Dawid Podsiadło zapowiada apostazję. Dominik Dubiel SJ: to jest jedno z głównych wyzwań Kościoła dzisiaj

Dawid Podsiadło (fot. YouTube/Dawid Podsiadło)
plejada.pl/Facebook/mk

Popularny muzyk Dawid Podsiadło zapowiedział, że przygotowuje się do dokonania aktu apostazji i wystąpienia z Kościoła katolickiego. - Mam problem z instytucją, a nie z wiarą - wyznał Podsiadło w podcaście "WojewódzkiKędzierski". "(...) To jest jedno z głównych wyzwań Kościoła dzisiaj. Nie tyle wojujący wrogowie, z którymi trzeba walczyć, ale osoby, które nigdy nie doświadczyły, że w Kościele jest ŻYCIE" - skomentował tę zapowiedź muzyk i jezuita Dominik Dubiel.

- Nie chcę zaburzać statystyk i korzystać z przywilejów organizacji, z którą niewiele mnie łączy - powiedział w programie Dawid Podsiadło. Dodał, że zdobył już akt chrztu. - I teraz jak będę w rodzinnych stronach i wygospodaruję czas na to, to poprosiłbym o tę apostazję - dodał Podsiadło.

Dawid Podsiadło o Kościele i apostazji: mam problem z instytucją, a nie z wiarą

Rozmowa w podcaście dotyczyła m.in. niedawno wydanej piosenki Dawida Podsiadły zatytułownaej "Post", która pokazała jego krytyczny stosunek do Kościoła i niektórych postaw ludzi wierzących.

DEON.PL POLECA

- Mam problem z instytucją, a nie z wiarą. Wszyscy widzimy kolejne mnożące się przypadki pedofilii, wtrącanie się w sprawy polityczne, światopoglądowe. Nie piętnuję wiary, tylko hipokryzję. "Post" był reakcją na głęboko umoralniające — właśnie w kontekście wartości i wiary — postawy prezentowane przez różne osoby, które na co dzień same mają spore braki w moralności - mówił Podsiadło w podcaście Onetu "WojewódzkiKędzierski", tłumacząc swoje opinie.

Dominik Dubiel SJ o wypowedzi Dawida Podsiadły: "W jego słowach nie ma jadu, złośliwości, nienawiści, czy chęci uderzenia w Kościół"

Na wyznanie Dawida Podsiadły zareagował Dominik Dubiel SJ. We wpisie na Facebooku jezuita stwierdził, że w różnych wypowiedziach Podsiadło "(...) zwraca uwagę na problem skandali i hipokryzji. W końcu mówi, że planuje dokonać apostazji, bo właściwie uważa się za ateistę, a z Kościołem jako instytucją i tak niewiele go łączy, (zwłaszcza, że w niektórych kwestiach moralnych, co sam przyznawał przy innych okazjach). W jego słowach nie ma jadu, złośliwości, nienawiści, czy chęci uderzenia w Kościół. Jest raczej beznamiętna konstatacja. Stwierdzenie faktu".

Dalej jezuita dzieli się spostrzeżeniem: "I wydaje mi się, że to jest jedno z głównych wyzwań Kościoła dzisiaj. Nie tyle wojujący wrogowie, z którymi trzeba walczyć, ale osoby, które nigdy nie doświadczyły, że w Kościele jest ŻYCIE. Osoby, które usłyszały mnóstwo odpowiedzi jakie proponuje Kościół, ale nikt nigdy nie zaproponował im towarzyszenia w drodze ku doświadczeniu, z którego rodzą się pytania".

Na koniec wpisu Dominik Dubiel dodaje: "(...) jakbyście gadali z Dawidem (zwłaszcza myślę o różnych naszych wspólnych znajomych), to możecie mu dać namiary, na wypadek gdyby kiedyś chciał po prostu pogadać o tematach".

