Chłopiec z zespołem Downa wystąpił w reklamie ubrań. Zobaczcie, jaki jest uroczy
W reklamie promującej ubrania dla dzieci wystąpił chłopiec z zespołem Downa. "Byliśmy zachwyceni, że mogliśmy dać temu pięknemu, kochającemu dziecku jego pierwszą pracę w modelingu" – czytamy w komunikacie firmy odzieżowej Banana Republic.
Jak podaje firma, "Kolekcja BR Baby, niedawno wprowadzona na rynek przez Banana Republic, została zaprojektowana z obietnicą, że będzie bardziej zrównoważona, przyjazna i bardziej inkluzywna".
Chłopiec z zespołem Downa wystąpił w reklamie
"Chcemy celebrować różnorodność we wszystkich formach, a podczas castingu do BR Baby dostrzegliśmy idealny moment, aby to zrobić. Byliśmy zachwyceni, że mogliśmy dać temu pięknemu, kochającemu dziecku jego pierwszą pracę w modelingu" – tak o wystąpieniu w reklamie chłopca z zespołem Downa informuje Banana Republic.
Katie Driscoll, prezes fundacji "Changing the Face of Beauty" zauważa, że dzieci z zespołem Downa coraz częściej występują w reklamach marek odzieżowych. Celem fundacji Katie jest zaangażowanie na rzecz równego reprezentowania osób z niepełnosprawnościami w mediach.
- Tak często osoby z niepełnosprawnościami są pomijane, gdy brana jest pod uwagę różnorodność. Faktem jest, że ta społeczność jest największą mniejszością na świecie, a jedna na pięć rodzin zna lub ma w swoim otoczeniu osobę z niepełnosprawnością. Bycie widzianym w świecie, w którym żyjemy, ma kluczowe znaczenie dla naszej przyszłości – mówi Katie Driscoll.
Jak czytamy na pl.aleteia.org, "Na krótkim nagraniu prezentowane są codzienne sceny z życia: wyjazd na wycieczkę szkolną, pójście na spotkanie, zapisanie się na warsztaty teatralne". Twórcy reklamy zauważają, że nierzadko w takich sytuacjach osoby z zespołem Downa słyszą: "to nie twoja wina, to my nie jesteśmy gotowi zabrać cię na wycieczkę", "niestety nie mamy już wolnych miejsc" lub "mamy już w grupie takie dziecko jak ty".
Źródło: pl.aleteia.org / tk
Skomentuj artykuł