Nieuzasadniony atak na abp. Grzegorza Rysia. "Jak się chce uderzyć, kij się zawsze znajdzie".

(foto episkopat.pl)
facebook.com / pp

"Atak na człowieka, który jako jeden z nielicznych jest światłem nadziei dla Kościoła w Polsce, także w kwestii starań o uczciwe rozwiązanie trudnych i bolesnych spraw jak np. te dotyczące pedofilii, tę nadzieję skutecznie przygasza" - rzekome zaniedbania przez abp. Rysia w sprawie księdza pedofila komentuje ks. Bartosz Rajewski.

"Jak się chce psa uderzyć, kij się zawsze znajdzie - mówi stare przysłowie. W mojej opinii nieuzasadniony atak na abp. Rysia, który miał rzekomo zbagatelizować sprawę ofiary księdza pedofila, nie przysłuży się nikomu. Arcybiskup - jak wyjaśnia w opublikowanym oświadczeniu - czekał na kontakt ze strony ofiary i się nie doczekał (oczywiście mógł sam tego kontaktu szukać - twierdzą niektórzy; rękę do góry niech podniosą wszyscy nieomylni - zachęcam). Zaś atak na człowieka, który jako jeden z nielicznych jest światłem nadziei dla Kościoła w Polsce, także w kwestii starań o uczciwe rozwiązanie trudnych i bolesnych spraw jak np. te dotyczące pedofilii, tę nadzieję skutecznie przygasza. Napoléon Bonaparte podobno zwykł mawiać, że nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Jak patrzę na bezpodstawny atak na abp. Grzegorza, to kolejny raz umacnianiam się w przeświadczeniu, że rzeczywiście lepiej nic nie robić. Mam tylko nadzieję, że on i jemu podobni nie ulegną takiemu zniechęceniu." - napisał na Facebooku ks. Bartosz Rajewski.

Zobacz więcej: Oświadczenie abpa Grzegorza Rysia w sprawie publikacji na portalu OKO.press

