Firmy bardzo często łamią zasady etyczne

(fot. the-lane-team / flickr.com)
"Puls Biznesu" / PAP / slo

Najbardziej narażeni na nieetyczne zachowania są w firmach pracownicy sprzedaży i zakupów - informuje "Puls Biznesu".

To w tych właśnie działach najczęstsze są dylematy dotyczące przyjmowania podarunków czy współpracy z klientami i dostawcami.

Z badania Crido Taxand, Pracodawców RP i ICAN Institute wynika też, że 75 proc. specjalistów i menedżerów uważa, iż firmy często lub bardzo często łamią zasady etyczne. A zaledwie 2 proc. badanych twierdzi, że nie są one nigdy łamane w Polsce.

DEON.PL POLECA

Taki wynik oznacza, że trzeba zwrócić szczególną uwagę na praktyki dotyczące etyki biznesu i ich komunikowanie społeczeństwu - komentuje Robert Sroka z Crido Taxand. Jak ocenia, bez konkretnych działań firm negatywny obraz polskiego biznesu szybko się nie poprawi.

Aż 70 proc. ankietowanych główną przyczynę kłopotów z etyką w biznesie widzi w tym, że brakuje w firmie osoby zajmującej się podnoszeniem i przestrzeganiem tego typu standardów. Inne wskazania dotyczą m.in. wielkości firmy, braku czasu czy odgórnych zaleceń, nieświadomości szefostwa, sytuacji gospodarczej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Firmy bardzo często łamią zasady etyczne
Komentarze (1)
S
Survival
1 lipca 2013, 09:41
Temat jest godny uwagi i szerszego potraktowania. Etyka w biznesie, to coś czego brak i coś co trzeba budować na poziomie programu rządowego. Dziś jest bardzo ciężko uczciwie prowadzić biznes, bo korupcja i nieuczciwa konkurencja jest wszechobecna. Poza tym małym firmom można nie płacić faktur, a one muszą zapłacić od nich podatki i ponieśc koszty posępowania sądowego. Prawo sprzyja oszustom i trzeba je zmienić żeby chronić i rozwijać małą przedsiębiorczość, bo ona da miejsca pracy.