"Zadaję sobie pytanie, czy w ostatnim ćwierćwieczu nie zaczęła się epoka, którą moglibyśmy nazwać trzecim oświeceniem, a także w jaki sposób wpłynie ona na naszą cywilizację, w tym również na życie religijne" - pisze ks. Tomáš Halík w książce "Popołudnie chrześcijaństwa. Odwaga do zmiany".
"Zadaję sobie pytanie, czy w ostatnim ćwierćwieczu nie zaczęła się epoka, którą moglibyśmy nazwać trzecim oświeceniem, a także w jaki sposób wpłynie ona na naszą cywilizację, w tym również na życie religijne" - pisze ks. Tomáš Halík w książce "Popołudnie chrześcijaństwa. Odwaga do zmiany".
Kiedy buduję dom, to wszystko jest pod moją kontrolą, ale kiedy hoduję drzewo - nie wiem co z niego wyrośnie. Tak właśnie jest z życiem duchowym. Posłuchaj pasjonującej lekcji od Romka Groszewskiego SJ.
Kiedy buduję dom, to wszystko jest pod moją kontrolą, ale kiedy hoduję drzewo - nie wiem co z niego wyrośnie. Tak właśnie jest z życiem duchowym. Posłuchaj pasjonującej lekcji od Romka Groszewskiego SJ.
Pomiędzy sferą sakralną a profaniczną w życiu społecznym znajduje się czas odpoczynku. To, co przynależy do obowiązku pracy, zostaje zawieszone, a to, co zwykło się oddawać Bogu, już wypełniono. Wchodzimy w tak zwany wywczas (wkroczenie w czas) - termin, którym Słowianie określali szczególną porę swobody, beztroski, często na łonie natury.
Pomiędzy sferą sakralną a profaniczną w życiu społecznym znajduje się czas odpoczynku. To, co przynależy do obowiązku pracy, zostaje zawieszone, a to, co zwykło się oddawać Bogu, już wypełniono. Wchodzimy w tak zwany wywczas (wkroczenie w czas) - termin, którym Słowianie określali szczególną porę swobody, beztroski, często na łonie natury.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}