bo to jest Twoim zadaniem.
AR
~Awdotia Romanowa
22 stycznia 2021, 17:09
W KK Kaczyński jest ważniejszy niż jakiś tam Jezus. Tylko patrzeć jak matkę Kaczyńskiego ogłoszą błogosławioną i każą czcić ludowi. Reagować trzeba dziś a i to już w wielu kwestiach za późno.
M*
Monika * Monika
23 stycznia 2021, 11:32
obawiam się, że prędzej Lecha - już leży na Wawelu, dzięki Dziwiszowi. tego mu nie zapomnę :(
24 stycznia 2021, 00:03
A myślałam ze piszą tu głównie ludzie potrafiący wybaczyć bo bez tego ani rusz w zrozumieniu innych...
no_name (PiotreN)
20 stycznia 2021, 22:02
Zawsze byłem przeciwny do mieszania się w politykę ludzi Kościoła, wyrażałem to nie jeden raz. Ale tak naprawdę kto tu miesza Kościół do polityki? Jarosław Kaczyński, czy może portal DEON.pl z Maciejem Biskupem OP? Autor tekstu, niejaki M.Biskup OP ani słowem nie wspomina o tłumie ludzi, którzy zgromadzili się przed kościołem i ubliżali premierowi. Ta hałastra podjudzana przez ludzkich antychrystów nie przyszła pod/do kościół-a modlić się, oni jedynie byli "żądni krwi" Jarosława Kaczyńskiego. A p. M.Biskup odwrócił wszystko do góry nogami. Z Jarosława Kaczyńskiego zrobił napastnika, bałwochwalcę, a ludzką tłuszczę pokrzywdzonym męczeńsko narodem. Jak widać można być księdzem - zakonnikiem wpisującym się mocno w politykę (po jednej stronie sceny) i nawoływać do niemieszania się Kościoła w politykę. Jednak pamiętajmy, Jezus Chrystus, Pan nasz, nie uczulał ludzi na przekaz polityków, tylko na faryzeuszy w powłóczystych szatach, wilki w owczych skórach, fałszywych proroków. :-)
JW
~joanna widmoser
21 stycznia 2021, 19:56
Sądząc po Pana wypowiedzi to nie zrozumiał Pan sensu tekstu, który Pan komentuje
no_name (PiotreN)
23 stycznia 2021, 10:06
To Pani nie zrozumiała tego, co napisałem. Zapewne zwracam się do uczestniczki/ miłośniczki Czarnych Marszy. Pod dom Jarosława Kaczyńskiego też Pani chodzi ? Proszę się nie kompromitować. :-)
SS
~szczesliwy stary juz Slazak poza Polska
20 stycznia 2021, 09:54
Przypominam sobie Magdalenke, potem Okragly Stol, nie podobalo mi sie ze kosciol rozmawia ze zbrodniarzami, malo tego siada z nimi przy okraglym stole, nie moglem tego zrozumiec. Tak mnie to bolalo, ze ci ktorzy uwiezili obraz Matki Boskiej traktowani byli na rowni ze sprawiedliwymi. Teraz wiem ze dlaczego tak bylo i kim byli biesiadnicy, co mieli do ukrycia, zapomnieli tylko o jednym, przed Bogiem niczego nie ukryjesz. Kiszczakowa kierowana przez kogo? A przez kogo kierowane sa osoby piszace o pederastii i judaszostwie wsrod duchownych? Niewiercy, pomyslcie, jestescie marnym prochem, nawet "godnosci" jakie piastujecie tego nie przykryja. Uwierzcie w Tego o Ktorym mowicie. Uwierzcie, to wasz ostatni ratunek, bez Boga bowiem ani do proga. Wasze czyny zostaly przez samego Boga pokazane, wolaja o wasze nawrocenie. Macie jeszcze czas.
JY
~john yossarian
19 stycznia 2021, 21:50
Ojcze Biskupie! Pasuję Cię na Rycerza, Który Mówi: Ni!
EB
~Edek Bocianowski
19 stycznia 2021, 15:04
W Gdańsku przecież Amber Gold. Sprawa nie wyjaśniona, współbrat znikną.
HL
~Halina Lewicka
22 stycznia 2021, 00:43
Rydzyk do tej pory nie oddal kasy z cegielek na ratowanie Stoczni gdańskiej..zlodziej !
M*
Monika * Monika
23 stycznia 2021, 11:34
polski - zniknął
AJ
~Andrzej Janicki
19 stycznia 2021, 12:28
OP dmie zgodnie z zaleceniami PO. Zło jest. Zdefiniowane grupy i sponsorzy niszczą Kościół. Kto żył w komunie wie o co chodzi. OP - smętny i chyba niedouczony listów św. Pawła. Pozdro. A. Janicki
24 stycznia 2021, 00:09
Sto procent prawdy , bardzo trafnie!
KP
~katolik pomniejszego płazu
19 stycznia 2021, 09:58
po pierwsze Kaczyński nie przemawiał na Mszy a po. po drugie nie chodziło o jakichś anonimowych ludzi poza Kościołem a o konkretnych - Kaczyński odniósł się do rozwrzeszczanej tłuszczy zebranej pod kościołem (chyba, że ojciec uważa za normalne, że jacyś ludzie jeżdżą z a Msze w rocznicę śmierci i coś tam wykrzykują przez megafony). po trzecie, jeśli już (słusznie) pilnujemy wyłącznie sakralnego charakteru świątyni to może doczekam się na Deonie felietonów piętnujących przeróżne świeckie koncerty czy wstawki o wynikach meczów Lecha u dominikanów w Poznaniu. no i nie pamiętam ojca oburzenia na całkowicie upolitycznioną Mszę pogrzebową Pawła Adamowicza, gdzie politycy dokonali jego kanonizacji.
