Jest nieźle? Światowe marki idą do Polski

"Dziennik Gazeta Prawna" / PAP / drr

Ze 120 sieci handlowych i usługowych, o które w tym roku wzbogaci się polski rynek franczyzowy, przynajmniej 30 będzie pochodzić z zagranicy, zapowiada "Dziennik Gazeta Prawna".

Według raportu firmy CB Richard Ellis - w Polsce działa ponad 30 proc. międzynarodowych sieci handlowych i usługowych. Do końca roku będzie ich o 10 proc. więcej. Dominować będą marki odzieżowe i gastronomiczne. Żaden z tych rynków nie jest jeszcze wystarczająco nasycony. Potwierdza to najnowszy raport GfK Polonia i Jones Lang LaSalle.

DEON.PL POLECA

Warszawa ma najwyższy wskaźnik penetracji wszystkich badanych marek, sięgający 94 proc. W dużych aglomeracjach wynosi on 58 proc., w miastach średniej wielkości - 28 proc., natomiast najmniejsze rynki pokryte są zaledwie w 11 proc.

O atrakcyjności Polski świadczy rosnąca siła nabywcza Polaków, dzięki czemu sprzedaż detaliczna wzrosła w 2009 r. o 7,2 proc., a w roku minionym o 6,6 proc. Dla porównania - w Hiszpanii była przez ostatnie dwa lata na minusie (-0,3 proc. w 2009 r., i -6,1 proc. w 2010 r.), a na Węgrzech -3,6 w 2010 r. i w Czechach (-0,6 proc.).

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Jest nieźle? Światowe marki idą do Polski
Komentarze (2)
Bogusław Płoszajczak
2 czerwca 2011, 10:48
Ciekawe,ile jeszcze badziewia zdołamy przyjąć na naszą ziemię.Jeszcze zatęsknimy za kozim mlekiem, plastrem miodu i przyjemnością bycia iskierką. Wcale tak nie musi być! W kilku krajach pozostawiono takie "skanseny" dotując na przykład działalność wiejskiego kowala (przecież z podkuwania koni się nie utrzyma). W razie czego nie trzeba wszystkiego odbudowywać od nowa.
T
teresa
2 czerwca 2011, 09:59
Ciekawe,ile jeszcze badziewia zdołamy przyjąć na naszą ziemię.Jeszcze zatęsknimy za kozim mlekiem, plastrem miodu i przyjemnością bycia iskierką.