Prymas: Kościół od gejów się nie odwróci

(fot. prymaspolski.pl)
"Rzeczpospolita" / PAP / pz

Politycy muszą nauczyć się żyć w demokracji, a więc nauczyć się także żyć w opozycji - powiedział w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" prymas Polski, arcybiskup Józef Kowalczyk.

Jego zdaniem, żyć w opozycji nie znaczy mówić na wszystko, co czyni koalicja, "nie". Koalicja natomiast nie powinna odrzucać konstruktywnych propozycji przedstawianych przez opozycję.

W obszernym wywiadzie prymas Polski omówił m.in. sprawy prawa do uboju rytualnego, niesprawiedliwej likwidacji Funduszu Kościelnego i referendum w stolicy, na które wcale nie trzeba iść. Powiedział też, że Kościół nie odwróci się od środowisk gejowskich.

DEON.PL POLECA

"Kościół nie odwróci się od środowisk gejowskich. Znam ludzi o skłonnościach homoseksualnych, którzy są bardzo wartościowymi ludźmi, ale nie pochwalam i nie akceptuję praktyk seksualnych osób tej samej płci. Kościół to krytykuje i uznaje za grzech" - powiedział prymas nawiązując do niedawnej wypowiedzi Franciszka.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Prymas: Kościół od gejów się nie odwróci
Komentarze (38)
T
teresa
21 sierpnia 2013, 12:06
Wersja light.Co mówi Nowy testament,choćby dziś?
M
misio
21 sierpnia 2013, 11:45
Nikogo nie porównuję A szkoda, bo to jest istotne. ... i wszystko jasne, a zarazem jakże typowe dla dzisiejszej wadzy i jej wyznawców
M
misio
21 sierpnia 2013, 11:42
Owszem, będzie jednym z przykładów, jak się robi dziadostwo w Polsce. ... tutaj to chyba mowa o obecnym "prezydencie" i całej tej zbieraninie
D
Daniello
21 sierpnia 2013, 11:42
Słusznie, wieprzu. ... Zasite dziękuje Ci za powyższe świadectwo ewangelicznej miłości, a ja Cię Kingo pozdrawiam i życzę opamiętania w pluciu jadem nienawiści. Z Bogiem.
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 11:27
Słusznie, wieprzu.
D
Daniello
21 sierpnia 2013, 11:25
i tu sie mylisz, historią będzie ten człowiek Owszem, będzie jednym z przykładów, jak się robi dziadostwo w Polsce. ... "hist(E)ryczko z Bożej łaski pozwoilsz, że spuszczcę zasłonę milczenia na twoją osobę, bo pereł przed wieprze nie ma co rzucać.
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 11:02
i tu sie mylisz, historią będzie ten człowiek Owszem, będzie jednym z przykładów, jak się robi dziadostwo w Polsce.
D
Daniello
21 sierpnia 2013, 11:00
Daniello, w odniesieniu do osób publicznych ta zasada nie obowiązuje. Wtedy cała nauka historii nie miałaby racji bytu. ... i tu sie mylisz, historią będzie ten człowiek i my za kilka pokoleń, póki co to plugawe pomówienia. Poza tym "nauka historii", a pomawianie zmarłego to dwie różne bajki...
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 10:57
Daniello, w odniesieniu do osób publicznych ta zasada nie obowiązuje. Wtedy cała nauka historii nie miałaby racji bytu.
D
Daniello
21 sierpnia 2013, 10:54
prezydent Warszawy, potem niewydarzony prezydent Polski. ... Słyszałaś, ze o zmarłych nie mówimówi źle albo wcale więc zamilcz w tej kwestii, aby Twoja "niewydarzoność" nie została osądzona w swoim czasie, taką miarą jaką sama ją wymeirzasz.
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 10:33
Nikogo nie porównuję A szkoda, bo to jest istotne. 
21 sierpnia 2013, 10:29
