"Dziennik GP": Uczeń ofiarą rządowych testów

(fot. shutterstock.com)
PAP / psd

Raport OECD o polskiej oświacie: reforma goni reformę, a nic z tego nie wynika - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Reforma gimnazjalna, maturalna i obniżenia wieku szkolnego do lat sześciu - to tylko niektóre z ważnych zmian, które wprowadzono w ostatnich latach w polskiej edukacji. Żadna z nich nie została uczciwie podsumowana i rozliczona.

Eksperci OECD nie mają wątpliwości - żeby skutecznie zarządzać oświatą, trzeba sumiennie recenzować wprowadzone nowości. I dopiero na tej podstawie projektować kolejne reformy. Takie wnioski znalazły się w opublikowanym właśnie raporcie "Education Policy Outlook 2015. Making Reforms Happen".

"Nasza edukacja składa się z wielu luźno powiązanych ze sobą pomysłów, które zmieniają się w zależności od tego, kto akurat rządzi" - uważa Hubert Guzera z Forum Obywatelskiego Rozwoju.

Jednym z najważniejszych celów, jakie zdaniem ekspertów OECD powinna postawić przed sobą Polska, jest rozwój polityki oświatowej w oparciu o rzetelne informacje.

Przygotowując raport, eksperci z OECD przeanalizowali 450 reform edukacyjnych, które prowadzono w krajach członkowskich w latach 2008-2014.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Dziennik GP": Uczeń ofiarą rządowych testów
Komentarze (3)
P
piotr
5 lutego 2015, 13:40
Nowe darmowe podręczniki od przyszłego roku. Widział ktoś? Broszury nie książki. Upadek!!!
A
aka
5 lutego 2015, 13:37
polecam cały artykuł - świetny [url]http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=page&id=64511&start=1[/url] Dostęp do dzisiejszego wydania 3 zł + VAT
Bolesław Zawal
5 lutego 2015, 10:35
No cóż na kimś trzeba eksperymentować.