Stanisław Biel SJ
Trójca Przenajświętsza towarzyszy nam każdego dnia i jest znakiem rozpoznawczym każdego chrześcijanina. Jest blisko nas, bliżej niż my siebie, a równocześnie jest nieogarnioną Tajemnicą.
Trójca Przenajświętsza towarzyszy nam każdego dnia i jest znakiem rozpoznawczym każdego chrześcijanina. Jest blisko nas, bliżej niż my siebie, a równocześnie jest nieogarnioną Tajemnicą.
Bóg - wspólnota Osób - przeprowadza w świecie i człowieku cichą rewolucję, która często nie jest rozpoznana nawet przez chrześcijan. A przecież to Dobra Nowina.
Bóg - wspólnota Osób - przeprowadza w świecie i człowieku cichą rewolucję, która często nie jest rozpoznana nawet przez chrześcijan. A przecież to Dobra Nowina.
ks. Grzegorz Strzelczyk / Michał Lewandowski
On jest Bogiem dającym siłę do tego, że człowiek, który został zdradzony przez żonę, jest w stanie przebaczyć i ją przyjąć z powrotem. I kochać dalej. Dla mnie to jest cud - mówi ks. Strzelczyk.
On jest Bogiem dającym siłę do tego, że człowiek, który został zdradzony przez żonę, jest w stanie przebaczyć i ją przyjąć z powrotem. I kochać dalej. Dla mnie to jest cud - mówi ks. Strzelczyk.
dk / ml
Kiedy będzie koniec świata? Jak będzie wyglądać? Co się wtedy z nami stanie? Co na ten temat powinni myśleć chrześcijanie? Czy jest się czego bać? - na pytania odpowiada ks. Robert Woźniak.
Kiedy będzie koniec świata? Jak będzie wyglądać? Co się wtedy z nami stanie? Co na ten temat powinni myśleć chrześcijanie? Czy jest się czego bać? - na pytania odpowiada ks. Robert Woźniak.
Stanisław Biel SJ
Jedynym sposobem, by spotkać dogłębnie Jezusa jest świadomość, że jesteśmy grzesznikami i potrzebujemy Jezusa. Odcięcie się od grzeszników, przekonanie, że jest się innym, lepszym, sprawiedliwym jest wykluczeniem siebie z relacji z Jezusem.
Jedynym sposobem, by spotkać dogłębnie Jezusa jest świadomość, że jesteśmy grzesznikami i potrzebujemy Jezusa. Odcięcie się od grzeszników, przekonanie, że jest się innym, lepszym, sprawiedliwym jest wykluczeniem siebie z relacji z Jezusem.
Adwent to czas oczekiwania na przyjście Pana, w głębszym sensie - na powtórne przyjście Pana. Ale co to znaczy wierzyć? Wierzyć naprawdę, po chrześcijańsku. Posłuchaj…
Adwent to czas oczekiwania na przyjście Pana, w głębszym sensie - na powtórne przyjście Pana. Ale co to znaczy wierzyć? Wierzyć naprawdę, po chrześcijańsku. Posłuchaj…
Liturgia sakramentu małżeństwa na Wschodzie pełna jest symboliki, wymaga też znajomości Pisma Świętego. Tu obrączka wiąże się z narzeczeństwem, a nie ze ślubem. Z kolei sam obrzęd ukoronowania podkreśla godność nowożeńców, a liturgię tego sakramentu zakorzenia w tajemnicy Trójcy Świętej i Eucharystii.
Liturgia sakramentu małżeństwa na Wschodzie pełna jest symboliki, wymaga też znajomości Pisma Świętego. Tu obrączka wiąże się z narzeczeństwem, a nie ze ślubem. Z kolei sam obrzęd ukoronowania podkreśla godność nowożeńców, a liturgię tego sakramentu zakorzenia w tajemnicy Trójcy Świętej i Eucharystii.
KAI / ptt
Zostało nam powierzone zadanie budowania wspólnot kościelnych zdolnych do odzwierciedlania blasku Trójcy Świętej i ewangelizacji nie tylko słowami, ale także z mocą miłości Boga, jaka w nas jest - przypomniał Franciszek podczas dzisiejszej modlitwy Anioł Pański w Watykanie.
