Dane UNESCO: 244 miliony dzieci nie może chodzić do szkół
Na świecie 244 miliony dzieci nie mogą chodzić do szkół – podała 1 września Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO) z okazji rozpoczęcia w wielu krajach w tym dniu nowego roku szkolnego. „Jest to sytuacja nie do zaakceptowania” – powiedziała w Paryżu dyrektorka generalna organizacji Audrey Azoulay, wyrażając zaniepokojenie, że w dalszym ciągu utrzymują się tak wielkie nierówności w dostępie do oświaty.
UNESCO o dzieciach
„W świetle tych wyników istnieje ryzyko, że nie zostanie osiągnięty wyznaczony przez ONZ cel, aby do 2030 roku wysokiej jakości edukacja była dostępna dla wszystkich”, stwierdziła szefowa UNESCO i podkreśliła, że oświata musi się znaleźć „na szczycie programów międzynarodowych”.
Z nowych szacunków wynika, że regionem, w którym najwięcej dzieci i młodzieży pozostaje poza systemem szkolnym, jest Afryka Subsaharyjska. Nie uczy się tam w sumie 98 milionów dzieci i młodzieży. Jednocześnie jest to jedyny region na świecie, w którym liczba ta rośnie. Drugim pod względem wielkości tego rodzaju obszarem jest Azja Środkowa i Południowa z 85 milionami dzieci niemogących się uczyć.
Według UNESCO, nowe metody obliczeniowe i dodatkowe źródła statystyczne umożliwiły uzupełnienie luk w danych dotyczących krajów, które od ponad dekady nie dysponowały wiarygodnymi informacjami oficjalnymi. Na przykład szacuje się, że w Nigerii 20,2 mln dzieci nie uczęszcza do szkół, w Etiopii – 10,5 mln, w Demokratycznej Republice Konga – 5,9 mln i w Kenii – 1,8 mln.
Źródło: KAI / kb
Skomentuj artykuł