Dzięki wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Ziarnie, przedszkolu niepublicznej szkoły jezuitów w Mysłowicach, dzieci mają wyjątkową szansę na rozwój w harmonijnym środowisku, gdzie samodzielnie odkrywają świat.
Dzięki wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Ziarnie, przedszkolu niepublicznej szkoły jezuitów w Mysłowicach, dzieci mają wyjątkową szansę na rozwój w harmonijnym środowisku, gdzie samodzielnie odkrywają świat.
Franz J. Mönks, Irene H. Ypenburg / slo
Pedagogika Nowego Wychowania skupiała się głównie na dziecku. Dążono do stworzenia szkoły, funkcjonującej zgodnie z naturą dziecka i w oparciu o jego potrzeby. Ruch Nowego Wychowania w Europie chciał zdystansować się od "starej szkoły" XIX wieku, w której dominowały autorytet oraz intelektualizm.
Pedagogika Nowego Wychowania skupiała się głównie na dziecku. Dążono do stworzenia szkoły, funkcjonującej zgodnie z naturą dziecka i w oparciu o jego potrzeby. Ruch Nowego Wychowania w Europie chciał zdystansować się od "starej szkoły" XIX wieku, w której dominowały autorytet oraz intelektualizm.
Logo źródła: Wychowawca Ewa Łatacz / slo
Maria Montessori pisała: „Jedną z ważniejszych rzeczy w życiu jest metodyczne kontrolowanie własnego sumienia. Potrzeba do tego nie tylko źródła światła, ale także znajomości zasad moralnych, zwłaszcza miłości. Jedynie dzięki miłości możemy udoskonalić naszą wrażliwość”.
Maria Montessori pisała: „Jedną z ważniejszych rzeczy w życiu jest metodyczne kontrolowanie własnego sumienia. Potrzeba do tego nie tylko źródła światła, ale także znajomości zasad moralnych, zwłaszcza miłości. Jedynie dzięki miłości możemy udoskonalić naszą wrażliwość”.