"Przesłanie papieża nie znajduje reklamy"

"Przesłanie papieża nie znajduje reklamy"
(fot. PAP/Grzegorz Jakubowski)
PAP / im

Właściwe przesłanie papieża nie znajduje dobrej reklamy; media wolą interesować się kryzysami jego pontyfikatu - uważa Andrea Tornielli, jeden z autorów książki "Atak na Ratzingera - oskarżenia i skandale, przepowiednie i spiski wymierzone w papieża Benedykta XVI".

Uczestniczący w prezentacji były wieloletni redaktor naczelny "Tygodnika Powszechnego", ks. Adam Boniecki podkreślił, że publikacja podejmuje sprawy dyskusyjne dotyczące papieża i Kurii Rzymskiej w sposób spokojny. - Nie jest ona ani nerwową apologetyką papieża, ani furiackim napadem na Kurię Rzymską, ale jest to bardzo dobrze napisana książka na temat Watykanu - zaznaczył.

DEON.PL POLECA

W ocenie ks. Bonieckiego istotne w niej jest pokazanie mechanizmów "deprecjacji" Benedykta XVI. Dodał, że przypomina mu to początki pontyfikatu Jana Pawła II. - Pamiętam artykuły, które opisywały, że papież na śniadanie wypija szklankę wódki i zagryza ją kiełbasą, a jego działania sprowadzano do aktorskiej szkoły; starano się go ośmieszać i marginalizować - mówił. Dodał, że przełomowym momentem, który w znacznym stopniu przyczynił się do innego spojrzenia na pontyfikat Jana Pawła II, był zamach na jego życie (13 maja 1981 r.).

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Przesłanie papieża nie znajduje reklamy"
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.