Jest zgoda na fuzję British Airways i Iberii

(fot. matt.hintsa/flickr.com)
PAP / apd

British Airways (BA) i Iberia dostały w środę od Komisji Europejskiej zgodę na fuzję, dzięki której powstanie jedna z największych na świecie grup lotnictwa cywilnego. Ponadto KE zgodziła się na ich sojusz na liniach transatlantyckich z American Airlines.

Obecna oferta obu przewoźników dobrze się uzupełnia. Iberia ma mocną pozycję na trasach do Ameryki Łacińskiej (106 miast w 43 krajach), natomiast BA - do USA, Kanady i krajów Zatoki Perskiej (150 miast w 75 krajach). Ich główne porty lotnicze to odpowiednio Madryt i Barcelona oraz Londyn-Heathrow.

Fuzja jest odpowiedzią brytyjskiego i hiszpańskiego przewoźnika na konkurencję tanich linii lotniczych oraz konsolidację na rynku takich europejskich gigantów jak Air France-KLM oraz Lufthansa. KE uznała, że transakcja nie zakłóci konkurencji na unijnym rynku lotniczym.

Unijny komisarz ds. konkurencji Joquin Almunia ocenił, że sojusz obu przewoźników w połączeniach transatlantyckich z American Airlines "pozwoli ok. 2,5 mln pasażerów podróżujących między Londynem a Nowym Jorkiem oraz na innych trasach nadal korzystać z bogatego rozkładu po konkurencyjnych cenach". Wcześniej KE obawiała się, że współpraca całej trójki w ramach sojuszu Oneworld zakłóci konkurencję na rynku lotów pasażerskich w UE.

Dlatego, zgadzając się na sojusz, KE wymogła, by linie uwolniły tzw. sloty na starty i lądowania z londyńskich lotnisk Heathrow i Gatwich do Bostonu, Nowego Jorku, Dallas i Miami. W sumie konkurenci zyskają dodatkowo 49 intratnych połączeń na tydzień.

Do 27 lipca KE ma wydać decyzję ws. planowanej fuzji linii Continental i United Airlines.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Jest zgoda na fuzję British Airways i Iberii
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.