KAI / sz
Centrum Ochrony Dziecka, kierowane przez o. Adama Żaka SJ przygotowało trzy teksty na odprawiane dziś w parafiach oraz innych wspólnotach nabożeństwa Drogi Krzyżowej.
Centrum Ochrony Dziecka, kierowane przez o. Adama Żaka SJ przygotowało trzy teksty na odprawiane dziś w parafiach oraz innych wspólnotach nabożeństwa Drogi Krzyżowej.
jezuici.pl / Jacek Poznański SJ
Był prawdziwym człowiekiem renesansu (dosłownie i w przenośni). Bez niego świat i Kościół wyglądałyby dzisiaj inaczej.
Był prawdziwym człowiekiem renesansu (dosłownie i w przenośni). Bez niego świat i Kościół wyglądałyby dzisiaj inaczej.
Jacek Poznański SJ / pk
Adivāsi. Autochtoniczne ludy Indii. Na marginesie indyjskiego społeczeństwa. Chciałem być w ich krainie. Od moich indyjskich współbraci wiele słyszałem o niełatwej pracy pośród nich. Jezuici byli pionierami. Możliwość wyjazdu spadła na mnie jak grom z jasnego nieba.
Adivāsi. Autochtoniczne ludy Indii. Na marginesie indyjskiego społeczeństwa. Chciałem być w ich krainie. Od moich indyjskich współbraci wiele słyszałem o niełatwej pracy pośród nich. Jezuici byli pionierami. Możliwość wyjazdu spadła na mnie jak grom z jasnego nieba.
Liturgia Triduum odwołuje się do naszej pamięci. Jest ćwiczeniem naszej pamięci. Pamięć jest zdolnością bardzo ważną dla życia duchowego i życia wiary. Niewiara rodzi się z zapominania.
Liturgia Triduum odwołuje się do naszej pamięci. Jest ćwiczeniem naszej pamięci. Pamięć jest zdolnością bardzo ważną dla życia duchowego i życia wiary. Niewiara rodzi się z zapominania.
Boże Narodzenie zaczyna w powolny, ale konsekwentny sposób ulegać wpływowi świadomości mitycznej, która posługuje się schematami i uproszczeniami. W miarę tej obróbki Boże Narodzenie pozostaje świętowaniem, ale na pewno nie narodzin Jezusa Chrystusa.
Boże Narodzenie zaczyna w powolny, ale konsekwentny sposób ulegać wpływowi świadomości mitycznej, która posługuje się schematami i uproszczeniami. W miarę tej obróbki Boże Narodzenie pozostaje świętowaniem, ale na pewno nie narodzin Jezusa Chrystusa.
Śmierć traktuje się zazwyczaj bardzo negatywnie. Bo i rzeczywiście jest doświadczeniem negatywności, zła, bezsensu. Powoduje lęk i smutek, który dopada człowieka, gdy wyraźniej uprzytomni sobie swoje przemijanie. Śmierć cały czas wkrada się pod różnymi postaciami w życie. Mniej lub bardziej uświadamiamy sobie wtedy pytania, jakie stawia ona nam samym. Bezradność w odpowiedzi na nie sprawia, że ludzie, przede wszystkim w zsekularyzowanych społeczeństwach, dążą do minimalizowania rzeczywistości śmierci.
Śmierć traktuje się zazwyczaj bardzo negatywnie. Bo i rzeczywiście jest doświadczeniem negatywności, zła, bezsensu. Powoduje lęk i smutek, który dopada człowieka, gdy wyraźniej uprzytomni sobie swoje przemijanie. Śmierć cały czas wkrada się pod różnymi postaciami w życie. Mniej lub bardziej uświadamiamy sobie wtedy pytania, jakie stawia ona nam samym. Bezradność w odpowiedzi na nie sprawia, że ludzie, przede wszystkim w zsekularyzowanych społeczeństwach, dążą do minimalizowania rzeczywistości śmierci.
Liczby wydają się być fetyszem współczesnej kultury zachodniej (N. Rescher). Wprost obsesyjnie lubujemy się w wskaźnikach, poziomach, kursach, stopniach, rankingach. Przyjmuje się nieraz, że tylko tworzenie systemów kwantyfikacji jest drogą do dostarczenia spójnej, wiarygodnej, wiedzotwórczej informacji i prowadzi do autentycznego rozumienia.
Liczby wydają się być fetyszem współczesnej kultury zachodniej (N. Rescher). Wprost obsesyjnie lubujemy się w wskaźnikach, poziomach, kursach, stopniach, rankingach. Przyjmuje się nieraz, że tylko tworzenie systemów kwantyfikacji jest drogą do dostarczenia spójnej, wiarygodnej, wiedzotwórczej informacji i prowadzi do autentycznego rozumienia.
Słuchając czy czytając w internecie wiele dyskusji można odnieść wrażenie, że całkiem podobnie jest w Polsce. Brak wiedzy o religii dotyczy nie tylko ludzi niechętnych Kościołowi, ateistów, agnostyków, obojętnych. Coraz mniej wierzących zna swoją wiarę.
Słuchając czy czytając w internecie wiele dyskusji można odnieść wrażenie, że całkiem podobnie jest w Polsce. Brak wiedzy o religii dotyczy nie tylko ludzi niechętnych Kościołowi, ateistów, agnostyków, obojętnych. Coraz mniej wierzących zna swoją wiarę.