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Nieuzasadniony atak na abp. Grzegorza Rysia. "Jak się chce uderzyć, kij się zawsze znajdzie".
Komentarze (20)
KS
Konrad Schneider
6 września 2020, 07:41
Mysle, ze abp Rys nalezy do tych niewielu sprawiedliwych wsrod biskupow. Ale wartaloby sie teraz pochylic nad tym, jak to widzi ofiara: http://wiez.com.pl/2020/09/04/do-obowiazkow-ofiary-nie-nalezy-znajomosc-koscielnych-procedur/
MK
~Marcelina Kowalczyk
5 września 2020, 16:17
Niestety, atak uzasadniony. Jeśli biskup nie potrafi wyciągnąć wniosków po ostatnich kilkunastu latach staczania się organizacji po równi pochyłej, po upadku kościola w Irlandii, aferach w wielu krajach i popełnia grzech zaniechania to nie nadaje się na biskupa. Czekał aż ofiara się zgłosi? Moglby czekać przez 20 lat i też by powiedział że nie znał adresu? Żenujący poziom polskiego kleru ujawnia się za każdym razem gdy publicznie otworzy usta. Zamiast zrobić porządek w kadrach, oddać w ręce policji pedofilow i innych przestępcow w sutannach, szukają powodów aby nic nie robić i zamiatać sprawy pod dywan. Wierni mają dość takiego kleru i nie dziwne że masowo odchodzą, szczególnie młodzi. Gadki że "do kościoła nie idzie się dla księdza" są po prostu porażająco infantylne. Niby czemu wierni masowo jadą na spotkanie z papieżem nawet jeśli widzą go z odległość i 200m w oknie na placu jeśli mogą tak samo spotkać się Bogiem w zwykłym wiejskim kościele?
JL
Jerzy Liwski
4 września 2020, 14:20
Proszę zwrócić uwagę, co pisze prymas do abp. Rysia. Zaznacza że robi to zgodnie z paragrafem 8 motu proprio. Ten paragraf zawiera nakaz, iż władza która otrzymała zgłoszenie dotyczące biskupa przekazuje je zarówno do Rzymu jak i do arcybiskupa metropolii do której biskup oskarżony należy. Pytanie pierwsze, czy zgłoszenie to zostało przesłane do Rzymu i co się z nim działo. Pytanie drugie, abp Ryś dostaje takie zgłoszenie i co? Motu proprio w paragrafie 10 nakazuje po otrzymaniu zgłoszenia wszczęcie procedur. Zgłoszenie to przekazał sam prymas, jeżeli abp Ryś uznał je za niekompletne, to czy zwrócił się do prymasa o uzupełnienie etc (przecież prymas miał zgłoszenie bezpośrednie od poszkodowanego z jego danymi adresowymi), czy po prostu czekał? Nie wiadomo na co, bo motu proprio nie mówi o żadnej konieczności ponownego zgłoszenia etc. Tłumaczenie abp Rysia jest zupełnie niezasadne.
5 września 2020, 14:59
Zgadzam się z panem w zupełności. Zgłoszenie było do Prymas a ten napisał do bpa Rysia. Maila od poszkodowanego miał Prymas... czy naprawdę w dzisiejszych czasach tak ciężko było wraz ze swoim listem przesłać mailem kopię oryginalnego maila do "Najdostojniejszego Księdza Arcybiskupa" (i czy naprawdę nie ma nikogo dostojniejszego wśród biskupów ? - oczywiście się czepiam słów ale to są koledzy - dlaczego piszą do siebie w taki sposób ? gdyby był ktoś dostojniejszy to jak by można było napisać ? NajNajdostojniejszy czy ArcyNajdostojnieszy ? ) A jeśli adresat nie otrzymał w załączniku oryginalnego maila to czemu o niego nie poprosił ? Zasłanianie się jakimiś "procedurami" świadczy tylko o stosunku jaki hierarchowie mają do całej afery z wykorzystaniem - ważne żeby mieć "d...chrona" w postaci podkładki, że wysłało się jakieś pismo lub zrobiło coś wg jakiejś "procedury" a że przy okazji podaje publicznie nazwisko poszkodowanego a sprawcy zamazuje ... litości !!
EP
~Elzbieta Podkanska
4 września 2020, 11:35
Uderzaja Ci w Apa Rysia którzy mają za uszami. Niewyvodny bo dzielnie rozlicza biskupów. Myślę ze Papież wie ze rozliczyc winno się nie abpa Rysia tylko tych ktorzy tus,owali i tuszuja pedofilów.
HP
~Herr Pfaffe
3 września 2020, 16:29
Po przeczytaniu tego artykułu przypomniało się mi powiedzenie: "nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka".
JW
jacek wygoda
3 września 2020, 15:49
Redakcja chyba wycięła zdanie: "To pisałem ja Jarząbek"
IK
~In Kab
5 września 2020, 22:13
