"Polska przed Euro 2012 jak wielki plac budowy"

"La Repubblica" / PAP / slo

Przyszłoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej to wielkie wyzwanie i szansa dla rządu Donalda Tuska - pisze we wtorek "La Repubblica". Włoski dziennik podkreśla, że ponad 20 miliardów euro inwestycji może sprawić, że PKB jeszcze bardziej poszybuje w górę.

W relacji zatytułowanej "Polska, stadiony, drogi i lotniska, wyzwania Warszawy pod znakiem piłki" wysłannik rzymskiej gazety Andrea Tarquini twierdzi, że kraj na kilka miesięcy przed mistrzostwami przypomina wielki plac budowy.

"Trwa walka z czasem, odliczanie jest coraz bardziej nerwowe, a stawka olbrzymia" - zaznacza włoski publicysta. Dodaje, że dla Polski - "lokomotywy nowej Europy" - ta sportowa impreza to "zarówno szansa, jak i ryzyko".

DEON.PL POLECA

"Lecz liberalny rząd Donalda Tuska, gospodarka, realny kraj stawiają na tę wielką okazję: odnowić miasta, stworzyć postnowoczesną infrastrukturę w rekordowym czasie" - zauważa Tarquini.

Jego zdaniem Polska idzie za przykładem kanclerz Niemiec Angeli Merkel przed Mundialem w 2006 roku i burmistrza Londynu Borisa Johnsona przed igrzyskami olimpijskimi w przyszłym roku, by - jak to ujmuje - zbudować "cool Poland" i pokazać kraj światu. To śmiałe zadanie - ocenia.

Wysłannik gazety przytacza słowa, jakie usłyszał na budowie Stadionu Narodowego w Warszawie: "mamy opóźnienie, ale w ciągu miesiąca prace zostaną skończone".

"La Repubblica" wymienia następnie całą serię robót w największych polskich miastach w związku z przygotowaniami do mistrzostw. Odnotowuje, że chińska firma spowodowała "katastrofę", nie wywiązując się z zobowiązań budowy odcinka autostrady Warszawa-Berlin. Zwraca też uwagę na "pragnienie przełomu", jakie odczuwa się także poza stolicą, na przykład w Gdańsku.

Autor relacji przypomina, że doradcy rządowi i bankowcy przestrzegają przed "ryzykownymi wydatkami". "Ale w świecie gospodarki odczuwa się więcej optymizmu niż obaw" - informuje.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze - pisze - mistrzostwa Europy sprawią, że PKB wzrośnie o 7,6 miliarda euro. "Polacy spieszą się, chcą żyć w biegu" - zauważa.

Na łamach gazety można przeczytać również o skierowanych do Niemców, Brytyjczyków i Francuzów kampaniach reklamowych, zapraszających do odwiedzenia Polski.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Polska przed Euro 2012 jak wielki plac budowy"
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.