Przeczytaj cały wpis Dominika Dubiela SJ na temat deklaracji Dawida Podsiadły

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Dawid Podsiadło zapowiada apostazję. Dominik Dubiel SJ: to jest jedno z głównych wyzwań Kościoła dzisiaj
Komentarze (26)
KW
~Konrad Walenrod
2 listopada 2022, 17:03
Co kosciol moze zrobic dla mlodzierzy ? - apke do apostazji...
SB
~Stefan Berger
28 października 2022, 16:51
Nie żal wam tego, jaka będzie odpowiedzialność moralna tego człowieka, gdy stanie przed Bogiem i Bóg mu pokaże, ilu ludzi dzięki niemu odeszło od wiary i od wspólnoty wierzących? Biedny, biedny, a będzie jeszcze biedniejszy.
C8
~Czytelniczka 83
31 października 2022, 02:43
Żal! Tym bardziej, że to człowiek publicznie znany. Zgorszenie dla innych (szczególnie słabych i wahających się w wierze) i wybór śmiertelnego zagrożenia dla siebie. Żal Dawida i żal tych wszystkich, którzy ulegną tej straszliwej modzie.
WC
~Wojciech Chajec
28 października 2022, 12:23
Zastanawiam się, kto na tym więcej straci: Kościół, czy pan celebryta.
C8
~Czytelniczka 83
31 października 2022, 03:30
Jeżeli stawką jest życie wieczne w niekończącym się szczęściu i człowiek definitywnie odrzuci tę perspektywę - świadomie i do samego końca - to przecież jaką większą stratę możesz sobie dla tej osoby wyobrazić? A jeżeli pociągnie za sobą jeszcze innych, często nieświadomych, idących "owczym pędem", to rozpacz będzie tym większa. Utrata KAŻDEJ duszy napawa Boga bezgranicznym smutkiem - i my powinnyśmy czuć tak samo względem każdej zagubionej osoby.
MB
~Maciej Błaszczyk
3 listopada 2022, 09:02
Oczywiście, że celebryta. Bo on traci życie wieczne, a Kościół tylko jednego wiernego i kilkaset złotych rocznie (przy założeniu, że kiedyś jako wierzący dawał na składkę i zamawianie mszy).
JA
~J. A.
28 października 2022, 08:41
Apostazja jest wyrzeczeniem się wiary. Jeśli D.P. twierdzi, że nie ma problemu z wiarą, to nie powinien dokonywać apostazji. Jeśli chce dokonać apostazji, to znaczy że albo nie wie, co chce zrobić, albo nie mówi prawdy w sprawie własnej wiary.
KM
~Karolina Mika
26 października 2022, 22:27
Pan Podsiadło musi podgrzać swoją więdnącą karierę. Może liczy jak jego kolega Ralph na milionowy kontrakt z fast foodem za reklamę. Po co deon robim mu darmowa reklamę? Za 5 lat nikt nie będzie pamiętał żadnej piosenki tego pana.
MH
~M H
27 października 2022, 20:12
Taka droga bez Jezusa i Kościoła prowadzi ku zatraceniu, a nie ku zbawieniu. Wybieraj, masz przed sobą dobro i zło.
MG
~Małgorzata Gonia
28 października 2022, 22:24
Jego kariera się dopiero rozwija i jego piosenki będą popularne przez wiele lat. To jego sprawa co trobi ze swoim życiem. Przecież nie musisz go słuchać i o nim czytać.
JZ
~Jan Zall
26 października 2022, 11:48
Smutne to odejście
ŁM
~Łukasz M
26 października 2022, 10:30
Super że są jeszcze księża którzy rozumieją co się dzieje, a nie krzyczą "do piekła pójdziesz Dawidzie!"
MB
~Marcin Baran
25 października 2022, 22:23
Gdyby nie został ochrzczony, "bo tak przecież trzeba", to nie byłoby problemu z apostazją.
IS
~Irena S
27 października 2022, 15:44
Gdyby nie jego rodzice, to też by nie było problemu, tak?
C8
~Czytelniczka 83
31 października 2022, 02:47
Rodzice w dobrej wierze dzielą się z dzieckiem tym, co najlepsze. Chrzest to "duchowa szczepionka". Jeżeli podważasz prawo rodziców do wychowania dzieci w zgodzie z własnym sumieniem, to w czyje ręce chciałbyś dać to prawo?
