Dlaczego Polacy najpierw pytają, zanim coś kupią?

(fot. shutterstock.com)
Puls Biznesu / PAP / pk

Dorośli Polacy chętnie zasięgają opinii najbliższego otoczenia lub szukają rekomendacji w Internecie, zanim dokonają zakupu. Pozytywne opinie skutecznie motywują - pisze "Puls Biznesu".

Rekomendacje znajomych są traktowane jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60 proc. Polaków - czytamy w artykule, który przedstawia wyniki badań zjawiska rekomendacji przeprowadzonych przez Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Badaczka, która zajmuje się zagadnieniami komunikacji nieformalnej, przepytała około tysiąca osób w wieku od 15 do 50 lat.

DEON.PL POLECA

84 proc. ankietowanych przyznało, że poleciło komuś produkt lub usługę, a 46 proc. zadeklarowało, że zdarzyło im się kogoś zniechęcać do transakcji.

Rekomendacje dotyczą zazwyczaj filmów, restauracji, hoteli usług medycznych i prawniczych.

- Im bardziej badani są zaangażowani w zakup produktu, tym bardziej emocjonalnie podchodzą do rekomendacji - podkreśla autorka badania. Jak zaznacza, najważniejsze, a przez to rzeczywiście angażujące, są dla Polaków usługi prawnicze oraz zakup samochodu.

- Przy czym usługi są bardziej angażujące niż towary. Z usług prawnika, lekarza czy fryzjera możemy skorzystać jednorazowo i efekt jest jasny. Albo prawnik nam pomoże, albo wyzdrowiejemy, albo fryzura się uda, albo nie - podsumowuje badaczka.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Dlaczego Polacy najpierw pytają, zanim coś kupią?
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.