Firma Mattel wypuściła nową lalkę Barbie. Przedstawia osobę z zespołem Downa
Amerykańska firma Mattel wypuściła do sprzedaży lalkę, która przedstawia osobę z zespołem Downa. To pierwsza tego typu zabawka w historii korporacji. - To wiele znaczy dla społeczności osób z ta chorobą. Mogą one po raz pierwszy bawić się lalką Barbie, która wygląda tak jak oni – powiedziała Kandi Pickard, prezes i dyrektor generalny organizacji skupiającej osoby z zespołem Downa.
Jak poinformował portal CNN, "Nowa lalka jest częścią linii Mattel Barbie Fashionistas, która ma na celu zaoferowanie bardziej zróżnicowanych reprezentacji piękna i zwalczanie stygmatyzacji niepełnosprawności fizycznej".
Mattel has introduced its first-ever version of the Barbie doll representing a person with Down syndrome https://t.co/Fl3WmwsLEU pic.twitter.com/x7F47zGjgu
— CNN (@CNN) April 25, 2023
Wcześniej pojawiły się lalki przedstawiające osobę z protezą nogi, aparatem słuchowym, na wózku inwalidzkim czy lalkę z bielactwem. Firma Mattel poinformowała, że przy tworzeniu lalki z zespołem Downa współpracowała z organizacją National Down Syndrome Society (NDSS). Wspólnie określono kształt zabawki, jej ubranie, akcesoria oraz opakowanie.
Wyróżnione osoby z zespołem Downa
- To wiele znaczy dla naszej społeczności. Osoby z zespołem Downa mogą po raz pierwszy bawić się lalką Barbie, która wygląda tak jak one - zaznaczyła prezes i dyrektor generalny NDSS Kandi Pickard. - Jest to ogromny krok naprzód dla integracji i moment, który świętujemy – dodała.
"Firma przyjęła nowe podejście do swojej 64-letniej marki lalek Barbie. Mattel od dawna spotykał się z krytyką za przedstawianie dziewczynkom wzoru kobiecego typu ciała o nierealistycznych proporcjach" – podaje polsatnews.pl.
Nowa lalka Barbie ma żółto-niebieską sukienkę, której motywem są motyle. Te symbole nie są przypadkowe, gdyż wiążą się z budowaniem świadomości o zespole Downa.
Każde dziecko może zobaczyć siebie w Barbie
- Naszym celem jest umożliwienie wszystkim dzieciom zobaczenia siebie w Barbie, a jednocześnie zachęcenie dzieci do zabawy lalkami, które nie są podobne do nich samych - przekazała Lisa McKnight, wiceprezes wykonawcza firmy Mattel.
Dodała również, że celem lalek jest "przeciwdziałanie stygmatyzacji społecznej poprzez zabawę". - Zabawa lalką może uczyć zrozumienia i budować większe poczucie empatii. Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić Barbie z zespołem Downa – zaznaczyła McKnight.
Źródło: polsatnews.pl / tk
Skomentuj artykuł