"DGP": Dane w internecie w zamian za bonusy
Dwie trzecie internautów (62 proc.) pozwoliłoby się śledzić firmom w sieci, gdyby miało za to premie - informuje "Dziennik Gazeta Prawna", powołując się na badanie firmy doradczej KPMG.
Jak stwierdza Jerzy Kalinowski z KPMG, stopień akceptacji takich działań jest coraz większy. Ale w zamian oczekiwania są duże. - Mogą to być promocyjne ceny w sklepach, gry lub inne treści rozrywkowe, a także usługi informacyjne - wylicza.
Jeszcze bardziej zaskakuje, że 63 proc. konsumentów chce składować w chmurze, czyli na zewnętrznych serwerach, informacje nt. ich zdrowia, pod warunkiem, że będą mieli do nich dostęp za pomocą komórki. - To może zaowocować nowymi biznesami i usługami w tym sektorze - ocenia Jan Karasek z KPMG.
Według badania aż 86 proc. aktywnych użytkowników sieci - których liczebność KPMG szacuje na ok. 11 mln osób - codziennie korzysta z sieci społecznościowych, gdzie czerpie informacje o produktach i usługach.
Badanie pokazuje, że prawie połowa konsumentów na świecie, w tym w Polsce, będąc na zakupach wykorzystuje telefony komórkowe i tablety w poszukiwaniu sklepów i produktów. - Firmy z tego sektora musza stworzyć strategie sprzedaży wielokanałowe, uwzględniające internet i nowe technologie - podkreśla Kalinowski.
Skomentuj artykuł