Diecezja Tarnowska
www.dr.diecezja.tarnow.pl
W kancelarii parafialnej własnej parafii zgłaszamy się trzy miesiące przed ślubem z dokumentami (jednak termin ślubu warto zarezerwować wcześniej):
- dokument tożsamości (ważny),
- świadectwo chrztu wydane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed planowanym ślubem,
- świadectwo sakramentu bierzmowania (jeżeli nie odnotowano przyjęcia tego sakramentu na świadectwie chrztu),
- świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej (z ostatniej klasy szkoły średniej lub zawodowej),
- świadectwo ukończenia katechizacji przedmałżeńskiej.
Narzeczeni są zobowiązani do:
- dwóch rozmów w kancelarii parafialnej parafii narzeczonej lub narzeczonego,
- uczestnictwa w trzech spotkaniach w Poradni Życia Rodzinnego,
- odprawienia dnia skupienia przed sakramentem małżeństwa,
- przystąpienia do sakramentu pokuty i pojednania,
- przedstawienia zaświadczenia o wygłoszeniu zapowiedzi przedślubnych,
- jeżeli małżeństwo kościelne ma pociągać za sobą skutki cywilne (tzw. "małżeństwo konkordatowe") narzeczeni muszą się zgłosić w Urzędzie Stanu Cywilnego i dostarczyć stosowne dokumenty do parafii, gdzie będą zawierać sakrament małżeństwa.
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Skomentuj artykuł