Kraków: Tweetup #OknoNaMilosierdzie

(fot. shutterstock.com)
KAI / ml

Kard. Stanisław Dziwisz, metropolita krakowski i wielki kanclerz Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, zaprasza na Tweetup #OknoNaMilosierdzie. Zgłoszenia na wydarzenie można przesyłać do 31 marca.

- Tweetup #OknoNaMilosierdzie promuje ideę miłosierdzia, w tym miłosierdzia ujętego w ramy przekazu medialnego, w szczególności w mediach społecznościowych. Pierwszy odbędzie się 2 kwietnia, w przeddzień Niedzieli Miłosierdzia, a jednocześnie w rocznicę śmierci św. Jana Pawła II, w Domu Arcybiskupów Krakowskich w sali ze sławnym oknem papieskim - powiedział o wydarzeniu jeden z jego współorganizatorów, dr Krzysztof Gurba z Katedry Dziennikarstwa UPJPII.
Wydarzenie rozpocznie się o godz. 17:00. Gospodarzem i patronem tweetupu jest kard. Stanisław Dziwisz. Organizatorzy przewidują, że w wydarzeniu weźmie udział 100 osób, zaproszonych na podstawie zgłoszeń, w tym goście specjalni.
Organizatorami wydarzenia są: Katedra Duchowości Mediów i Relacji Społecznych (ks. prof. zw. dr hab. Wojciech Misztal), Katedra Dziennikarstwa (dr Krzysztof Gurba) oraz Katedra Edukacji Medialnej (ks. dr hab. Robert Nęcek) Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
Jak zapowiedział dr Gurba drugi tweetup tego typu odbędzie się w tym samym miejscu pod koniec Roku Miłosierdzia, tj. 7 listopada br. Będzie rozpoczynał Międzynarodową Konferencję "Media: przestrzeń i narzędzie miłosierdzia", której część naukowa odbędzie się 8 listopada 2016 r. w Bibliotece UPJPII w Krakowie.
Tweetup jest spotkaniem w jednym miejscu i czasie osób, które do tej pory kontaktują się najczęściej wirtualnie, w Internecie, w szczególności w serwisie społecznościowym Twitter. Historia tweetupów ma w Polsce dopiero 3 lata, ale kilka takich spotkań miało spektakularny charakter.
Przykładami są pierwszy tweetup z Andrzejem Dudą jako kandydatem na prezydenta (#DudaTweetup, 17 marca 2015 r.), tweetup w Episkopacie Polski (#TTnaPoziomie, 17 grudnia 2015 r.), tweetup u prezydenta Andrzeja Dudy (#TweetupPAD, 25 stycznia 2016 r.) czy tweetup u pani premier Beaty Szydło (#TweetupKPRM, 8 stycznia 2016 r.). Przebieg spotkania jest na bieżąco relacjonowany przez urządzenia mobilne do sieci, szeroko komentowany i wielokrotnie omawiany z użyciem hasztaga (#). Służy do integracji środowisk, ale też do promocji osoby lub idei.
Na tweetup zapraszani są aktywni użytkownicy Internetu reprezentujący różne punkty widzenia, miejsca zamieszkania, zawód, wiek i płeć. Wejście odbywa się za uprzednio rozesłanymi zaproszeniami imiennymi. Bywa, że osoby zaproszone nie są dotąd znane z prawdziwego nazwiska ani nawet z twarzy, ale dobrze znane z aktywności w sieci.
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Kraków: Tweetup #OknoNaMilosierdzie
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.