Zostało nam powierzone zadanie budowania wspólnot kościelnych zdolnych do odzwierciedlania blasku Trójcy Świętej i ewangelizacji nie tylko słowami, ale także z mocą miłości Boga, jaka w nas jest - przypomniał Franciszek podczas dzisiejszej modlitwy Anioł Pański w Watykanie.
Miłość jest konkretnym znakiem ukazującym wiarę w Boga Ojca, Syna i Ducha Świętego - powiedział papież Franciszek w rozważaniu poprzedzającym południową modlitwę "Anioł Pański" na placu św. Piotra.
Miłość jest konkretnym znakiem ukazującym wiarę w Boga Ojca, Syna i Ducha Świętego - powiedział papież Franciszek w rozważaniu poprzedzającym południową modlitwę "Anioł Pański" na placu św. Piotra.
Miłość jest konkretnym znakiem ukazującym wiarę w Boga Ojca, Syna i Ducha Świętego - powiedział papież Franciszek w rozważaniu poprzedzającym południową modlitwę "Anioł Pański" na placu św. Piotra.
Miłość jest konkretnym znakiem ukazującym wiarę w Boga Ojca, Syna i Ducha Świętego - powiedział papież Franciszek w rozważaniu poprzedzającym południową modlitwę "Anioł Pański" na placu św. Piotra.
Kiedyś podczas adoracji Najświętszego Sakramentu, kiedy śpiewana była pieśń: Jezu, mój Jezu…, bardzo mocno dotarły do mnie słowa: Ty mi dajesz swojego Ducha.
Kiedyś podczas adoracji Najświętszego Sakramentu, kiedy śpiewana była pieśń: Jezu, mój Jezu…, bardzo mocno dotarły do mnie słowa: Ty mi dajesz swojego Ducha.
W wieku zaledwie siedmiu lat, po spowiedzi i przyjęciu Komunii świętej, postanowiła pracować nad sobą i opanować swój trudny charakter, wcześniej była nieznośną, rozkapryszoną dziewczynką, wybuchającą niepohamowana złością. O dniu, w którym przyjęła Pana do siebie, napisała w swoim Dzienniczku: "Moja dusza stała się mieszkaniem Boga, Pan posiadł me serce. O, święty, piękny dniu, kiedy Jezus wszedł do mnie i w głębi duszy pozwolił mi usłyszeć swój Głos…"
W wieku zaledwie siedmiu lat, po spowiedzi i przyjęciu Komunii świętej, postanowiła pracować nad sobą i opanować swój trudny charakter, wcześniej była nieznośną, rozkapryszoną dziewczynką, wybuchającą niepohamowana złością. O dniu, w którym przyjęła Pana do siebie, napisała w swoim Dzienniczku: "Moja dusza stała się mieszkaniem Boga, Pan posiadł me serce. O, święty, piękny dniu, kiedy Jezus wszedł do mnie i w głębi duszy pozwolił mi usłyszeć swój Głos…"
- Trójca Przenajświętsza to nie produkt ludzkiego rozumowania - powiedział papież Franciszek w rozważaniu poprzedzającym południową modlitwę Anioł Pański w Watykanie. Wyjaśnił, że Trójca jest "obliczem, które sam Bóg objawił, nie z wysokości katedry", lecz w historii ludzkości.
- Trójca Przenajświętsza to nie produkt ludzkiego rozumowania - powiedział papież Franciszek w rozważaniu poprzedzającym południową modlitwę Anioł Pański w Watykanie. Wyjaśnił, że Trójca jest "obliczem, które sam Bóg objawił, nie z wysokości katedry", lecz w historii ludzkości.
KAI / drr
- Chrześcijanie jako wyznawcy religii monoteistycznej wierzą w Boga, który jest jeden, ale nie jest samotny - mówił bp Piotr Greger, który 25 maja przewodniczył w bielskiej Mszy świętej z okazji 21. rocznicy działalności Bielskiego Towarzystwa Trzeźwości. Hierarcha zastanawiając się nad tajemnicą Trójcy świętej, wskazywał na liczne konsekwencje, jakie płyną z przyjęcia tej jednej z fundamentalnych prawd wiary chrześcijańskiej.