Tomaszu, z kim porównasz HGW: z prezydentem Olsztyna czy z Lechem Kaczyńskim ? ... Nikogo nie porównuję, jedynie uparcie pytam o instytucje referendum lokalnego, której to instytucji jesteś przeciwna.
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 10:22
Tomaszu, z kim porównasz HGW: z prezydentem Olsztyna czy z Lechem Kaczyńskim ?
21 sierpnia 2013, 10:12
@Kinga - było np referendum w sprawie odwołania prezydenta Olsztyna w 2008 roku. Sluszne, czy nie? Dla jasnosci, ówczesny prezydent Olsztyna, odwołany w referendum. wywodził sie z opozycji wobec rządu.
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 10:07
Tomaszu, obecna opozycja była juz u władzy, był niewydarzony prezydent Warszawy, potem niewydarzony prezydent Polski. Było jakieś referendum ?
21 sierpnia 2013, 09:23
@Kinga - pogadamy, jak do władzy dotrze obecna opozycja.
M
mc
21 sierpnia 2013, 09:16
A co może powiedziec przyjaciel Paetza?
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 08:56
Tomaszu, 3xTAK.
21 sierpnia 2013, 08:49
Tomaszu, referenda powinny być tylko w sprawach, w których obywatele mają zadecydować, a nie można tego zrobić w formie wyborów (czy wstąpić do UE, czy przyjąć konstytucję, czy zbudować elektrownię atomową itp.) ... Czyli jak w nastepny rozdaniu dojdzie do wladzy w Warszawie przedstawiciel nielubianej przez Ciebie partii, będzie źle rządził i po dwóch latach i pojawi sie szansa na odwołanie w referendum, to tez będziesz mówić, ze nie nalezy iść? I że, bez wzgledu na sposób rzadzenia, nie można takiej osoby demokratycznie odwołać ze stanowiska? Czyli wladza ma być jak namiestnik - nieodwoływalna przez czas kadencji?
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 08:38
Tomaszu, referenda powinny być tylko w sprawach, w których obywatele mają zadecydować, a nie można tego zrobić w formie wyborów (czy wstąpić do UE, czy przyjąć konstytucję, czy zbudować elektrownię atomową itp.)
21 sierpnia 2013, 08:34
Nie, Tomaszu. Udział w wyborach powinien być obowiązkiem. Nie masz prawa wypinać się na to, kto będzie krajem/miastem rządził. Natomiast głupotą jest wymienianie rządzących co chwilę (czyli plaga referendów). ... Najlepiej by było wyrzucić z demokracji referenda, szkoda tylko, ze o ile pamietam, były tez takie, do któych namawianao, aby iść. I wtedy też padały głosy, aby udział w referendach był obowiązkowy. @Kigno, jak wiadomo pnkt widzenia zmienai się od punktu siedzenia, a w demokracji też od wyników sondaży.
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 08:29
Nie, Tomaszu. Udział w wyborach powinien być obowiązkiem. Nie masz prawa wypinać się na to, kto będzie krajem/miastem rządził. Natomiast głupotą jest wymienianie rządzących co chwilę (czyli plaga referendów).
21 sierpnia 2013, 08:21
Tomaszu, referendum i wybory to nie to samo. W wyborach trzeba brać udział, a przed głosowaniem dobrze się zastanowić. Jeżeli wygra nie mój kandydat, to trzeba się z tym pogodzić i poczekać do następnych wyborów, a nie urządzać referendum. ... Tak @Kinga - udział w referendum i wyborach sa prawem demokracji bezpośredniej. Falszywe są słowa, dzielące to prawo na dobre wybory i zle referenda.  Niepójście na referendum, czy do wyborów jest tez prawem.  
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 08:08