JK
Jozjasz Kowalski
25 października 2022, 21:30
Uważam, że głęboka krytyka kościoła przynależy jedynie ludziom , którzy mają doświadczenie żywej wiary i zaangażowania. Widziałem już wielu takich, co oprócz jadu nie byli w stanie z siebie nic innego dać. Zwykle takie pogaduchy o tym, co jest w Kościele nie tak, nie wnoszą nic. Jeśli nie znasz Jezusa to do czego miałby ci być potrzebny Kościół ? Kościół jest dla wierzących. Jeśli delikwent uważa siebie za osobę niewierzącą to kościół do niczego nie jest mu potrzebny i tymbardziej nie ma żadnego mandatu do wypowiadania się w Jego kwestiach. Proponuję śpiewanie o halunkach itp.
EN
~Edward Nak
27 października 2022, 12:00
Właśnie dzięki takiemu osądowi pokazujesz swoją katolicką obłudę.
JJ
~Jan Janowski
27 października 2022, 13:04
Problem w tym że funkcjonariusze KRK robi dokładnie to samo. Więc: Uważam, że głęboka krytyka życia ludzi świeckich przynależy jedynie ludziom , którzy mają doświadczenie takiego życia. Widziałem już wielu takich, co oprócz jadu nie byli w stanie z siebie nic innego dać. Zwykle takie pogaduchy o tym, co jest w poza kruchtą nie tak, nie wnoszą nic. Jeśli nie znasz świata to do czego miałby ci być potrzebny światu ? Świat jest dla żyjących. Jeśli delikwent uważa siebie za osobę wierzącą to kościół do niczego nie jest mu potrzebny światu poza kruchtą i tym bardziej nie ma żadnego mandatu do wypowiadania się w jego kwestiach. Proponuję śpiewanie godzinek itp.
KR
~Kamil Rygiel
25 października 2022, 19:36
,,Gdy zebrał się wielki tłum i z miast przychodzili do Niego, rzekł w przypowieściach: Siewca wyszedł siać ziarno. A gdy siał, jedno padło na drogę i zostało podeptane, a ptaki powietrzne wydziobały je. Inne padło na skałę i gdy wzeszło, uschło, bo nie miało wilgoci. ''
JN
~Jan Nowak
25 października 2022, 19:04
Poza Kościołem jest tylko własna, patchworkowa wizja chrześcijaństwa, z którego wybieram sobie to co mi odpowiada, a odrzucam to co jest dla mnie trudne i niewygodne.
ŁM
~Łukasz M
27 października 2022, 13:03
Bóg jest wszędzie, nie tylko w twoim wyobrażeniu
JN
~Jan Nowak
28 października 2022, 09:30
Bóg jest w Kościele, jest w nim żywy, prawdziwy, realny, działający
JN
~Jan Nowak
28 października 2022, 16:49
Szatan też jest wszędzie i bardzo chętnie podpowiada tym, którzy ku niemu skłaniają swe ucho: "Przecież Bóg jest wszędzie, a wierzyć możesz całkowicie po swojemu, a nie jak tego uczy Kościół. Stwórz sobie własnego Boga"
DK
~Dawid Kowalczyk
25 października 2022, 18:20
To niech se występuje. Kolejny chce zrobić wielkie halo medialne....
KM
~Karolina Mika
28 października 2022, 14:57
Dokładnie. Obmyślona strategia jak sprzedać i zareklamować najnowszą płytę....żal tylko młodych ludzi, którzy wierzą, że ich idole mają ideały i dlatego składają hucznie takie deklaracje...a liczy się tylko hajs hajs...Nie ma pomysłu na utworu, nie ma pomysłu na promocję to....walnijmy w Kościół i katolików. Były już takie wokalistki, które na aborcji się promowały, teraz mamy apostatów....I wszystko dla kasy.
C8
~Czytelniczka 83
31 października 2022, 02:39
NIE można powiedzieć "to niech se występuje". Po pierwsze, w Kościele KAŻDA dusza się liczy i KAŻDY człowiek ma nieskończoną wartość, bo został odkupiony bezcenną Krwią Jezusa Chrystusa. Po drugie, takie postępowanie sieje zgorszenie i zainspiruje tych, którzy się wahają albo są letni. Nie możemy być obojętni!