- Chrześcijanie jako wyznawcy religii monoteistycznej wierzą w Boga, który jest jeden, ale nie jest samotny - mówił bp Piotr Greger, który 25 maja przewodniczył w bielskiej Mszy świętej z okazji 21. rocznicy działalności Bielskiego Towarzystwa Trzeźwości. Hierarcha zastanawiając się nad tajemnicą Trójcy świętej, wskazywał na liczne konsekwencje, jakie płyną z przyjęcia tej jednej z fundamentalnych prawd wiary chrześcijańskiej.
Mieczysław Łusiak SJ
Wszystko, co ma Ojciec, należy do Jezusa, a Jezus to przekazuje Duchowi Świętemu. Duch zaś przekazuje to nam (jeśli otworzymy się na Niego). Trójca Przenajświętsza przyłącza więc nas do siebie. Jesteśmy jakby Jej przedłużeniem. Czy to nie wspaniałe?!
Wszystko, co ma Ojciec, należy do Jezusa, a Jezus to przekazuje Duchowi Świętemu. Duch zaś przekazuje to nam (jeśli otworzymy się na Niego). Trójca Przenajświętsza przyłącza więc nas do siebie. Jesteśmy jakby Jej przedłużeniem. Czy to nie wspaniałe?!
Wiara w jednego Boga w trzech Osobach odsłania przed nami Boga takiego, jakim jest On sam w sobie. Jeden w swojej naturze, ale w trzech osobach.
Wiara w jednego Boga w trzech Osobach odsłania przed nami Boga takiego, jakim jest On sam w sobie. Jeden w swojej naturze, ale w trzech osobach.
ks. George A. Maloney SJ
Prawdziwej wolności nie da się nigdy zrozumieć inaczej, niż w kontekście miłości.Prawdziwa miłość jest jednak zawsze wolnym darem z siebie samego ofiarowanym komuś drugiemu. Teologowie i filozofowie mogliby zapytać: Czy Bóg jest wolny, ponieważ kocha, czy też kocha, ponieważ jest wolny?
Prawdziwej wolności nie da się nigdy zrozumieć inaczej, niż w kontekście miłości.Prawdziwa miłość jest jednak zawsze wolnym darem z siebie samego ofiarowanym komuś drugiemu. Teologowie i filozofowie mogliby zapytać: Czy Bóg jest wolny, ponieważ kocha, czy też kocha, ponieważ jest wolny?
Czerwiec minął mi pod znakiem egzaminów, oceniania różnych prac pisemnych oraz doktorskich obron. Miałem okazję być recenzentem doktoratu rzeczywiście - nie tylko moim zdaniem -wybitnego. Zgodziłem się na jego recenzowanie od razu, kiedy tylko zobaczyłem temat: "Kenoza Ducha Świętego".
Czerwiec minął mi pod znakiem egzaminów, oceniania różnych prac pisemnych oraz doktorskich obron. Miałem okazję być recenzentem doktoratu rzeczywiście - nie tylko moim zdaniem -wybitnego. Zgodziłem się na jego recenzowanie od razu, kiedy tylko zobaczyłem temat: "Kenoza Ducha Świętego".
George Martin
Jezus przyszedł, aby dać nam Ducha Świętego. Przyszedł, aby pokazać nam drogę do Ojca - a jest to droga Ducha. Przyszedł, by przynieść nam życie w obfitości - a to znaczy życie w Duchu. Przyszedł, byśmy nauczyli się modlić tak, jak On - czyli modlić się w Duchu.
Jezus przyszedł, aby dać nam Ducha Świętego. Przyszedł, aby pokazać nam drogę do Ojca - a jest to droga Ducha. Przyszedł, by przynieść nam życie w obfitości - a to znaczy życie w Duchu. Przyszedł, byśmy nauczyli się modlić tak, jak On - czyli modlić się w Duchu.
Dla mnie prawda o Trójcy Świętej ma wielkie znaczenie praktyczne, egzystencjalne. Gdyby bowiem Bóg był jedynie doskonałą Monadą, wiecznym Samotnikiem, a nie wspólnotą Trzech, to jak mógłbym wierzyć, że Bóg jest Miłością.
Dla mnie prawda o Trójcy Świętej ma wielkie znaczenie praktyczne, egzystencjalne. Gdyby bowiem Bóg był jedynie doskonałą Monadą, wiecznym Samotnikiem, a nie wspólnotą Trzech, to jak mógłbym wierzyć, że Bóg jest Miłością.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}