Tego redakcja nie wycięła, wycięła natomiast moją odpowiedź dla pana. Łubudubu!
AN
~Aadm Nowik
3 września 2020, 15:26
Słuszna uwaga nic dodać ani nic ująć. Jest jednym i chyba jedynym Pasterzem w Polskim Kościele, któremu zależy na tym aby Kościół był wiarygodny.
KN
~ksiądz najzwyklejszy
3 września 2020, 12:31
wg Deona są wybrani biskupi, których "atakować" nie można, a pozostałych "atakować" należy - okolice obłudy
IK
~In Kab
3 września 2020, 22:46
Jeśli pan jest rzeczywiście księdzem, to marny nasz los
KN
~ksiądz najzwyklejszy
5 września 2020, 12:28
proszę popatrzeć na ocenę mojej i pana wypowiedzi - nic to panu nie mówi?
5 września 2020, 15:03
Niestety nic to nie mówi "księże / czy też księciu nazwyklejszy" bo już kilka m-cy udowodniłem, że to fejk i sam zrobiłem z jednego kompa pod jednym komentarzem Konrada kilkaset "lajków". Apelowałem do redakcji o usunięcie tej infantylnej metody "polubiania" ale nie odniosło skutku. Obecny stan to 148 "lajków" na pana komentarz.
TS
~Taki Sobie
5 września 2020, 19:57
Księże najzwyklejszy, proszę sie martwić raczej o tych co tu wogóle nie zaglądają bo to jest prawdziwy obraz poparcia a tych są miliony i problemem nie są Ci ktorzy dyskutują, a Ci którym jest to już calkowicie obojętne. Nie ma sie co cieszyć z kilkuset "sztywnych, zero-jedynkowych" bez żadnej glebszej refleksji odbiorców dajacych łapki w dół lub górę z przyzwyczajenia lub w imię walki z "neomarksizmem lub lewactwem" . Prosta droga do niebytu.
5 września 2020, 20:39
@ksiądz najzwyklejszy Proszę popatrzeć na ocenę pańskiej wypowiedzi powyżej... jest godzina 20:30, lajków 263, dislajków 265... Czy to coś panu mówi ? Czy teraz pod wpływem tego zmieni pan zdanie ? Mam nadzieję, że nie. Pozostałe wypowiedzi pod pańskim komentarzem są teraz "lajkowane" na odwrót niż były wcześniej, In Kaba 256 do 236, kolejny pański 116 do 251. Ale proszę się nie przejmować - zapewne do jutra ten trol co zwykle nabije jakimś botem znowu po kilkaset lajków. Oczywiście robię sobie jaja aby pokazać infantylność tego systemu. Sam nabiłem łapki w dół pod pańskim komentarzem który zaczyna się od "wg Deona..." - było ich przed południem tylko 11 a teraz 265 ! Wszystkie nabiłem sam. Cały ten system lajków to fejk. Po raz kolejny apeluje do redakcji o usunięcie tych łapek w górę i w dół bo to dziecinada.
IK
~In Kab
5 września 2020, 22:11
Widzę to mnie podnosi na duchu. Tutaj ZAWSZE niżej oceniane są opinie popieracjące postępowych księży, biskupów a nawet papieża Franciszka. To taka krucjata obrońców starego.
IK
~In Kab
5 września 2020, 22:19
@Jerzy 2, popieram pański wniosek. Punkt „za” lub punkt „Lprzeciw” o niczym ważnym nie mówią. To taka gra trolli !
KS
Konrad Schneider
6 września 2020, 07:38
Dolaczam sie do apelu Jerzego: Droga Redakcjo, zatrudnijcie kogos, kto "umie w komputery" i na nowo napisze progam opracowujacy lajki, bo trolle manipuluja nimi!
MS
~Marcin Stradowski
3 września 2020, 12:21
Można mieć żal za atak, ale jak można podać pełne dane ofiary, jednocześnie spełniając wymogi rodo wobec księdza oskarżonego o pedofilie i jego nazwisko utrzymać w tajemnicy? Biskup może jeszcze nie znać przepisów, bo nie musi się na wszystkim znać, ale sekretarz czy prawnik, czyli osoba, która ocenia pismo, powinna to wiedzieć. Duża wpadka i nie ma co się dziwić reakcji opinii publicznej, która domaga się ochrony ofiary już na tym etapie. A czy biskup Rys jest nadzieja Kościoła w Polsce? Hm... Wyszyński to on nie jest....Nie oceniam i nie czekam na drugiego Wyszyńskiego, bo się nie doczekam. Niech Bóg ma nas w swojej opiece i cały Kościół, bo czasy dla Kościoła są trudne. Brakuje prawdziwych przywódców i przewodników, nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w Watykanie.
AC
~Anna Ciurka
3 września 2020, 11:23
Nikogo nie obchodzi czy on jest swiatły czy nie - nie zgodził się wypłacić odszkodowania bez wyroku sądu i teraz jest wrogiem.