WG
W Gedymin
19 stycznia 2021, 15:12
Pytanie: czym rzeczywiście są msze "smoleńskie" w warszawskiej katedrze, że w TVPinfo jest "Homilia mszy św. w intencji ofiar katastrofy smoleńskiej" (transmisja na żywo), a TV Trwam retransmituje o 2 w nocy? Ja od lat powtarzam pytanie o msze "smoleńskie", ale żaden z księży nie próbował odpowiedzieć.
DW
~Dawid Wolszczak
21 stycznia 2021, 19:01
Taka tragedia jak w Smoleńsku jest rzadko spotykana, więc nic dziwnego że rocznica tego wydarzenia jest transmitowana na żywo.
WG
W Gedymin
21 stycznia 2021, 22:47
Panie ~Dawid Wolszczak, cały czas poraża mnie głupota i zakłamanie "katolików". Czy msza św. jest przedstawieniem teatralnym, czy polityczną masówką? Że transmituje się na żywo wystąpienie "pierwszego sekretarza" bez "części artystycznej"? Dlaczego liczni biskupi polecili usunąć archiwalne nagrania celebracji mszy św? "Katolicy" i "biskupi" oburzają się na tęczowe aureole i tęczowe flagi, a nie widzą świętokradztwa jakim były i są msze smoleńskie. Czy ma Kościół coś świętszego niż Eucharystię????
AR
~Awdotia Romanowa
22 stycznia 2021, 17:13
Nie rocznica tylko miesięcznica. Rocznicę można zrozumieć. Normalni ludzie nie obchodzą "miesięcznicy".
24 stycznia 2021, 00:14
W tej katastrofie zginęli nie tylko ludzie w stanie Łaski Uświęcającej , między innymi w ich intencji są msze... może warto w nich uczestniczyć dla innych?
AR
~Awdotia Romanowa
24 stycznia 2021, 15:08
Niech Pani nie ma złudzeń, że takie msze są organizowane, żeby się modlić za kogoś. I ze strony kleru i polityków to przedstawienie wzajemnej adoracji i wiec polityczny. Najlepszy tego dowód to to, że takie msze są transmitowane. I do ludu przed telewizorami ma trafić polityczny przekaz a nie modlitwa.
WG
W Gedymin
24 stycznia 2021, 21:22
"W tej katastrofie zginęli nie tylko ludzie w stanie Łaski Uświęcającej ... " - chyba autor i "plusujący" nie znają katechizmu KK. Kościół nigdy nie stwierdza, że konkretni ludzie zmarli bez "Łaski Uświęcającej", ale też nie modli się za tych którzy zmarli bez "Łaski Uświęcającej".
WG
W Gedymin
25 stycznia 2021, 15:06
" wszystkich, którzy w Twojej łasce odeszli z tego świata. "
KS
Konrad Schneider
19 stycznia 2021, 09:24
Fajnie, ze mozna wreszcie otwarcie o tym mowic!
JZ
~Jan Zatroskany
19 stycznia 2021, 08:19
Amen!
WG
W Gedymin
19 stycznia 2021, 07:55
Arcybiskup Gądecki powiedział jakiś czas temu, że Kościół nie stoi ani po stronie prawicy, ani lewicy, ani centrum tylko po stronie Boga. "You'd think he's the fourth person of the holy Trinity." - jak mawiają Anglicy.
AM
~Andrzej Mackiewicz
19 stycznia 2021, 07:36
Obywatel Kaczyński, poczuwa się że "ma misję", a (z wiekiem) zdaje się , że rozumie coraz mniej rto co się dzieje w Polsce i na świecie, traci "poczucie rzeczywistości" tudzież ... "zapętla się" ...
AM
~Andrzej Mackiewicz
19 stycznia 2021, 07:31
JAK JUŻ, TO niech poseł Kaczyński głosi swoje frustracje i fobie "religijne" w małej wspólnocie równych sobie braci i sióstr (nie mają jakiejś wspólnoty dojrzzewania wiary / czytania oraz rozważania Słowa Bożego w ramach chociażby PIS-u ? Czy "wielbicieli" radia z Torunia?), a nie "chrzani głupoty" publicznie do mikrofonu ... TAK sobie myślę, mylę się ?
WR
Wow Ras
20 stycznia 2021, 17:55
Z pewnością mają sowicie opłacanego kapelana (dodam, że z moich również pieniędzy), wiec niech się zajmie misjonarzem-samozwańcą
TK
~Teresa Klas
21 stycznia 2021, 21:02
Dlaczego niektorzy komentatorzy nie reaguja na to, ze msza ku pamieci matki (a tak bylo w Kosciele w Starachowicach) zostala wykorzystana dla celów politycznych? Czy to już standard????? To nie jest istotne, czy posel J. Kaczynski przemawial przed mszą czy po mszy. Istotne i bulwersujące jest to, że użył Kosciola do gloszenia swoich pogladow, do dzielenia ludzi. Mozna zastanowic sie, dlaczego tłum atakujący zebrał się pod Kosciołem, co spowodowało, że tak się stało. Ale widząc, ze pod Kościołem zbiera się agresywny tłum i równocześnie udzielając głosu sprawcy tego oburzenia tłumu duchowny/duchowni mieszają się w politykę. Po co??? Jaki cel chcą osiągnąć??????? Czy to nie wymaga głębokiego namysłu nad tym, w którą stronę brnie aktywność tych duchownych, którzy wciągają Kościół do polityki. Po owocach ich poznacie, ale smak bęzie gorzki!!!!!! i bolesny.
24 stycznia 2021, 00:18
Jezus nikomu nie narzucał wiary . Ale może Pan poczyta Nowy Testament bo to droga do zrozumienia . aTAK sobie myślę ...