Diecezja Tarnowska

www.dr.diecezja.tarnow.pl

W kancelarii parafialnej własnej parafii zgłaszamy się trzy miesiące przed ślubem z dokumentami (jednak termin ślubu warto zarezerwować wcześniej):

  • dokument tożsamości (ważny),
  • świadectwo chrztu wydane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed planowanym ślubem,
  • świadectwo sakramentu bierzmowania (jeżeli nie odnotowano przyjęcia tego sakramentu na świadectwie chrztu),
  • świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej (z ostatniej klasy szkoły średniej lub zawodowej),
  • świadectwo ukończenia katechizacji przedmałżeńskiej.

Narzeczeni są zobowiązani do:

  • dwóch rozmów w kancelarii parafialnej parafii narzeczonej lub narzeczonego,
  • uczestnictwa w trzech spotkaniach w Poradni Życia Rodzinnego,
  • odprawienia dnia skupienia przed sakramentem małżeństwa,
  • przystąpienia do sakramentu pokuty i pojednania,
  • przedstawienia zaświadczenia o wygłoszeniu zapowiedzi przedślubnych,
  • jeżeli małżeństwo kościelne ma pociągać za sobą skutki cywilne (tzw. "małżeństwo konkordatowe") narzeczeni muszą się zgłosić w Urzędzie Stanu Cywilnego i dostarczyć stosowne dokumenty do parafii, gdzie będą zawierać sakrament małżeństwa.
DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Diecezja Tarnowska
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.