Tomaszu, referendum i wybory to nie to samo. W wyborach trzeba brać udział, a przed głosowaniem dobrze się zastanowić. Jeżeli wygra nie mój kandydat, to trzeba się z tym pogodzić i poczekać do następnych wyborów, a nie urządzać referendum.
21 sierpnia 2013, 08:03
TheONA, zwolennicy HGW mają demokratyczne prawo nie brać udziału w referendum i nic tu nie ma do rzeczy ilość podpisów. ... Oczywiście, ze nie trzeba brać udziału w referendach i wyborach. Śmieszy tylko, jak ci sami ludzie raz ubolewaja na małą frekwencje przy urnach wyborczych, a później zachecają do nie brania udziału w niewygodnym referendum.
Jadwiga Krywult
21 sierpnia 2013, 07:58
TheONA, zwolennicy HGW mają demokratyczne prawo nie brać udziału w referendum i nic tu nie ma do rzeczy ilość podpisów.
A
Alfista
21 sierpnia 2013, 06:34
Zaraz kończy 75 lat i zasłużona emerytura. Módlmy się o uduchowionego następcę, któremu na sercu jest zbawienie człowieka, a nie dogadzanie w świetle prawa swoim chuciom.
M
misio
21 sierpnia 2013, 00:26
swoją drogą ciekawe jaka była rola arcybiskupa jako POstępowego nuncjusza po 10.IV.2010
SZ
szydlo z worka
20 sierpnia 2013, 23:57
...pasie siebie calkiem niezle i gladko ,a o tym ze Polska wyje z zaniedbania pasterzy cicho , fajny  i "fajny " prymas..
20 sierpnia 2013, 23:01
Hm...A ja wyrażę jedynie swoje prywatne zdanie. Referendum jest instytucją demokratyczną na wskroś. W związku z tym uważam, że skoro ponad dwukrotnie przekroczona została liczba wymagana podpisów, które były konieczne do zwołania referendum, to teraz obywatele,czyli mieszkańcy Warszawy POWINNI stawić się na referendum, by w tej formie wyrazu demokracji bezpośredniej wyrazić swoją opinię. Uważam, że Polacy muszą odpowiedzialnie podchodzić do decydowania o swoim losie. Tak więc zwolennicy pani HGW mają szansę wyrazić swoje dla Pani Prezydent poparcie. Tym samym zachowają się odpowiedzialnie jako obywatele miasta stołecznego Warszawy. Nie chcę komentować nawoływań do bojkotowania referendum, ponieważ przekracza to moje możliwości pojmowania osób odpowiedzialnych za takie słowa.
V
Vv
20 sierpnia 2013, 22:47
A moze za Ciebie trzeba, Kazimierzu? Jestes taki pewny swojej racji.. Boje sie takich ludzi.
M
misio
20 sierpnia 2013, 20:48
hm, chyba czuć tu swąd szatana, jak to mówił Paweł VI
D
Dariusz
20 sierpnia 2013, 20:11
To Nuncjusz Apostolski Kowalczyk blokował przepływ informacji do Papieża Jana Pawła  o Arcybiskupie Petzu dopiero Wanda Pułtawska musiała rozpaczliwie o tym Papieża poinformować. Czy to było też w ramach tego co dziś mówi Prymas Polski. Wstyd Prymasie!
K
kobieta
20 sierpnia 2013, 20:09
tess,  najłatwiej anonimowo obrażać innych ale w tym wychodzi twoja słabość ... :(((
K
kobieta
20 sierpnia 2013, 20:07
albertus najłatwiej anonimowo obrażać innych ale w tym wychodzi twoja słabość ... :(
A
Albertus
20 sierpnia 2013, 19:57
przerażające - biada nam owieczkom skoro pasterze opętani ...Czemu obrażasz bliźniego swego? Wyraź swoją opinię i przedstaw swoje poglądy, ale nie obrażaj innych.
T
tess
20 sierpnia 2013, 19:48
przerażające - biada nam owieczkom skoro pasterze opętani
K
Kazimierz
20 sierpnia 2013, 19:27
Prymas coraz bardziej 'odlatuje". Wcześniej żenujący obrońca Gronkiewicz-Walc i PO. To nie licuje z godnością prymasowską. Może czas na jakiś ciepły kącik gdzięś w zakonie. A na razie pozostaje się modlić za Niego.